2cv | zaterdag 13 maart 2010 @ 21:30 |
Beste Lezer,
Een aantal mensen hier wil graag helpen om jouw probleem te bepalen en te zoeken naar een oplossing, helaas krijgen we niet altijd de juiste informatie binnen, hier kun je je een beetje inlezen en geven we een paar tips om je verder te kunnen helpen, raak niet meteen in paniek, maar ga rustig met een bakje koffie of een glas cola achter de pc zitten en vertel ons wat er aan de hand is
1. Vermeld eerst om wat voor type voertuig het gaat. Tips: SPOILER - www.rdw.nl , kenteken invoeren en je hebt een vrij net overzicht als het om type voertuigen gaat voor op de snelweg. - controleer bij andere machines, brommers, graasmaaiers, radio-afstandbestuurbare vliegtuigjes, etc of er typenummers op zijn weergegeven en zoek via www.google.nl of de nummers overeenkomen met jouw machine. 2. Hoe kunnen we je helpen/Wat verwacht je van ons? Tips: SPOILER - Ik wil een waardeinschatting laten uitvoeren - Ik wil een garage zoeken die mij het beste kan helpen mijn probleem op te lossen (vermeld woonomgeving) - Ik ben persoonlijk nieuwsgierig en wil dit probleem proberen zelf op te lossen - Ik wil een kosteninschatting hebben voor mijn reparatie of onderdeel - Ik wil weten of mijn zorgpunt sowieso een probleem is 3. Omschrijving van het probleem. Tips:SPOILER - Is jouw probleem eerder voorgekomen? - Is het probleem reproduceerbaar? - wat zijn de kenmerken van het probleem?(voelen,ruiken,horen,zien) 4. Geef zo veel mogelijk additionele details over de machine die niet kan worden teruggevonden bij de voertuigspecificaties. Tips: SPOILER - Betrokken geweest bij een ongeluk? - Reparaties in het verleden? - Mogelijk premature kenmerken? Kom over een uurtje even terugkijken, er is een meer dan redelijke kans dat iemand een aanvulling heeft gegeven op jouw punt, hoe duidelijker en gedetailleerder je bent, hoe sneller iemand in staat is je te helpen, veel succes!
Alle credits gaan naar ellevehC86 voor dit stuk text |
Anne | zaterdag 13 maart 2010 @ 22:27 |
Kleine toevoeging. Dit betekent niet dat je al je problemen hier moet posten. Je kunt en mag gewoon nog steeds je eigen topic openen. |
Turquaz52 | zondag 14 maart 2010 @ 15:54 |
2CV  |
Anne | zondag 14 maart 2010 @ 16:41 |
quote: Fixed . |
Alexxxxx | zondag 14 maart 2010 @ 16:43 |
Waarom die [PTA] tag? Bang dat ie stiekem naar een ander subje verplaatst word?  |
Anne | zondag 14 maart 2010 @ 16:46 |
quote: Op zondag 14 maart 2010 16:43 schreef Alexxxxx het volgende:Waarom die [PTA] tag?  Bang dat ie stiekem naar een ander subje verplaatst word?  Wat zei je ? |
Alexxxxx | zondag 14 maart 2010 @ 16:51 |
quote: Op zondag 14 maart 2010 @ 16:45 door Anne: Topictitel: "[PTA] Hulpdienst bij pechgevallen en gerelateerde zaken" -> "[Tips] Hulpdienst bij pechgevallen en gerelateerde zaken" |
2cv | zondag 14 maart 2010 @ 16:57 |
Iets te enthausiast gecopypasted. |
ellevehC86 | zondag 14 maart 2010 @ 17:01 |
Nu hopen dat er ook wat aan gedaan zal worden, zou al best wat ergernis voorkomen in deze sectie  |
ellevehC86 | maandag 15 maart 2010 @ 16:56 |
[Tips] Voor doe het zelvers met beperkt kennis en/of gereedschap
Benodigdheden: Hamer, Schroevendraaier, Bahco(of corresponderende sleutelset), Punttang, 2 stroomdraden 30 cm (bij voorkeur Rood en zwart), Reservelampje 12v, Buurman met Hummvee en startkabels Bij voorkeur: Rubberen handschoenen
Ik heb geen lichtjes meer op mijn dashboard, niks werkt meer, HELP!!!SPOILEROei, dat is niet best, we gaan bij de bron beginnen, de accu, aangezien alle stroom van een niet gestarte auto daarvandaan komt, en ik niet verwacht dat je met een multimeter om kunt gaan of er 1 hebt lossen we het op een simpele manier op. Ontkoppel de rode en zwarte kabel van de accu en indien gewenst, haal deze uit het voertuig !!!Weet je niet waarmee je mee bezig bent?, doe rubberen handschoenen(vloeistofdichte handschoenen kosten niet veel bij de Formido) aan om geleiding/schokken op lichaam te voorkomen.!!!We nemen een draadje (zwart) en wikkelen het koperen deel om het - minpunt van de accu te verbinden met het ijzeren omhulsel van de reservelamp. Wikkel het koperen deel van de (rode) draad om het + pluspunt van de accu, probeer de andere kant te verbinden met de metalen onderkant van de reservelamp. 1a Gaat het lampje, ook al is het tijdelijk branden?, dat wil eigenlijk zeggen dat er meestal al voldoende stroom had moeten zijn om het dashboard op te lichten,je accu kan slecht zijn, hij bewaart in ieder geval zijn stroom, koppel de accu incl kabels (LET OP DE + Rood en - ZWART) weer terug in het voertuig en probeer het nog eens
1bGaat het lampje niet branden? dan kunnen er verschillende problemen aan de hand zijn en proberen we deze stap voor stap terug te halen,Weet je van te voren zeker dat je je lichten/radio niet hebt aan laten staan de laatste keer dat je het voertuig verliet??eerste feit is weergegeven, je accu is leeg.
Nog geen verlichting op het dashboard?, je hebt in ieder geval nu je kabels in de buurt van de accu bekeken en goed vastgezet, dus daar kan het niet meer aan liggen.
Ga de buurman met zijn bolide en startkabels halen en probeer via deze methode je auto te starten (ik mag aannemen dat je nu weet dat rood bij rood hoort en zwart bij zwart hoort?)Ps. een benzineauto zal moeite hebben om een dieselmotor op te starten.
Mocht het voertuig nu wel reageren op het dashboard en zelfs starten, rij even een 20 km rond.
-------------------------------------
Reageert het voertuig steeds slechter?, verlichting die steeds minder wordt?
Oorzaak: Slechte dynamo/Bobine
Oplossing: vervangen dynamo/bobine
De dynamo/bobine is een elektrisch apparaatje die ervoor zorgt dat de stroom tegelijkertijd in de motor wordt gegeven als ook de accu bijlaadt, je kunt nu actief naar een prijsopgave vragen naar het vervangen van de dynamo van jouw auto
-------------------------------------
Reageert het voertuig prima maar start hij na 1 of 2 dagen stilstaan slecht of niet?
Oorzaak: Lekstroom(sluiting) of slechte accu
Oplossing1: Ga nadat je de buurman weer hebt lastiggevallen naar de garage en laat je accu doormeten, deze zal je vertellen of hij in orde is of niet, zo niet accu vervangen, opgelost
Spanning wel in orde?
Oplossing2: je hebt een lekstroom, je kunt je hele elektronische circuit incl. zekeringen gaan nakijken maar het lijkt mij persoonlijk het meest handige dat je dit door een garage laat nakijken.
Veel succes! Aanvullingen of opmerkingen gewenst  Tzt wil ik wat meer artikeltjes schrijven om misschien later te bundelen  |
Unreal88 | maandag 15 maart 2010 @ 20:10 |
Waarom alles in spoilers? |
ellevehC86 | maandag 15 maart 2010 @ 20:27 |
quote: Omdat spoilers in staat stellen informatie beknopt te houden, met die methode vis je in no-time alle irrelevante info ertussenuit en kun je eindeloos veel in een post verwerken zonder dat iemand er last van heeft  |