Dat is ook de enige reden dat de beurzen stijgen. Je hebt feitelijk geen keuze. De spaarder gaat ervoor betalen. Dus stap je maar in.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:08 schreef dvr het volgende:
[..]
Het helpt politici om te blijven spenderen en het helpt onze spaarcenten naar hun grootje
Verandert dit niets aan je voornemen om vanwege overwaardering uit aandelen te blijven? Een permanente easy money-politiek voorspelt immers langdurig stijgende koersen. Wat we nodig hebben is een paar dikke banken die onderuit gaan en de hele beurs mee omlaag trekken, maar het lijken juist de kleintjes te zijn die de klappen krijgen van de hypotheek- en andere krediet-ellende. De grote houden stand door dikke winsten op de aandelen- en obligatiehandel, en met boekhoudtrucs. Op die manier kun je lang wachten op een instapmoment terwijl je geld verwatert..
Nee, dat geld doet gewoon niets. Je kunt aan een touw trekken maar je kunt een touw niet duwen, om het maar zo te zeggen. En mocht het uiteindelijk lukken om inflatie te genereren dan moet je juist als een haas uit aandelen omdat dat gepaard zal gaan met stijgende rente en de earningsyield van aandelen in verhouding daarmee dan nog ongunstiger wordt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:08 schreef dvr het volgende:
[..]
Het helpt politici om te blijven spenderen en het helpt onze spaarcenten naar hun grootje
Verandert dit niets aan je voornemen om vanwege overwaardering uit aandelen te blijven? Een permanente easy money-politiek voorspelt immers langdurig stijgende koersen. Wat we nodig hebben is een paar dikke banken die onderuit gaan en de hele beurs mee omlaag trekken, maar het lijken juist de kleintjes te zijn die de klappen krijgen van de hypotheek- en andere krediet-ellende. De grote houden stand door dikke winsten op de aandelen- en obligatiehandel, en met boekhoudtrucs. Op die manier kun je lang wachten op een instapmoment terwijl je geld verwatert..
Ik heb echt weer dat Alice in Wonderland gevoel dat ik ook in 1999-2000 hadquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm. We hadden vandaag een conference meeting over printen. Geen borrelpraat dit keer maar een panel met echte professionals. Diegene die je ook wel eens op de BB tv ziet.
We hadden daar een discussie panel met een aantal 'grote' jongens over "What would the implications of a debt downgrade for the UK be". Dingen die daar naar boven kwamen..
-Als de conservatieven aan de macht komen is het einde verhaal met de pond.
-Men moet in de UK doorgaan met QE. Zeg maar een QE2. Het is nog steeds een jobless recovery en de UK gaat toch niet failliet zolang je geld kunt printen.
-Credit Rating Agencies hebben echt totaal geen rol meer in het verhaal. Als een land een AAA+ rating heeft stelt dat in wezen geen fuck meer voor. De UK heeft bijvoorbeeld AAA+ rating maar fundamenteel gezien is dat helemaal geen AAA+ maar AA+ terwijl emerging markets een lagere rating hebben terwijl ze een veel lager deficit hebben.
-Als de UK de euro zou krijgen is het einde verhaal met Engeland. De reden waarom de EU Athene nu in de fik steekt is omdat de enige reden om de Euro te redden een devaluatie van de Euro is. Maar dat betekent dat de salarissen en leefgewoontes ook direct teruggeschroefd gaan worden. En we steken liever Athene in de fik dan dat we geheel Europa laten lijden.
1 dude van Citigroup stond zelfs op en zei dat we op Labour moesten stemmen. (Zaten zo'n 150 mensen in de zaal)![]()
Was erg tof! Waren ook nog een aantal andere onderwerpen. Zo hadden we een presentatie door RBS waarom een aantal banken op dit moment zo laag gewaardeerd zijn. Sommige staan onder hun eigen gemiddelde van implied cost of equity. Ze vreten zich zelf zeg maar op. Ook worden de balansen van de Britse banken langzamerhand leeg gehaald. Deleveraging is nog steeds aan de gang. De bankensector wordt weer interessant. Aldus een delegatie van RBS die daar een presentatie gaf.
Het was echt waard om het een bezoekje te geven hoor! Niet dat er continu onzin werd verteld. Je kon continu vragen stellen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb echt weer dat Alice in Wonderland gevoel dat ik ook in 1999-2000 had
Ik doelde ook niet op die meeting maar meer gewoon in het algemeen. Als je de financiele pers een beetje volgt dan word je zo cynisch van de situatie op dit moment. Het is weer een heel nieuw paradigmaquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het was echt waard om het een bezoekje te geven hoor! Niet dat er continu onzin werd verteld. Je kon continu vragen stellen.
Lol je hebt een punt. Maar in sommige gevallen hebben ze ook wel gelijk. Had er zo nooit over nagedacht. Maar die credit rating agencies zijn eigenlijk nergens meer voor nodig. De lag in die ratings zijn zo ontzettend hoog dat je er niks mee kunt. En fundamenteel kloppen veel van die waarderingen gewoon nietquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet op die meeting maar meer gewoon in het algemeen. Als je de financiele pers een beetje volgt dan word je zo cynisch van de situatie op dit moment. Het is weer een heel nieuw paradigma
Een simpele blik op de futures van vandaag, maakte het toch wel vrij duidelijk dat het er niet naar uitzag dat er vandaag omlaag gegaan zou worden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:12 schreef deenigeechteTS het volgende:
volgeens ta komt er een gap fill vandaag en moet je short gaanwie is het ermee eens want we zitten wel in een uptrend
Jammer alleen NQ gevuldquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:25 schreef flyguy het volgende:
[..]
Een simpele blik op de futures van vandaag, maakte het toch wel vrij duidelijk dat het er niet naar uitzag dat er vandaag omlaag gegaan zou worden.
We blijven inderdaad nog wel even op onze tenen lopen. Niks mis meequote:Op woensdag 17 maart 2010 22:31 schreef SeLang het volgende:
Japan gaat nog interessant worden. Yield op een Japanse 10-yr bond is 1,3%. In 2010 gaat 22% van het hele Japanse budget naar rente betalingen op de staatschuld...
Stel dat dat die rente één procentje stijgt, dan is Japan gewoon bankroet
De één na grootste economie ter wereld (of of twee na, het is maar wie je gelooft)
Dat lijkt me nu ook wel, maar je kon je sowieso al afvragen wat de waarde er van was.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Al z'n voorspellingen en TA's kunnen de prullenbak in.
quote:Voor zo ver die überhaupt iets waard zijn (van wie dan ook).
Om er maar eens een voorspelling van hem bij te pakken:
[..]
Tsja.
Guess again!quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:21 schreef Lemans24 het volgende:
Morgen gaan we groen openen, dat dan weer wel.
Miezerige openingen als dit onder laag volume neem ik niet serieus. Ik baal er van dat ik nog steeds geen sterke confirmatie zie dat we boven de highs van Januari gaan vliegen. We hebben er duidelijk moeite mee. Ik dacht met goedkope rente & Athene redden wel voldoende zou zijn. Maar dat valt op het moment nog vies tegen. En ik zoek liever naar fundamentele redenen om omhoog te gaan dan technische.quote:
Om je eigen woorden er maar eens bij te halen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:08 schreef Arcee het volgende:
Ja, toch vreemd dat Wall Street nieuwe highs neerzet en de AEX nog niet.
Hear, hear.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Om je eigen woorden er maar eens bij te halen.
De beurs is niet voorspelbaar
Dat dus!quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:22 schreef Gremen het volgende:
CAC, DAX en Eurostoxx50 zijn ook nog niet zover.
Zo duidelijk is het dus nog niet dat we verder gaan
Kopen op een top dus, zeg maar.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat dus!Ik wil eerst een breed gedragen "over de highs van januari" zien van elk groot Westers land voordat ik weer extra in de aandeeltjes stap
Dat is ook maar betrekkelijk. De top waar ik het over heb is dan van 2007. Ik wil alleen niet zo'n zelfde scenario als in 2007. Daar hadden we immers ook een dubbele top. Maar die werd niet doorbroken en boom goes the dynamite. Ik wil dus eerst confirmatie hebben dat we er duidelijk boven blijven zodat ik de aandelen iig. kan vasthouden tot de volgende FOMC meeting.quote:
Absurd bullish? Als de markt absurd bullish was geweest vlogen we de door resistance heen van Januari. Dat doen we dus niet. En het is natuurlijk even uitvogelen waar de markt vooral op reageert!quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:42 schreef flyguy het volgende:
Wat is de markt trouwens absurd bullish. Slaat echt nergens op. Vandaag bijna alleen maar slechte cijfers, weer Griekenland, etc. Maar toch gaat het weer omhoog :S
quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:25 schreef flyguy het volgende:
[..]
Een simpele blik op de futures van vandaag, maakte het toch wel vrij duidelijk dat het er niet naar uitzag dat er vandaag omlaag gegaan zou worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |