abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:09:46 #51
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79077023
Windows Vista is trouwens wel het slechtste OS dat je een 70-jarige kan geven om voor het eerste met een computer te werken

* Arn0 krijgt een flashback naar alle telefoontjes van mijn oma naar mij
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:16:45 #52
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_79077345
Mijn opa heeft een computer (zonder internet) omdat hij graag dingen typt en print. Alleen heeft hij nog steeds Word Perfect, met een mooi lintje boven zijn F-toetsen geplakt met alle F-toets-functies ervan. En hij weigert over te stappen op Word want dat is 'te moeilijk'
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_79077674
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:07 schreef stefan1187 het volgende:

Alleen hun typsnelheid is nog om te huilen... Als ik met ze op msn zit kan ik elke keer dat ze een antwoord willen typen de vaatwasser vullen bij wijze van spreke

Oh God, de herkenbaarheid

Mijn moeder is een echte virushunter. Als ze dan een foutmelding oid krijgt, dan schrijft ze de hele code op papier op. En dan gaat ze op zoek in C:/Windows en manueel mappen verwijderen die ze verdacht vindt... Ja echt Ik heb zo'n lieve mama.
pi_79077767
mijn vader geeft zijn wachtwoord + email adres als iemand naar zijn email adres vraagt
als hij zijn email dan al goed zegt.
het is vaak iets als www.vadervanfespo@nl
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:31:12 #55
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_79077998
Die van mij zijn gelukkig redelijk handig. Ze mailen, internetten en typen er lustig op los.
Alleen even helpen met een backup maken op een stick, en wat bijzondere dingen, zoals probs met de geluidskaart, of een haperende muis. Maar verder valt het gelukkig allemaal best mee.
Heb je nog vragen? Zo ja, vergeet ze snel!
pi_79078103
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:16 schreef Xaryna het volgende:
Mijn opa heeft een computer (zonder internet) omdat hij graag dingen typt en print. Alleen heeft hij nog steeds Word Perfect, met een mooi lintje boven zijn F-toetsen geplakt met alle F-toets-functies ervan. En hij weigert over te stappen op Word want dat is 'te moeilijk'
Wat een baas.

Mijn oma haalt ook de vreemdste dingen uit op haar (goede en dure) PC, terwijl ze al 14 jaar een PC met internet heeft. Ze gebruikt het vooral om te mailen met mensen van de golfclub, en met mijn vader (op Aruba) en mijn oom (op Curaçao). Verder af en toe eens wat opzoeken, en ik geloof dat ze ook aan internetbankieren doet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_79078983
Mijn ouders zijn niet handig met de computer, maar werken er al een tijdje mee en redden het meestal zelf wel. Gewoon e-mailen, surfen en dat soort dingen. Me opa heeft ook een computer sinds een paar jaar, soms belt ie nog voor wat vragen en verder redt ie het prima zelf.

Maar ouders zonder computer of pas recent een computer vind ik moeilijk voor te stellen in deze tijd.
pi_79079876
Vroeger wel de vader van een vriendje die het ons verbood om naar .com extensies te surfen, we mochten alleen op .nl want .com was buitenlands en dus duurder (inbel modem)
pi_79079961
Mijn vader is al bezig met computers sinds de eerste MSX pc's uitkwamen, daar heeft hij vroeger kleine games op geprogrammeerd

Nu hoef ik alleen soms naar ze netwerk te kijken als hij iets nieuws heeft en dat in ze netwerk wil hebben, maar zelfs dat komt meestal goed ^^.

Daaren tegen me moeder moet ik uitleggen hoe je een submap kan kopieren naar een anderen map, dat uitgelegd en een maand later krijg je de zelfde vraag
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 22:13:34 #60
9859 crew  Karina
Woman
pi_79079974
Heel herkenbaar, mijn moeder heeft ook altijd van die vreemde problemen. Ze heeft al een tijdje internet, maar vanmiddagt kwam ze opeens met de vraag "wat is een browser, ik krijg steeds een berichtje dat ik een browser moet installeren". Volgens mij stikt haar pc van de spyware. Ze speelt ook altijd van die gare spellen die allerlei popups geven.

Ze is wel heel handig met acteurs en zo opzoeken op IMDB, als ze een film of serie ziet met een bepaalde acteur, dan gaat ze die meteen opzoeken en kijken waar ze die allemaal van kent.

Mijn moeder is al in de 70 trouwens.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_79080829
Mijn moeder van 70 heeft al 4 jaar een desktop PC met XP. Heeft ooit een cursus gevolgd en switchen tussen programma's, minimaliseren en maximaliseren en venster sluiten, daar snapt ze dus geen bal van. Het hele idee van vensters en multitasking ontgaat haar meer dan volledig.
Telebankieren gaat echter als een speer! Ze kijkt 2-3x per dag naar d'r saldo op alle rekeningen en als ik iets voor haar voorschiet, dan staat het dezelfde dag vaak al weer terug op mijn rekening.
Mailen gaat, zolang het adres maar in het adresboek staat. Van allerlei vage kennissen heeft ze adressen, mensen waar ze in het dagelijks leven niet mee om wil gaan, en die hebben van die vage adressen die vaak fouten geven of niet meer bestaan. Krijgt ze een foutmelding terug dat het adres niet bestaat (of een schrijffout erin) en dan krijg ik weer een helpdesk-call. Mailproblemen kijk ik al niet meer na. Is zo vaak op dezelfde manier misgegaan en heb het uitgelegd dat ik er geen zin meer in heb. Gewoon een regel aangemaakt dat die rapporten meteen verwijderd worden, ze ziet ze niet en het lijkt verstuurd te zijn. Tis toch altijd crap die ze dan weer mail, doorstuurmails enzo.
Meedoen aan allerlei prijsvragen en dergelijk gaat haar prima af. Krijgt meer spam dan ik.
pi_79080994
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:37 schreef Osramp het volgende:
Mijn moeder van 70 heeft al 4 jaar een desktop PC met XP. Heeft ooit een cursus gevolgd en switchen tussen programma's, minimaliseren en maximaliseren en venster sluiten, daar snapt ze dus geen bal van. Het hele idee van vensters en multitasking ontgaat haar meer dan volledig.
Telebankieren gaat echter als een speer! Ze kijkt 2-3x per dag naar d'r saldo op alle rekeningen en als ik iets voor haar voorschiet, dan staat het dezelfde dag vaak al weer terug op mijn rekening.
Mailen gaat, zolang het adres maar in het adresboek staat. Van allerlei vage kennissen heeft ze adressen, mensen waar ze in het dagelijks leven niet mee om wil gaan, en die hebben van die vage adressen die vaak fouten geven of niet meer bestaan. Krijgt ze een foutmelding terug dat het adres niet bestaat (of een schrijffout erin) en dan krijg ik weer een helpdesk-call. Mailproblemen kijk ik al niet meer na. Is zo vaak op dezelfde manier misgegaan en heb het uitgelegd dat ik er geen zin meer in heb. Gewoon een regel aangemaakt dat die rapporten meteen verwijderd worden, ze ziet ze niet en het lijkt verstuurd te zijn. Tis toch altijd crap die ze dan weer mail, doorstuurmails enzo.
Meedoen aan allerlei prijsvragen en dergelijk gaat haar prima af. Krijgt meer spam dan ik.
BILL GATES GEEFT ZIJN FORTUIN WEG!!! HET IS ECHT!!!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:44:22 #63
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_79081077
Mijn moeder download altijd programma's die zeggen dat haar computer geïnfecteerd is en zeggen dat ze dat kunnen oplossen.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_79081726
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:44 schreef Xaryna het volgende:
Mijn moeder download altijd programma's die zeggen dat haar computer geïnfecteerd is en zeggen dat ze dat kunnen oplossen.
Zet je d'r om op gebruiker ipv administrator. Klaar.
pi_79081927
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:09 schreef kevin33 het volgende:
Heb bij die van mij maar Logmein geïnstalleerd, ff inloggen en oplossen.
Dat heb dus op dit moment bij 11 computers/laptops geïnstalleerd (familie en vrienden/kennissen)
pi_79084814
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:25 schreef cptmarco het volgende:
wat ook een succes is, iemand die geen woord over de grens spreekt een foutmelding in het engels laten voorlezen...
Die zijn juist het beste, het liefste met een Rotterdams accent of eentje uit Den Haag.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 00:22:45 #67
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79084877
nee, mijn ouders zijn al 'volwassen'.. en gelukkig weet m'n broertje ook veel van computers. en aangezien hij nog thuis woont is hij de lul
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79085246
Mijn moeder was in het begin 'echt' een drama! Ik heb haar de beginselen geleerd. En aangezien ik niet zo'n goeie lerares was, gaf dat heel veel stress

Inmiddels is ze getrouwd met een man die Field engineer was, en die weet ALLES van computers... Dus ik ben mijn leraressen baantje gelukkig kwijt
pi_79085313
mijn pa heeft eigen website en ontwerpt ze en kan alles met photoshop
  zaterdag 13 maart 2010 @ 01:21:50 #70
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79086442
Doe ze zo'n computercursus van het buurthuis cadeau op de trouwdag

Mijn ouders doen het gelukkig wel goed, al denkt mij pa dat ie alles weet terwijl dat niet echt zo is, ook redelijk frustrerend soms.

Schoonmoeder is een ander verhaal, maar dat mag haar zoon oplossen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 13 maart 2010 @ 02:19:41 #71
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_79087483
Heel herkenbaar dit. Mijn moeder is erg handig met pc's. Ze is een Excel goeroe, heeft zelf op de helpdesk gewerkt en heeft zelfs certificaten in Novell. Ze is er al lang uit de IT, maar recentelijk ging ik haar uitleggen wat ITIL precies inhoudt en wat je ermee kan en wat vooral niet.

Mijn vader daarentegen.... Vorig jaar heb ik een nieuwe pc voor hem samengesteld, gebouwd en uiteraard geïnstalleerd. Win XP, FF, Office 2007, Skype..wat hij maar wilde, helemaal compleet. Hij blij. Krijg ik paar dagen later een belletje dat er "geen Windows" op zijn pc staat. Dus ik zeg van wel. Hij zegt van niet. Dus ik vraag, misschien vrezend dat zijn MBR kapot is of weet ik het, wat hij dan ziet "ja het Kralingse Bos". Ik snapte er geen moooeeeeer van.
Wat bleek: hij had het voor elkaar gekregen om een foto van het Kralingse Bos als bureaublad in te stellen, maar wat 'het bureaublad' precies is, heb ik hem nooit uit kunnen leggen.
Dus ik uitleggen dat hij Windows heeft en vraag hem wat hij nu precies mist "ja ik kan niks tikken". "Wat dan niet?" "Een brief". Nou ja, dat ging zo ff door. Wat hij nodig had was gewoon Word. "Ja op die blauwe W dubbelklikken op je bureablad".

En idd, lokale helpdesk, maar wel met meldingen als "hij doet het niet goed meer" "op welke manier niet? wat doet hij niet?" "weet ik niet, gewoon anders" "anders dan wat? WAT is er anders?" "tja, geen idee. Kom je kijken?" "nou, vooruit dan maar" "kom je morgen?" "nee, ik moet de rest van de week werken" "'s avonds?" "ik denk eigenlijk nu al dat ik er sowieso een halve dag mee bezig zal zijn ".

Echt... Salliant detail nog: ik werk zelf voor een ICT-dienstverlener. Ik geef Windows/Office 2003/2007 cursussen en ik word geregeld gedetacheerd als helpdesk coördinator, dus ik zou wat gewend moeten zijn, maar met mijn vader....oh man .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 02:22:56 #72
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_79087546
Herkenbaar
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_79087794
de ma van een maat van me speelt zo'n multiplayer online farmer flash game. altijd als ik daar kom zit ze te spelen en ze heeft ook zo'n boekje erbij waar ze de namen en andere kenmerken van alle mensen waarmee ze speelt bijhoudt. maar ook personal shit sharen. zoals pics en filmpjes van haar zoons.
.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 02:59:23 #74
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_79088008
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 02:39 schreef Golden_Pauper het volgende:
de ma van een maat van me speelt zo'n multiplayer online farmer flash game. altijd als ik daar kom zit ze te spelen en ze heeft ook zo'n boekje erbij waar ze de namen en andere kenmerken van alle mensen waarmee ze speelt bijhoudt. maar ook personal shit sharen. zoals pics en filmpjes van haar zoons.
Farmville? . Ugh...
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_79088030
Mijn pa is gek genoeg enorm bedreven in de hardware kant... hij kan zo een willekeurige computer uit elkaar halen en weer in elkaar zetten zonder problemen. Maar als het over software gaat....

Volgens mij is het gewoon een verschil in mentaliteit, het is voor hun moeilijker om zich in te leven in hoe het programma gedesigned is... ofzo.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')