abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:44:12 #1
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_79327553
Ik ben op zoek naar een geschikte mediaspeler. Ik heb nu een mooie oplossing gevonden in de vorm van een AC Ryan PlayOn! HD.

Ik zou graag willen weten wat de beste optie is, m.b.t. het aansluiten van een harde schijf. Ik heb niet de mogelijkheid om de mediaspeler bedraad aan te sluiten op het netwerk. Alleen draadloos is een optie (via de zwarte KPN experia box).

Optie 1
Media streamen via draadloze verbinding. Is de goedkoopste optie, maar ik kan me goed voorstellen dat dit zeker bij HD films zal resulteren in haperingen. Ervaringen?

Optie 2
Een interne harde schijf aansluiten en vervolgens de mediaspeler draadloos op het netwerk aansluiten, zodat ik de films via de draadloze verbinding op de interne schijf kan zetten. De vraag is of dit niet veel te traag gaat, als je een doorsnee 4 gb moet overzetten?

Optie 3
Een externe 2,5" USB HDD aansluiten. Deze kan ik snel aansluiten op de PC om de bestanden op de HDD te zetten en vervolgens weer aan te sluiten op de mediaspeler. Voordeel is dat ik geen extra voeding nodig heb. Ik vraag me alleen af of er geen performance problemen optreden bij het afspelen van bijvoorbeeld een HD film?

Ik ben geneigd om optie 3 te kiezen, maar ben niet helemaal zeker. Iemand ervaringen/suggesties?

Alvast bedankt
I spoke proper England since I was a children.
pi_79327756
Optie 2 geeft verreweg het meeste gemak.
En in plaats van optie 3 kun je toch ook gewoon die mediaplayer (met interne HD) via USB aansluiten op je pc, als je draadloos echt te traag vindt?
pi_79327812
m.i. is het alledrie een werkzame oplossing, maar dat is ook afhankelijk van de overige hardware die je gebruikt.
So we just called him Fred too
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 10:53:58 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_79327976
Optie 1
Inderdaad, dat gaat haperingen opleveren, dus deze optie is een no-go.

Optie 2
Beste optie

Optie 3
Das een hoop gekloot want wil je even een filmpje erbij zetten, dan moet je weer helemaal met die hdd gaan slepen.

Overigens, wat nerd4sale zegt is zo gek nog niet, maar voorwaarde daarbij is wel dat de tv waarop je de media speler aan wil sluiten dicht in de buurt moet staan van je pc. Immers, de media player moet op zowel de pc als de tv aan gesloten worden.

Wat is overigens de reden dat je hem niet bedraad aan kunt sluiten? Ik weet niet of je thuis woont, of op kamers of wat dan ook waardoor het niet kan/mag of dat je gewoon de technische knowhow (voor zover nodig om een draad aan te sluiten) niet hebt?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:55:12 #5
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_79328038
@nerd4sale: Eens, optie 2 is inderdaad makkelijk. Ik kan het natuurlijk proberen, en als draadloos inderdaad te traag gaat, dan kan ik de speler via usb aansluiten op de PC. Maar is het nadeel dan niet, dat je dan ook de voeding van de mediaspeler moet meenemen?

@Cothen: welke hardware bedoel je?
pi_79328046
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:53 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, wat nerd4sale zegt is zo gek nog niet, maar voorwaarde daarbij is wel dat de tv waarop je de media speler aan wil sluiten dicht in de buurt moet staan van je pc. Immers, de media player moet op zowel de pc als de tv aan gesloten worden.
Ik bedoelde eigenlijk niet tegelijkertijd, maar even afkoppelen van de tv, en meenemen naar de pc.
Maar als het kan zonder afkoppelen, is dat natuurlijk helemaal ideaal.
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 10:56:52 #7
16180 crew  CoolGuy
pi_79328090
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:55 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk niet tegelijkertijd, maar even afkoppelen van de tv, en meenemen naar de pc.
Maar als het kan zonder afkoppelen, is dat natuurlijk helemaal ideaal.
Owh...hehe, ik dacht dat je dat hoe dan ook bedoelde
pi_79328141
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:55 schreef Reneuh het volgende:
Je router, indien van toepassing de draadloze netwerkkaart van je computer enz
So we just called him Fred too
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:58:23 #9
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_79328162
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:53 schreef CoolGuy het volgende:
Optie 1
Inderdaad, dat gaat haperingen opleveren, dus deze optie is een no-go.

Optie 2
Beste optie

Optie 3
Das een hoop gekloot want wil je even een filmpje erbij zetten, dan moet je weer helemaal met die hdd gaan slepen.

Wat is overigens de reden dat je hem niet bedraad aan kunt sluiten? Ik weet niet of je thuis woont, of op kamers of wat dan ook waardoor het niet kan/mag of dat je gewoon de technische knowhow (voor zover nodig om een draad aan te sluiten) niet hebt?
Bij optie 3 zou ik bewust kiezen voor een USB HDD zonder extra netvoeding. Dat maakt het aansluiten even makkelijk als een USB stick. Maar ideaal is het niet natuurlijk.

TV staat 3 kamers verder dan de PC. Bedraad aansluiten zou betekenen dan ik een kabel moet leggen, die door 3 kamers gaat, en daar heb ik eigenljik geen zin in. Het zou kunnen, maar heeft absoluut niet mjin voorkeur. Daarom ben ik op zoek naar het beste alternatief

In ieder geval al bedankt voor de reacties
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 10:58:54 #10
16180 crew  CoolGuy
pi_79328188
quote:
@nerd4sale: Eens, optie 2 is inderdaad makkelijk. Ik kan het natuurlijk proberen, en als draadloos inderdaad te traag gaat, dan kan ik de speler via usb aansluiten op de PC. Maar is het nadeel dan niet, dat je dan ook de voeding van de mediaspeler moet meenemen?

Draadloos gaat wel, voor divx/xvid en misschien ook nog wel voor dvd, maar ik vrees dat je voor HD een probleem gaat krijgen. Je moet al een wireless-N netwerk hebben om daar een kans van slagen te hebben voor HD content vrees ik, en zelfs dan wordt het denk ik lastig..
pi_79328210
quote:
Ja, dat wel.

Overigens heb ik zelf op de slaapkamer een Netgear mediaplayer staan, zonder opslag. Dat werkt prima via WiFi. Maar daar heb ik geen HD, maar nog een ouderwetse beeldbuis. Voor HD is WiFi denk ik te graag.

In de huiskamer heb ik een situatie die vergeiljkbaar is met jouw optie 2, alleen dan bedraad en met een Traxdata mediaplayer met interne HD. Files kopieren via het bedrade netwerk gaat me snel zat, ik heb nooit de behoefte gehad om dat via USB te gaan doen. Nou lag die netwerkkabel er toch al voor m'n xbox, dus dat was simpel genoeg.
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 11:01:37 #12
16180 crew  CoolGuy
pi_79328323
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:58 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Bij optie 3 zou ik bewust kiezen voor een USB HDD zonder extra netvoeding. Dat maakt het aansluiten even makkelijk als een USB stick. Maar ideaal is het niet natuurlijk.

TV staat 3 kamers verder dan de PC. Bedraad aansluiten zou betekenen dan ik een kabel moet leggen, die door 3 kamers gaat, en daar heb ik eigenljik geen zin in. Het zou kunnen, maar heeft absoluut niet mjin voorkeur. Daarom ben ik op zoek naar het beste alternatief

In ieder geval al bedankt voor de reacties
Hm, nou, wil je uiteindelijk willen genieten van HD content op een makkelijke manier, dan zou ik toch overwegen om die kabel te leggen. Je hoeft maar een paar gaten te boren en op elke kamer een kabelgoot te plaatsen (wil je 't netjes doen dan), of je laat em niet door de kamers lopen, maar over de gang, langs de plint af, dat kan ook nog.

Maar goed, het is jouw keuze natuurlijk. Hou er wel rekening mee dat HD content niet klein is. Een beetje 1080p film zit toch al tegen de 10/14 gig aan. Heb je remuxed films, dan zit je rond de 30 gig. Dat verstouwen via een USB 2.0 connectie is echt niet grappig hoor..
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:04:36 #13
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_79328459
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:58 schreef Cothen het volgende:

[..]

Je router, indien van toepassing de draadloze netwerkkaart van je computer enz
Router is de Experia box (modem+router). Het is een Thomson SpeedTouch 780. De draadloze netwerkkaart in de computer is een Linksys, volgens mij 54g.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:09:41 #14
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_79328704
Bedankt voor de reacties mensen. Ik neem het nog even in beraad. Ik denk dat ik bij wijze van test eerst mijn externe 3,5" HDD ga aansluiten op de mediaspeler en dan test hoe snel het kopieren via de draadloze verbinding gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')