abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:30:59 #201
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_93006184
2e en 3e hebben de mooiste compositie. Duidelijk verschil tussen licht en donker. Hoe is de 4e in kleur, denk dat die dan eigenlijk spectaculairder is.

quote:
Hoe is deze in kleur eigenlijk?

Dat van het foto's naar zwartzit zetten ging ik even doen bij een zooi oude telefoonpics van me. Bij de eerste 2 pakte het enigszins leuk uit. 3e was al met de superduper zwartwit functie van de telefoon genomen.

En van een digitale camera vorig jaar:

Best de moeite waard om oude pics op grayscale te doen en dan alles bekijken :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_93006533
Heerlijke foto's D_A!
#1 is mijn favoriet.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:30 schreef Mirel het volgende:
2e en 3e hebben de mooiste compositie. Duidelijk verschil tussen licht en donker. Hoe is de 4e in kleur, denk dat die dan eigenlijk spectaculairder is.

[..]

Dat van het foto's naar zwartzit zetten ging ik even doen bij een zooi oude telefoonpics van me. Bij de eerste 2 pakte het enigszins leuk uit. 3e was al met de superduper zwartwit functie van de telefoon genomen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En van een digitale camera vorig jaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Best de moeite waard om oude pics op grayscale te doen en dan alles bekijken :)
Ik vind het overwegend grijs niet mooi, zou je niet een beetje aan de schuifjes trekken om er meer zwart en wit in te brengen?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:54:54 #203
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_93006969
Niet aan gedacht eigenlijk.
When all else fails, you always have delusion.
pi_93008226
Dat gebrek aan contrast is een beetje jammer inderdaad Mirel. Bij de eerste twee (en dan vooral de tweede!) is dat wel goed. :)

Het portret vind ik niet zo bijzonder, beetje een snelle snapshot, maar de 4e en 5e vind ik wel weer leuk - al kunnen die dus wel een flinke tik contrast gebruiken. :P

@DA: die eerste is wel fijn, erg prettig licht en in z/w doet 'ie het ook meer dan prima. :Y

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:30 schreef Mirel het volgende:
[..]

Weet niet 100% zeker of de foto voor jullie ook zichtbaar is, maar zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 12:39:04 #205
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_93008310
nog steeds een leuk plaatje, maar in zwart wit is tie een heel stuk sterker
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_93019538
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:39 schreef Conekiller het volgende:
Thanks, vond ik dus ook ja. :)

Groter op Flickr
pi_93019791
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:21 schreef Omniej het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Groter op Flickr
Wat ik op FlickR al zei: Veel diepte door het lage standpunt. Erg mooi.
Zwart wit is ook een goede keuze geweest denk ik. Dit wil ik niet eens in kleur zien.
pi_93019922
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:00:22 #209
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_93020876
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:39 schreef Conekiller het volgende:
Had 'em op Flickr ook al langs zien komen. Vind 'em in kleur juist sterker.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_93540399
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_93545885
Sweet!
pi_93548293
Lekker contrast ^O^
pi_93549143
Zou je misschien iets willen vertellen over welk soort film (ehh, toch?) dat is? Dank je!
  FOK!fotograaf woensdag 2 maart 2011 @ 18:19:05 #214
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_93549366
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 15:05 schreef Mr.Spaceman het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh erg fijn!

Ik ben een beetje in een zwartwitte bui de laatste tijd. Zal wel te maken hebben met het weer en gebrek aan zonlicht.

Al is die laatste misschien niet echt op zijn plaats hier, die is nooit omgezet naar zwartwit (maar dit krijg je bij een witte lucht en grijs gebouw).
pi_93659415
Oude foto die ik heb gemaakt:
...
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:59:00 #216
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_93663757
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:21 schreef Omniej het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Groter op Flickr
Is dit de brug naar Sonsbeekzijde? Mooie foto! Maar Station Arnhem... :') Wat een faalproject!
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_93669270
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:59 schreef Doodkapje het volgende:
Is dit de brug naar Sonsbeekzijde?
:Y

quote:
Mooie foto! Maar Station Arnhem... :') Wat een faalproject!
Thanks, en ja, 't is hopeloos... Al moet ik zeggen dat ik het afgelopen halfjaar wel het idee heb dat ze eindelijk eens beginnen op te schieten. De boel heeft echt enorm lang stil gelegen, maar ik zie nu wel merkbare vooruitgang elke keer dat ik er kom.
pi_93805628
Semi-eerste keer fotograferen met iets anders dan een compact-camera en semi-eerste keer zelf film ontwikkelen. 't Resultaat viel me nog mee, eigenlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93810946
Welk station is dat hierboven? Doet me een beetje denken aan Haarlem maar het is ergens anders..

Een zwart-wit plaatje van mij:

pi_93811306
Het lijkt op station Haarlem!
pi_93811378
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:50 schreef Migg het volgende:
Welk station is dat hierboven? Doet me een beetje denken aan Haarlem maar het is ergens anders..

Een zwart-wit plaatje van mij:

[ afbeelding ]
WOW! Wat een prachtige foto!

Doet me heel erg denken aan een oude foto van een beroemde (volgens mij franse) fotograaf, maar ik kan hem niet vinden ;(
pi_93812086
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:48 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij is dit Den Haag Hollands Spoor of niet? Zo niet, moet ik toch station Haarlem eens wat beter gaan bekijken....

Eentje van mij, ben er nog niet helemaal uit wat ik er van moet vinden.
pi_93812409
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:24 schreef wendywendy het volgende:

[..]

Volgens mij is dit Den Haag Hollands Spoor of niet? Zo niet, moet ik toch station Haarlem eens wat beter gaan bekijken....

Eentje van mij, ben er nog niet helemaal uit wat ik er van moet vinden.
[ afbeelding ]
ik vind 'm wel mooi, maar hij was mooier als het water spiegelglad was geweest, helaas komt dat niet zo vaak voor.
pi_93813358
Station HS is het.
pi_93813566
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:02 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

WOW! Wat een prachtige foto!

Doet me heel erg denken aan een oude foto van een beroemde (volgens mij franse) fotograaf, maar ik kan hem niet vinden ;(
Ja! :D Die beroemde foto dacht ik ook meteen aan.

Tenminste, ik dacht aan deze:

Weet niet of jij deze ook bedoelde, maar hij is van André Kertész, gemaakt in 1928.

Echt een fucking mooie foto, Migg. :Y
pi_93813745
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:10 schreef Omniej het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Weet niet of jij deze ook bedoelde, maar hij is van André Kertész, gemaakt in 1928.

Echt een fucking mooie foto, Migg. :Y
Jaaaaaa dat is 'm! :D :D
pi_93815468
[quote]1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:10 schreef Omniej het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tnx, ik vond hem ook wel mooi gelukt, afgelopen zomer in NY (Brooklyn) gemaakt, mooi doorkijkje en inderdaad al vaker op de foto gezet, ik was ooit 's een soortgelijke foto tegengekomen op het net en heb daar 'm 'nagemaakt'.
pi_93816853

Ergenst volgende week wordt het Spookhuis gesloopt helaas :(
pi_93817504
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:36 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nice!

Jammer dat ie wordt gesloopt ja, ik zeg.. timelapse die hap! :D
pi_93818289
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:55 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Nice!

Jammer dat ie wordt gesloopt ja, ik zeg.. timelapse die hap! :D
Hmm, wat bedoel je :P? De sloop op de foto zetten :+? Is wel de bedoeling als het kan ja..
pi_93818341
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:36 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Erg mooi!!!!
Waar is dat ergens??
pi_93818656
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:15 schreef soapie het volgende:

[..]

Erg mooi!!!!
Waar is dat ergens??
pi_93818983
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:13 schreef Timmos het volgende:

[..]

Hmm, wat bedoel je :P? De sloop op de foto zetten :+? Is wel de bedoeling als het kan ja..
Ja, maar dan bijvoorbeeld om de minuut een foto, en daar een filmpje van maken :)

http://vimeo.com/search/videos/search:timelapse/0aee37a8/sort:likes/format:thumbnail

Lijkt me heel interessant bij zo'n sloop :D
pi_93820010
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:29 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Ja, maar dan bijvoorbeeld om de minuut een foto, en daar een filmpje van maken :)

http://vimeo.com/search/videos/search:timelapse/0aee37a8/sort:likes/format:thumbnail

Het is zo goed als alleen muur.. Dus voor je de volgende foto kan nemen zou die best wel al tegen de vlakte kunnen liggen :+
pi_93820179
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:29 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Je link doet het niet.
pi_93822348
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:54 schreef Timmos het volgende:

[..]

Het is zo goed als alleen muur.. Dus voor je de volgende foto kan nemen zou die best wel al tegen de vlakte kunnen liggen :+
:D Daar heb je gelijk in ja :P
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:57 schreef Mexicaantje. het volgende:

[..]

Je link doet het niet.
Ah damn je hebt gelijk!
Het was een link naar de zoekresultaten op Vimeo.com, gezocht op 'timelapse' en gesorteerd op 'most likes'.

Maar goed, is niet heel relevant in dit topic eigenlijk :P
SPOILER
pi_93823116
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:21 schreef Timmos het volgende:

[..]

^O^ Zonde om te slopen!!!!
pi_93824134
Ik zit al even een tijdje met zwart-wit te experimenteren. gewoon kijken welke 'schuiven' in photoshop nou wel werken en welke niet.
Maar ik krijg er niet echt grip op merk ik.

Deze foto bijvoorbeeld:

Op zich een leuke foto, leuke uitsnede, (jaja, dat het een mooie meid is telt natuurlijk ook mee :P ).
En deze foto werkt in zwart-wit beter dan in kleur.
Maar toch vind ik hem niet kloppen.
Ik persoonlijk vind dat het teveel 'grijs' is, maar zodra ik de schuiven heen en weer ga doen en er meer contrast in breng wordt het ook niets.
Ik vind haar huid iets te 'grof/gespikkeld', maar wil er ook geen gladde barbie van maken.
Ik loop dus gewoon een beetje vast met dat zwart-wit.

Iemand advies of andere mening?
pi_93824272
Ik heb die oorbellen ook! 8-)

Werkt het niet om haar lichaam/gezicht wat op te helderen? Ik heb niet echt verstand van z/w fotografie, maar dat is het eerste wat in me opkwam. Gezicht ophelderen en evt. achtergrond donkerder maken.
pi_93824697
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 18:27 schreef Ekoyt het volgende:
Ik zit al even een tijdje met zwart-wit te experimenteren. gewoon kijken welke 'schuiven' in photoshop nou wel werken en welke niet.

Deze foto bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]

Op zich een leuke foto, leuke uitsnede, (jaja, dat het een mooie meid is telt natuurlijk ook mee :P ).
Ik persoonlijk vind dat het teveel 'grijs' is, maar zodra ik de schuiven heen en weer ga doen en er meer contrast in breng wordt het ook niets.
Ik vind haar huid iets te 'grof/gespikkeld', maar wil er ook geen gladde barbie van maken.

Ik vind iets meer contrast (dmv levels en unsharp mask), plus het donkerder maken van de achtergrond zoals mexicaantje zegt, wel een verbetering eigenlijk :)
pi_93827032
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 18:27 schreef Ekoyt het volgende:

Deze foto bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]

Vooral even met rood en geel spelen lijkt me? Om het groffe/gespikkelde uit de huid te krijgen dus. Maar even met de curves spelen kan ook al een wereld van verschil maken inderdaad.

Toch grappig om te zien hoe verschillende mensen tot een heel ander eindresultaat komen. :D Zelf kwam ik hier op uit:

pi_93827140
Vind de achtergrond nogal storend, zonde!!
pi_93827268
Ik vind de achtergrond prachtig juist... (misschien dat hij daarom in mijn versie ook veel meer opvalt dan in het origineel van Ekoyt en de versie van lkb9000 hierboven - iets té veel misschien, maar goed)
pi_93828823
quote:
[img]http//i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op dinsdag 8 maart 2011 18:41 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Ik vind iets meer contrast (dmv levels en unsharp mask), plus het donkerder maken van de achtergrond zoals mexicaantje zegt, wel een verbetering eigenlijk :)
[ afbeelding ]
Ze kijkt een beetje stoned... de foto vindt ik wel mooi.

pi_93833438
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:33 schreef Omniej het volgende:

[..]

Vooral even met rood en geel spelen lijkt me? Om het groffe/gespikkelde uit de huid te krijgen dus. Maar even met de curves spelen kan ook al een wereld van verschil maken inderdaad.

Toch grappig om te zien hoe verschillende mensen tot een heel ander eindresultaat komen. :D Zelf kwam ik hier op uit:

[ afbeelding ]
Leuk om te zien hoe verschillend er tegen B&W aangekeken wordt.
Ik zelf vind juist die achtergrond wel goed werken, en haar huid/spikkels storend, (en gewoon te 'grijs').
Vooralsnog ben ik er nog niet uit 'wat' ik dan mis,... maar erg leuk om die andere 'opties' te zien!

(@Jotel : meisje was niet stoned hoor,.... sterker nog,... zo uber-bijdehand en zelfverzekerd: die bijt je kop er in 1x af! :P )
pi_93839555
Ik heb hier nog een serie foto's die ik vanmiddag geschoten heb. Als het teveel fotos zijn hoor ik het wel!

pi_93840754
2, 3, 4, 5 vind ik niets, (sorry),.... maar nr. 1 is er dan weer een die ik werkelijk subliem vind! Nog net z'n oog zichtbaar.
(zelfs die nogal scherpe ritssluiting stoort me niet,..... oke, een beetje dan)
Perfecte contrast,.... niet te veel grijs,...

Precies zoals ik mijn B&W's zou willen.
pi_93840879
Geen probleem hoor! Dank. Die rits ga ik denk ik weghalen. Stoort me nu ook.
pi_93841032
#1 en #2 vind ik beide erg tof. ^O^ (al is de rits inderdaad wel een puntje)

3, 4 en 5 doen mij persoonlijk ook niet zoveel eigenlijk, hoewel ik #4 nog wel aardig vind alleen heeft die niet zo'n enorm boeiende compositie.
pi_93841411
Ik moet ook nog wat selectiever worden. Komt vanzelf.

Hier de foto zonder rits
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')