Als Rotterdammer word je nu eenmaal met een gat in je hart geboren. We zouen willen dat dat een concept was. Die luxe kunnen wij ons niet veroorloven.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:08 schreef Gellius het volgende:
Jij ook altijd met je dubieuze Blut-und-Boden theorietjes. Het Amsterdammerschap is een concept. Hoewel wij geboren Amsterdammers natuurlijk we een streepje voor hebben, maar daar laten we ons niet op voorstaan. Althans, niet publiekelijk.
Van Dale vermeldt statten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:10 schreef Marble het volgende:
[..]
Niet om nou heel TTK'erig te gaan zitten doen, of eigenlijk wel, of een beetje wel niet, maar volgens mij is het stadten. Met dt.
Wat apart. Hoe komen ze daar dan op? Ik vind het echt weer zo'n geüpdatet(kokhals)-geval.quote:
Deze website geeft als verklaring dat twee verschillende medeklinkers voor een klank in het midden van een woord ongebruikelijk is in het Nederlands.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:15 schreef Marble het volgende:
[..]
Wat apart. Hoe komen ze daar dan op? Ik vind het echt weer zo'n geüpdatet(kokhals)-geval.
Ik zeg dat niet. Het bombardement is maar de geschiedenis geweest die ons heeft ingehaald, de bestempeling van een veel ouder lot. Nescio wist dat al. Maar die was Amsterdammer, goddank.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:13 schreef Gellius het volgende:
O God, niet dat behaagzieke Rotterdamse gezwets. Zielig gevonden willen worden vanwege dat bombardement en tegelijk maar tamboereren op die geweldige 'moderne' uitstraling.
Mijn familie, Gellius, die komt al vierhonderd jaar uit Den Haag! Mijn vader heeft FC Den Haag nog in Europa zien spelen! Mijn grootvader heeft nog aan het Westeinde Ziekenhuis gebouwd! Mijn overgrootvader heeft nog de trams in de Wagenstraat uit de dissels laten lopen! Mijn betovergrootvader heeft nog als bijbaantje op de sjabbat de kaarsjes voor de joden aangstoken! Mijn bet-bet-overgrootvader heeft de kerkklok van de Grote of St.Jacobskerk nog afgesteld! etc. etc.!quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:08 schreef Gellius het volgende:
Jij ook altijd met je dubieuze Blut-und-Boden theorietjes. Het Amsterdammerschap is een concept. Hoewel wij geboren Amsterdammers natuurlijk we een streepje voor hebben, maar daar laten we ons niet op voorstaan. Althans, niet publiekelijk.
Ik zie dat je me alweer noemt. Wil je heel erg graag dat ik hap?quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:52 schreef Marble het volgende:
[..]
Muf is niet per definitie een negatieve aanduiding. Lienekien bijvoorbeeld bewijst elke dag weer hoe je op een heel leuke en charmante manier ontzettend muf kunt zijn. Ik vind het iig zeer innemend.
Ja! Ja! Happen Lien, happen!quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie dat je me alweer noemt. Wil je heel erg graag dat ik hap?
Ik zal maar niet zeggen dat ik de meest walgelijke maaltijd mogelijk probeerde te verzinnenquote:Op donderdag 18 maart 2010 18:51 schreef ShadyLane het volgende:
Ah, beeer kookt net als ik.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:03 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, het ruikt misschien niet lekker, maar mufheid kan ook een zeker behaaglijk gevoel van huiselijkheid geven, Dastan. Een beetje wat zodiakk hoopt te vinden in meisjes met grote borsten.
'Lekker' was voldoende geweest.quote:Kendall-Jackson Vintner's Reserve Chardonnay
Knapperige, frisse elegante witte wijn. Aroma’s van tropisch fruit, als mango en ananas gecombineerd met aroma’s van perzik, appel en peer. Mooie balans. Licht geroosterde kenmerken in de afdronk. Moderne vinficatie. Een deel van de druiven wordt gegist in Frans eiken.
Daarna pakte ik hem op en kwam ik er na een minuut of 5 achter dat alles onder de poep zat.quote:
Gister 5k in 26 minuten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:57 schreef ShadyLane het volgende:
Op de 10 km? Zozo!
Dat is volslagen onzin.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:10 schreef Ringo het volgende:
Is het waar dat poep niet vies is als het van je eigen kind komt?
Tégen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:42 schreef Ringo het volgende:
Vanmiddag ben ik rondgeleid in het camerasurveillancehoofdkwartier van de Haagsche Tram Maatschappij. In een verduisterde ruimte hingen zeker vijftig grote beeldschermen, waarop alle tramhaltes van Den Haag in de gaten konden worden gehouden. "Er hangen driehonderd camera's in totaal", zei de manager die ons de rondleiding deed. Tien stevige jongens switchten tussen de beelden heen en weer, op zoek naar verdachte gedragingen en objecten. Ze konden de beelden ook inzoomen als het nodig was. En zo te zien was dat nogal nodig want ze deden het vaak. Iedereen die in beeld kwam, werd op afstand gecheckt. Een medewerker die achter de knoppen zat, wees naar een televisiescherm en zei: "Kijk, die mevrouw eet een broodje in de tramtunnel. Dat mag ze niet. Wij moeten hier beslissen of we daar nu een team op afsturen." Maar volgens de manager maakte de vrouw er geen rotzooitje van. "Ze eet heel netjes. We zien het door de vingers." Hij vertelde trots dat de beelden zo scherp konden worden ingezoomd "dat we de SMS-jes op de telefoons kunnen meelezen." De camera's hingen er om de sociale veiligheid van de reizigers te garanderen, zei hij. "Mensen moeten zich prettig bij ons voelen."
Ik kokhals er niet van, maar het is wel ontzettend smerig. Alles komt er ook onder. Ik pak hem op: poep op mijn trui. Ik leg hem op de commode: poep op het aankleedkussen. Hij gooit z'n benen omhoog: poep op z'n voeten. Ik trek z'n sokken uit en leg die even weg waarop de hond ermee aan de haal gaat: poep op het gordijn. Ik veeg z'n billen af: poep op m'n handen. Ik trek z'n rompertje over z'n hoofd: poep op z'n rug en op z'n hoofd. Ik breng hem naar de badkamer om hem in bad te doen en houd hem tegen me aan: poep op zijn buik omdat er nog poep op mijn trui zat.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:10 schreef Ringo het volgende:
Is het waar dat poep niet vies is als het van je eigen kind komt?
Wat is je snelste tijd op de 5km? Als ik me jouw tijden goed herinner ligt dat nog wel wat lager.quote:
Ik liep ook met een heel vervelend gevoel weer naar buiten. Ik kom dagelijks in die verdammte tramtunnel maar wist niet dat er zoveel ogen zo scherp naar me loerden. Het is een totalitaire verschrikking.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Tégen.
Ach, Ringo, wat is er toch gebeurd met die tijd dat er nog gele trams rondreden en als het weer eens een keer te druk was ze twee wagons achter elkaar plakten en je in de achterste rustig een sigaretje kon roken? (In de jaren tachtig vaste prik als we - broer en ik - met pappa naar de stad gingen, toen die dingen nog nietsontziend met grote aandrang door de Grote Marktstraat heendenderden; een stuk minder verkeersveilig dan de huidige situatie; het had daarentegen tenminste wel flamoer.) De Haag is niet meer wat het gewees is...
...maar serieus; aan dit soort praktijken heb ik dus écht een tyfushekel. Gadverdamme zeg. Héél eng..
Godverdomme, geven ze daar drieduizend euro voor? Van mijn oude gemeentebelasting? Ik geloof dat de HTM, (thans de Haagse tak ervan, ze hebben ook trams in Korea of Israël of waar dan ook rijden - in ieder geval tussen Alphen aan den Rijn en Gouda) voor meer dan de helft door meneer Van Aartsen en z'n vrindjes betaald wordt. Elke boerenlul met een beetje verstand in z'n kop kan daar toch wel het een of andere babbeltje over nederpennen? Niet om je werk af te vallen, Ringo, integendeel; ik ben stikjaloers! Neem het er van zolang het duurt!quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik liep ook met een heel vervelend gevoel weer naar buiten. Ik kom dagelijks in die verdammte tramtunnel maar wist niet dat er zoveel ogen zo scherp naar me loerden. Het is een totalitaire verschrikking.
Morgen mag ik er een sociaal wenselijk reutelstukje over schrijven, waarvoor de HTM grif zo'n drieduizend euro betaalt. Niet aan mij persoonlijk. Maar toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |