Is die master slave functie brak dan? dat je problemen krijgt als iemand er even gebruik van maakt?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Er wordt NIET, ik herhaal NIET, geexperimnteerd met Canon Master / Slave-functiesMijn flitser heeft al kuren dat-ie continue van de E-TTL naar TTL springt nadat bepaalde, niet nader te noemen, personen eraan hebben zitten rotzooien
Afgelopen zondag ook. Ging dat ding mysterieus opeens van de E-TTL af naar TTL waardoor een aantal functies niet meer werkten![]()
En de vorige keer hebben de niet nader te noemen personen de instellingen niet teruggebouwd en toen kon ik dus, tijdens een opdracht, opeens mjn flitser niet gebruiken. Brakke voorbereiding mijnerzijds maar ook bijzonder onbeleefd van de andere personen aangezien het ook nog eens ongevraagd gebeurde
Je hebt je blauwe kleur voor vandaag wel weer verdiendquote:
Neequote:
Dat zeg ik toch niet? Maar als ik met flitsers van een ander wil spelen dan a) vraag ik dat en b) zet ik alle instellingen weer terug. Beiden is niet gebeurdquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:44 schreef Marc H het volgende:
[..]
Is die master slave functie brak dan? dat je problemen krijgt als iemand er even gebruik van maakt?
* Marc H heeft net een 430EXII erbij gekocht om met meerdere flitsers te kunnen spelen
Never mindquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:07 schreef Marc H het volgende:
sorry, was nog niet helemaal wakker, geloof ik
Tja, ze hebben ook van die radio-triggers.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Never mindHet systeem werkt trouwens best tof. Enige jammer is het infrarode. Volgens mij ga je daar in zonlicht problemen mee krijgen.
Nou....bedenk eens dat andere dingen die je ermee kunt doenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:20 schreef Cryothic het volgende:
je kan een kanaal kiezen, om andere fotografen niet in de weg te zitten.
Hoe vaak komt het voor dat je met een los-staande flitser werkt, terwijl er meer fotografen bij zijn?
Bereik tot op 100 meter
Dan moet je wel in een hele creatieve bui zijn. Wanneer ben je zelf 100 meter van je flitser verwijderd? Dan moet je wel een erg krachtige flitser hebben volgens mij.
Tja, voor zo'n htk-apparaatej ei-gen-lijk niet, maar! Je hebt het over de cactus v4? Die zijn wel errug goed en als het je slechts om de triggerpuls te doen is (en je het prima vindt om de rest op de flitser zelf in te stellen), dan ben ik het probleem bij jouw vraag een paar weken terug in een studio nog tegengekomen. Het waren twee studio-ruimtes: eentje begane grond en eentje eerste verdieping. Die waren dus heel nauwgezet bezig hun kanalen af te spreken en te controleren bij begin van de workshop.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:20 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Tja, ze hebben ook van die radio-triggers.
Maar die verkopen ze met argumenten waar ik met m'n pet niet bij kan.
je kan een kanaal kiezen, om andere fotografen niet in de weg te zitten.
Hoe vaak komt het voor dat je met een los-staande flitser werkt, terwijl er meer fotografen bij zijn?
Maar als ze krachtig genoeg zijn om 100m te overbruggen, zullen ze ook krachtig genoeg zijn om door een softbox heen te komen, zal het idee hierachter zijnquote:Bereik tot op 100 meter
Dan moet je wel in een hele creatieve bui zijn. Wanneer ben je zelf 100 meter van je flitser verwijderd? Dan moet je wel een erg krachtige flitser hebben volgens mij.
Je bent niet de enigequote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:23 schreef Kremers het volgende:
De lente is er eindelijkIk liep net gewoon te zweten in mijn winterjas buiten
Moet even een lentejas halen geloof k
Het gaat weer een stuk beter met je aangezien je aan shoppen kan denken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:38 schreef Puala het volgende:
[..]
Je bent niet de enigeVan de week maar even de H&M binnen lopen om te kijken of ze iets leuks hebben
En ooooooh ik wordt zo vrolijk van dit weer
![]()
Ja gaat zeker beterquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het gaat weer een stuk beter met je aangezien je aan shoppen kan denken.
Misschien moet je er gewoon eens naar gaan kijken ipv dat hier elke keer meldenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ohja die 430 kijken of die nog ergens tweedehands te krijgen is
EX of EX2?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ohja die 430 kijken of die nog ergens tweedehands te krijgen is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |