Dat ongrijpbare, dat ondefinieerbare, dat ondoorgrondelijke. Dat zekere je ne sais quoi.quote:
Muf is niet per definitie een negatieve aanduiding. Lienekien bijvoorbeeld bewijst elke dag weer hoe je op een heel leuke en charmante manier ontzettend muf kunt zijn. Ik vind het iig zeer innemend.quote:
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:56 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet op jouw okselfrisse, blakende verschijning, maar op de beduimdelde Marble.
Ik zie niet in hoe je muf positief zou kunnen opvatten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:52 schreef Marble het volgende:
[..]
Muf is niet per definitie een negatieve aanduiding. Lienekien bijvoorbeeld bewijst elke dag weer hoe je op een heel leuke en charmante manier ontzettend muf kunt zijn. Ik vind het iig zeer innemend.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:01 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe je muf positief zou kunnen opvatten.
En waar komt dit Amsterdammertje vandaan? Bovenkarpsel? Achter-Scharluiden? Meppel? Beekbergen? Venray? Niets dan boeren, boeren, boeren, hoeren en toeristen in die kutstad zeg ik je. De dag dat ik een geboren en getogen Amsterdammer tegenkom die er nog steeds woont, nou, dan maak ik pas wat mee (iets wat ik niet zo snel zie gebeuren omdat ik godzijdank bijna nooit in Amsterdam ben).quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:57 schreef Gellius het volgende:
OooOOo, het is een Amsterdammertje ook nog..
Lekker statten in nul-twintig, terrasje pikken en filmpie doen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:08 schreef JAM het volgende:
Waar ik helemaal op spuug,- maar dat zijn jullie vast met me eens,- is dat teringvolk dat op zaterdagmiddag 'een dagje Amsterdam'- gaat doen en dan en masse vijftien keer de Kalverstraat op een neer lopen,- alsof ze ervoor geprogrammeerd zijn! Dat is bijna net zo erg als hetzelfde volk dat een dagje Den Haag doet (de Spuistraat) of een dagje Leuven (de Dietsestraat) wat natuurlijk ook héél erg is, zij het iets minder erg, omdat je van die lui nog kan zeggen: 'Nou, ze gaan tenminste niet naar Amsterdam.'
Niet om nou heel TTK'erig te gaan zitten doen, of eigenlijk wel, of een beetje wel niet, maar volgens mij is het stadten. Met dt.quote:
Ik weet het niet hoor, Ringo, ik knijs dat volk nog wel; maar dan moeten het ook échte Amsterdammers zijn, niets Ajax en de Pijp en/of Jordaan, néé, Blauw-Wit (DWS, FC Amsterdam, hoe die club ook allemaal geheten heeft) en de een of andere achterlijke kankerbuurt waar ik althans, omdat ik godzijdank niet zo bekend ben in Amsterdam, helemaal nooit van gehoord heb. Da's een wéreld van verschil kan ik je zeggen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:07 schreef Ringo het volgende:
De meeste van mijn Amsterdamse vrienden komen uit Twente. Maar van rasechte Mokumers moet ik dan ook niks hebben.
Als Rotterdammer word je nu eenmaal met een gat in je hart geboren. We zouen willen dat dat een concept was. Die luxe kunnen wij ons niet veroorloven.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:08 schreef Gellius het volgende:
Jij ook altijd met je dubieuze Blut-und-Boden theorietjes. Het Amsterdammerschap is een concept. Hoewel wij geboren Amsterdammers natuurlijk we een streepje voor hebben, maar daar laten we ons niet op voorstaan. Althans, niet publiekelijk.
Van Dale vermeldt statten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:10 schreef Marble het volgende:
[..]
Niet om nou heel TTK'erig te gaan zitten doen, of eigenlijk wel, of een beetje wel niet, maar volgens mij is het stadten. Met dt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |