quote:
Ook Wouter Bos vertrekt uit de politiek. Dit meldde de ex-minister van Financien op een persconferentie.
"Ik heb nu 12 jaar in de landelijke politiek doorgebracht. Ik heb dat al die jaren met volle overtuiging gedaan, met name de laatste 3 jaar waren uniek en uitdagend. Ik vond het een eer om ons land door de heftigste crisis in 30 jaar te leiden. Maar ik heb ook andere verantwoordelijkheden. Met name als vader in een gezin met 3 jonge kinderen. Dit is slecht te combineren met het lijsttrekkerschap van de PvdA. Daarom heb ik het partijbestuur laten weten dat ik niet beschikbaar ben voor de verkiezingen, niet als lijsttrekker en ook niet als Kamerlid," zo zei Bos op zijn persconferentie. Zijn verklaring werd gevolgd door een luid en lang applaus.
Bos liet tevens weten het besluit te stoppen al genomen te hebben in het weekend voor de gemeenteraadsverkiezingen. Job Cohen geeft vanmiddag een persconferentie waarop hij vermoedelijk bekend zal maken de nieuwe PvdA-lijsttrekker te zijn. "Hij lijkt me bij uitstek de politiek leider voor de komende jaren," zei Bos.
Ook Wouter Bos stapt uit de politiekCohen

wmb een veel capabeler man dan Wouter Bos. Vaak in het nieuws geweest als burgemeester, dus bekend, maar niets te maken gehad met de rampzalige coalitie. Goede zet.