abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79171138
Hallo,

Ik heb eind vorig jaar twee rolluiken uit een erfenis gekregen maar deze zijn beide wat te groot om rechtstreeks over te zetten op mijn eigen ramen; ze zouden dus beide kleiner gemaakt moeten worden. De vraag is nu, is dit mogelijk en wáár kan ik dit laten doen (voor een acceptabele prijs natuurlijk)? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb de afgelopen weken rondgezocht op marktplaats en google maar ben eigenlijk niets tegen gekomen. En bedrijven die rolluiken leveren krijgen ze zelf vaak op maat aangeleverd waardoor ze liever nieuwe verkopen dan bestaande aanpassen.

Iedere oplossing (op "zet ze op marktplaats en koop nieuwe" na) is welkom, alvast bedankt!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  maandag 15 maart 2010 @ 15:32:51 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_79171396
Ik geef je weini kans aangezien je op internet al niets kan vinden en bedrijven die ze leveren alleen nieuwe leveren.
Daarnaast zit je ook met garanties; een bedrijf zal geen produkt van een ander bedrijf aanpassen en daar garantie op geven.
Rest dus alleen nog naar de producent / leverancier van de luiken te bellen.

Maar goed die krengen zouden sowieso verboden moeten worden...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_79172450
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:32 schreef error_404 het volgende:
Maar goed die krengen zouden sowieso verboden moeten worden...
Eensch! Een grote bron van verschraling van het gevelbeeld.

Maar ontopic: de kans dat je bedrijven vindt die dat doen is inderdaad erg klein. Zelfs al zijn er bedrijven die ze aan kunnen passen, dan denk ik dat je wel eens goedkoper uit kan zijn om nieuwe te kopen. De lamellen, omkasting en rol (waar de motor soms in verwerkt zit) moeten allemaal aangepast worden: demonteren, op maat maken, afwerken en weer monteren. Met een beetje uurloon wordt dat al snel een kostbaar grapje.
pi_79175003
Als je zelf een beetje handig bent is het niet zo moeilijk om te doen. Kwestie van uitrollen afzagen en weer monteren... Een vriend van mij heeft het al een aantal keer gedaan.
pi_79176224
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:50 schreef Goover het volgende:
Als je zelf een beetje handig bent is het niet zo moeilijk om te doen. Kwestie van uitrollen afzagen en weer monteren... Een vriend van mij heeft het al een aantal keer gedaan.

Heb zelf ook al diverse rolluiken ingekort.

Ik heb ze per lamel ingekort, tevens de bak ingekort en de houder, als je alles voorzichtig inkort is er niets aan de hand.
De kunststof doppen aan de zijkant van de lamellen kun je vrij gemakkelijk overzetten en weer vastzetten.
pi_79177129
Ohja, we zitten op K&W! Zelf doen is dus ook nog een optie... even vergeten!
pi_79178845
Zelf doen is zeker niet uitgesloten als dat te doen is. Het gaat om bakken met een ingebouwde (as) motor, het grootste probleem. De lamellen inkorten durf ik wel zelf, de bak ook wel, alleen de rol waarop de lamellen oprollen heb ik twijfels over; geen idee hoe die bevestiging is..
-
-
pi_79181052
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:39 schreef SadKingBilly het volgende:
Zelf doen is zeker niet uitgesloten als dat te doen is. Het gaat om bakken met een ingebouwde (as) motor, het grootste probleem. De lamellen inkorten durf ik wel zelf, de bak ook wel, alleen de rol waarop de lamellen oprollen heb ik twijfels over; geen idee hoe die bevestiging is..
De rol waarop de lamellen bevestigd zijn, kun je zonder problemen inkorten.
Zolang hij maar niet korter hoeft te worden dan de motorlengte.
De motor is trouwens een deel wat je er zonder problemen uit kunt halen en later weer terug kunt plaatsen.
De lamellen zijn vaak met een paar metalen "veren" (niets meer dan een paar platte stukjes veerstaal) bevestigd.
Deze kun je vrij gemakkelijk demonteren.
Als je de bak open maakt en de lamellen afrolt dan zie je eigenlijk al hoe het moet.

Voor alles geld natuurlijk wel, ben je een beetje handig, dan is het prima te doen, heb je twee linkerhanden, tja wat kun je dan wel zelf doen.
pi_79186928
Tot zover bedankt voor de tips, ik ga morgen eens kijken hoe lastig dat ding in elkaar zit, eens kijken of het enigzins te doen is
-
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')