abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79326631
Hallo.

Voor mijn afstudeerpresentatie heb ik met behulp van Google SketchUp een walk-through gemaakt van mijn model. Probleem is dat de uitvoer van SketchUp gigantisch is, zie onderstaand plaatje. (edit - bestandsgrootte is 280 MB).

Gegevenssnelheid van 44 MB/s is natuurlijk achterlijk. Maar goed, dit schijnt normaal te zijn bij zo'n animatie als ik wat rondzoek op het web. Resolutie heeft ook niet zoveel invloed. Geadviseerd wordt zo'n grote resolutie te pakken omdat het anders enigszins crappy uitziet. Bij een lagere resolutie en framerate krijg ik ongeveer dezelfde bestandsgrootte. Zelfde geldt voor een andere codec.

Is het mogelijk om de grootte van het bestand terug te brengen naar normale proporties (70 MB voor 2 minuten in 720p lijkt me schappelijk) zonder al te veel kwaliteitsverlies. Of is dit door de enorme bitrate niet mogelijk. En welk programma kan ik hier het beste voor gebruiken?

Alvast bedankt.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:35:55 #2
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_79327230
Wat is het bestandsformaat?
How can I make this topic about me?
pi_79327359
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat is het bestandsformaat?
Dat is idd misschien wel handig om toe te voegen. Het is een .avi bestand.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_79335267
rmvb? -> winavi
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:58:26 #5
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_79335468
De makkelijkste en snelste manier als je geen bezwaar hebt tegen wmv formaat is om de avi even in Windows Movie Maker te gooien en dan 'published'.

WMM maakt er een vrij klein bestand van.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  vrijdag 19 maart 2010 @ 21:19:56 #6
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_79353719
Ik heb zelf laatst wat videobstanden zitten omzetten met 'handbrake', een gratis programma.
http://handbrake.fr/details.php
Kun je daar misschien wat mee?
Die dingen die uit zo'n videocamera komen heeft ie tot 10% gecomprimeerd.
How can I make this topic about me?
pi_79504700
Verrassend genoeg draait het videobestand vrij soepel op de computer in de collegzaal, dus geen problemen eigenlijk. Dus eigenlijk heeft het probleem zich vanzelf opgelost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')