Hoe is deze in kleur eigenlijk?quote:
Ik vind het overwegend grijs niet mooi, zou je niet een beetje aan de schuifjes trekken om er meer zwart en wit in te brengen?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:30 schreef Mirel het volgende:
2e en 3e hebben de mooiste compositie. Duidelijk verschil tussen licht en donker. Hoe is de 4e in kleur, denk dat die dan eigenlijk spectaculairder is.
[..]
Hoe is deze in kleur eigenlijk?
Dat van het foto's naar zwartzit zetten ging ik even doen bij een zooi oude telefoonpics van me. Bij de eerste 2 pakte het enigszins leuk uit. 3e was al met de superduper zwartwit functie van de telefoon genomen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En van een digitale camera vorig jaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best de moeite waard om oude pics op grayscale te doen en dan alles bekijken
Weet niet 100% zeker of de foto voor jullie ook zichtbaar is, maar zo:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks, vond ik dus ook ja.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:39 schreef Conekiller het volgende:
nog steeds een leuk plaatje, maar in zwart wit is tie een heel stuk sterker
Wat ik op FlickR al zei: Veel diepte door het lage standpunt. Erg mooi.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Thanks, vond ik dus ook ja.
[ afbeelding ]
Groter op Flickr
Had 'em op Flickr ook al langs zien komen. Vind 'em in kleur juist sterker.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:39 schreef Conekiller het volgende:
nog steeds een leuk plaatje, maar in zwart wit is tie een heel stuk sterker
Oeh erg fijn!quote:
Is dit de brug naar Sonsbeekzijde? Mooie foto! Maar Station Arnhem...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Thanks, vond ik dus ook ja.
[ afbeelding ]
Groter op Flickr
quote:
Thanks, en ja, 't is hopeloos... Al moet ik zeggen dat ik het afgelopen halfjaar wel het idee heb dat ze eindelijk eens beginnen op te schieten. De boel heeft echt enorm lang stil gelegen, maar ik zie nu wel merkbare vooruitgang elke keer dat ik er kom.quote:Mooie foto! Maar Station Arnhem...Wat een faalproject!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WOW! Wat een prachtige foto!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:50 schreef Migg het volgende:
Welk station is dat hierboven? Doet me een beetje denken aan Haarlem maar het is ergens anders..
Een zwart-wit plaatje van mij:
[ afbeelding ]
Volgens mij is dit Den Haag Hollands Spoor of niet? Zo niet, moet ik toch station Haarlem eens wat beter gaan bekijken....quote:
ik vind 'm wel mooi, maar hij was mooier als het water spiegelglad was geweest, helaas komt dat niet zo vaak voor.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:24 schreef wendywendy het volgende:
[..]
Volgens mij is dit Den Haag Hollands Spoor of niet? Zo niet, moet ik toch station Haarlem eens wat beter gaan bekijken....
Eentje van mij, ben er nog niet helemaal uit wat ik er van moet vinden.
[ afbeelding ]
Ja!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:02 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
WOW! Wat een prachtige foto!
Doet me heel erg denken aan een oude foto van een beroemde (volgens mij franse) fotograaf, maar ik kan hem niet vinden
Jaaaaaa dat is 'm!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:10 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ja!Die beroemde foto dacht ik ook meteen aan.
Tenminste, ik dacht aan deze:
[ afbeelding ]
Weet niet of jij deze ook bedoelde, maar hij is van André Kertész, gemaakt in 1928.
Echt een fucking mooie foto, Migg.
Nice!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:36 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ergenst volgende week wordt het Spookhuis gesloopt helaas
Hmm, wat bedoel jequote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:55 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Nice!
Jammer dat ie wordt gesloopt ja, ik zeg.. timelapse die hap!
Erg mooi!!!!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:36 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ergenst volgende week wordt het Spookhuis gesloopt helaas
Ja, maar dan bijvoorbeeld om de minuut een foto, en daar een filmpje van makenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:13 schreef Timmos het volgende:
[..]
Hmm, wat bedoel je? De sloop op de foto zetten
? Is wel de bedoeling als het kan ja..
Het is zo goed als alleen muur.. Dus voor je de volgende foto kan nemen zou die best wel al tegen de vlakte kunnen liggenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:29 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Ja, maar dan bijvoorbeeld om de minuut een foto, en daar een filmpje van maken
http://vimeo.com/search/videos/search:timelapse/0aee37a8/sort:likes/format:thumbnail
Lijkt me heel interessant bij zo'n sloop
Je link doet het niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:29 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Ja, maar dan bijvoorbeeld om de minuut een foto, en daar een filmpje van maken
http://vimeo.com/search/videos/search:timelapse/0aee37a8/sort:likes/format:thumbnail
Lijkt me heel interessant bij zo'n sloop
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:54 schreef Timmos het volgende:
[..]
Het is zo goed als alleen muur.. Dus voor je de volgende foto kan nemen zou die best wel al tegen de vlakte kunnen liggen
Ah damn je hebt gelijk!quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:21 schreef Timmos het volgende:
[..]
Thanks.. Is in Sas van Gent.. Zeeuws Vlaanderen
Ik vind iets meer contrast (dmv levels en unsharp mask), plus het donkerder maken van de achtergrond zoals mexicaantje zegt, wel een verbetering eigenlijkquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:27 schreef Ekoyt het volgende:
Ik zit al even een tijdje met zwart-wit te experimenteren. gewoon kijken welke 'schuiven' in photoshop nou wel werken en welke niet.
Maar ik krijg er niet echt grip op merk ik.
Deze foto bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Op zich een leuke foto, leuke uitsnede, (jaja, dat het een mooie meid is telt natuurlijk ook mee).
En deze foto werkt in zwart-wit beter dan in kleur.
Maar toch vind ik hem niet kloppen.
Ik persoonlijk vind dat het teveel 'grijs' is, maar zodra ik de schuiven heen en weer ga doen en er meer contrast in breng wordt het ook niets.
Ik vind haar huid iets te 'grof/gespikkeld', maar wil er ook geen gladde barbie van maken.
Ik loop dus gewoon een beetje vast met dat zwart-wit.
Iemand advies of andere mening?
Vooral even met rood en geel spelen lijkt me? Om het groffe/gespikkelde uit de huid te krijgen dus. Maar even met de curves spelen kan ook al een wereld van verschil maken inderdaad.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:27 schreef Ekoyt het volgende:
Ik zit al even een tijdje met zwart-wit te experimenteren. gewoon kijken welke 'schuiven' in photoshop nou wel werken en welke niet.
Maar ik krijg er niet echt grip op merk ik.
Deze foto bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Op zich een leuke foto, leuke uitsnede, (jaja, dat het een mooie meid is telt natuurlijk ook mee).
En deze foto werkt in zwart-wit beter dan in kleur.
Maar toch vind ik hem niet kloppen.
Ik persoonlijk vind dat het teveel 'grijs' is, maar zodra ik de schuiven heen en weer ga doen en er meer contrast in breng wordt het ook niets.
Ik vind haar huid iets te 'grof/gespikkeld', maar wil er ook geen gladde barbie van maken.
Ik loop dus gewoon een beetje vast met dat zwart-wit.
Iemand advies of andere mening?
Ze kijkt een beetje stoned... de foto vindt ik wel mooi.quote:[img]http//i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op dinsdag 8 maart 2011 18:41 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Ik vind iets meer contrast (dmv levels en unsharp mask), plus het donkerder maken van de achtergrond zoals mexicaantje zegt, wel een verbetering eigenlijk
[ afbeelding ]
Leuk om te zien hoe verschillend er tegen B&W aangekeken wordt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:33 schreef Omniej het volgende:
[..]
Vooral even met rood en geel spelen lijkt me? Om het groffe/gespikkelde uit de huid te krijgen dus. Maar even met de curves spelen kan ook al een wereld van verschil maken inderdaad.
Toch grappig om te zien hoe verschillende mensen tot een heel ander eindresultaat komen.Zelf kwam ik hier op uit:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |