Ik hoorde vorig jaar van het zusje van m'n schoonzus dat, als je studentenreisrecht hebt, maar door omstandigheden (OV kaart vergeten, of nu met OV Chipkaart die niet werkt waar) een kaartje moet betalen, dat je dit kan terugvragen. Ik zal eerst even mn situatie uitschrijven:
Sinds gister kan ik niet meer met mijn ov-kaart reizen. "Had je moeten omzetten lamlul!" <- en dat kan dus niet, want mijn eigen kaart was defect en verwacht ik deze week. Hierdoor heb ik een tijdelijke kaart van de RET meegekregen waarop staat "Tijdelijke chipkaart met studentenreisrechten". Gister een heel gedoe in de bus, en de metro kwam ik niet in. Daarnaast werd mij ook verteld dat ik maar een kaart moest kopen. Maar dat klopt dus niet, want ik heb een weekkaart, dus ik hoor doordeweeks gewoon gratis te kunnen reizen..
Dusja, als het terug te vragen is dat ik vandaag een anonieme kaart mag gaan kopen, of losse kaarten, waar kan dat dan?
Ladies and gentlemen, boys and girls, mammals and cat, dogs, chickens, ducks and all that in between