abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2010 @ 15:12:39 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_79127817
Inmiddels hebben we vier verschillende soorten kammen/ borstels in huis voor onze poezels.

De vlooienkam: werkt perfect om losse haren uit onze HTK-poes te kammen.

Rubberborstel: werkt ook erg goed voor de HTK-poes

Maar deze borstels zijn niet geschikt voor onze maine coon Romey. Dus werd deze borstel aangeschaft.

Je kunt haar er prima mee borstelen, maar toch worden klitten niet voorkomen.

Deze klittensnijder was de volgende stap: haalt veel haar eruit maar echt klitten doorsnijden doet hij niet.

We kammen Romey dagelijks, maar ze blijft klitten krijgen die we er alleen nog uit kunnen knippen (en dat vindt ze vreselijk).

We zoeken dus nog atlijd naar een kam die de klitten eruit kamt voordat je er niet meer door komt.
Hopelijk heeft iemand ervaring met een goede kam/ borstel.

De meeste Maine Coons hebben een onderhoudsvriendelijke vacht schijnt, wij hebben natuurlijk de Coon met de continue warrige out of bed look

Geef maar aan mij, ik doe het zelf wel!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_79128131
Tondeuse probleem opgelost...
The world of SKA music
  zondag 14 maart 2010 @ 15:36:30 #3
52229 Chanty
pi_79128784
Tondeuse doen we pas als ze echt heel veel klitten heeft. Dat is nu niet aan de orde. Eens in de zoveel weken nemen we haar te grazen en knippen de grote klitten eruit. Maar ondanks dagelijks kammen zitten er na een paar weken toch weer een aantal onuitkambare klitten in.
pi_79135543
is de furminator niet een mogelijke oplossing? even zoeken op ebay, kun je m voor een paar euro aanschaffen, hoor er veel positieve verhalen over, krijg de mijne deze week binnen als het goed is
  zondag 14 maart 2010 @ 18:15:43 #5
52229 Chanty
pi_79135812
We zullen ons eens inlezen Als je je ervaring wilt delen straks, graag
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 18:16:05 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_79135821
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:09 schreef Memento-Mori het volgende:
is de furminator niet een mogelijke oplossing? even zoeken op ebay, kun je m voor een paar euro aanschaffen, hoor er veel positieve verhalen over, krijg de mijne deze week binnen als het goed is
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, ik hoor echt hele wisselende ervaringen.
Vooral dat de furminator vooral werkt voor het uitdunnen van de ondervacht en je kunt hem het beste alleen gebruiken op een klitvrije kat want anders loop je het risico op kale plekken.

Hummer (Maine Coon) heeft inderdaad zelden klitten, ik kam hem één keer in de week, soms twee keer en dat is ruim voldoende. Ik heb ook wel eens gehoord dat voer mee kan helpen

[ Bericht 8% gewijzigd door senesta op 14-03-2010 18:22:06 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 14 maart 2010 @ 18:25:35 #7
52229 Chanty
pi_79136238
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:16 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, ik hoor echt hele wisselende ervaringen.
Vooral dat de furminator vooral werkt voor het uitdunnen van de ondervacht en je kunt hem het beste alleen gebruiken op een klitvrije kat want anders loop je het risico op kale plekken.

Hummer (Maine Coon) heeft inderdaad zelden klitten, ik kam hem één keer in de week, soms twee keer en dat is ruim voldoende. Ik heb ook wel eens gehoord dat voer mee kan helpen
Wat is lees zo snel is dat die furminator idd vooral dode haren verwijdert, maar lees niets over klitten voorkomen. Onze katten krijgen Royal Canin Indoor, zou zeggen dat dat voer toch prima is Voor Romey hier kwam kreeg ze naar Royal Canin ook Carnibest, maar ook toen was haar vacht al warrig. Je kamt d'r, ze schudt zich en t is alsof ze in tijden niet gekamd is

Kwamen ook iets tegen over een kam met roterende tanden. Iemand daar toevallig ervaring mee?
http://gezondheid.noorseb(...)r/BorstelsKammen.htm

Hoe meer je ziet en leest, hoe minder je nog weet wat je moet kiezen

[ Bericht 6% gewijzigd door Chanty op 14-03-2010 18:32:11 ]
pi_79143256
Ik tvp even mee.
De coon van mijn ouders heeft ook zo'n klittende vacht. Zorro alleen in de oksels maar dat komt door het liggen in water.
Rossi heeft ze nu op zijn borst. Dit is na de operatie gekomen dus terugkomende haren moet je heel goed kammen.
Een oplossing heb ik helaas ook niet voor je.
pi_79185286

Zoiets gebruik ik, lekker grof zodat je flink door de vacht heen kunt. Klitten passen vaak niet tussen fijne tandjes door en dan glijd je er meer overheen ipv erdoor. Na die tijd gebruik ik nog een slicker (je derde foto), een zacht borsteltje en een rubber geval.

De eerste is veel te fijn om lekker te kunnen kammen, de tweede is meer voor los dood haar.
Die derde is een slicker, dat is meer om losse ondervacht weg te halen dan echt klitten.
En die furminator snijdt meer haar weg dan dat je wat kamt.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  maandag 15 maart 2010 @ 21:10:11 #10
52229 Chanty
pi_79185786
Denk dat we dan maar zo'n grove kam met draaiende punten gaan proberen Maar wat jij zegt herken ik wel ja: je kamt idd gewoon over de klitten heen met de kammen die we nu gebruiken. Morgen maar even een dierenwinkel opzoeken. Kijken of er over een paar weken dan weer klitten inzitten.
pi_79186896
Eentje zonder draaiende punten nemen hoor! Die gdraaiende lijden er nog lekker om heen. Zo'n draaiend geval heb ik ook gehad, leek me zo aardig voor de kat, maar in werkelijkheid schiet je er niks mee op.
Gewoon eentje met vaste pennen, hard trekken (of niet) doe je zelf. Als die dingen altijd draaien kun je nooit een klit er echt handig uitkrijgen.

Onze Sibeer is niet echt dol op kammen, klitjes in zijn broek en okseltjes knip ik altijd voorzichtig met een nagelschaartje. De rest wordt gewoon gekamd.
En echt iedere week gewoon een uurtje uittrekken voor het kammen, losse haren en mini-klitten haal je er dan nog lekker eenvoudig uit. Een week later is het een vervilte knoop die amper nog te kammen is.
  maandag 15 maart 2010 @ 22:05:30 #12
52229 Chanty
pi_79188998
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:31 schreef LekkerApart het volgende:
Eentje zonder draaiende punten nemen hoor! Die gdraaiende lijden er nog lekker om heen. Zo'n draaiend geval heb ik ook gehad, leek me zo aardig voor de kat, maar in werkelijkheid schiet je er niks mee op.
Gewoon eentje met vaste pennen, hard trekken (of niet) doe je zelf. Als die dingen altijd draaien kun je nooit een klit er echt handig uitkrijgen.

Onze Sibeer is niet echt dol op kammen, klitjes in zijn broek en okseltjes knip ik altijd voorzichtig met een nagelschaartje. De rest wordt gewoon gekamd.
En echt iedere week gewoon een uurtje uittrekken voor het kammen, losse haren en mini-klitten haal je er dan nog lekker eenvoudig uit. Een week later is het een vervilte knoop die amper nog te kammen is.
Ok jij hebt er dus niet zo'n goede ervaringen mee.
Wij hebben Romey gisteren weer geknipt idd met een nagelschaartje maar ze vindt het vreselijk. Kammen vindt ze wel lekker maar ze is nog erg onrustig en blijft niet lang stilzitten. Daarom kammen we haar elke dag eventjes, maar met deze kammen lost dat nog weinig op.
pi_79193607
Die 3e borstel die je liet zien chanty die hebben wij ook alleen dan met kortere pinnen...
die werkt perfect bij ons nol
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_79194476
Ik heb 5 katten,en daarvan gaan er 3 jaarlijks na een trimsalon.
2 heilige birmaans om te plukken.
En een perzische kater om geschoren te worden.
Hij wilt beslist niet gekamt worden op zijn buik.
Deze zou nog kunnen proberen,hij snijdt door de klit heen

Succes
pi_79197654
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:05 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ok jij hebt er dus niet zo'n goede ervaringen mee.
Wij hebben Romey gisteren weer geknipt idd met een nagelschaartje maar ze vindt het vreselijk. Kammen vindt ze wel lekker maar ze is nog erg onrustig en blijft niet lang stilzitten. Daarom kammen we haar elke dag eventjes, maar met deze kammen lost dat nog weinig op.
Nou ja, die met vaste pennen bevalt wel super hoor.
Ash (de noor) vindt kammen heerlijk en Faruq ook wel zolang het maar over zijn rug, zijkant en het midden van zijn buik is. Oksels en broek vindt ie niks, dus dan knip ik gewoon als er een klitje zit (en dat gebeurt zeer weinig gelukkig).
  dinsdag 16 maart 2010 @ 07:16:50 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79197664
tvp.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_79197703
Die van ons vinden het heerlijk om geborsteld te worden met een harde afwasborstel. Een borstel waar de haren een beetje naar buiten staan zodat je de vacht optilt met een rollende beweging als je begrijpt wat ik bedoel. Voor echt dikke klitten werkt het niet maar voor de dagelijkse verzorging ideaal.
Door de bolle vorm kun je overal goed bij; wangen, kin, borst, daar gaan ze zelfs lekker voor liggen.

[ Bericht 30% gewijzigd door Adfundum op 16-03-2010 07:50:15 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_79201644
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:25 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wat is lees zo snel is dat die furminator idd vooral dode haren verwijdert, maar lees niets over klitten voorkomen. Onze katten krijgen Royal Canin Indoor, zou zeggen dat dat voer toch prima is Voor Romey hier kwam kreeg ze naar Royal Canin ook Carnibest, maar ook toen was haar vacht al warrig. Je kamt d'r, ze schudt zich en t is alsof ze in tijden niet gekamd is

Kwamen ook iets tegen over een kam met roterende tanden. Iemand daar toevallig ervaring mee?
http://gezondheid.noorseb(...)r/BorstelsKammen.htm

Hoe meer je ziet en leest, hoe minder je nog weet wat je moet kiezen
Ik weet wel dat voer heel veel kan doen voor de vacht. Je zegt dat je carnibest naast brokken gaf, maar je moet òf brokken geven òf vers vlees. Maar niet alletwee tegelijk.
Ik heb dan geen langharige katten, maar bij mijn katten heb ik een duidelijk verschil gezien en gevoeld van de vacht toen ze van brokken naar vers vlees gingen. (na een paar weken alleen vers vlees, zag je al verschil) Ik gaf ze toen Bibi diervoeding en nu geef ik ze Naturis.

Ik heb ook nog nooit die furminator gebruikt, maar ik wil het ook gaan proberen voor de honden en de katten. Veel mensen zijn er erg lovend over, wie weet kan het wel helpen om klitten te voorkomen.

Succes!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:02:05 #19
52229 Chanty
pi_79206544
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:53 schreef Taiga het volgende:

[..]

Ik weet wel dat voer heel veel kan doen voor de vacht. Je zegt dat je carnibest naast brokken gaf, maar je moet òf brokken geven òf vers vlees. Maar niet alletwee tegelijk.
Ik heb dan geen langharige katten, maar bij mijn katten heb ik een duidelijk verschil gezien en gevoeld van de vacht toen ze van brokken naar vers vlees gingen. (na een paar weken alleen vers vlees, zag je al verschil) Ik gaf ze toen Bibi diervoeding en nu geef ik ze Naturis.

Ik heb ook nog nooit die furminator gebruikt, maar ik wil het ook gaan proberen voor de honden en de katten. Veel mensen zijn er erg lovend over, wie weet kan het wel helpen om klitten te voorkomen.

Succes!
Correctie: niet wij gaven ze vlees en brokken maar de fokker deed dat Hier krijgen ze alleen brokken.

Het vacht ziet er verder perfect uit bij beide katten, dus voorlopig probeer ik het toch eerst met een andere kam alvorens over te stappen naar ander voer.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 14:51:14 #20
52229 Chanty
pi_79373057
Hebben nu een gewone kam en zo'n furminator nep variant Eens kijken hoe dat de komende weken uitpakt.
Als het goed klitten tegen gaat, laat ik het weten.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:45:24 #21
52229 Chanty
pi_79376485
Net beide katten gefurminatord Links Romey, rechts Poes

Hebben nu ineens twee naaktkatten Dit haar vinden we in ieder geval niet meer terug op de bank.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:47:04 #22
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79376541
Ik heb gisteren nog twee kammen gekocht om maar wat te proberen, maar er komt nog steeds niet echt veel uit na een kwartier kammen. Maar zo gauw ik de kam opberg liggen er gelijk weer overal dotten haar Misschien toch maar eens naar zo'n furminator kijken.

Jij had een neppe? Hoe heet dat en waar te koop?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:13:16 #23
52229 Chanty
pi_79377419
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:47 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb gisteren nog twee kammen gekocht om maar wat te proberen, maar er komt nog steeds niet echt veel uit na een kwartier kammen. Maar zo gauw ik de kam opberg liggen er gelijk weer overal dotten haar Misschien toch maar eens naar zo'n furminator kijken.

Jij had een neppe? Hoe heet dat en waar te koop?
Nou dit werkt absoluut om de haren eruit te kammen, je weet niet wat je meemaakt zeg! Hoop dat we hiermee ook klitten voorkomen maar daar heb ik nog altijd mijn bedenkingen over, maar goed daarvoor hebben we dus de gewone kam.

Wij hebben hier tegenover een Discus zitten dus zijn ook niet verder gaan zoeken dan dat
Het apparaat wordt hier 'trimhark klein' genoemd En staat op voor honden, maar je kunt het dus ook voor katten gebruiken. Ze hadden daar ook de echte furminator blijkbaar, maar die kosten dus in de 30 euro. Zolang t er maar zo uitziet, zit je goed:

Kostte 18 euro, toch nog een aardig bedrag, wellicht met wat beter zoeken dat hij goedkoper te vinden is. Het werkt iig op zowel onze langharige als onze kortharige poes Mesjes zijn trouwens verwisselbaar dus dat is ook wel prettig.
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:24:30 #24
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79565538
Zit er ook een merk aan? Ik kan het hier nergens vinden, Furminator ook niet trouwens
pi_79565590
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:24 schreef Harajuku. het volgende:
Zit er ook een merk aan? Ik kan het hier nergens vinden, Furminator ook niet trouwens
http://www.beestenspul.net/product/index.php?searchkey=furminator&page=search&next=1&act_search.x=22&act_search.y=15

HIer zijn de echte in de aanbieding...
Ik heb er 1 besteld en die komt vandaag binnen als het goed is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')