Wat apart. Hoe komen ze daar dan op? Ik vind het echt weer zo'n geüpdatet(kokhals)-geval.quote:
Deze website geeft als verklaring dat twee verschillende medeklinkers voor een klank in het midden van een woord ongebruikelijk is in het Nederlands.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:15 schreef Marble het volgende:
[..]
Wat apart. Hoe komen ze daar dan op? Ik vind het echt weer zo'n geüpdatet(kokhals)-geval.
Ik zeg dat niet. Het bombardement is maar de geschiedenis geweest die ons heeft ingehaald, de bestempeling van een veel ouder lot. Nescio wist dat al. Maar die was Amsterdammer, goddank.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:13 schreef Gellius het volgende:
O God, niet dat behaagzieke Rotterdamse gezwets. Zielig gevonden willen worden vanwege dat bombardement en tegelijk maar tamboereren op die geweldige 'moderne' uitstraling.
Mijn familie, Gellius, die komt al vierhonderd jaar uit Den Haag! Mijn vader heeft FC Den Haag nog in Europa zien spelen! Mijn grootvader heeft nog aan het Westeinde Ziekenhuis gebouwd! Mijn overgrootvader heeft nog de trams in de Wagenstraat uit de dissels laten lopen! Mijn betovergrootvader heeft nog als bijbaantje op de sjabbat de kaarsjes voor de joden aangstoken! Mijn bet-bet-overgrootvader heeft de kerkklok van de Grote of St.Jacobskerk nog afgesteld! etc. etc.!quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:08 schreef Gellius het volgende:
Jij ook altijd met je dubieuze Blut-und-Boden theorietjes. Het Amsterdammerschap is een concept. Hoewel wij geboren Amsterdammers natuurlijk we een streepje voor hebben, maar daar laten we ons niet op voorstaan. Althans, niet publiekelijk.
Ik zie dat je me alweer noemt. Wil je heel erg graag dat ik hap?quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:52 schreef Marble het volgende:
[..]
Muf is niet per definitie een negatieve aanduiding. Lienekien bijvoorbeeld bewijst elke dag weer hoe je op een heel leuke en charmante manier ontzettend muf kunt zijn. Ik vind het iig zeer innemend.
Ja! Ja! Happen Lien, happen!quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie dat je me alweer noemt. Wil je heel erg graag dat ik hap?
Ik zal maar niet zeggen dat ik de meest walgelijke maaltijd mogelijk probeerde te verzinnenquote:Op donderdag 18 maart 2010 18:51 schreef ShadyLane het volgende:
Ah, beeer kookt net als ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |