Idd, bij gaten tot 1 cm diameter is muurvuller prima te doen. Staat op de tube altijd goed omschreven hoe het werkt...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:52 schreef error_404 het volgende:
Even langs de lokale dhz-er lopen en iets van alabastine halen. Dat is prima om een paar gaatjes mee te vullen.
(er is gewone "muurvuller" voor de meest voorkomende beschadigingen)
Rotband moet je btw minimaal een cm dik opzetten, dus daar zou ik zeker niet aan beginnen, nergens voor nodig.
Ga echt ff praten met de lokale dhz-er, dat soort mensen weet er vaak wel genoeg van.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:59 schreef Mutsje30 het volgende:
Ik wil er wel nog even bijzeggen dat het niet alleen 'boorgaatjes' zijn. Er zijn ook wat diepere stukken uit de muur van toch wel minimaal 2 centimeter (diameter) en misschien een tot anderhalve centimeter diep.
Geloof mij dat je dan beter naar een cementbouw of omtzigt kan gaan dan naar een gamma of praxis...die jongens weten er niet veel vanaf, hun kennis beperkt zich meestal tot wat er in hun opkomt, wat ze hebben gelezen of gehoort.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:20 schreef error_404 het volgende:
[..]
Ga echt ff praten met de lokale dhz-er, dat soort mensen weet er vaak wel genoeg van.
En ook voor dat soort gaten heb je weer speciale vuller ("grote-gaten-vuller"....serieus)
Pas als er hele stukken stucwerk naar beneden komen zetten en et verpoederd lijkt, moet je pas aan nieuw stucwerk gaan denken.
Koop dan ook wat pleister wat je dan in een dunne laag over de muur trekt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:36 schreef DennisMoore het volgende:
Maar... als je dan gaatjes hebt gevuld en daarna geschuurd met blokje schuurpapier, en je latext eroverheen... dan krijg je een 'gladheidsverschil'.
De geplamuurde gaatjes zijn heel glad en 'glimmend' als je schuin van opzij tegen de muur kijkt, terwijl de normale muur wat groffer is.
Ideeën hoe je dat het best kan oplossen? De plamuurgaatjes met groffer schuurpapier schuren, minder glad? Of dus de complete muur gaan plamuren en schuren...
Kan dat ook op een of andere manier met een verfroller oid (makkelijk voor de amateur)? Zonder dat je meteen met structuurverf aan de gang gaat?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:41 schreef beetotheizzo het volgende:
Koop dan ook wat pleister wat je dan in een dunne laag over de muur trekt.
Dan moet het verschil weg zijn.
Daarom heb ik het ook over de lokale dhz-er. (bij G/P werken hoofdzakelijk scholieren, geen vakbekwame mensen idd)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:25 schreef beetotheizzo het volgende:
[..]
Geloof mij dat je dan beter naar een cementbouw of omtzigt kan gaan dan naar een gamma of praxis...die jongens weten er niet veel vanaf, hun kennis beperkt zich meestal tot wat er in hun opkomt, wat ze hebben gelezen of gehoort.
Het ligt er natuurlijk aan hoe 'erg' de gaten opvallen. Wat beethothizzo ook zegt; je hele wand filmen lost het probleem op, maar dat is voor een onervaren klusser al heel wat.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Kan dat ook op een of andere manier met een verfroller oid (makkelijk voor de amateur)? Zonder dat je meteen met structuurverf aan de gang gaat?
Dan ga ik je nu iets belangrijks vertellen wat ik iedereen zeg met betrekking tot sauzen van wanden...hoe meer aandacht je eraan besteed, hoe minder hoofdpijn achteraf.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Kan dat ook op een of andere manier met een verfroller oid (makkelijk voor de amateur)? Zonder dat je meteen met structuurverf aan de gang gaat?
Zolang je gewoon praat en vraagt kom je dan even ver, in mijn inziens misschien nog verder in de groothandel als je toevallig een stucadoor treft (kijk dan tussen 1500 en 1600 uur, of 0630/0730 maar das te vroeg denk)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:51 schreef error_404 het volgende:
[..]
Daarom heb ik het ook over de lokale dhz-er. (bij G/P werken hoofdzakelijk scholieren, geen vakbekwame mensen idd)
TS wil gewoon een simpele oplossing die prima is voor de non-klusser, wat ik uit haar verhaal begrijp. Dan kan ze het beste bij een kleine dhz-er om raad vragen, zonder te verzanden in de professionele groothandel iod.
Tegen wie heb je het nu??quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:09 schreef error_404 het volgende:
Ik zie dat je nieuw bent op Fok (welkom btw!); de meeste onervaren klussers die hier komen zijn toch vaak meer geholpen met de simpele dingen die eenvoudig te verkrijgen zijn. De drempels van bedrijven anders dan dhz-ers zijn vaak simpelweg te hoog.
Aan de andere kant komen hier de profi-klussers; die gaan idd wel de vakhandel, maar de TS valt daar niet onder.
Mocht je het tegen mij hebben: thanxquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:09 schreef error_404 het volgende:
Ik zie dat je nieuw bent op Fok (welkom btw!); de meeste onervaren klussers die hier komen zijn toch vaak meer geholpen met de simpele dingen die eenvoudig te verkrijgen zijn. De drempels van bedrijven anders dan dhz-ers zijn vaak simpelweg te hoog.
Aan de andere kant komen hier de profi-klussers; die gaan idd wel de vakhandel, maar de TS valt daar niet onder.
Hout is nooit 100% recht... probeer het liever met een waterpas o.i.d. :-)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:03 schreef Mutsje30 het volgende:
[..]
Mocht je het tegen mij hebben: thanx![]()
De hele muur stucken begin ik niet aan, ik heb zelfs nog nooit een gat in de muur gevuld, dus dat soort dingen kan ik maar beter aan iemand overlaten die daar een beetje verstand van heeft.
Heb nu superfiller gekocht, dus ik ga het daar eens mee proberen. Voor de kleine boorgaatjes heb ik nog een tube muurvuller staan.
Die tip van het houtje over de muur halen vind ik super(nu nog ergens een houtje vinden
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |