En wie is rijk qua vrienden, kennisen, geluk, etc en heeft niets meer te wensen ?
quote:ja ik ben er helaas niet 1 van
Op zondag 12 mei 2002 16:43 schreef -roys- het volgende:
zijn genoeg studenten die wel geld hebben
quote:Dat kan belasting technisch wel beter zijn
Op zondag 12 mei 2002 16:41 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb wel een eigen huis, maar ook een eigen lening
[Dit bericht is gewijzigd door logic_ op 12-05-2002 16:54]
quote:Komen in een gloed nieuwe porche aanrijden vanuit hun landhuis met zwembad e.d.
Op zondag 12 mei 2002 16:49 schreef -Ma3stro- het volgende:[..]
.. bij ons op school zijn er wel een aaantal
Maar dan houdt het ook op, kan geen rare uitgaven doen, moet echt wel opletten....
-- edit --
of gewoon sparen.
quote:it is definitly a bloody shame ja!!
Op zondag 12 mei 2002 20:12 schreef Bazooka-Eend het volgende:
nee. Mijn ouders betalen wel bijna alles. Kamer, boeken, vakentie (it's a bloody shame), collegegeld etc. Maar heb geen aanvullende beurs. Vanuit de gedachte: ik kan wel voor 8 piek per uur heel veel gaan werken, lenen of iets anders, maar zo kan het ook. En ik vergelijking met wat ik straks ga verdienen vallen de bedragen nog te overzien.
daardoor kan ik mn eigen auto hebben enzo [wel een opel kadett. maar voor een studentje niet slecht. mn ouders hebben geen auto btw.] en ben ik een beetje aan het sparen, mijn baantje houd eind zomer op door reorganisatie enzo, dus ik hoop dat ik genoeg gespaard krij om iig mn stages te kunnen uitzitten zonder extra werk.
Heb ongeveer € 700 in de maand exclusief studiefinanciering.
Wat trouwens maar € 50 is. Voor de rest werk ik hard voor mijn geld.
En daarbij is mijn geld ook binnen drie weken op. Veel stappen en dure kleding smaak. Ja dan krijg je dat.
Ik heb het goed.
Beurs is net genoeg voor de kamer, maar door het werken en een bijdrage van moeders lukt het allemaal wel
Greetz,
SnuggLe
En nou echt: Op het HBO heb je gelukkig tijd zat om bij te werken, daarbij heb ik nog lieve (gekke?) ouders die mijn school en kamer betalen dus ik heb het echt wel goed. Geld zat voor leuke dingen/uitgaan enz enz.
Tja, Fontys Eindhoven, komt wel een knakker in een Porsche naar school ja, en een ex-klasgenoot rijdt in een Audi RS4, das ook best dubieus, maar om daar jaloers op te zijn, dacht het niet.
quote:Dan zoek je een goede baan. Waar ik werk is het uurloon 22 gulden voor iemand van 21. En dat voor een bijbaantje. En zo zijn er wel meer banen die veel opleveren hoor...
Op zondag 12 mei 2002 20:12 schreef Bazooka-Eend het volgende:
ik kan wel voor 8 piek per uur heel veel gaan werken, lenen of iets anders, maar zo kan het ook.
Waarschijnlijk komt dat omdat ik privechauffeur ben voor 9 euro per uur. Maar ik mag niet klagen, kan goed rond komen en verdien lekker met mijn stage. Immaterieel voel ik me momenteel wel rijk en dat vind ik toch wel belangrijker
quote:Maar het leven is zo stukken aangenamer als je niet krap zit
Op vrijdag 17 mei 2002 14:50 schreef Peregrijn het volgende:
Immaterieel voel ik me momenteel wel rijk en dat vind ik toch wel belangrijker![]()
Er is in ieder geval 1 persoon bij ons op de opleiding die het (stukken) beter doet dan ik... Die maakt zich zelfs niet druk om de stufie, want in januari aangevraagd schijnt voor hem te betekenen dat hij in februari de boel al weer stop moet zetten...
quote:Watvoor bijbaantje is dat dan?
Op woensdag 15 mei 2002 11:06 schreef SnuggLe het volgende:
Ik heb het ook nie slecht.
Heb een goed bijbaantje waar ik (ongeacht het aantal uren per dag cq. 'klus') 100 euro mee verdien per dag.Greetz,
SnuggLe
quote:Het ging over studenten, dus hoe het zit met de mensen bij jou op school is niet relevant.
Op zondag 12 mei 2002 16:49 schreef -Ma3stro- het volgende:[..]
ja ik ben er helaas niet 1 van
.. bij ons op school zijn er wel een aaantal
hoewel ik erg verlang naar september 2002 wanneer ik ga afstuderen en een gewoon salaris krijg, in plaats van een stagevergoeding
quote:Idd, er zijn maar weinig studenten die zelf echt rijk zijn.
Op zondag 12 mei 2002 17:16 schreef nibble het volgende:Nee.. de studenten die echt rijk zijn hebben volgens mij gewoon een stel rijke ouders. imho.
Ik heb het zelf wel redlijk, maar ja, werk veel en heb volwassen loon. Auto en dikke pc (nouja, nu ff niet meer zo) vaak op stap en de rest van de "gewone" dingen (stereo, tv, video, etc). Ik ga alleen niet vaak op vakantie.
Maar ook mijn ouders betalen mijn studie (scheelt veel geld).
en dan heb je ook nog studenten die NIET werken.
Ik deel met 4 anderen een studentenhuis en iedereen heeft wel redelijk wat spullen in zn kamer staan en bovendien kan iedereen ook dagelijks eten/zuipen/blablabla... dus om te zeggen dat we het zwaar hebben... mwah... nee, niet echt
quote:Ja, daar heb ik inderdaad ook geen medelijden voor...
Op woensdag 05 juni 2002 22:36 schreef paladin het volgende:
[...]
en dan heb je ook nog studenten die NIET werken.
Ik leen bij de IBG een paar honderd euro per maand (ik volg een tweede opleiding, ik heb geen recht meer op een gift), daarnaast werk ik gemiddeld zo'n 20 uur... van het geld wat er maandelijks binnenkomt kan ik verder redelijk rondkomen.
Heb verder een bescheiden bedragje op mijn spaarrekening.
Maar rijk, nee... was ik het maar...
quote:Ha je moeder support je nog? uitgaande van een niet schikkeljaar is jou slechtste maand dus 28*100=2800 euro.
Op woensdag 15 mei 2002 11:06 schreef SnuggLe het volgende:
Heb een goed bijbaantje waar ik 100 euro mee verdien per dag.Beurs is net genoeg voor de kamer, maar door het werken en een bijdrage van moeders lukt het allemaal wel
quote:Nee hoor, dat was vroeger. Ik heb nl. geen cent ingebracht in mijn huisje, alles geleend. Dat moet ook wel, want van het gemiddelde koophuis (twv ¤200.000) bedragen alleen al de Kosten Koper ¤20.000. Dat is een bedrag wat je niet zo 1-2-3 bij elkaar spaart.
Op zondag 12 mei 2002 16:49 schreef logic_ het volgende:...maar toch, je krijgt nooit 100% van de waarde van je huis als lening, dus moet je zelf ook wat ingebracht hebben.
quote:Inderdaad en ik geloof er geen hol van dat die dat verdient. Check mijn topic salaris en zie dat een afgestudeerde TNer dat nog maar net kan verdienen (dat is dan een fultime baan). Hoe wou je dan ook naar school kunnen gaan?
Ha je moeder support je nog? uitgaande van een niet schikkeljaar is jou slechtste maand dus 28*100=2800 euro.
Je mag niet klagen voor een student. Ik kan er naast zitten hoor
Toen ik afstudeerde had ik zo'n 25.000 gulden op de rekening staan.
We zijn nu 3 jaar verder en mijn alle bankrekeningen tezamen bedragen zo'n 60.000 gulden. (en ik woon nu sinds 2 jaar op mezelf, dus er ging een flinke hap uit door huis inrichten enzo)
Toch verdien ik niet zoveel (iets van 1400 euro netto) en ga ik gemiddeld uit.
Ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik een obsessief AH aanbiedingen/Aldi mannetje ben
quote:No offence, maar waarom zou je zoveel geld op je rekening willen? (spaar je ergens voor ofzo?) Anders zou ik 's wat uitgeven, geeft je ook een goed gevoel...
Op vrijdag 07 juni 2002 16:37 schreef Vamos het volgende:
Toen ik afstudeerde had ik zo'n 25.000 gulden op de rekening staan.We zijn nu 3 jaar verder en mijn alle bankrekeningen tezamen bedragen zo'n 60.000 gulden. (en ik woon nu sinds 2 jaar op mezelf, dus er ging een flinke hap uit door huis inrichten enzo)
Toch verdien ik niet zoveel (iets van 1400 euro netto) en ga ik gemiddeld uit.
Ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik een obsessief AH aanbiedingen/Aldi mannetje ben
Dus een student die ¤100,- per dag verdient (en die zullen er best wel zijn) heeft het extreem goed voor elkaar. Maar daar moet wel bij gezegd worden dat een maand gemiddeld iets meer dan 21 werkdagen heeft, en dan moet ook elke werkdag gewerkt worden, wat je als student natuurlijk ook niet doet.
<edit>
Een baas die daadwerkelijk ¤100 per dag gaat betalen voor een student die (zoals ik uit je bericht opmaakt) niet zozeer de hele dag voluit hoeft te werken en die daarbovenop ook nog eens alle werkdagen zou maken (dat hoefde dus in jou geval niet), die baas die dat allemaal gaat betalen is niet goed bij z'n hoofd of wel heel erg desperate.
[Dit bericht is gewijzigd door Skull op 08-06-2002 11:26]
Al met al ben ik toch niet ontevreden met die 105 eurootjes die ik zaterdags verdien... (ik werk nu ook, 't is erg rustig, dus de term 'slapend geld verdienen' is wel van toepassing... (ook aangezien ik zo brak ben dat ik *zo* in slaap zou kunnen vallen ))
quote:Oh dat heeft niks met student zijn te maken hoor. Zolang je onder een bepaalde grens zit is bruto bijna gelijk aan netto dat klopt. Maar dan verdien je maar een paar duizend euro per jaar. Anders is het gewoon belasting dokken.
Op zaterdag 08 juni 2002 11:28 schreef var.fok het volgende:
Die 105 euro is ook bruto, maar bruto <> netto verschilt voor studenten vaak niet zoveel...
quote:Oh hier maak ik toch een beetje uit op dat het op zich wel meevalt met de bedragen. Maar inderdaad, 105 eurootjes is zeker niet slecht als studentzijnde.
En hou ook rekening met een zaterdag/avondtoeslag, jij krijgt overuren waarschijnlijk ook vergoed, tegen een hoger tarief... verder ben ik 23, dus ik zit nu op mijn max. qua uurloon bij mijn huidige werk
Al met al ben ik toch niet ontevreden met die 105 eurootjes die ik zaterdags verdien... (ik werk nu ook, 't is erg rustig, dus de term 'slapend geld verdienen' is wel van toepassing... (ook aangezien ik zo brak ben dat ik *zo* in slaap zou kunnen vallen))
Ik wou dat ik had gehad toen ik student was. Toen ik begon met studeren kon ik elke zaterdagochtend om 06.00 gaan vakkenvullen bij de Makro. En wat had ik daar een ##### hekel aan.
Ok toen ik 23 was werkte ik ook al als programmeur, maar toen werd ik daar verdorie niet naar betaald
Wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld
[Dit bericht is gewijzigd door Skull op 08-06-2002 11:49]
Die 105 euro is verder ook alleen op zaterdags, door de weeks en 's avonds zijn andere toeslagen van toepassing *zucht, 'tis allemaal maar relatief*
Ik had na mijn HBO ook kunnen gaan werken voor 't 'Grote Geld', maar ik wacht rustig mijn tijd af... ondertussen klus ik dus een beetje bij
En dan heb ik het hier over een situatie waarin de ouders blijkbaar genoeg verdienen om niet in aanmerking te komen voor een aanvullende beurs, maar te krenterig zijn om hun kinderen financieel bij te springen.
Als student hoef je echt geen peperdure stereo of 6 weken naar Nepal. Het kan prima, maar dan zullen je ouders moeten bijspringen, of je moet gewoon meer werken cq. een hoger uurloon regelen.
Daar ging het me ook niet om. Mijn stelling was dat een student met geldproblemen dat aan zichzelf te wijten heeft (uitzonderingen daargelaten, ik scheer hier even over 1 kam).
Ik krijg zelf geen stufi meer, maar verdien ca. € 800 per maand en krijg van mijn ouders € 320 per maand. Daar gaat wel écht alles af (huur, collegegeld, boeken, verzekering, etc.). Mijn ouders betalen dus absoluut verder niks voor me.
Zit ik in een luxe-positie? Ik vind van niet. Ik werk er hartstikke hard voor en vind dat ik daar een afdoende beloning voor krijg. Heb ik het goed? Jazeker, veel mensen hebben een stuk minder geld, maar ik heb het vooral aan m'n eigen inzet te danken. Ben ik rijk? Weet ik niet. Ik moet ook sparen voor grote uitgaven, maar heb wel de middelen om te sparen. Met een goede planning kan ik in veel van mijn materiele wensen voorzien, maar ik moet er echt wel m'n best voor doen. Samenvattend: ik heb het goed voor elkaar, maar het komt me niet aanwaaien.
quote:Je zegt dat je van je ouders 320 euro per maand krijgt, maar ze *voor de rest* niks betalen... hm... (ik vind dat nogal wat)
Op maandag 17 juni 2002 06:17 schreef Safari het volgende:
Ik krijg zelf geen stufi meer, maar verdien ca. € 800 per maand en krijg van mijn ouders € 320 per maand. Daar gaat wel écht alles af (huur, collegegeld, boeken, verzekering, etc.).Mijn ouders betalen dus absoluut verder niks voor me.
[...]Samenvattend: ik heb het goed voor elkaar, maar het komt me niet aanwaaien.
Hulde voor het feit dat je voor de rest zelf geld verdient, maar het totaalbedrag wat je verdient vind ik behoorlijk, in mijn ogen mag je jezelf gelukkig prijzen...
quote:Je maakt geen zorgen meer over je saldo, maar wel over of het wel echte vrienden zijn.
Op vrijdag 17 mei 2002 19:33 schreef Passione het volgende:[..]
Maar het leven is zo stukken aangenamer als je niet krap zit
Rondjes geven aan je vrienden wanneer je wilt en niet elke stil moet staan bij je saldo..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |