abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79200748
Stel, ik heb in de huiskamer een PC staan met Windows Media Center.

En ik heb een TV Tuner van Digitenne met digitale TV.

Kan ik dan het beeld van dit kastje in mijn computer laten komen (via Video-in) en dat hij dit in Windows Media Center dan herkend als TV zodat je dat kan opnemen, pauzeren en afspelen?
pi_79202805
#Update:

Ik heb een TV tuner kaart gevonden die als het goed is werkt met Windows Media Center. Er zit een afstandsbediening bijgeleverd.

Op deze TV Tuner kaart kan je S-video aansluiten + audio

Hauppauge WinTV HVR-1700 Media Center Kit

Maar zal dit, zoals hierboven genoemd, werken in Windows Media Center, dus dan gebruik ik deze kaart niet als TV Tuner, maar alleen om het signaal via S-video IN binnen te laten komen, en dan op te nemen met Media Center?

#Update 2:

Ik heb dit gevonden: http://thegreenbutton.com/forums/t/19347.aspx Hier heeft iemand een programmatje gemaakt, maar ik weet niet of het echt werkt. Ik hoor liever of iemand ervaring hiermee heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door korting op 16-03-2010 14:34:59 ]
pi_79235586
dvb-t tune van anysee is dat niet veeel makkelijker en stabieler?
------------_--------
pi_79251247
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 23:26 schreef wicked-j het volgende:
dvb-t tune van anysee is dat niet veeel makkelijker en stabieler?
makkelijker misschien wel, maar stabieler weet ik niet. Kwaliteit van het beeld is vast wel beter, maar daar moet je wel meer geld voor over hebben dan een tv tuner met video ingang
pi_79254860
Als je via s-Video gaat werken maak je gebruik van de tuner in je tv danwel van je decoder. Dat betekend dus dat je op je pc het beeld krijgt van je tv; dat kan je eventueel wel weer opnemen en afspelen enzo, maar je gebruikt dus niet de tuner van de kaart.

Dan kan je beter, zoals wicked-j al aangaf, een dvb-t tuner gebruiken; dan ben je onafhankelijk van je tv
pi_79256658
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:43 schreef kroegtijger het volgende:
Als je via s-Video gaat werken maak je gebruik van de tuner in je tv danwel van je decoder. Dat betekend dus dat je op je pc het beeld krijgt van je tv; dat kan je eventueel wel weer opnemen en afspelen enzo, maar je gebruikt dus niet de tuner van de kaart.

Dan kan je beter, zoals wicked-j al aangaf, een dvb-t tuner gebruiken; dan ben je onafhankelijk van je tv
Hm ja, dat is waar. Dan kan ik in de beste kwaliteit tv direct opnemen met mn Media center. Ik ga dat maar eens overwegen, maar 150 euro is toch best veel geld!
pi_79256687
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:30 schreef korting het volgende:

[..]

Hm ja, dat is waar. Dan kan ik in de beste kwaliteit tv direct opnemen met mn Media center. Ik ga dat maar eens overwegen, maar 150 euro is toch best veel geld!
goedkopere tip:
Cheapo DVB-T stik / PCI kaart
Smargo USB cardreader

en de rest opvangen in de software?
pi_79256988
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

goedkopere tip:
Cheapo DVB-T stik / PCI kaart
Smargo USB cardreader

en de rest opvangen in de software?
Zou je dan echt zoveel goedkoper uit zijn?? volgens mij ontloopt het elkaar niet zoveel namelijk. Softwarematige oplossing is in principe ook niets mis mee
pi_79257076
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:39 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Zou je dan echt zoveel goedkoper uit zijn?? volgens mij ontloopt het elkaar niet zoveel namelijk. Softwarematige oplossing is in principe ook niets mis mee
usb stikkies kosten pak um beet 10~15 euro?

Smargo usb reader is 30 ofzo

voor 45~50 euro ben je dan klaar.. ( goed je moet wel ff met software stoeien.)

stukken goedkoper dan die kpn oplossing toch?

voor die 100,- die je bespaard op een Plug n Play optie ( met alle beperkingen er aan toe ) heb ik wel een uurtje klooien over hoor
pi_79257582
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

usb stikkies kosten pak um beet 10~15 euro?

Smargo usb reader is 30 ofzo

voor 45~50 euro ben je dan klaar.. ( goed je moet wel ff met software stoeien.)

stukken goedkoper dan die kpn oplossing toch?

voor die 100,- die je bespaard op een Plug n Play optie ( met alle beperkingen er aan toe ) heb ik wel een uurtje klooien over hoor
Als die stikkies echt zo goedkoop zijn is 't een prima oplossing ja En vaak ben je met "eigen" software ook een stuk beter af
--edit--
Ok, zojuist even nagezocht en bijvoorbeeld een Asus P7131H (hybride kaart die zowel analoog als DVB-T ondersteund) kost tegenwoordig nog maar 40 euro'tjes. Prima kaartje; ik heb m zelf ook, alleen was ie bij mij nog 150,- Zit je dus alleen nog dat je een 2e card van KPN moet zien los te peuteren voor te decoderen, anders kom je niet verder dan Ned 1, 2 en 3. Ik dacht dat dit bij KPN niet zomaar kon en dat je dan een 2e abonnement moet afsluiten... dan wordt 't wel een dure grap.
pi_79257647
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:53 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Als die stikkies echt zo goedkoop zijn is 't een prima oplossing ja En vaak ben je met "eigen" software ook een stuk beter af

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8309 oa..
pi_79257771
quote:
ok, 't kost dus echt geen reet meer tegenwoordig

Overigens wel even opletten of 't door je OS wordt ondersteund. Die asus-kaart heb ik nog niet op Win 7 x64 werkend gekregen, dus mocht je dat draaien, dan zou ik voor iets anders kiezen
pi_79258399
quote:
die heb ik al van eBay (7,50 xD) maar wordt niet ondersteund door Media Center. Of heb ik niet genoeg gekloot ?
pi_79258852
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:13 schreef korting het volgende:

[..]

die heb ik al van eBay (7,50 xD) maar wordt niet ondersteund door Media Center. Of heb ik niet genoeg gekloot ?
Volgens mij is mediacenter onafhankelijk wat dat betreft en is 't een driver-probleem dan. Krijg je wel beeld in andere software?
pi_79266858
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:23 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Volgens mij is mediacenter onafhankelijk wat dat betreft en is 't een driver-probleem dan. Krijg je wel beeld in andere software?
dr was een tool die elke kaart MCE compatible maakt..

maar WAAY zou je persee je zelf vast hameren op MCE?

dr zijn veel meer DVB capable programmas die kunnen opnemen..

en de transportstream opnemen kan kon je P1 al in theorie

( gewoon domweg de inkomende data naar disk schrijven .. niks encoden etc :p )
pi_79358738
voordeel van die anysee tuner is dat ze ook een versie hebben voor dvb-C en T. dus als je ooit nog eens echt mooi beeld wil hebben (en je niet in het upc gebied zit is dat een optie.

in een anysee tuner kan ook gewoon een smartcard, oftewel geen gehannes met je FTA zenders.

optie 2: en wel iets meer werk: google op dvblink. software kost 23 euro maar is elke euro meer dan waard. je bent wel even bezig met instellen etc..
------------_--------
pi_79366753
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:17 schreef wicked-j het volgende:
voordeel van die anysee tuner is dat ze ook een versie hebben voor dvb-C en T. dus als je ooit nog eens echt mooi beeld wil hebben (en je niet in het upc gebied zit is dat een optie.

in een anysee tuner kan ook gewoon een smartcard, oftewel geen gehannes met je FTA zenders.

optie 2: en wel iets meer werk: google op dvblink. software kost 23 euro maar is elke euro meer dan waard. je bent wel even bezig met instellen etc..
DVB-C is opt moment nog wel leuk via Ziggo enzo.. maar ik denk dat die straks ook UPC gaan volgen..

gezien ze nu al CI+ draaien..

nog even en ze gaan gewoon de premium zenders gewoon in een aparte codering draaien en hopsa! daar gaat je beeld :p
pi_79366770
Ik bedenk me opeens dat we HOPELIJK over 1 jaar glasvezel krijgen hier.

Dan neem ik natuurlijk ook tv via glasvezel!

Maar dan kan ik misschien beter even wachten tot dat zeker is of niet dat dat doorgaat. Er is vast wel een kasstje (van Anysee, of ander merk) dat werkt met tv via glasvezel?
pi_79377212
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:58 schreef korting het volgende:
Ik bedenk me opeens dat we HOPELIJK over 1 jaar glasvezel krijgen hier.

Dan neem ik natuurlijk ook tv via glasvezel!

Maar dan kan ik misschien beter even wachten tot dat zeker is of niet dat dat doorgaat. Er is vast wel een kasstje (van Anysee, of ander merk) dat werkt met tv via glasvezel?
nope..

en dan is het maar afwachten in welke vorm je glasvezel aanbieder TV gaat aanbieden..

via IPTV, in een DVB-C modulatie ( met mogelijke encryptie ) gewoon RF gemoduleerd?

daar valt niks over te zeggen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')