quote:Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting. Als u een personenauto hebt gekocht die ouder is dan 25 jaar, krijgt u van ons automatisch bericht van deze vrijstelling. Als u niet automatisch bericht krijgt, terwijl u denkt dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling, moet u een verzoek bij de Belastingdienst/Centrale administratie indienen waarin u aantoont dat de personenauto inderdaad 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken.
In verband met de toegenomen rijwaardigheid van moderne personenauto's, zijn er steeds meer oudere personenauto's die - op reguliere basis - van de weg gebruikmaken. Daarom wordt deze vrijstelling per 31 december 2011 bevroren. Dat betekent dat personenauto's die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto's die op 31 december 2011 jonger zijn dan 25 jaar, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:39 schreef Hyperdude het volgende:
Kortom: het kost ze te veel aan gemiste belastinginkomsten.
Waarom niet de mileukaart gespeeld; zou in dit geval wel eens terecht (kunnen) zijn? Alles moet schoner; maar Mercedes 200Diesels, die de hele file die achter ze rijdt onderbraken met roet, hoeven zich nergens iets van aan te trekken?
Iedereen die vooraan in de file rijdt moet dood.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ja, gaat ze verdomme nog even helpen met voorstellen
Vind je het gek?, zat mensen die een belachelijk kutloontje van 1600 euro hebben en daar hun huis, lasten en vervoer voor moeten betalen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kortom, men gaat echt gebruik maken van de regeling en dat is ook weer niet de bedoeling.
Dat mensen dat doen? Nee, vind ik zeker niet gek. Waarom zou je een regeling die er is niet gebruiken?quote:
Niet door de mensen die er nu ééntje uit Duitsland halen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:14 schreef Alicey het volgende:
...Verder is er in 25 jaar wat mij betreft al genoeg belasting over betaald.
Hey..... ik rij bijna dagelijks over je straatquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat mensen dat doen? Nee, vind ik zeker niet gek. Waarom zou je een regeling die er is niet gebruiken?Verder is er in 25 jaar wat mij betreft al genoeg belasting over betaald.
Haha je hebt even uitgezocht waar ik woon?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:20 schreef ellevehC86 het volgende:
Hey..... ik rij bijna dagelijks over je straat
Daar is in Duitsland weer genoeg over betaald.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:19 schreef Hyperdude het volgende:
Niet door de mensen die er nu ééntje uit Duitsland halen.![]()
Ik denk het wel. Waarschijnlijk omdat die dingen meer voor de sier gehouden werden er maar een paar keer per jaar mee gereden werd. Maken dus niet echt gebruik van de weg. Denk aan oude kevers en dat soort dingen.quote:Wat was eigenlijk ooit het argument om met die vrijstelling voor oude brikken te beginnen; oude auto's maken weinig kms oid.?
Verlengde, Oranjestraat, zag dat jij aan de dijk woonde.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Haha je hebt even uitgezocht waar ik woon?Woon je in de buurt, of kom je er meer langs?
Het kaartje is kennelijk niet zo nauwkeurig, maar ik woon wel in een zijstraat van de dijk, een van de lanen van Oost.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:30 schreef ellevehC86 het volgende:
Verlengde, Oranjestraat, zag dat jij aan de dijk woonde.
Als je een paar straten verderop kijkt en niet bang bent om zelf flink wat te klussen, zijn er genoeg woningen die wel wat hebben en eveneens niet duur zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:40 schreef ellevehC86 het volgende:
Ach ja, het het heeft niets, maar kost niet duur
Nee, blijf nog een 2 jaar doorsparen, zit met vriendinnetje serieus aan emigratieplannen te denken, nog 2 opties open.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je een paar straten verderop kijkt en niet bang bent om zelf flink wat te klussen, zijn er genoeg woningen die wel wat hebben en eveneens niet duur zijn.
Regeltjes heb je overal, zekers in Die Schweiz.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:50 schreef ellevehC86 het volgende:
...of Zwitserland tegen de Italiaanse grens aan.
Onder andere die regeldrift zoals hierboven weergegeven ben ik goed zat in vergelijking met de vrijheid die je ervoor terugkrijgt, ben bang dat als ik nog 10/20 jaar moet wachten dat we zullen moeten gaan wennen aan een totalitaire staat hier
http://www.oldtimer.net/o(...)imerzulassungen.htmlquote:Oldimer-Zulassung in der Schweiz
In der Schweiz gibt es bei der Oldtimer-Zulassung kein einheitliches Mindestalter. Je nach Kanton ist ein Fahrzeugalter von 25 oder 30 Jahren vorgeschrieben. Ein Oldtimer bzw. Veteranenfahrzeug muss optisch und technisch in einem einwandfreien, ursprünglichen Zustand sein. Die Fahrleistung darf höchstens 3000 km betragen, eine regelmäßige Nutzung und auch gewerbliche Fahrten sind ausgeschlossen. Nur dann kann im Fahrzeugausweis in der Rubrik 17 -Veteranenfahrzeug. eingetragen werden.
Die Prüfungen für eine Oldtimer Zulassung sind sehr streng und werden in den Verkehrsprüfzentren durchgeführt. Je nach Kanton können in der Schweiz auf ein Wechselkennzeichen verschieden viele Oldtimer angemeldet werden. Der Prüfungsintervall kann auf sechs Jahre ausgedehnt werden.
Hier die Unterlagen, die in der Regel benötigt werden:
Persönliche Papiere / Vollmacht des Besitzers
Gültiger Versicherungsnachweis
Bisheriger Fahrzeugausweis
Bisherige Kontrollschilder
Prüfungsbericht
Als ik het tot nu toe zo op me neem is de belastingdruk in Zwitserland lang niet zo erg als hier weleens wordt voorgedaan, maar jij woont er momenteel?, zitten te orienteren op omgeving tussen Altdorf/Chiasso, zo ja kunnen we daar ergens een topic over starten?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Regeltjes heb je overal, zekers in Die Schweiz.![]()
Als je vrijheid wil, kan je beter aan de Italiaanse kant gaan wonen.![]()
Ik woon zelf aan de goede, veilige, saaie, maar fiscaal gunstige, kant; voor de lol ga ik wel naar Milaan.![]()
[..]
http://www.oldtimer.net/o(...)imerzulassungen.html
Mjah, ik heb die gedachte ook wel eens.. Maar voorlopig kijk ik alles nog even aan.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:50 schreef ellevehC86 het volgende:
Onder andere die regeldrift zoals hierboven weergegeven ben ik goed zat in vergelijking met de vrijheid die je ervoor terugkrijgt
nee, 2/3 van de auto moet orgineel zijn. Vroeger ging het alleen om het chassis.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:40 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb laatst ook een 5~6 jaar oude G-klasse gezien op een geimporteerd oldtimerchassis.
Nieuw kenteken want importchassis, nieuwe opbouw er op en belastingvrij met een nieuwe luxe auto rondrijden![]()
En dat is nog niet eens illegaal. RDW zegt dat bij restauratie minstens een X% van het originele chassis behouden moet blijven. Restauratie mag dus betekenen dat er een nieuwe koets op komt te staan.
Bij Defenders en Range rovers zie je dit ook vaak gebeuren.
Kevers, eenden etc... noem maar op. Zoals je zegt: Iedere auto met een los te halen koets kan het makkelijk mee.
Ik kom er vandaan. Omgeving Lugano/Locarno.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:29 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Als ik het tot nu toe zo op me neem is de belastingdruk in Zwitserland lang niet zo erg als hier weleens wordt voorgedaan, maar jij woont er momenteel?, zitten te orienteren op omgeving tussen Altdorf/Chiasso, zo ja kunnen we daar ergens een topic over starten?
die vlieg gaat niet op...quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:40 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb laatst ook een 5~6 jaar oude G-klasse gezien op een geimporteerd oldtimerchassis.
Nieuw kenteken want importchassis, nieuwe opbouw er op en belastingvrij met een nieuwe luxe auto rondrijden![]()
En dat is nog niet eens illegaal. RDW zegt dat bij restauratie minstens een X% van het originele chassis behouden moet blijven. Restauratie mag dus betekenen dat er een nieuwe koets op komt te staan.
Bij Defenders en Range rovers zie je dit ook vaak gebeuren.
Kevers, eenden etc... noem maar op. Zoals je zegt: Iedere auto met een los te halen koets kan het makkelijk mee.
Kever heeft toch geen los chassis ??quote:Op maandag 22 maart 2010 01:21 schreef T42 het volgende:
[..]
die vlieg gaat niet op...
als je kever een nieuwe bovenkant geeft moet je kunne aantonen waar deze vandaan komt.
bij een ander model moet je hem zelfs opnieuw laten keuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |