Ik ga soms als Esmee na een heel kort slaapje wakker wordt, de wasmachine vullen en aanzetten. Of ik zet de droger aan of leeg de vaatwasser. Dan hoort ze aan de geluiden dat er iemand is en vaak slaapt ze dan ook weer verder. Is trouwens wel erg goed voor je huishouden zo...quote:Op zaterdag 20 maart 2010 08:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Deze methode werkt zelfs al bij Ivan en die is krap 4 maanden oud. Hij reageerde er heel snel en heel sterk op. Ineens lijkt hij door te hebben dat hij ook in z'n eentje in slaap kan vallen. Als ik naar hem terugloop om "shh shh" te zeggen (wat eigenlijk bijna niet meer voorkomt omdat hij al binnen 5 minuten in slaap valt) dan kijkt hij even naar me (ik leg geen oogcontact), begraaft zich in z'n Puckababy, kijkt weer even naar me, begraaft zich weer in z'n Puckababy, et cetera. Ik vind het best grappig om te zien. Hij lijkt het fijn te vinden om te weten dat ik er nog ben.
En toch wil ik nog een keer herhalen dat niet alle kinderen hetzelfde zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:39 schreef han1987 het volgende:
Het ritme dat wij hanteren gaat ongeveer op tot kinderen 1 à 1.5 jaar oud zijn. De kinderen die niet meer meeslapen in het ritme zijn inderdaad rond de 1 of kindjes die net binnenkomen in het KDV en nog een eigen ritme hebben.
Als het ritme verandert van de kinderen, valt als eerstje het ochtendslaapje weg van 9.00 tot 11.00. De kinderen gaan dan van vaak ergens tussen 11.30 en 12.30 slapen tot 14.30/15.00. Vaak slapen ze dan wel nog een half uurtje/3 kwartier rond 16.30.
Veel ouders vergeten dat een dag op het kdv veel intensiever is voor een kind. Er zijn andere kinderen die ook aandacht krijgen; veel geluiden; veel indrukken; kinderen huilen vaker dan thuis omdat ze soms moeten wachten op eten of moeten wachten totdat ze uit bed gehaald worden, we kunnen nou eenmaal niet alles tegelijk. Vaak komt het dan ook voor dat kinderen meer slapen op het kdv dan thuis.
wij hebben dat in het begin ook zo gehad, happy. ik wist ook niet goed wat ik ermee aan moest. Toen ik een keer met Senna bij mijn moeder was, ben ik even gaan winkelen en zou zij proberen haar een middagdutje te laten doen. Ze heeft haar toen in bed gelegd en is erbij blijven zitten tot ze sliep. Hand op haar buhik, geen oogcontact, neits zeggen, en zitten. Met 20 minuutjes ongeveer sliep ze.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:31 schreef happyme28 het volgende:
Ik ben er vandaag eens op gaan letten en meen toch duidelijk te zien dat Daan slaap heeft (gapen, jengelen, ogen vallen af en toe dicht) maar als ik 'm in zijn wiegje leg, wil hij niet in slaap vallen. Vanmorgen geprobeerd, vanmiddag weer en heeft hij wel een uurtje geslapen en nu heb ik 'm toen hij begon te gapen weer in zijn wiegje gelegd, maar hij wil niet in slaap vallen.
Echt geen idee wat ik nu kan doen om 'm te laten slapen. Hij lijkt alleen te kunnen slapen na een maaltijd. Dan drinkt hij zich in slaap zeg maar. Ik ga nu steeds naar hem toe om 'm te troosten, haal 'm niet uit zijn bedje, en als hij rustig is, ga ik weg, maar dan begint hij weer te huilen.
Misschien heeft hij geen slaap, maar 1 uur slaap overdag (en 's nachts ca. 7 uur) lijkt me niet voldoende voor zo'n kleintje![]()
Wij hebben een muzieknijntje, die hangt bij ons op de overloop. Duurt helemaal niet zo lang, ik gok zo ongeveer 1 minuutje.... maar dat is bij ons zeg maar onderdeel van het 'ritueel' voor het slapen gaan. En ze hebben een slaapzakje aan (voorheen ingebakerd in een puckababy geslapen).quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:51 schreef happyme28 het volgende:
Wij hebben muziek op de babyfoon maar vooralsnog wil hij daar niet op slapen, maar misschien moeten we volhouden. En laat je 'm aan tot ze slapen? Hoe lang duurt dat dan ongeveer?
Daan heeft verborgen reflux en heeft het daardoor af en toe benauwd of verslikt zich. Dat vind ik niet zo'n prettige combi met inbakeren.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:14 schreef sproet-je het volgende:
Happy, heb je een speciale reden waarom je niet wilt inbakeren? Hier was het wel de oplossing... nu zijn we aan het uitbakeren en dat gaat eigenlijk ook wel aardig.
Zo ging het hier ookquote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
wij hebben dat in het begin ook zo gehad, happy. ik wist ook niet goed wat ik ermee aan moest. Toen ik een keer met Senna bij mijn moeder was, ben ik even gaan winkelen en zou zij proberen haar een middagdutje te laten doen. Ze heeft haar toen in bed gelegd en is erbij blijven zitten tot ze sliep. Hand op haar buhik, geen oogcontact, neits zeggen, en zitten. Met 20 minuutjes ongeveer sliep ze.
Dat hebben we thuis voortgezet, en langzaam maar zeker viel ze sneller in slaap. Ze sliep niet lang, maar ik vond het vooral belangrijk dat ze leerde te slapen, al was het maar 3 keer drie kwartier op een dag ofzo.
Na verloop van tijd legde ik niet meer mijn hanad op haar buik, maar ging er gewoon naast zitten. Dat was weer even wennen, maar ook dat wende snel en tegenwoordig kunnen we haar zo in bed leggen en weglopen. Ze moppert soms even, soms huilt ze zelfs heel hard, maar da is echt minutenwerk. Vaak is ze al stil voor ik de deur achter me dichtdoe. En ze slaapt ook steeds langer; een ochtendslaapje van ruim 2 uur is heel normaal tegenwoordig.
Wat ik probeer te zeggen, is dat je het misschien een beetje op moet bouwen. In het begin haalde ik Senna er ook uit als ze na een half uurtje alweer wakker werd en huilde. Het ging me er vooral om dat ze leerde slapen in haar wiegje/bedje, niet dat ze lang zou slapen.
Daar hoef je je met de puckababy geen zorgen over te maken hoor. Het is een slaapzakje waarbij de armpjes in de slaapzak zitten ipv erbuiten, het is dus niet echt inbakeren en het kindje kan zijn hoofd gewoon draaien. Niels slaapt er ook in en die heeft ook refluxquote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:42 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Daan heeft verborgen reflux en heeft het daardoor af en toe benauwd of verslikt zich. Dat vind ik niet zo'n prettige combi met inbakeren.
In de eerst plaats wel volgens mij. Onze jongens werden wakker door het voortdurend 'maaien' met de armen. Daarbij hielp de pucka bij ons erg goed!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:32 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben ook niet ingebakerd, maar wel al vanaf heel jong (week of 4 geloof ik) een mini-slaapzakje aan gedaan. En ze slaapt sindsdien altijd met slaapzak.
Is inbakeren niet voornamelijk bedoeld voor kindjes die heel onrustig zijn en met hun armpjes zwaaien en daardoor zichzelf wakker houden/maken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |