abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79173688
Mijn kat heb ik ongeveer 3,5 jaar, ze komt zowel buiten als binnen en is een allemansvriend. ongeveer een jaar geleden is ze aangevallen door een kater uit de buurt, ze was gewond en durfde niet meer zo gauw naar buiten, na een behandeling van de dokter voor de wonden en een jaar verder gaat ze nu weer vrolijk naar buiten. Afgelopen zaterdag dacht ik wat doet ze vreemd, wilde niet eten, verstopte zich voor ons en wilde ook niet naar buiten. zondagochtend heb ik haar opgetild en twee trappen naar beneden gehaald en geprobeerd of ze wat wilde eten, niet dus. ik zag tot mijn grote schrik dat ze hinkte en haar pootje omhoog hield bij het lopen. zondags middag hield ik het niet meer uit en heb de dierenarts gebeld omdat ik het idee kreeg dat haar staart was gebroken , ook had ik gelezen dat als een kat zijn/haar staart breekt dat erg gevaarlijk kan zijn, ze kunnen er dood aangaan en heel vaak moet de staart geamputeerd worden.
Bij de dierenarts bleek dat ze aangevallen was door een andere kat, ze had bijna 41 graden koorts omdat de verwondingen ontstoken waren en ze had veel pijn (ze mauwde niet maar keek erg zielig) verwondingen aan de achterpoten en de staart was het ergste, volgende week moet ik terug komen om te kijken of hij toch niet geamputeerd moet worden, gelukkig heeft mijn kat pijnstillers die ze deze week moet krijgen voor de pijn en een anticiotica kuur. (ook natuurlijk de kosten 130,00) maar zelf wil je ook geen pijn lijden dus dit doe je je kat ook niet aan. De kat die ik verdacht hiervan kwam zondags overdag nog even een vette drol voor mijn deur neer leggen, ik denk uit een soort machtsvertoon. Meerdere katten zijn al de dupe geworden van deze ene aggresieve kat en nu kan iedereen zeggen dat is de natuur, nou sorry dit vindt ik niet natuurlijk meer, zijn er nog meer mensen die dit wel eens aan de hand gehad hebben? en wat zou ik er aan kunnen doen ? met de eigenaar van die kat valt niet te praten, dus dat valt in ieder geval al af. ik hoor het graag.
pi_79173753
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:22 schreef droppie54 het volgende:
en wat zou ik er aan kunnen doen ?
Je eigen kat binnenhouden, iets anders kan ik niet bedenken.
pi_79173763
arme poes!
pi_79173925
Als je zeker weet dat het de kater is die je op het oog hebt dan bel je toch eens even bij zijn baasje aan.
pi_79174058
Het is maart, dan gaat het ruig onder katten... als je kat niet een van de sterkeren is, kun je voortaan beter tijdens de aanloop naar het voorjaar je kat even binnenhouden...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  maandag 15 maart 2010 @ 16:34:20 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_79174224
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:24 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Je eigen kat binnenhouden, iets anders kan ik niet bedenken.
Dat en eerder naar de dierenarts als je merkt dat er iets mis is met je huisdier?
Aangezien dieren niet kunnen vertellen wat er mis is met ze, moet je altijd extra bedacht zijn op veranderd gedrag.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_79174668
je kat op karate doen..
  maandag 15 maart 2010 @ 16:47:25 #8
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79174868
Die kat van mij valt zelfs honden aan met succes. Hij zit nu binnen omdat hij op mensen begon te springen die hij niet kende.

Wel kut dat ze de verantwoordelijkheid niet nemen maar ook wel te begrijpen.
pi_79174972
Ik zou echt de nek van dat grafbeest omdraaien.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_79175058
sorry hoor maar met een eigenaar van een kat valt nooit te praten. Ik heb een auto vol krassen om dat te bevestigen. Verder vind ik dat je als eigenaar van een huisdier daar verantwoordelijk voor bent en het dier dus NOOIT zelfstandig buiten mag laten.

Ik vind het lullig van je huisdier dat het pijn heeft maar nu beleef je wel wat niet-kattenliefhebbers eigenlijk elke dag meemaken.
  maandag 15 maart 2010 @ 16:56:58 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_79175238
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:52 schreef SimonBalk het volgende:
sorry hoor maar met een eigenaar van een kat valt nooit te praten. Ik heb een auto vol krassen om dat te bevestigen. Verder vind ik dat je als eigenaar van een huisdier daar verantwoordelijk voor bent en het dier dus NOOIT zelfstandig buiten mag laten.

Ik vind het lullig van je huisdier dat het pijn heeft maar nu beleef je wel wat niet-kattenliefhebbers eigenlijk elke dag meemaken.
Dat ja. Katten hoor je binnen (of tenminste op je eigen terrein) te houden.
Huilen dan.
  maandag 15 maart 2010 @ 17:04:09 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79175503
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:52 schreef SimonBalk het volgende:

Eey Zeg dan "Met de eigenaar van een buitenkat"

En ja, tough luck TS. Jouw kat mag buiten de boel verzieken dus de kat van een ander ook. Als je niet wil dat je kat gewond raakt moet je m maar binnen houden.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_79175709
Katten sowieso binnen houden. En als je niet de mogelijkheden hebt om een leuke plek voor hem te maken moet je niet aan deze 'makkelijke' diertjes beginnen.

Wat wel vaag is, zodra ze een beetje van waarde zijn worden ze vaak wel netjes verzorgd.
pi_79175711
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 15 maart 2010 @ 17:14:54 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79175905
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:10 schreef Kabolter het volgende:
Katten sowieso binnen houden. En als je niet de mogelijkheden hebt om een leuke plek voor hem te maken moet je niet aan deze 'makkelijke' diertjes beginnen.

Wat wel vaag is, zodra ze een beetje van waarde zijn worden ze vaak wel netjes verzorgd.
Dat is niet raar. Ik wil mijn dure kat ook niet buiten hebben. Voornamelijk omdat ik al 7 kleuren schijt als ie een keer ontsnapt is, en ik zelf een grote hekel heb aan mensen die hun katten buiten laten, maar ook omdat ie best prijzig was . Straks jat iemand hem.
pi_79179038
Sterkte met je kat.

Onze HTK mocht ook niet buiten komen. Ja in de tuin maar daar buiten ook niet.
En onze huidige katten ook niet. Straks hebben we wel een tuin die we afschermen zodat ze niet weg kunnen.
Ik moet er niet aan denken dat er iets met mijn katten gebeurd.
pi_79179348
Ten eerste kan je je kat binnen houden, dat scheelt al overlast in de buurt.
Ten tweede kan je die andere kat zo'n rotschop geven dat hij het nooit meer doet.

En ja... Ik ben gek op katten maar sommige baasjes maken er een puinhoop van...
  maandag 15 maart 2010 @ 18:55:10 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79179386
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:54 schreef MaGNeT het volgende:
Ten eerste kan je je kat binnen houden, dat scheelt al overlast in de buurt.
Ten tweede kan je die andere kat zo'n rotschop geven dat hij het nooit meer doet.

En ja... Ik ben gek op katten maar sommige baasjes maken er een puinhoop van...
Schop het baasje dan
pi_79179576
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:55 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Schop het baasje dan
Is ook een mogelijkheid, als je weet wie het is.
Of knoop een gesprekje aan.
pi_79180298
Kat binnen houden!

Maar wat wil je nu? Je let niet op je eigen kat maar je verwacht wel dat iemand anders dat doet !En ja dat is de natuur. Net zoals jouw kat een vogeltje of vis pakt of een hond een kat.

Als iedereen nu gewoon voor zijn eigen dier een veilige omgeving creërt dan gebeuren dit soort dingen niet. Dus in hun eigen tuin of huis.
pi_79180434
oh ja! je kan er niets aan doen.

tegenwoordig breng ik de katten die in mijn tuin zitten regelrecht naar het asiel. Want het verhaal van kattenbazen "dat hun kat lekker buiten mag spelen" (lees mijn tuin). pik ik niet meer. Kosten 75 Euro
pi_79180695
quote:
soest, baarn -
De Partij voor de Dieren is verbijsterd dat Utrecht het afschieten van katten in het buitengebied niet wil verbieden. ,,Echt dieptriest'', zegt statenlid Wanda Bodewitz. Volgens haar partij schieten jagers in de provincie jaarlijks zo'n duizend katten dood.

,,Zogenaamd verwilderde katten, maar het is helemaal niet te zien of een kat is verwilderd of een baasje heeft. Regelmatig worden ook huiskatten afgeschoten. En wat is verwilderd? Vaak zijn het ontsnapte of gedumpte tamme katten.''
In het debat over de Flora- en Faunawet diende Bodewitz een wijzingvoorstel in om te voorkomen dat jagers zonder toestemming van de provincie katten in het wild mogen afschieten. Maar de provinciale staten steunen haar niet. Ook het voorstel een einde te maken aan het jagen op zeshonderd reeën - populatiebeheer - in Utrecht haalde het niet. Bodewitz: ,,Helaas is de meerderheid jachtgezind. Ook gedeputeerde dierenwelzijn Bart Krol (oud-CDA-wethouder in Soest, red) was niet bereid de jacht stop te zetten. We beraden ons op acties. Intussen moeten kattenbezitters zorgen dat hun kat buiten bereik van de geweerloop blijft.'' Volgens haar is niet bewezen dat zwerfkatten een gevaar vormen voor vogels. ,,Uit onderzoek blijkt hun maaginhoud vooral uit knaagdieren te bestaan'', aldus Bodewitz.
,,Dikke flauwekul'', reageert gedeputeerde Krol. ,,Katten brengen enorme schade toe aan de vogelstand. Ze horen niet los in het veld te lopen.'' Volgens Krol gaat het om een principieel verschil tussen de Partij voor de Dieren en andere fracties. ,,Het overgrote deel vindt dat katten in bijzondere situaties, om overlast en schade te beperken, bejaagd mogen worden door jachtakte-houders. Terwijl de Partij voor de Dieren tegen elke vorm van jacht is.'' Bodewitz pleit bij kattenoverlast rond campings en industrieterreinen voor een diervriendelijke aanpak: vangen, steriliseren en terugzetten. Krol: ,,Nadeel van steriliseren en terugzetten is, dat ze nog steeds schade toebrengen in de natuur.''
ik zou zeggen laat je kat lekker buiten lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 maart 2010 @ 22:46:40 #23
163650 Greys
pi_79191134
Kat binnen houden en in je tuin een kattenren maken zodat ie af en toe toch lekker een frisse neus kan halen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_79195229
Ik hou mijn katten in een afgesloten tuin.
Maar dat is ieder zijn keus.
Als meedere katten in de buurt al slachtoffer zijn van deze kat.
Probeer dan met buren,deze baas aan te spreken.
pi_79195365
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:21 schreef SonicB het volgende:
oh ja! je kan er niets aan doen.

tegenwoordig breng ik de katten die in mijn tuin zitten regelrecht naar het asiel. Want het verhaal van kattenbazen "dat hun kat lekker buiten mag spelen" (lees mijn tuin). pik ik niet meer. Kosten 75 Euro
Dat meen je! Je kan ook overdrijven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')