Je eigen kat binnenhouden, iets anders kan ik niet bedenken.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:22 schreef droppie54 het volgende:
en wat zou ik er aan kunnen doen ?
Dat en eerder naar de dierenarts als je merkt dat er iets mis is met je huisdier?quote:Op maandag 15 maart 2010 16:24 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Je eigen kat binnenhouden, iets anders kan ik niet bedenken.
Dat ja. Katten hoor je binnen (of tenminste op je eigen terrein) te houden.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:52 schreef SimonBalk het volgende:
sorry hoor maar met een eigenaar van een kat valt nooit te praten. Ik heb een auto vol krassen om dat te bevestigen. Verder vind ik dat je als eigenaar van een huisdier daar verantwoordelijk voor bent en het dier dus NOOIT zelfstandig buiten mag laten.
Ik vind het lullig van je huisdier dat het pijn heeft maar nu beleef je wel wat niet-kattenliefhebbers eigenlijk elke dag meemaken.
Eeyquote:Op maandag 15 maart 2010 16:52 schreef SimonBalk het volgende:
sorry hoor maar met een eigenaar van een kat valt nooit te praten. Ik heb een auto vol krassen om dat te bevestigen. Verder vind ik dat je als eigenaar van een huisdier daar verantwoordelijk voor bent en het dier dus NOOIT zelfstandig buiten mag laten.
Ik vind het lullig van je huisdier dat het pijn heeft maar nu beleef je wel wat niet-kattenliefhebbers eigenlijk elke dag meemaken.
Dat is niet raar. Ik wil mijn dure kat ook niet buiten hebben. Voornamelijk omdat ik al 7 kleuren schijt als ie een keer ontsnapt is, en ik zelf een grote hekel heb aan mensen die hun katten buiten laten, maar ook omdat ie best prijzig wasquote:Op maandag 15 maart 2010 17:10 schreef Kabolter het volgende:
Katten sowieso binnen houden. En als je niet de mogelijkheden hebt om een leuke plek voor hem te maken moet je niet aan deze 'makkelijke' diertjes beginnen.
Wat wel vaag is, zodra ze een beetje van waarde zijn worden ze vaak wel netjes verzorgd.
Schop het baasje danquote:Op maandag 15 maart 2010 18:54 schreef MaGNeT het volgende:
Ten eerste kan je je kat binnen houden, dat scheelt al overlast in de buurt.
Ten tweede kan je die andere kat zo'n rotschop geven dat hij het nooit meer doet.
En ja... Ik ben gek op katten maar sommige baasjes maken er een puinhoop van...
ik zou zeggen laat je kat lekker buiten lopen!quote:soest, baarn -
De Partij voor de Dieren is verbijsterd dat Utrecht het afschieten van katten in het buitengebied niet wil verbieden. ,,Echt dieptriest'', zegt statenlid Wanda Bodewitz. Volgens haar partij schieten jagers in de provincie jaarlijks zo'n duizend katten dood.
,,Zogenaamd verwilderde katten, maar het is helemaal niet te zien of een kat is verwilderd of een baasje heeft. Regelmatig worden ook huiskatten afgeschoten. En wat is verwilderd? Vaak zijn het ontsnapte of gedumpte tamme katten.''
In het debat over de Flora- en Faunawet diende Bodewitz een wijzingvoorstel in om te voorkomen dat jagers zonder toestemming van de provincie katten in het wild mogen afschieten. Maar de provinciale staten steunen haar niet. Ook het voorstel een einde te maken aan het jagen op zeshonderd reeën - populatiebeheer - in Utrecht haalde het niet. Bodewitz: ,,Helaas is de meerderheid jachtgezind. Ook gedeputeerde dierenwelzijn Bart Krol (oud-CDA-wethouder in Soest, red) was niet bereid de jacht stop te zetten. We beraden ons op acties. Intussen moeten kattenbezitters zorgen dat hun kat buiten bereik van de geweerloop blijft.'' Volgens haar is niet bewezen dat zwerfkatten een gevaar vormen voor vogels. ,,Uit onderzoek blijkt hun maaginhoud vooral uit knaagdieren te bestaan'', aldus Bodewitz.
,,Dikke flauwekul'', reageert gedeputeerde Krol. ,,Katten brengen enorme schade toe aan de vogelstand. Ze horen niet los in het veld te lopen.'' Volgens Krol gaat het om een principieel verschil tussen de Partij voor de Dieren en andere fracties. ,,Het overgrote deel vindt dat katten in bijzondere situaties, om overlast en schade te beperken, bejaagd mogen worden door jachtakte-houders. Terwijl de Partij voor de Dieren tegen elke vorm van jacht is.'' Bodewitz pleit bij kattenoverlast rond campings en industrieterreinen voor een diervriendelijke aanpak: vangen, steriliseren en terugzetten. Krol: ,,Nadeel van steriliseren en terugzetten is, dat ze nog steeds schade toebrengen in de natuur.''
Dat meen je! Je kan ook overdrijven...quote:Op maandag 15 maart 2010 19:21 schreef SonicB het volgende:
oh ja! je kan er niets aan doen.
tegenwoordig breng ik de katten die in mijn tuin zitten regelrecht naar het asiel. Want het verhaal van kattenbazen "dat hun kat lekker buiten mag spelen" (lees mijn tuin). pik ik niet meer. Kosten 75 Euro
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |