Tot nu toe niet veel bijzonders. Ze liggen in de slaapkamer te kletsen. Denk dat ik beter mijn mandje in kan rollen, en morgen goede verslagen leveren. Vannacht wordt nix meer
Eric: "Wat had je dan daarnet voor broek an?"
Tessa: "Wat heb je een stomme blouse aan."
1 van 2 (?):"Het is wat he. 130 kilo."
Hysterisch geil gegil van Tessa terwijl Eric haar doodknuffelt. Steeds harder gegil! OOOOO, wat errug!
Eric: "Dat us nogus lache!"
* Sanne hoopt dat er nog iemand wakker is die kan verslaan?.
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne (Datum 21 April 2000).]
Beeld van slaapkamer met herrie van airco.
Begrijp het niet, want nu lijkt aktie weer van boven te komen.
Onduidelijke fluisterstem vraagt of Tessa slaapt.
Antwoord: mmmm
Alles zeer onduidelijk en ik hen het idee, dat de regie er voor gekozen heeft om alleen maar grote stiltes op stream te zetten.
02:20 uur
Hoor nog steeds stemmen uit zitgedeelte (Erik), maar camera blijft op slaapvertek.
Erik: "Iwan, maak je het niet te laat, jongen?".
Tessa mompelt (in haar slaap?). Ineens fel GEKRIJS van Ant. Ze verstaat kennelijk iets.
Erik is nu in slaapgedeelte en duikt in z'n slaapzak.
Erik keuvelt wat met Ant.
Ant: "...en dan zeg ik iets heel anders dan jij verwacht...".
Erik: "...valt wel mee...".
Erik: "Je kunt ... toch wel even vasthouden?...en dan zo'n stomme camera boven je hoofd...".
Tessa is ook (weer) wakker.
02:25 uur
Camera zoomt in op Tessa.
Tessa heeft in de gaten dat ze heeft gepraat in haar slaap.
Tessa (tegen Ant): "En dan herhaal je het ook nog!".
Zeuren wat over inzoomende camera's.
Ant: "Ik vind dat je er lief uitziet 's nachts".
Tessa: "Ik droomde over dat grote mes, zo raar. En dan hoor ik jou ineens keihard lachen met Erik. Ik zat gewoon hardop te praten?".
Ant: "Ja, daarnet ook al". Tessa: "Dat meen je niet, ooh wat erg".
Erik: "Over dat grote mes, dat moet de bus uit!".
Tessa: "Man, ik zat in zo'n diepe trance gewoon!".
Tessa: "Mam zei 'zooo schattig, dat deed je vroeger ook al".
Tessa: "En dan ook nog die camera in je gezicht".
Erik: "Ja logisch, ze moeten toch wat filmen".
02:30 uur
Ant: "Nou, hoe vaak is er van mij niet iets herhaald terwijl ik sliep?".
Erik: "...lucht...".
Tessa: "Nou dat zal Iwan wel zijn, die zit de hele dag al te poepen!"
Tessa: "Erik, wat ben jij stout geweest...".
Erik: "Hoezo dan?" (Tessa geeft geen antwoord).
Hoor nu ineens toch ook Iwan.
Iwan: "Jij sliep al?".
Tessa: "Ja ik sliep hartstikke vast. Ik wil een slaapliedje horen als dank".
(er volgt geen slaapliedje, iedereen probeert weer te slapen).
02:35 uur
Tessa en Iwan slapen zo ongeveer mond-op-mond.
Tessa: "Erik, slaap je al?". Erik: "Ja".
Tessa: "Antonette?". Geen reactie.
Tessa: "Ik ga jullie straffen voor wat jullie hebben gedaan (afluisteren tijdens praten in slaap).
Erik: "Goodmorning".
Eindelijk stil in de bus?...
* cynix kapt ermee, verwacht weinig actie meer.
Ik schei er mee uit, straks moeten de katten weer gevoerd worden, wil m'n vrouw een knuffel en m'n twee dochters hun zakgeld. Het wordt dus weer een drukke dag.
Heb er geen zin meer in om naar dat stomme gekwezel te luisteren van: "Eric slaap je al?" of "Antoinette slaap je al?" en "Ik wil een slaapliedje".
Lijkt wel of ze m'n gedachte kunnen lezen, want terwijl ik dit schrijf gaan ze allemaal netjs slapen.
Eindelijk houden ze een beetje rekening met ons.
[Dit bericht is gewijzigd door fondaco (Datum 21 April 2000).]
Bianca: dat roze truitje van mij, dat mogen "ze"ook wel ff wassen
Esmeralda: dat moet je gewoon zeggen
Bianca: ik ga ff 5 minuten onder de douche staan
Esmeralda: en ik ga ook ff wat doen.
In de bus
Es: moet ik de tafel dekken of hebben jullie geen trek?
tessa: mompel mompel
Tessa zit voor de spiegel.
Esmeralda heeft over haar laatste ex gedroomt, en Bianca zoekt schone glazen.
Over drie uurtjes gaan ze weg (zegt Tessa)
(rond 14.00?)
Tessa leest een mailtje of post voor, ze legt de nadruk op een aantal namen die daarin worden genoend, (Jop & Bullent)
Er stonden wat positieve dingen in over alle passagiers, bij de laatste naam, Essie, praat ze plots weer zacht
De passagiers krijgen een mededeling van de redactie, alleen doordat ik een telefoontje kreeg kon ik even niet horen waar het over ging
Tessa en Erik gaan ontbijten en ondertussen worden er stupide opmerkingen gemaakt tegen elkaar (en , zoals gewoonlijk, worden de texten afgewisseld met stukjes smartlap)
Tessa: dit eet ik altijd thuis als ontbijt , verder niets.(ze heeft nu eerst wat boterhammen na binnen gewerkt)
ook Iwan is inmiddels aangeschoven en begint de text op de verpakking voor te lezen
Iwan: Havervlokken, SUIKER, plantaardige OLIE...
Tessa: hoeveel calorieen zitten erin dan?
Erik: 1840 kj.
Tes: o, 840 maar?
Erik: nee, AchtTien Honderd Veertig
Tes: nou dat reisje naar portugal datte....
Es en Bianc komen binnen .
Esmeralda vind het erg benauwd binnen.
Bianca heeft het luik vannacht om een uur of 4 dicht gedaan omdat het regende.
Tessa: kun je nagaan dat we hier met 11 man hebben gezeten, was niet te doen.
Esmeralda: tja, toen zaten we nog om alle tafels.
Tessa stopt, zoals gewoonlijk tijdens het eten, eerst haar mond vol voordat ze begint te praten ....
Iwan heeft broekmaat 34
en Antoinet heeft dus een broek over maatje 34, en wil die aan Tessa slijten, volgens Ant moet dat toch wel passen
Esmeralda heeft iets, en heeft er jodium opgedaan.(hand)
Antoinet: weet je wat je nou niet had moeten doen> die make-up erover heen.
(????)
Erik: een hechtpleister had je moeten doen.
Es: ja maar die hebben we dus niet.
Binaca kon vannacht niet slapen en is toen maar haar mail gaan beantwoorden, ook Antoinet heeft steeds meer moeite met slapen.
Bianca: ik begrijp er nix van waarom we niet in Nederland blijven hoor
Antoinet: ja maar je weet niet wat er buitenom gebeurt he...
Bianca: ja dat is zo..
Esmeralda: is het heel erg, is het erg dik?
Iwan: nee hoor, valt wel mee
Esmeralda: ik heb een keer een half jaar met een dikke korst gelopen.
Iwan; hoe kwam dat dan?
Esmeralda: ik had iets met een auto, en toen kreeg ik dus bijna een minderwaardigheidscomplex, die korst ging helemaal krullen, en ik kon er natuurlijk niet aan gaan pulken.(een sneetje in haar gezicht, tenminste daar wijst ze iets aan)
Ant vind een pak leuk.
Es is aan het afwassen .
Iwan vraagt of iemand hem ook even kan helpen.
(Iwan is al een tijdje bezig om de bus reisklaar te maken, opruimen e.d.)
Essie zingt: Almere, ow oh, Almere oh oh oh oo
Zoals gewoonlijk is Tessa weer nergens te bekennen als er opgeruimd moet worden (ze zal strax wel weer komen om bevelen uit te delen)(ze zit nu op het toilet, volgens Essie)
Erik&Es zingen weer
Iwan:Tessa heeft het weer mooi bekenen...
Erik: hebben we een 2e chauffeur?
Iwan: die mag niet rijden in DUITSLAND!
(overigens hoorde ik Ant of Bianc vanmorgen iets zeggen over een mega-park...)
Antoinet gaat chatten.
Erik is onder de indruk van de dingen die zich nu buiten afspelen.
de redactie geeft door via de laptop dat ze zo lang mogelijk de plek van de verhuizing stil willen houden
1 hele leuke chatopmerking:
Ik was van plan om een breedbeeld aan te schaffen, maar nu jullie allemaal zo dik worden, wacht ik wel ff
Iwan vind het een hele goede opmerking.
(Tessa kon het niet waarderen want haar gezicht stond meteen op onweer)
* Quenda® gaat er ff tussenuit.
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 21 April 2000).]
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne (Datum 21 April 2000).]
Ze zijn inmiddels in Kalkar (Duitsland) aangekomen, en zitten gezellig te barbeknoeien.
Eric (wie anders?) houdt de worsten in de gaten, en heeft de duidelijke uitstraling van professionele barbecue-er.
Bianca: "Hé waar is m'n asbak?"
Eric schijnt te weten hoe laat de nieuwe passagiers morgen komen. (3 uur geloof ik)
Eric: "Ik zei toch al; ogen en oren goed openhouden."
Eric: "Ik eet eigenlijk helemaal niet veel."
Ze beginnen een gesprek over boodschappen op voice-mails. Antonette kent iemand met Bert en Ernie als meldtekst. Iwan heeft ook een leuke: "Ik versta je niet, kun je wat harder praten, na de piep."
Bianca kan er nog overheen en kent iemand met een duivelse boodschap. Heel vaag.
Esmeralda begint weer een riedel Engelse boodschappen.
Bianca loopt naar binnen.
Antonette geeft altijd een verkeerd nummer als iemand om haar telefoonnummer vraagt. Esmeralda: "O, nee dat doe ik niet hoor."
Twee keer verschrikkelijke herrie tussendoor. Kan het geluid niet beschrijven. Eric kijkt wel steeds even richting tuinhek.
Eric:"Zeggut maar als ut nie goed is hoor."
"Dan doennuk um nog effe terug."
"Wablief? Pakkem maar weer in."
De gepofte aardappelen duren iets langer dan Eric had verwacht.
Eric: "Ik denk dat we de tijd hebben."
Iwan: "Of moet je nog ergens naar toe?"
Esmeralda: "Leuk he al die boten die langs komen. Ik vind dit een hele leuke lokatie."
Esmeralda zingt het Chiquita bananenliedje. Antonette kent dat soort dingen allemaal niet, kijkt nooit tv. Esmeralda zet meteen tv, computer aan als zij thuis komt, en gaat vervolgens telefoneren.
Esmeralda's ouders hebben een boot. Antonette vertelt over iemand met een boot, maar dat zal wel van zwart geld zijn.
Iwan: "Dat is het meestal!"
* Sanne gaat even eten, maar houdt wel de stream aan voor eventuele hoogtepunten. Iemand tijd en zin om te verslaan?.
Erik en Tessa ratelen door elkaar heen "...je ziet daar alleen maar Ferrari's rijden...".
Iwan: "Je kan het wel doen zo'n huisje, maar je moet wel zorgen dat er geld blijft".
Erik: "...bootjuh kooopuh...".
Erik draait het e.e.a. om op de BBQ, en nog maar 'n keer.
Erik loopt volleerd rond met z'n BBQ-tang. (Alsof-ie nooit anders heeft gedaan ).
Ant hoeft niet. Essie: "Probeer toch 'n stukkie". Ant: "nee, ik hoef echt niet". (Gaat geloof ik over gebakken banaan).
Erik: "Van die bananen door de sjokola gehaald". Tessa: "Ooooh, lekkAr!".
Essie wil verhaal vertellen, maar Tessa blaat er dwars doorheen.
Essie (leest iets voor): "Ja, want 1 van hun gaat z'n verjaardag vieren in de Bus".
Tessa: "Misschien wel, misschien niet".
20:30 uur
Erik pruttelt wat over de 'Majestic(?)', waarop je niet mag roken, alleen in de stuurhut wel".
Essie: "Dankjewel voor dit onboeiende verhaal".
Bianca jengelt ook mee in de marge, maar Erik heeft het hoogste (luidste) woord.
Erik vertelt verhaal over scheerschuim in iemand z'n hand en dan kriebelen, zodat-ie zichzelf eronder smeert. Essie lacht er ook nog om.
En ook over iemand z'n borsthaar afscheren.
Bianca: "Ik ken een jongen van wie ze z'n halve snor hadden afgeschoren". Ant: "Hoe dan". Bianca: "Met een scheermesje". Ant: "DAt lukt je nooit met een scheermesje, je moet eerst knippen en dan met de tondeuse".
Tessa kent ineens ook grappen met haar.
Erik gaat weer kokkerelen. En vertelt intussen nog meer sterke verhalen.
Iedereen kakelt wat 'in's blaue hinein (D)'.
Essie: "Basterdsuiker, dat is ook altijd lekker met banaan.
Ant kijkt even bij de draaiende wasmachine.
Ant geeft iets te drinken aan Erik. Erik neemt slokje en Ant giert het uit van het lachen. Erik: "Ik heb nog geen slok genomen, ik voelde dat jullie er iets mee uit hebben gehaald". (volgens mij koffie, vol met zout).
Ant: "Ik moet ook geen grapjes meer doen, want ik kan toch m'n lachen niet inhouden".
Erik: "Jullie mogen altijd grapjes uithalen".
Bianca vertelt ook iets over iets bij iemand in z'n koffie gedaan, versta niet wat.
Ant: "Okee, jongens, blijf maar lekker zitten, doe maar niks".
Iwan: "Ik stem jou er uit, want jij doet nooit iets, hmm beter dan 'ik ging beter met die ander om".
Zie iets van een glijbaan op de achtergrond.
Erik haalt 'n sigaret uit de bus en gaat naast Iwan zitten.
Camera laat even rivier zien (Rijn?).
Tessa komt weer buiten: "Hoe is het met de worstjes?".
Erik: "Die liggen er nog lekker op, als Andre (?) komt zijn ze lekker klaar".
Erik neemt het sterke-verhalen-vertellen weer gauw over van Iwan.
Tessa maakt de tafel schoon.
Iwan: "En je hebt de 4-daagse van Nijmegen, die nogal makkelijk te halen is, en dan die sportdag, als je alles voldoende had, dan kreeg je die onderscheiding".
Iwan: "Maar bij ons had je dus heel vaak, het was tijdens de Golf-oorlog, van die schepen die je begeleiden, blablabla".
(Tjees, Iwan doet nu al of-ie iets belangrijks tijdens de Golf-oorlog heeft gedaan ).
Rest komt nu ook weer buiten zitten.
Erik weet van geen ophouden, noemt allerlei russische tanks op: "Je moest dus echt alles kennen".
Dames keuvelen een beetje over kapsels.
21:10 uur
Tessa zegt toch wel verschillende dingen tegen Bianca. Bianca: "En dan hadden we zo'n pyama-party, en een die deed altijd van dat oranje haar".
Iwan: "En morse-code, moesten jullie die ook kennen?" (leuk 2 totaal verschillende discussies doorelkaar ).
Bianca legt nog eens uit wat er misging met de laptop. Tessa begint weer over rechtermuisknop, etc.
Bianca: "Ooh, op zo'n manier".
Erik: "Ze zeiden tegen mij, je kunt sergeant worden bij de luchtmobiele, ja, ze hadden natuurlijk mensen nodig".
Bianca: "...maar ik weet niet wat jullie er in schrijven (dagboek)".
Tessa: "Nou gewoon, hoe je je voelt en zo".
Regelmatig passeert er een Rijnaak.
Bianca: "Ik heb neergezet: 'Ik ben geen huilebalk'".
Erik heeft dolle pret om z'n eigen verhalen. Erik: "...lachen joh...". Iwan: "...dat meen je niet..., nee, dat zijn wel leuke dingen, ja".
Erik: "Nou, gaan we nog wat doen".
Tessa: "Nou, over die nieuwe passagiers, daar zal wel iets over gezegd worden".
Bianca: "En dan komen die nieuwen, en dan is er alleen nog chips te eten!".
Bianca: "Het is hier vochtig".
Erik: "Moet je maar 'ns 20 meter die kant (wijst naar Rijn) oplopen, da's pas vochtig".
Tessa: "Plons!".
Bianca: "Dit is prive-terrein".
Ze drinken koffie.
------------------
Wanneer gaan we nou knalle??
[Dit bericht is gewijzigd door cynix (Datum 21 April 2000).]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |