abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79310994
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:51 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wat mij vandaag en gister opviel is vooral de houding en de toon. Het voelde echt zo van "we kunnen alles doen want ze durven niks terug te doen, die kaaskoppen". En dan zal ongetwijfeld subjectieve interpretatie zijn, maar dat wil niet zeggen dat het per definitie een foute interpretatie is. En het klonk echt echt echt niet als hallo
Maar die jongeren die jij noemt zijn er ook, klopt. Denk je echter dat zij 'de Marokkaan' zijn? Voel je dat zo?
pi_79310995
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:51 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wat mij vandaag en gister opviel is vooral de houding en de toon. Het voelde echt zo van "we kunnen alles doen want ze durven niks terug te doen, die kaaskoppen". En dan zal ongetwijfeld subjectieve interpretatie zijn, maar dat wil niet zeggen dat het per definitie een foute interpretatie is. En het klonk echt echt echt niet als hallo
Spelende kinderen die je vriendelijk groeten als dreigend ervaren. Xenofoob!
pi_79311064
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:53 schreef 16meter het volgende:

[..]

Hoho. Nu niet overdrijven.

Pubers die lastig doen met een voetbal is echter vrij normaal..
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:55:43 #179
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79311107
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:53 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar die jongeren die jij noemt zijn er ook, klopt. Denk je echter dat zij 'de Marokkaan' zijn? Voel je dat zo?
Ik weet het niet. ik weet alleen dat ik het frappant vind.
quote:

[..]

Waar lees jij "dreigend"?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:58:18 #180
71919 wonderer
pi_79311251
Overigens: ik woon in Amerika en heb dus niet dagelijk last van "die marokkanen". Maar als ik dan een paar weken in Nederland, in Veenendaal ben, en dit soort dingen vallen gewoon op... da's toch iets meer dan toeval, denk ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:59:58 #181
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79311335
quote:

[..]

Mwa, als je dat Marokkaanse kindje zag gisteren in dat filmpje met Ayaan Hirshi Ali bij Pauw & Witteman, dan schrik ik daar ook van.

Alleen al die felheid, je ziet de Jihad in z'n ogen.
Scheer je weg!
pi_79311482
Iemand bewusteloos slaan en vervolgens op de spoorrails leggen, dat valt toch gewoon onder poging tot moord?!? Of begrijp ik de wet niet helemaal? En de politie doet hier helemaal niks aan?
pi_79311501
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:58 schreef wonderer het volgende:
Overigens: ik woon in Amerika en heb dus niet dagelijk last van "die marokkanen". Maar als ik dan een paar weken in Nederland, in Veenendaal ben, en dit soort dingen vallen gewoon op... da's toch iets meer dan toeval, denk ik.
Natuurlijk is dat geen toeval. Echter, ik denk toch dat het in dit geval ook een beetje met beeldvorming te maken heeft.. Je komt immers wel af en toe op Fok, ook als je ni Amerika bent.
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:02:56 #184
71919 wonderer
pi_79311504
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:59 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Mwa, als je dat Marokkaanse kindje zag gisteren in dat filmpje met Ayaan Hirshi Ali bij Pauw & Witteman, dan schrik ik daar ook van.

Nou, zo erg was het niet hoor! Maar ik proefde (ook bij dat eerdere "incident" op pagina 1) een soort minachting, een brutaliteit omdat ze weten dat er toch niets van asociaal gedrag gezegd wordt.
pi_79311568
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:59 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Jihad.. zucht.
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:04:38 #186
71919 wonderer
pi_79311594
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat geen toeval. Echter, ik denk toch dat het in dit geval ook een beetje met beeldvorming te maken heeft.. Je komt immers wel af en toe op Fok, ook als je ni Amerika bent.
Misschien, deels. En ik ben hier natuurlijk ook pas twee dagen. Maar goed, in die twee dagen heb ik wel twee keer de minachting van een Marokkaan voor een Nederlander gemerkt en heb ik nog geen Nederlander vervelend zien doen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:05:46 #187
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79311668
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:58 schreef wonderer het volgende:
Laatste keer dat ik in NL was werd ik binnen 5 minuten uitgescholden door een "lichtgetinte" jongeman op een fiets en een uur later was ik getuige van een groepje "donkergetinte" jongemannen die een pizzahutmedewerker zwaar intimideerden en hem geld afhandig maakten.

*let wel de jongen achter de balie was ook getint. Dat is ook het trieste van dit gebeuren dat er echt een hoop goede mensen uit allererlei landen wel hun best doen en misschien ook de dupe worden van die ratten.

En geloof me je pikt ze er idd zo uit.
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:07:05 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79311747
Ik ben iedere dag in Nederland en maak eigenlijk nooit dat soort situaties mee.
The End Times are wild
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:08:32 #189
71919 wonderer
pi_79311828
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:07 schreef LXIV het volgende:
Misschien ligt het ook een beetje aan waar je woont. Veenendaal staat blijkbaar bekend om de Marokkanen, misschien is dat bij jouw woonplaats anders. Sprak net nog iemand uit Den Helder, daar zijn het weer andere bevolkingsgroepen (met andere problemen).
pi_79311839
Ik vind het trouwens ook een beetje vervelend, omdat sommige mensen zo ver gaan in hun reacties, dat ik meer daarmee bezig ben.

Terwijl hier de hoofdschuldigen natuurlijk die jongeren zijn die dit hebben gedaan. Vergane energie wat mij betreft, want dat probleem dient opgelost te worden.
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:10:58 #191
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_79311958
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:51 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Weegt natuurlijk niet op tegen het lijstje wat nog openstaat:

- http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Lokaal/Regionaal/112 -> dader(s): Mannen met een licht getinte huidskleur.

- http://www.veenendaalsekr(...)roofd-in.506603.news -> dader(s): drie jongens met licht getint uiterlijk

- http://www.veenendaalsekr(...)shandeld.504995.news -> dader(s): Dader 1:- man van Noord-Afrikaanse afkomst, Dader 2: - man van Noord-Afrikaanse afkomst , Dader 3: - man van Noord-Afrikaanse afkomst.

- http://www.veenendaalsekr(...)ndaal-13.495509.news -> dader(s): jongen één heeft een Marokkaans uiterlijk, Jongen twee heeft een Marokkaans uiterlijk, Jongen drie heeft een Marokkaans uiterlijk.

- http://www.veenendaalsekr(...)t-jongen.492124.news -> dader(s): een groep van ongeveer vijftien Marokkaanse jongens

- http://www.veenendaalsekr(...)andeling.489790.news -> dader(s): Het is een lichtgetinte jongeman.

De Marokkaanse gemeenschap in Veenendaal vindt dat er te snel met de vinger naar Marokkanen is gewezen

Slaap lekker Marokkaanse gemeenschap

Plus dat het merendeel van Veenendaal gewoon blank is.
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:12:02 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79312016
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Misschien ligt het ook een beetje aan waar je woont. Veenendaal staat blijkbaar bekend om de Marokkanen, misschien is dat bij jouw woonplaats anders. Sprak net nog iemand uit Den Helder, daar zijn het weer andere bevolkingsgroepen (met andere problemen).
Hier wonen toch ook nogal wat Marokkanen, 3% volgens het CBS, maar ik maak dat soort situaties echt niet mee. Heb ook in Bergen op Zoom gewoond, met nog veel meer Marokkanen, maar daar ook niet. En dan bedoel ik ook echt helemaal niks, zes jaar lang.
The End Times are wild
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2010 @ 21:12:11 #193
137949 Disana
pi_79312023
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:08 schreef IHVK het volgende:
Ik vind het trouwens ook een beetje vervelend, omdat sommige mensen zo ver gaan in hun reacties, dat ik meer daarmee bezig ben.

Terwijl hier de hoofdschuldigen natuurlijk die jongeren zijn die dit hebben gedaan. Vergane energie wat mij betreft, want dat probleem dient opgelost te worden.
Het is soms net dweilen met de kraan open, ik snap je wel. Vanaf de zijlijn is het zo makkelijk roepen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:13:34 #194
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79312089
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:07 schreef LXIV het volgende:
Ik heb 5 jaar in Rotterdam gewoont in een wijk met 70% niet westerse allochtonen en waarchijnlijk 20% aanvullend oostblok en andere nationaliteiten. Ik heb zelf weinig incidenten meegemaakt maar men kende me dus lieten ze me met rust waarschijnlijk. De incidenten die dagelijks zag gebeuren en de hele ghetto mentataliteit was echt een cultuurschok. Nooit had ik me voor kunnen stellen dat ik kinderen van 5 in groepen volwassenen zou zien belagen. Of jochies van 13 die hele winkels konden intimideren en met gratis spul naar buiten kunnen lopen. De hele neerbuigende houding en disrespect is het probleem.

Zijn niet alleen Marrokanen schuldig aan maar wel de groep die ook over de rest van het land verspreidt is in grotere mate tov van andere probleemgroepen.
pi_79312286
Knieschijven schieten
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:20:51 #196
71919 wonderer
pi_79312491
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:17 schreef 9x19 het volgende:
Knieschijven schieten
Dan komen ze in de ziektewet, kunnen jullie hun uitkering betalen
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:22:01 #197
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79312555
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:08 schreef IHVK het volgende:

Wat ik pas vervelend vind is het feit dat o.a. jij en overige knuffelaars alles bagatelliseren. Tuurlijk ben ik ook voor oplossingen, net als jij. Iedereen wil het opgelost hebben, maar praten is géén oplossing! Dat is iets wat je maar niet wil begrijpen.

Tijd van pappen en nathouden hebben we wel gehad. Je ziet dat het alsmaar erger wordt.

We pakken nog even een kaart erbij, om het as van het kwaad te analyseren...

Zie ook: De As van terreur

En het as van het kwaad dient bestreden te worden. Dit kan alleen met de aanpak zoals de PVV die voorstaat:

- Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
- Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
- Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
- Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
- Minder taakstraffen
- Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
- Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
- Introductie heropvoedingskampen
- Preventief fouilleren in het hele land
- Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
- Professionelere hulp voor slachtoffers
- Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
- Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
- 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
- Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
- Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
- Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD

Waarbij ik het nog maar eens zeg: PVV alleen is géén oplossing, maar wat ze hiermee voorstellen mag gewoon eens serieus genomen worden, want ze maken een goed punt.
Scheer je weg!
pi_79312836
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dan komen ze in de ziektewet, kunnen jullie hun uitkering betalen
Dan knieschijven schieten gevolgd door een nekschot
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:27:12 #199
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_79312853
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:22 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]
En het as van het kwaad dient bestreden te worden. Dit kan alleen met de aanpak zoals de PVV die voorstaat:

- Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
- Minder taakstraffen
- Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
- Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
- Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf

Waarbij ik het nog maar eens zeg: PVV alleen is géén oplossing, maar wat ze hiermee voorstellen mag gewoon eens serieus genomen worden, want ze maken een goed punt.
ik ben voor alle punten.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_79313432
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:22 schreef Gillette_M5 het volgende:

- Minder taakstraffen

Heel knap dat je nou al voor de tweede keer dat lijstje hebt kunnen copy-pasten, maar ik wacht nog altijd op de uitleg hóé die afzonderlijke punten nou kunnen helpen om de kleine criminaliteit, waarover je het in de OP hebt, te bestrijden. Ik vraag het nu voor de tweede keer, komt er nu wel een antwoord?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')