abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88909240
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:25 schreef schoolstudent het volgende:
Zie zo op het eerste gezicht nog geen spellingsfouten, dus dat valt mee. Natuurlijk ook niet overdrijven, het verdwijnt niet zomaar in een paar maanden. Misschien dat ik nog wel fouten ga maken, want ik blijf tot juli! :P

Wordt wel ff zoeken naar woonruimte, een kamer in de dorms kan niet worden gegarandeerd! Dong!
Zo zo, nog een semester!

Ik ben zelf net terug van een weekje Taiwan (vakantie), en begin steeds meer te merken dat ik Korea zat aan het worden ben :P Voordat ik naar Korea ben geweest ben ik eens een maand in Vietnam geweest, en het tripje naar Taiwan heeft me eraan herinnert hoe Azië 'echt' is (of kan zijn). De Koreanen zelf zijn eigenlijk een arrogant volkje (vergeleken met andere volkeren in Azië), en het land is nou niet zeer bijzonder. Het is er natuurlijk vrij modern, maar imiteert voornamelijk de Verenigde Staten, terwijl het tegelijkertijd uit alle macht probeert de eigen (traditionele) identiteit te benadrukken. Het leid er mijns inziens alleen maar toe dat het een overspannen natie en volk is.

Dit wil overigens niet zeggen dat ik het niet naar m'n zin heb, ik heb het hier ontzettend leuk en zal de komende maand nog veel plezier hebben. Maar dat heeft meer met het 'exchange student being' te maken dan met het land denk ik. Korea is leuk om voor 4 maanden (in mijn geval) mee te maken, maar ik zou hier niet (permanent of voor langere tijd) kunnen wonen, zeker niet na andere landen in Azië gezien te hebben.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zaterdag 20 november 2010 @ 08:51:33 #102
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_88933908
Amerika vergelijking kan ik wel inkomen, Dunkin' Donuts, Crispy Cream, eigenlijk al die coffeeshops en donutzaken, idioot grote department stores. En ik vind het allemaal prima! Overspannen Koreanen, zou je idd best kunnen zeggen. Iedereen die je spreekt lijkt 12 uur per dag te werken, en dan ook de prestatiedrang om goeie uni's in te komen, de sportcultuur hier op de campus, en de suicide stats!

Het is dat ik niet zo naar Bangkok of Canada o.i.d kan voor het volgende semester, dus dan maar gewoon wat langer hier. Ook al moet ik mandatory courses nemen hier, ik ben geaccepteerd met vakken die zeker niet 100% overeen komen en een aantal oninterresante vakken kan ik ook omzeilen. Plus het feit dat ik hier zonder problemen A's haal voor elk vak, en de keuze is snel gemaakt!

Na de finals eens kijken hoe 'echt' Azie is in Thailand en omstreken!
pi_88934006
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 08:51 schreef schoolstudent het volgende:
Amerika vergelijking kan ik wel inkomen, Dunkin' Donuts, Crispy Cream, eigenlijk al die coffeeshops en donutzaken, idioot grote department stores. En ik vind het allemaal prima! Overspannen Koreanen, zou je idd best kunnen zeggen. Iedereen die je spreekt lijkt 12 uur per dag te werken, en dan ook de prestatiedrang om goeie uni's in te komen, de sportcultuur hier op de campus, en de suicide stats!

Het is dat ik niet zo naar Bangkok of Canada o.i.d kan voor het volgende semester, dus dan maar gewoon wat langer hier. Ook al moet ik mandatory courses nemen hier, ik ben geaccepteerd met vakken die zeker niet 100% overeen komen en een aantal oninterresante vakken kan ik ook omzeilen. Plus het feit dat ik hier zonder problemen A's haal voor elk vak, en de keuze is snel gemaakt!

Na de finals eens kijken hoe 'echt' Azie is in Thailand en omstreken!
Ik raad het ook zeker niet af om hier lekker te blijven als dat in het studieschema past, exchange student zijn is top :P

Jij gaat in de winter dus naar Thailand? Nice. Ik ga zelf nog even naar Japan :)
  zondag 21 november 2010 @ 03:54:45 #104
230320 schoolstudent
pi_88965746
Inderdaad! Nog geen idee of ik mijn return date naar Seoul verander, maar het lijkt me goedkoper leven in ZO-Azie tot het nieuwe semester begint. Waar in Japan ga je precies heen en hoe lang blijf je?
pi_88966324
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 03:54 schreef schoolstudent het volgende:
Inderdaad! Nog geen idee of ik mijn return date naar Seoul verander, maar het lijkt me goedkoper leven in ZO-Azie tot het nieuwe semester begint. Waar in Japan ga je precies heen en hoe lang blijf je?
Kyoto en Tokyo, 6 dagen :P
pi_88992710
quote:
8s.gif Op zondag 21 november 2010 06:34 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Kyoto en Tokyo, 6 dagen :P
Leuk, dat wil ik eigenlijk ook wel gaan doen. Hoe heb je dat gedaan met het regelen van je tickets? Gewoon een enkeltje geboekt van ams. naar seoul?
pi_89003180
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:55 schreef Rizzo_1 het volgende:

[..]

Leuk, dat wil ik eigenlijk ook wel gaan doen. Hoe heb je dat gedaan met het regelen van je tickets? Gewoon een enkeltje geboekt van ams. naar seoul?
Enkeltje Dusseldorf-Seoul (met een overstap in Helsinki) yep
pi_89233076
Ik hoor niet al te beste berichten, moet ik mij zorgen maken over een mogelijke oorlog tussen de buren :P Hopelijk is Zuid Korea niet plat gebombardeerd voordat ik daar aankom :')
pi_89248680
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:24 schreef Rizzo_1 het volgende:
Ik hoor niet al te beste berichten, moet ik mij zorgen maken over een mogelijke oorlog tussen de buren :P Hopelijk is Zuid Korea niet plat gebombardeerd voordat ik daar aankom :')
Je merkt er niks van behalve dat je het af en toe op TV of in de kranten ziet.

Er is hier altijd kans op een oorlog, Kim Jong-il is gewoon onvoorspelbaar. 99% kans dat er niks gebeurd, maar als het dan toch gebeurd zal niemand echt verbaasd zijn.
pi_90381230
Zo, en weer terug in Nederland. Op de laatste dag nog even de DMZ tour gedaan, dat stuk in de JSA (Joint Securtiy Area) was toch wel indrukwekkend, erg gespannen met die regeltjes en zo'n Noord Koreaan die met verrekijkers alle touristen zit te bespieken.

Ben benieuwd wat er met Noord vs. Zuid zal gebeuren, gok zelf niks.. ze roepen dit soort dingen al 60 jaar.
pi_91315671
Zijn er nog fokkers in Zuid-Korea? Ik ga er eind februari/begin maart naartoe, maar alleen maar voor 3,5 maand denk ik. Ik ga meedoen aan een programma aan de Inje University in Gimhae (1 uur bij Pusan vandaag) wat speciaal is opgezet voor adoptiekinderen uit Korea om hen weer kennis te laten maken met hun geboorteland. Ik krijg dan elke dag les in Koreaanse taal, en ook lessen in Koreaanse film, muziek, dans, sport en eten. :)

Heb er superveel zin in! Ben begin 2009 ook al op vakantie geweest, maar dat was met een georganiseerde groepsreis. 15 dagen reizen met een druk programma. Was erg leuk, maar op die manier kom je natuurlijk erg moeilijk in contact met het echte Koreaanse leven.
pi_100815471
Trouwfoto's in Zuid-Korea

Voordat ik met mijn Zuid-Koreaanse echtgenote trouwde, begin dit jaar, zijn we naar een fotograaf in Zuid-Korea geweest om daar foto's te laten maken in verschillende kostuums. Ik heb drie verschillende pakken aangehad, en mijn echtgenote heeft geposeerd in vier verschillende bruidsjurken.

IMG_2476-1-small.jpg

We hadden toen besloten om maar geen foto's in traditionele Koreaanse kleding te maken, wat eigenlijk wel traditie is binnen veel families, maar daarover waren de meningen in de Koreaanse schoonfamilie toch wat verdeeld. Afgelopen week tijdens onze vakantie in Zuid-Korea alsnog besloten om foto's in tradionionele kleding te laten maken, samen met mijn schoonouders.

Eerst dus naar zo'n verhuurwinkel, waar ze van die traditionele kleding verhuren. Heel veel roze, geel en paars, waardoor je je net een paasei voelt. Mijn schoonvader had eenzelfde soort outfit, en dat zag er eigenlijk best goed uit, maar hij is dan ook Koreaans. Met mijn ietswat rood verbrande hoofd (wat een beetje vloekte bij het roze in het kostuum) zag het er allemaal wat minder uit. Mijn echtgenote had een smaakvolle jurk aan, paars met wit, en mijn schoonmoeder had een iets minder mooie jurk. Al met al za het er toch best aardig uit.

Op naar de fotograaf, die om onduidelijke redenen (te duur?) niet dezelfde fotograaf was als waar we voorheen onze foto's hadden laten maken. Deze zat ook nog eens in een supermarkt, waardoor er totaal geen privacy was. Eigenlijk was het wel erg grappig, want Koreanen zijn allemaal razend nieuwsgierig, en doen daar ook wat minder moeilijk over dan Japanners (ik woon in Japan). Dus al die Koreanen die net bij de kassa van de supermarkt hadden afgerekend, die kwamen even kijken. Wat ik dan weer wel erg schattig vind, is dat kinderen me eerst aanstaren en als ik dan niet wegkijk hallo in het Koreaans stamelen (het klinkt als anjahaseo). Netjes terug ge-anjahaseood. De foto's waren zo gepiept, waarna mijn schoonmoeder bijna flauwviel van de hitte. Het was behoorlijk warm die dag, en die traditionele kleding is heel conservatief dus alles heel bedekt en afgesloten. Dan krijg je het snel erg warm. Ik heb de foto's wel bij de fotograaf gezien - ze zagen er goed uit - maar nog geen digitale kopie. Om je toch een idee te geven, hier een link van een voorbeeld.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_101266925
Ben alweer een tijdje terug maar wilde nog wel even verslagje geven over mijn tijd in Korea.

Heb daar een semester gestudeerd en heb echt een hele leuke tijd gehad daar. Ik studeerde in Seoul, ben ook naar Busan en Jeju island geweest (aanrader!). Seoul vind ik echt een leuke stad, heel modern en schoon ook. Openbaar vervoer is prima geregeld, veel winkels zijn tot laat open, uitgaan was Ok (hangt er beetje vanaf waar je uit gaat). Ze hebben inderdaad heel veel coffeeshops en dunkin' donuts, niet normaal!

Verder zijn de meeste Koreanen die ik daar heb ontmoet vriendelijk. Wat me wel opviel is dat hun Engels minder was dan ik had verwacht. Maar de meeste jongeren kunnen zich wel verstaanbaar maken. School/Studie was zeker te doen, niet te moeilijk. De strijd tussen de verschillende Universiteiten is wel grappig om te zien. Studenten hebben vaak ook zo'n een baseball jacket aan om te laten zien op welke uni ze zitten.
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:05:55 #115
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_101632732
x

[ Bericht 99% gewijzigd door T.O.P op 06-09-2011 15:09:41 ]
:-)
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:43:35 #116
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_101633983
Handig, die edit. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_102576111
Ondertussen verblijf ik nu voor 3 weken in Seoul voor werk (nog ruim 50 weken te gaan)...nog meer mensen die hier momenteel verblijven ?

Moet nog eens even uitzoeken hoe het zit met kledingmaten etc...hoop dat ik met mijn hollandse lijf in de koreaanse maatjes pas ...
pi_102619351
Anders gewoon naar de H&M in Myeongdong gaan ;) daar zijn de maten gewoon hetzelfde als in Europa.
pi_102728196
ey Guys!

Wij (Lisanne, Tineke, Marjan en Caroline) zijn 4 studenten van de Willem de Kooning academie in Rotterdam.
We zijn deze week bezig met een project waarbij we een fotoserie op afstand moeten regisseren.
Hierbij mogen wij dus niet zelf fysiek aanwezig zijn bij het maken van de serie en is onze rol het regisseren van de foto.
Wij moeten foto's hebben van plekken waar we zelf deze week niet fysiek bij aanwezig zouden kunnen zijn. Daarom hebben wij een klein beetje hulp nodig.

Wij hebben een object (onze vogel) die wij een deel van de wereld over willen laten vliegen. Onze Willem de Kooning vogel bestaat uit een wit origami vogel die zich kenmerkt door ...
Aan jullie de simpele vraag: Bekijk het bijgestuurde bestand om de vogel te vouwen, en volg de korte instructie om 4 foto's te maken van de vogel op een plek die zich kenmerkt voor het land/de stad waar jij je bevindt.
Het hoeft niet veel tijd te kosten en ons levert het een heel mooi project op. Ik hoop dat jullie mee zouden willen werken en de foto's voor vrijdag 7/10 willen mailen naar een van deze adressen:

Alvast heel erg bedankt,

Groetjes Tineke

[ Bericht 13% gewijzigd door Netsplitter op 05-10-2011 11:57:52 ]
pi_102796941
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:40 schreef kip-kerrie het volgende:
Anders gewoon naar de H&M in Myeongdong gaan ;) daar zijn de maten gewoon hetzelfde als in Europa.
Nu ben ik normaal geen fan van H&M, maar das zeker een prima optie. Nu nog eens zorgen dat ik wat meer vrije tijd heb...de koreaanse werkcultuur is net ff anders als in NL
pi_102816032
Bij wat voor bedrijf werk je eigenlijk in Z-Korea? Vaste baan? Stage?
pi_102839970
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:28 schreef kip-kerrie het volgende:
Bij wat voor bedrijf werk je eigenlijk in Z-Korea? Vaste baan? Stage?
Werk als IT consultant hier via een bedrijf in Nederland. Sta om deze reden nog steeds op de Nederlandse loonlijst (en gelukkig incl bijbehorende nederlandse arbeidsvoorwaarden, die van mijn koreaanse collega's zijn een stuk minder)

Wat bracht jou naar Korea dan ? (er vanuit gaan dat je er nog steeds zit)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:36:53 #123
230320 schoolstudent
pi_102840102
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:40 schreef kip-kerrie het volgende:
Precies, en in Dongdaemun zal je ook genoeg vinden in jouw size! Is alleen iets chaotischer. Ga persoonlijk het liefst naar Zara in Myeongdong.
pi_102887510
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:31 schreef descon het volgende:

[..]

Werk als IT consultant hier via een bedrijf in Nederland. Sta om deze reden nog steeds op de Nederlandse loonlijst (en gelukkig incl bijbehorende nederlandse arbeidsvoorwaarden, die van mijn koreaanse collega's zijn een stuk minder)

Wat bracht jou naar Korea dan ? (er vanuit gaan dat je er nog steeds zit)
Ik ben er al weg, heb er gestudeerd.
pi_103229986
:) Seoul hierzo :)
PARIS - my life is as 500 days of summer -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')