Gezien jouw post zal ze het cadeau wel aannemen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:46 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb hem al 6 keer gelezen, en ik vond hem geweldig, maar ik ben dan ook een literatuurnoob en van mij moet je niks aannemen.
Geen idee wet niet welke druk dit is kon de laatste druk niet vinden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:55 schreef Marble het volgende:
Waarom staat Destiny's Child op de cover? Of is het En Vogue.
Het is wel een leuke aanvulling op het boekenweekgeschenk, aangezien een aantal personages uit 'Gimmick' opnieuw wordt opgevoerd in 'Duel', dat zich ook (zijdelings) in kunstenaarskringen afspeelt. Veel van de kunstenaarsfiguren (uit beide boeken) zijn geïnspireerd op bestaande personen, hoewel dat een beetje oud nieuws is, maar toch. Ik vond 'Gimmick' destijds heel goed, sowieso moet je het eigenlijk wel gelezen hebben, het heeft een nieuw geluid in de literatuur voortgebrachtquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:42 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Moet ik zelf al terug naar de boekhandel om het te ruilen ?
Of is het een goed verjaardagscadeau voor mijn schoonzuster ?
Heb het zelf nooit gelezen. Vandaar de vraag.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:41 schreef Nadine26 het volgende:
sowieso moet je het eigenlijk wel gelezen hebben, het heeft een nieuw geluid in de literatuur voortgebracht
Ik vroeg of de verkoopster het boekenweekgeschenk had gelezen. Ze begon het hele verhaal uit te leggen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:41 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Het is wel een leuke aanvulling op het boekenweekgeschenk, aangezien een aantal personages uit 'Gimmick' opnieuw wordt opgevoerd in 'Duel', dat zich ook (zijdelings) in kunstenaarskringen afspeelt. Veel van de kunstenaarsfiguren (uit beide boeken) zijn geïnspireerd op bestaande personen, hoewel dat een beetje oud nieuws is, maar toch. Ik vond 'Gimmick' destijds heel goed, sowieso moet je het eigenlijk wel gelezen hebben, het heeft een nieuw geluid in de literatuur voortgebracht
Ja maar die film heeft mijn schoonzus al gezienquote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:02 schreef OeJ het volgende:
Overigens heb ik het boek wel gelezen, maar het heeft niet heel veel indruk gemaakt (geloof ik), want veel staat er me niet van bij. Alleen iets met kunstenaars en dat ze van de subsidies gaan zuipen, meen ik.
Dan vond ik Vals licht toch leuker.
Ik vond Vals licht ook leuker, maar Gimmick was toen het uitkwam echt een sensatie. Zoiets was nooit eerder geschreven (of nou ja, wel in Amerika, Bright Lights Big City en zo) en ik weet ook nog dat ik het een ge-wel-dig boek vond, toen. Inmiddels vind ik Joost Zwagerman een beetje een lampenverkoper, ik bedoel dat hij geen eigen stijl heeft, het kan alle kanten uit met hem, en dat maakt hem uiteindelijk nogal braaf. Dus eigenlijk is het best gek dat uitgerekend hij Gimmick heeft geschreven, of misschien ook weer niet, want hij voelt de tijdsgeest goed aan. Toen ook al, blijkbaarquote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:02 schreef OeJ het volgende:
Overigens heb ik het boek wel gelezen, maar het heeft niet heel veel indruk gemaakt (geloof ik), want veel staat er me niet van bij. Alleen iets met kunstenaars en dat ze van de subsidies gaan zuipen, meen ik.
Dan vond ik Vals licht toch leuker.
Je moet je reet dan ook afvegen met de Telegraaf.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:43 schreef Rosa-de-posa het volgende:
en dan die ranzige sekscenes, inclusief poep aan de vingers
Ik vond het destijds nogal flauw, aanstellerig, namaak Amerikaanse Literatuur. Jay McInerney of Brett Easton Ellis spelen in de Rààndstad. Het leest trouwens wel als een trein, maar ik kon het niet serieus nemen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:40 schreef Frollo het volgende:
Wat Nadine zegt: Gimmick was werkelijk een sensatie, echt ongekend. Ik vond het fantastisch en wilde niets liever dan ook zo leven. In feite deed ik dat ook, alleen was ik geen kunstenaar maar student.
Vals licht viel daarna tegen en het nog suffere De buitenvrouw heeft mij elke interesse in Zwagerman voorgoed doen verliezen. Maar voor Gimmick! blijft er altijd een speciaal plekje in mijn hart. Misschien moest ik het maar niet herlezen.
Dan had je wel ruim de keus.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:04 schreef Ringo het volgende:
Ik vond Gimmick! erg cool, ik had net een vriendinneke om mee te neuken dus ik was een kerel en kerels lazen boeken waarin geneukt werd, daarmee konden ze zich identificeren.
Eenmaal universitair hansworst, werd het Giphart wat de klok sloeg. En dan ook nog dure pretenties koesteren over de Literatuur en haar manschappen, onbegrijpelijk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |