FOK!forum / Klaagbaak / Constructie snelheid voor brommers
Yrealwoensdag 17 maart 2010 @ 00:29
Kom op nou zeg..

Brommers mogen sowieso niet op wegen waar je harder mag dan 50. Waarom is er dan in godsnaam een regel dat het voertuig niet gebouwd mag worden op snelheden boven de 45 per uur? Dat maakt het alleen maar gevaarlijker, want dan rijdt je de meeste tijd 40 tussen de auto's. Laat brommers lekker 70 kunnen, zolang ze zich maar aan de snelheids limieten houden.

Beredenering van rollerbanken is ook scheef.

een brommer kan X km/u , dus heeft hij Y KW vermogen en vanaf Z KW vermogen is hij opgevoerd.
Even voor de Record, mijn old timer heeft 5.3 KW vermogen, terwijl volgens de huidig standaard je bij 1.3 de shredder in gaat. Hij rijdt echter 60, tenzij je heeeeel hard door gaat trekken

Oh en ik heb dus niet net een boete gehad en ik ben ook geen 16
Fortitudewoensdag 17 maart 2010 @ 00:31
Liever 100 anders is het nog irritant.
Meddowoensdag 17 maart 2010 @ 00:34
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:29 schreef Yreal het volgende:


Brommers mogen sowieso niet op wegen waar je harder mag dan 50. Waarom is er dan in godsnaam een regel dat het voertuig niet gebouwd mag worden op snelheden boven de 45 per uur? Dat maakt het alleen maar gevaarlijker, want dan rijdt je de meeste tijd 40 tussen de auto's. Laat brommers lekker 70 kunnen, zolang ze zich maar aan de snelheids limieten houden.

dit raakt kant nog wal
Fortitudewoensdag 17 maart 2010 @ 00:36
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:34 schreef Meddo het volgende:

[..]

dit raakt kant nog wal
Nee hoor, er staat: "Ik wil 70 rijden zonder iets aan me brommer te doen".
Meddowoensdag 17 maart 2010 @ 00:40
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:36 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Nee hoor, er staat: "Ik wil 70 rijden zonder iets aan me brommer te doen".
Dat kan ik er niet uit opmaken

En waarom wil je 70 rijden? Je mag toch nergens harder dan 45...
Fortitudewoensdag 17 maart 2010 @ 00:43
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:40 schreef Meddo het volgende:

[..]

Dat kan ik er niet uit opmaken

En waarom wil je 70 rijden? Je mag toch nergens harder dan 45...
Omdat stoer.
zwartemarktplaatswoensdag 17 maart 2010 @ 00:46
Het is inderdaad tergend en tevens erg onveilig. Stel je maar voor hoe kut het is super langzaam op te trekken tot de 45 en vervolgens rijdt de rest van het verkeer ~55

En als er iets is dan heb je geen vermogen meer over om snel weg te duiken, het is zwaar belachelijk. Die dingen worden nota bene speciaal voor de Nederlandse markt zo verneukt en de politie heeft er een dagtaak met al hun rollerbanken etc.

En in de rest van de eu mag je op je 16de zo op een 35kw motor stappen.
Het is onrecht in zijn puurste vorm maar wie helpt je in zo'n situatie er zijn geen belangenverenigingen voor 45km vervoer dus ze zijn altijd de sjaak.
zwartemarktplaatswoensdag 17 maart 2010 @ 00:47
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:40 schreef Meddo het volgende:

[..]

Dat kan ik er niet uit opmaken

En waarom wil je 70 rijden? Je mag toch nergens harder dan 45...
60/70 kilometer wegen
Meddowoensdag 17 maart 2010 @ 00:47
45 is hard zat voor een 16 en 17 jarige En als je geen eis stelt aan de brommer houden die sjonnies zich er toch niet aan
lelouchwoensdag 17 maart 2010 @ 00:48
Spaar je geld en koop een auto 2 jaar later
Yrealwoensdag 17 maart 2010 @ 00:50
De gemiddelde Scooter word tegewoordig ook uitgebracht als Motor met 125cc, vespa's zelfs tot 300cc.

Schakelbrommers hebben ook grote broertjes die precies hetzelfde frame hebben.

En door dat de cilinder 75cc groter is is het ineens veilig om ermee over de snelweg te kunnen
Zuunigerdwoensdag 17 maart 2010 @ 00:55
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:50 schreef Yreal het volgende:
De gemiddelde Scooter word tegewoordig ook uitgebracht als Motor met 125cc, vespa's zelfs tot 300cc.

Schakelbrommers hebben ook grote broertjes die precies hetzelfde frame hebben.

En door dat de cilinder 75cc groter is is het ineens veilig om ermee over de snelweg te kunnen
Er zit toch meer verschil tussen een RS50 en een RS125 dan alleen het blok, hoor.
Yrealwoensdag 17 maart 2010 @ 01:03
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:55 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Er zit toch meer verschil tussen een RS50 en een RS125 dan alleen het blok, hoor.
Die verschillen zijn echt nihiel

Maar om dan even naar bijvoorbeeld Vespa's te gaan. Je kan dezelfde uitvoering met 50 en 125 cc halen.

Voor de record, met 125 cc moet je wind mee hebben voor een top van 110 !!!
zwartemarktplaatswoensdag 17 maart 2010 @ 01:03
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:55 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Er zit toch meer verschil tussen een RS50 en een RS125 dan alleen het blok, hoor.
De een is een brommer de ander een lichte race motor ,slecht voorbeeld.

Vespa lx50 en lx125 zijn echter op de remmen na en het blok ofcours nagenoeg identiek.
Sr 50 en sr 180 ook Runner 50 en 180 ook.

Etc.etc.
Drinkywoensdag 17 maart 2010 @ 01:05
Ja, laten we jochies zonder enig verkeersinzicht nog meer vrijheden geven, zodat ze zich op B wegen kunnen bevinden en zelfs de snelweg op kunnen, want dat mag dan legaal gezien als je 70 mag.

Scooters
zwartemarktplaatswoensdag 17 maart 2010 @ 01:08
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:05 schreef Drinky het volgende:
Ja, laten we jochies zonder enig verkeersinzicht nog meer vrijheden geven, zodat ze zich op B wegen kunnen bevinden en zelfs de snelweg op kunnen, want dat mag dan legaal gezien als je 70 mag.

Scooters
Op je 18de tijdens het lessen mag je ook de snelweg op.

Vanaf je 16de leren rijden tm 70km/u wegen lijkt me een mooie leercursus voor beginnende verkeersgebruikers. Om een of andere illustere reden is de politiek het hier niet mee eens gezien die 400 euro dure farce van een '' praktijkexamen'' (serieus niet meer dan een straatje inrijden , bochte maken en ernaast lopen) een zware ontmoediging.
Yrealwoensdag 17 maart 2010 @ 01:11
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:05 schreef Drinky het volgende:
Ja, laten we jochies zonder enig verkeersinzicht nog meer vrijheden geven, zodat ze zich op B wegen kunnen bevinden en zelfs de snelweg op kunnen, want dat mag dan legaal gezien als je 70 mag.

Scooters
ik zag ook niet max snelheid voor brommers omhoog

Ik zeg drop de limieten op de Max constructiesnelheid, en houd de beperkingen in waar een brommer mag rijden in stand, en laat ze daar gewoon met het verkeer meerijden. Auto's kunnen ook 160+ en mogen ook maar 120. Waarom mag een brommer maar max 45-50 (niemand die het precies weet) en mag ook maar zo gebouwt zijn dat je 45-50 kan? Als je 80 kan, trek je tenminsten nog een beetje, Op het maximum van je vermogen rijden is heel vermoeiend en storend
zwartemarktplaatswoensdag 17 maart 2010 @ 01:13
Het voorstel kent zoveel pluspunten het zou serieus eens aan de politiek voorgesteld moeten worden maar hoe doe je dat?
Yrealwoensdag 17 maart 2010 @ 01:14
Owja , en Scooters !!!!

Ik praat hier over een


Hier 65 op rijden is wel Heul Heul Heul gevaarlijk harder dan 45 kan echt niet !
klaagbaaswoensdag 17 maart 2010 @ 01:15
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:13 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Het voorstel kent zoveel pluspunten het zou serieus eens aan de politiek voorgesteld moeten worden maar hoe doe je dat?
stuur een brief naar de koningin, zij is de baas van het kabinet....of wacht,...
Yrealwoensdag 17 maart 2010 @ 01:15
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:14 schreef Yreal het volgende:
Owja , en Scooters !!!!

Ik praat hier over een
[ afbeelding ]

Hier 65 op rijden is wel Heul Heul Heul gevaarlijk
Hiermee mag je dan wel weer 120 rijden op de snelweg


De cilinder is immers 75cc groter !
KomtTijd...woensdag 17 maart 2010 @ 01:18
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:50 schreef Yreal het volgende:
De gemiddelde Scooter word tegewoordig ook uitgebracht als Motor met 125cc, vespa's zelfs tot 300cc.

Schakelbrommers hebben ook grote broertjes die precies hetzelfde frame hebben.

En door dat de cilinder 75cc groter is is het ineens veilig om ermee over de snelweg te kunnen
Het gaat niet om het apparaat, het gaat om het slag volk wat er op rijdt.
Yrealwoensdag 17 maart 2010 @ 01:20
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:18 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Het gaat niet om het apparaat, het gaat om het slag volk wat er op rijdt.
Nee want van het volk in auto's word je blij
KomtTijd...woensdag 17 maart 2010 @ 01:20
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee want van het volk in auto's word je blij
Die hebben op zijn minst een soortement van opleiding daarvoor gehad.
Yrealwoensdag 17 maart 2010 @ 01:22
trouwens ben ik groot voorstander van een fatsoenlijke rijopleiding, danwel brommers minstens 18 jaar te maken, danwel verbieden voor middelbare scholieren. Serieus, die wijven kunnen echt NIET rijden.

Elke keer dat ik zoon blonde snol op zoon Sym ofzo zie, wil ik ze er eigenlijk het liefste afstompen
KomtTijd...woensdag 17 maart 2010 @ 01:24
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:22 schreef Yreal het volgende:
trouwens ben ik groot voorstander van een fatsoenlijke rijopleiding, danwel brommers minstens 18 jaar te maken, danwel verbieden voor middelbare scholieren.
Dat bestaat al, alleen noemen we dat "motor".
quote:
Serieus, die wijven kunnen echt NIET rijden.

Elke keer dat ik zoon blonde snol op zoon Sym ofzo zie, wil ik ze er eigenlijk het liefste afstompen
En om die blonde snollen tegen zichzelf te beschermen, kunnen die dingen dus niet harder dan 45.
Yrealwoensdag 17 maart 2010 @ 01:27
Zeker nooit op een 25kw motor of 125 cctje gereden?

Ik heb A, en ik vind mijn brommertje toch een stuk relaxter dan een 125cc. De top verschilt 30, en de brommer hoeft niet mee te komen op de snelweg, die kan gewoon tussen de fietsjes doorcrossen
antonwachterwoensdag 17 maart 2010 @ 01:33
Gelukkig hebben ze bij orgaandonoren geen behoefte aan hersens.
centenbakkiewoensdag 17 maart 2010 @ 10:04
Yrealwoensdag 17 maart 2010 @ 10:17
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:04 schreef centenbakkie het volgende:
[ afbeelding ]
ja en nu?
Fortitudewoensdag 17 maart 2010 @ 11:35
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja en nu?
Nu comfortabel rijden met een onbetrouwbaar barrel zonder zadel.
Yrealwoensdag 17 maart 2010 @ 18:47
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:35 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Nu comfortabel rijden met een onbetrouwbaar barrel zonder zadel.
Wat is nu je punt? dat je brakke brommers hebt? Je hebt ook brakke auto's
WhAzAaAwoensdag 17 maart 2010 @ 18:56
alleen voor nederland worden die dingen afgevoerd, in het buitenland rijden ze gewoon onbegrensd, zoals bedoeld.
ShizzleMyDizzlewoensdag 17 maart 2010 @ 18:56
Dat is ook onzin, die constructie snelheid. Heb de rest van het topic niet gelezen, maar als ik het even over schakelbrommers heb. Hier mogen ze maar 45km/h kunnen rijden dan. Een groot argument hierbij is dat het boven die snelheden niet veilig meer is (technisch gezien).
Dat terwijn in (bijv.) Spanje EXACT dezelfde schakelbrommers rondrijden, maar dan zonder 'begrenzing' en gewoon 80 mogen rijden.

Bullshit

(Wat die kerel boven mij zegt dus )
Yrealwoensdag 17 maart 2010 @ 19:03
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:56 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Dat is ook onzin, die constructie snelheid. Heb de rest van het topic niet gelezen, maar als ik het even over schakelbrommers heb. Hier mogen ze maar 45km/h kunnen rijden dan. Een groot argument hierbij is dat het boven die snelheden niet veilig meer is (technisch gezien).
Dat terwijn in (bijv.) Spanje EXACT dezelfde schakelbrommers rondrijden, maar dan zonder 'begrenzing' en gewoon 80 mogen rijden.

Bullshit

(Wat die kerel boven mij zegt dus )
hier vervangt iedereen zijn uitlaat en dan kunnen ze ook 80
109860donderdag 23 september 2010 @ 18:32
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:22 schreef Yreal het volgende:
trouwens ben ik groot voorstander van een fatsoenlijke rijopleiding, danwel brommers minstens 18 jaar te maken, danwel verbieden voor middelbare scholieren. Serieus, die wijven kunnen echt NIET rijden.

Elke keer dat ik zoon blonde snol op zoon Sym ofzo zie, wil ik ze er eigenlijk het liefste afstompen
of jij hebt geen goede opvoeding gehad
of je hebt geen plezier gehad in je jeugd
of je weet je niet te verplaatsen in jongeren
hield jij vroeger van fietsen?

vind het zeer onteregd om te zeggen dat het voor minstens 18 jaar is.
heb je misschien weleens gezien hoe 18 jarigen rijden?
en zolang het allemaal nog niet mag enzo is het hartstikke leuk om erop te rijden terwijl je geen 18 bent.
dus daar komen nog meer problemen van en ik ben zelf 15 en rij ook regelmatig op mijn scooter.
maar dat heeft er niks mee te maken dat ik zo rij als in jouw beschrijving ,dikke onzin dus
Yrealvrijdag 24 september 2010 @ 13:13
Ik heb ook op mijn 15de (dus geen certificaat) op een onverzekerde, kentekenloze brommer zonder helm gereden.

wats je punt? :*
KomtTijd...vrijdag 24 september 2010 @ 13:23
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:32 schreef 109860 het volgende:

[..]

of jij hebt geen goede opvoeding gehad
of je hebt geen plezier gehad in je jeugd
of je weet je niet te verplaatsen in jongeren
hield jij vroeger van fietsen?

vind het zeer onteregd om te zeggen dat het voor minstens 18 jaar is.
heb je misschien weleens gezien hoe 18 jarigen rijden?
en zolang het allemaal nog niet mag enzo is het hartstikke leuk om erop te rijden terwijl je geen 18 bent.
dus daar komen nog meer problemen van en ik ben zelf 15 en rij ook regelmatig op mijn scooter.
maar dat heeft er niks mee te maken dat ik zo rij als in jouw beschrijving ,dikke onzin dus
Loop je nou serieus topics van een half jaar oud omhoog te schoppen om een beetje te kunnen trollen? :')__
Maikuuulvrijdag 24 september 2010 @ 18:49
De zogenaamde "constructie" snelheid inderdaad

Wel vreemd dat dezelfde brommers op vakantie gewoon 100 rijden :')

Stouteriken dat zijn het !
Wickedjoonvrijdag 24 september 2010 @ 18:53
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:43 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Omdat stoer.
'Nuff said
Diaboxvrijdag 24 september 2010 @ 19:31
Zelfs mijn snorfiets loopt 80.
yosandervrijdag 24 september 2010 @ 19:46
Goed topic, maar:
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:29 schreef Yreal het volgende:

een brommer kan X km/u , dus heeft hij Y KW vermogen en vanaf Z KW vermogen is hij opgevoerd. :')
Even voor de Record, mijn old timer heeft 5.3 KW vermogen, terwijl volgens de huidig standaard je bij 1.3 de shredder in gaat. Hij rijdt echter 60, tenzij je heeeeel hard door gaat trekken :')

Dat hele vermogens(kW)verhaal is niet meer van deze tijd.
Tegenwoordig wordt wel de snelheid gemeten en is het bij de derde keer +75km/h bruto (oftewel via OvJ) bromfiets inleveren. Dit geldt per bestuurder, dus als je al twee keer bent gepakt en op de brommer van iemand anders rijdt, kan het zijn dat die alsnog wordt ingenomen.
Diaboxvrijdag 24 september 2010 @ 19:50
Inderdaad, ik vraag me overigens sowieso af welk zwijn de directe link kW <-> snelheid heeft gelegd.
btChrvrijdag 24 september 2010 @ 19:52
Tiny en Lau hebben een Puch Maxi te koop.
grindfreakjevrijdag 24 september 2010 @ 20:02
Bijna grappig om te zien dat oude topics na éénmaal gekickt te zijn vaak gewoon weer doorlopen alsof ze niet een half jaar dood zijn geweest.
Diaboxvrijdag 24 september 2010 @ 20:15
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:02 schreef grindfreakje het volgende:
Bijna grappig om te zien dat oude topics na éénmaal gekickt te zijn vaak gewoon weer doorlopen alsof ze niet een half jaar dood zijn geweest.
Zolang er 2010 staat ben ik nog tevreden. :P
BeterHighvrijdag 24 september 2010 @ 20:49
Tokkietransport :P
Chocolate-chickvrijdag 24 september 2010 @ 20:50
ja denk maar dat brommerrijders zich aan de snelheid houden als ze 70 kunnen... :')
FCZwolleZuidvrijdag 24 september 2010 @ 20:51
Liever al die rijdende pisbakken van de weg!
ThePianoManvrijdag 24 september 2010 @ 20:53
Wacht gewoon totdat je 18 bent en koop dan een XT660X. Ik heb toch ook niet 2 jaar lang lopen zeiken over mijn brommer.. te weinig vermogen/te langzaam blabla, kom op zeg :')
Tinos85vrijdag 24 september 2010 @ 20:56
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:50 schreef Chocolate-chick het volgende:
ja denk maar dat brommerrijders zich aan de snelheid houden als ze 70 kunnen... :')
Die knallen dan overal nog harder doorheen :') Zonder op te letten.
Yrealvrijdag 24 september 2010 @ 21:01
Ja maar te hard rijden mag sowieso niet.

als je 80 kan mag je nog steeds geen 80. gewoon nog steeds keihard 50 als max snelheid, maar dat gezeik over constructie snelheid los laten. VOORAL nu je praktijk moet dan, dan is dat hele veiligheids argument ook verleden tijd. Je moet nu immers laten zien dat je het kunt.