abonnement Unibet Coolblue
pi_79038785
Er zat een slotje op #31 en volgens mij was er nog geen nieuwe aangemaakt dus bij deze #32!!
Het ROA topic!!!
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 maart 2010 @ 22:42:56 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79039251
*weer meeleest
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_79044413
Fotos komen morgen
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_79064296
Wil toch nog even mijn 2 posts bumpen, sorry..
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:49 schreef Mehehelzs het volgende:

[..]

Wat voor soort creme gebruik je?

Ik gebruik nu het 3 stappen plan van clinique, nummer 2, moet zeggen dat ik er erg blij mee ben, het geeft mijn huid wat rust.

Wat voor mij ook helpt, hoevaak mensen zeggen dat het er niets mee te maken heeft, goed eten ...
Ik ben begonnen met producten eten met zo min mogelijk suiker, veel water drinken, heel weinig vlees (dit ligt 2 dagen te rotten in je lichaam voordat het verwerkt wordt) etc, scheelt een hoop!
Ben wel minder gaan snoepen. Drink sowieso elke dag wel 8 glazen water (Op 1 bak koffie per dag na, vind het te lekker <3). Ik drink alleen nog maar water eigenlijk.

Ik heb vaseline creme (wit spul) geprobeerd en cetaphil. Vind ze beiden vrij matig. Vaseline heb je zoveel voor nodig voor het een keer goed op je gezicht zit, maar zulk vies dik spul vind ik het. Cetaphil trekt snel in en smeert makkelijk uit, maar mijn huid gaat er ongelofelijk van glimmen. Nu smeer ik soms wat babyolie op mijn gezicht. Eigenlijk vind ik dat ook niet veel aan. Als jongen loop ik liever rond zonder wat op mijn gezicht te smeren. Dat probeer ik nu ook eigenlijk, in de hoop dat mijn huid wat hersteld.

Hier (http://www.huidinfo.nl/drogehuid.htm) had ik gelezen dat je huid een week nodig heeft om te herstellen mits je 'm rust geeft. "Bij uitdroging gaat de huid zelf extra huidvetten produceren om de weggespoelde huidvetten te vervangen en zo de huidbarrière te repareren. Dit herstel duurt ongeveer 1 week, mits de huid met rust gelaten wordt en de tijd krijgt om weer te herstellen. Door de oppervlakte van de huid met een beschermende vette crème in te wrijven krijgt de huid inderdaad de kans om volledig te herstellen."

Betekend dit dat je em dan ook niet mag wassen met water? Ik ben er eigenlijk best voor in dat uit te proberen, als dat mijn huid gaat helpen op natuurlijke manier te herstellen.

Oja verder nog iets. Ik ben ooit denk ik op mijn 14e begonnen met van die fash washes (van mijn zus) en zolang ik kan herinneren is toen het droge gezicht ontstaan. Had er namelijk eerst nooit last van. Later heb ik helaas nog met meer producten geexperimenteerd. Zou het zo zijn dat ik hierdoor mijn eigen huid verkloot heb? Zou heel zuur zijn.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb mijn besluit genomen denk ik. Ik ga eerst zo snel mogelijk naar de dermatoloog. Kijken wat hij kan doen met mijn zodat ie weer enigszins verdraagbaar word. Ik ben wel acne vrij, maar mijn huid is extreem gevoelig. Na douchen is ie helemaal rood, ook al was ik mijn gezicht maar een paar tellen. In de buitenlucht word mijn huid extreem snel vettig.

Mijn plan is nu om lekker bruin te worden in de zomer, zodat mijn huid bruiner wordt en dus littekentjes minder zichtbaar worden of verdwijnen. Je kan wel lekker de zon in als je sinds begin november ben gestopt met een lichte kuur toch?

Dan wil ik vanaf november, jaar na de kuur, een huid behandeling nemen om mijn huid van wat acne littekens te ontdoen. Ik zag net op internet dat putjes nog redelijk te behandelen zijn. Mijn vraag echter... Is het mogelijk om je huid van zeg maar richting gevoelig naar meer normaal te krijgen? Ooit hoop ik toch van de cremepjes etc af te zijn.
pi_79084375
Zijn er nog meer mensen die weleens de hartslag kunnen voelen of zelfs tellen door die ontsteking/puist.. ik namelijk wel! Dan voel je het gewoon op je gezicht :
pi_79085163
Hierbij dan toch mn fotos, ik heb er wel redelijk veel van mijn gezicht weggehaald omdat ik daar toch geen acne had en omdat ik wel erg van mijn internet anonimiteit geniet Dus hierbij mijn resultaat nadat ik de kuur bijna heb afgemaakt



Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_79089766
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 00:07 schreef micheldan het volgende:
Zijn er nog meer mensen die weleens de hartslag kunnen voelen of zelfs tellen door die ontsteking/puist.. ik namelijk wel! Dan voel je het gewoon op je gezicht :
Werkelijk nog nooit van gehoord..
We all think we are right, and so does everybody else.
Acne? Jeugdpuisten? DouGenjin.nl
pi_79089915
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:41 schreef niet_toegestaan het volgende:

Betekend dit dat je em dan ook niet mag wassen met water? Ik ben er eigenlijk best voor in dat uit te proberen, als dat mijn huid gaat helpen op natuurlijke manier te herstellen.

Oja verder nog iets. Ik ben ooit denk ik op mijn 14e begonnen met van die fash washes (van mijn zus) en zolang ik kan herinneren is toen het droge gezicht ontstaan. Had er namelijk eerst nooit last van. Later heb ik helaas nog met meer producten geexperimenteerd. Zou het zo zijn dat ik hierdoor mijn eigen huid verkloot heb? Zou heel zuur zijn.

Volgens mij heb je gewoon een overgevoelige huid, dit kan natuurlijk ook te maken hebben met de producten die je gebruikt. Uiteraard moet je de huid wel blijven wassen gedurende die week! Probeer een wat zachtere face wash, zelf gebruik ik 'AquaJuJu' maar dat is volgens mij alleen in Japan (of via taobao) te koop. Wellicht dat Weleda een goed alternatief is? Ook hoor ik veel goede verhalen over de natuurlijke producten van LUSH.

Je huid 'verkloten' kan je alleen gedaan hebben als je met salpeterzuur o.i.d. geëxperimenteerd hebt.
We all think we are right, and so does everybody else.
Acne? Jeugdpuisten? DouGenjin.nl
pi_79105778
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:16 schreef Righteous_Mind het volgende:

[..]

Volgens mij heb je gewoon een overgevoelige huid, dit kan natuurlijk ook te maken hebben met de producten die je gebruikt. Uiteraard moet je de huid wel blijven wassen gedurende die week! Probeer een wat zachtere face wash, zelf gebruik ik 'AquaJuJu' maar dat is volgens mij alleen in Japan (of via taobao) te koop. Wellicht dat Weleda een goed alternatief is? Ook hoor ik veel goede verhalen over de natuurlijke producten van LUSH.

Je huid 'verkloten' kan je alleen gedaan hebben als je met salpeterzuur o.i.d. geëxperimenteerd hebt.
Was alleen mijn gezicht met water. Kan zo'n milde facewash iets uithalen qua verbetering?
pi_79125396
Hallo lotgenoten,

Na ruim 10 jaar last te hebben gehad van acne met ups en downs, maar weer ene bezoek gebracht aan de dermatoloog. De dermatoloog was het met mij eens en melden mij ''dit ziet er niet uit'' en hier moeten we aan gaan werken, dus schreef die mij een Roaccutane kuur (1 X 20MG p/d) voor. Ik heb reeds in 2001 ook deze kuur (2 X 20MG p/d)gehad en toen een jaar of 2 acne vrij geweest en vanaf zeg maar 2003 weer begonnen naar het middel waarmee ik het onder controle kon houden. Het lukte mij aardig goed tot voor een paar weken terug ik er weer helemaal onder zat er zo zat van was dat ik ene verwijzing naar de dermatoloog heb gevraagd.

Geloof mij ik heb echt alles in die 10 jaar geprobeerd, maar alles werkte even en had het gevoel dat ik de huid er alleen maar meer door kapot maakte en er vette van werd!

Wat ik de laatste jaren gebruikte was inderm en benzoylperoxide in combinatie met een 2 tal keren onder de zonnebank hield ik het redelijk onder controle.

Ik heb voor 6 maanden terug differin gel gekregen wat dus 6 maanden goed heeft gewerkt, maar op een gegeven moment wend je huid er aan volgens mij en is het effect weer weg.

Maar goed ik ben dus nu een 1 week onderweg op een Roaccutane kuur (1 X 20MG p/d) en merkte meteen naar een paar dagen al verschil, mijn huid werd rustiger, dus dat geeft mij weer hoop.

Ik weet dus van de vorige kuur dat ik veel last van een droge huid en lippen had, dus melden mij huidige dermatoloog dat ik de vorige keer ene wat te hoge dosering had en ik maar moest beginnen met (1 X 20MG p/d), maar mocht dit geen effect hebben, dan moest ik het opvoeren naar (2 X 20MG p/d), maar is dat verstandig?

Ik zie dus nu effect, maar er komen nog steeds puisten bij en de huid is ook nog steeds heel vet, dus wat is verstandig om te doen en wat is jullie ervaring?
Is het niet verstandig om het eerst op te voeren naar ( 1 X 20MG + 1 X 10MG p/d)?

Ik kan trouwens zonder problemen de differin gel erbij gebruiken, dus dat geeft volgens mij ook wel aan dat de dosering omhoog kan.

Tevens zoek ik nog een goede creme die ik kan smeren als de huis te droog aan het worden is, dus graag jullie advies.

Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien.

Alvast bedankt voor jullie advies!
pi_79126185
Hoe makkelijk is het voor jullie over het algemeen om een verwijzing van de huisarts te krijgen? En zijn er dan lange wachttijden?
pi_79126593
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:29 schreef Knuffleheinz het volgende:
Hoe makkelijk is het voor jullie over het algemeen om een verwijzing van de huisarts te krijgen? En zijn er dan lange wachttijden?
Makkelijk, gewoon zeggen dat je er erge last van hebt en graag wil worden doorverwezen. Wachttijden liggen aan je dermatoloog zelf. Bij mij duurde het 2 weken dacht ik (tijd terug alweer) maar kan langer of korter duren.

En voor die dude met dat lange verhaal boven jou verhaal (naam vergeten). Je weet dat eerste maand je huid erger wordt voordat het beter wordt? Bij mij was het de eerste 6 weken ook drama totdat ze allemaal opeens verdwenen Dit middel werkt niet extreem snel dus je moet geduld hebben. Als je over 6 weken nog steeds geen veranderingen ziet dan kan je aan je derma vragen of de dosis omhoog mag.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_79156537
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:29 schreef Knuffleheinz het volgende:
Hoe makkelijk is het voor jullie over het algemeen om een verwijzing van de huisarts te krijgen? En zijn er dan lange wachttijden?
Ik stond geloof ik binnen 3 minuten weer buiten. Ik begon over Roaccutane, huisarst zei dat dat inderdaad de juiste optie was aangezien antibiotica en benzoylperoxide het probleem niet oplosten en dat ze een verwijsbrief voor me zou opstellen. 2 weken gewacht op de afspraak met de dermatoloog(wachttijd). En ook daar was ik na niet veel langer dan 3 minuten ook klaar en had ik een recept.(en dat terwijl het bij mij nog best meevalt)

Bij de dermatoloog (1e keer dat ik er ooit was) was het van:
-Je hebt de gebruikelijke middeltjes al gebruikt zie ik in de verwijsbrief?
*Ja, maar deze hebben helaas amper effect.
-Dan is Roaccutane inderdaad de volgende stap, ook gezien het feit dat je kans loopt op (nog meer) littekentjes. Roaccutane werkt wel voor 95% van de gebruikers.
-Heb je er al wat over gelezen?
*Ja, vrij veel.
-Ok
-Om de 2 maanden bloed laten prikken
*Ja
-Hoeveel weeg je?
*Twee keer de helft
- 2 maal 1 tablet van 20mg per dag, 6 maanden lang, 's ochtends en 's avonds, zorg dat je wat voedsel dat vet bevat in je maag hebt zitten, anders wordt het nauwelijks opgenomen.
*Ok doc
-Droge huid en lippen, goed insmeren. Je huid wordt gevoeliger.
*Jep
-Het kan enkele weken tot maanden duren voordat het effect heeft
*Ik las het ja
-Lees de bijsluiter nog een keer helemaal door
*Zal ik zeker doen
-Is er nog iets dat je zou willen weten?
*Nee eigenlijk niet
-Als je nog vragen hebt of erge last hebt van bijwerkingen meteen even bellen of mailen
*Moet goedkomen hoor, zal ik doen
-Prima, hier heb je een papiertje, daarmee kan je je recept ophalen bij de apotheek, aan de balie moet je even een afspraak maken voor over 6 weken, dan zie ik je dan weer.
*Ies goed! Tot over 6 weken
-Daag
Daaag
-Daaaaag
Daaaaaag

Dermatoloog van een jaar of 35, kekke bril, horloge ala Rolex om de pols, lacoste pullover en bootschoentjes aan, rijdt na zijn werk naar huis toe in zijn gloednieuwe BMW 5. Intelligente en charmante man, dat zeker.

[ Bericht 3% gewijzigd door SjoerdZwoerd op 15-03-2010 01:31:28 ]
pi_79156726
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:15 schreef SjoerdZwoerd het volgende:

[..]

Ik stond geloof ik binnen 3 minuten weer buiten. Ik begon over Roaccutane, huisarst zei dat dat inderdaad de juiste optie was aangezien antibiotica en benzoylperoxide het probleem niet oplosten en dat ze een verwijsbrief voor me zou opstellen. 2 weken gewacht op de afspraak met de dermatoloog(wachttijd). En ook daar was ik na niet veel langer dan 3 minuten ook klaar en had ik een recept.(en dat terwijl het bij mij nog best meevalt)

Bij de dermatoloog (1e keer dat ik er ooit was) was het van:
-Je hebt de gebruikelijke middeltjes al gebruikt zie ik in de verwijsbrief?
*Ja, maar deze hebben helaas amper effect.
-Dan is Roaccutane inderdaad de volgende stap, ook gezien het feit dat je kans loopt op (nog meer) littekentjes. Roaccutane werkt wel voor 95% van de gebruikers.
-Heb je er al wat over gelezen?
*Ja, vrij veel.
-Ok
-Om de 2 maanden bloed laten prikken
*Ja
-Hoeveel weeg je?
*Twee keer de helft
- 2 maal 1 tablet van 20mg per dag, 6 maanden lang, 's ochtends en 's avonds, zorg dat je wat voedsel dat vet bevat in je maag hebt zitten, anders wordt het nauwelijks opgenomen.
*Ok doc
-Droge huid en lippen, goed insmeren. Je huid wordt gevoeliger.
*Jep
-Het kan enkele weken tot maanden duren voordat het effect heeft
*Ik las het ja
-Lees de bijsluiter nog een keer helemaal door
*Zal ik zeker doen
-Is er nog iets dat je zou willen weten?
*Nee eigenlijk niet
-Als je nog vragen hebt of erge last hebt van bijwerkingen meteen even bellen of mailen
*Moet goedkomen hoor, zal ik doen
-Prima, hier heb je een papiertje, daarmee kan je je recept ophalen bij de apotheek, aan de balie moet je even een afspraak maken voor over 6 weken, dan zie ik je dan weer.
*Ies goed! Tot over 6 weken
-Daag
Daaag
-Daaaaag
Daaaaaag

Dermatoloog van een jaar of 35, kekke bril, horloge ala Rolex om de pols, lacoste pullover en bootschoentjes aan, rijdt na zijn werk naar huis toe in zijn gloednieuwe BMW 5. Intelligente en charmante man, dat zeker.
Utrecht? Klinkt erg als mijn dermatoloog
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_79162504
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:28 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Utrecht? Klinkt erg als mijn dermatoloog
Nee :p

Gisteren trouwens nog geweest. Uit nieuwsgierigheid eens naar mijn leverwaarden gevraagd, ze waren bij de laatste keer bloedprikken vergelijkbaar en sommigen zelfs Onder het niveau van toen ik begon.. Doc vroeg waarom ik dat zo vroeg, ik zei omdat ik nog steeds aardig wat drink en de avond voor het bloedprikken nog de kroeg in was geweest. Doc zei dat ik niet zoveel zou moeten drinken tijdens medicijngebruik en dat bloedprikken ook slechts een momentopname is. Doc zei dat het per persoon verschilt hoe goed het opgevangen kan worden en dat het te maken heeft met metabolisme(stofwisseling) en overige factoren. Getrainde lever zullen we maar zeggen

[ Bericht 1% gewijzigd door SjoerdZwoerd op 15-03-2010 11:44:15 ]
pi_79189490
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:11 schreef patient23 het volgende:
Hallo lotgenoten,

Na ruim 10 jaar last te hebben gehad van acne met ups en downs, maar weer ene bezoek gebracht aan de dermatoloog. De dermatoloog was het met mij eens en melden mij ''dit ziet er niet uit'' en hier moeten we aan gaan werken, dus schreef die mij een Roaccutane kuur (1 X 20MG p/d) voor. Ik heb reeds in 2001 ook deze kuur (2 X 20MG p/d)gehad en toen een jaar of 2 acne vrij geweest en vanaf zeg maar 2003 weer begonnen naar het middel waarmee ik het onder controle kon houden. Het lukte mij aardig goed tot voor een paar weken terug ik er weer helemaal onder zat er zo zat van was dat ik ene verwijzing naar de dermatoloog heb gevraagd.

Geloof mij ik heb echt alles in die 10 jaar geprobeerd, maar alles werkte even en had het gevoel dat ik de huid er alleen maar meer door kapot maakte en er vette van werd!

Wat ik de laatste jaren gebruikte was inderm en benzoylperoxide in combinatie met een 2 tal keren onder de zonnebank hield ik het redelijk onder controle.

Ik heb voor 6 maanden terug differin gel gekregen wat dus 6 maanden goed heeft gewerkt, maar op een gegeven moment wend je huid er aan volgens mij en is het effect weer weg.

Maar goed ik ben dus nu een 1 week onderweg op een Roaccutane kuur (1 X 20MG p/d) en merkte meteen naar een paar dagen al verschil, mijn huid werd rustiger, dus dat geeft mij weer hoop.

Ik weet dus van de vorige kuur dat ik veel last van een droge huid en lippen had, dus melden mij huidige dermatoloog dat ik de vorige keer ene wat te hoge dosering had en ik maar moest beginnen met (1 X 20MG p/d), maar mocht dit geen effect hebben, dan moest ik het opvoeren naar (2 X 20MG p/d), maar is dat verstandig?

Ik zie dus nu effect, maar er komen nog steeds puisten bij en de huid is ook nog steeds heel vet, dus wat is verstandig om te doen en wat is jullie ervaring?
Is het niet verstandig om het eerst op te voeren naar ( 1 X 20MG + 1 X 10MG p/d)?

Ik kan trouwens zonder problemen de differin gel erbij gebruiken, dus dat geeft volgens mij ook wel aan dat de dosering omhoog kan.

Tevens zoek ik nog een goede creme die ik kan smeren als de huis te droog aan het worden is, dus graag jullie advies.

Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien.

Alvast bedankt voor jullie advies!
Niemand commentaar/advies?
pi_79190374
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:14 schreef patient23 het volgende:
'Ik weet dus van de vorige kuur dat ik veel last van een droge huid en lippen had, dus melden mij huidige dermatoloog dat ik de vorige keer ene wat te hoge dosering had en ik maar moest beginnen met (1 X 20MG p/d), maar mocht dit geen effect hebben, dan moest ik het opvoeren naar (2 X 20MG p/d), maar is dat verstandig?

Ik zie dus nu effect, maar er komen nog steeds puisten bij en de huid is ook nog steeds heel vet, dus wat is verstandig om te doen en wat is jullie ervaring?
Is het niet verstandig om het eerst op te voeren naar ( 1 X 20MG + 1 X 10MG p/d)?

Ik kan trouwens zonder problemen de differin gel erbij gebruiken, dus dat geeft volgens mij ook wel aan dat de dosering omhoog kan.

Tevens zoek ik nog een goede creme die ik kan smeren als de huis te droog aan het worden is, dus graag jullie advies.'

Niemand commentaar/advies?
Creme: La Roche-Possay - Effaclar H, speciaal voor de huid die droog en gevoelig is door medicatie, verkrijgbaar bij de apotheek, +-13 euro voor een tube.

Verder is de normale/aanbevolen dosis Roaccutane tussen de 0,5 en 1mg per kilo lichaamsgewicht per dag. Voor het beste resultaat(zeker ivm het later terugkomen van de acne) is het aan te bevelen in totaal 120mg per kilo binnen te krijgen. 20mg per dag is een vrij lage dosering. Ik zou stoppen met de differin gel en overgaan op 2 maal 20mg per dag(hoeveel weeg je?).
pi_79203064
Tvp, ik begin over een week met m'n eerste roaccutane kuur
pi_79203278
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:14 schreef patient23 het volgende:

[..]

Niemand commentaar/advies?
Bij de meesten die een ROA kuur doen wordt de huid eerst slechter voordat het beter wordt. En de kans daarop (en op bijwerkingen) is logischerwijs sterker bij een hogere dosering dan bij een lage. Je zal dus door de zure appel heen moeten bijten. Je bent pas begonnen, dus er is nog genoeg tijd dat dat weer bijtrekt.
Voor een droge huid schijnt Cetaphil een goede crème te zijn (zelf niet gebruikt) en voor de lippen Aquaphor (ook niet gebruikt).
Hoe lang moet je deze kuur doen als ik vragen mag?
Succes iig!
pi_79206275
Ik lees echt al maanden mee in dit topic, en besloot nu toch maar eens een account aan te maken om 'mee te kunnen doen'.
Ik ben 23 en heb al jaaaaren last van puistjes. Niet echt heel erg acne, geen grote ontstekingen, maar gewoon altijd een lelijke huid met mee eters en puistjes, vooral op de t-zone en een klein beetje op mn rug.
Ik heb toen ik 16 was de diane35 pil gekregen, die hielp redelijk, maar vanwege de heel erge bijwerkingen heb ik toch uiteindelijke besloten om met de pil te stoppen. Had het al veel eerde moeten doen, voel me nu veel beter, maar ik durfde er nooit mee te stoppen, vanwege de puistjes.
En ja hoor, m'n huis begint weer slechter te worden. Erg vette huid en puistjes. Ik maak me altijd op en ik moet zeggen dat mn huid er dan best mooi uit lijkt te zien, maar vanwege de vette huid is die make-up alweer snel verdwenen, zit niet meer op zn plaats. Elke ochtend is gewoon een ramp en kan wel janken om mn gezicht!

Heb alle koopbare middeltjes wel geprobeerd, gebruik nu de lijn van vichy normaderm, dit helpt een beetje maar zorgt zeker niet dat het verdwijnt. Ook gebruik ik benzoylperoxide creme, inmiddels al de 10% maar ook deze werkt niet echt, en na 2 dagen gebruiken hangen de vellen aan mn gezicht

Ik heb dus besloten naar de huisarts te gaan, en eigenlijk wil ik, na er heel erg veel over gelezen te hebben, Roaccutane gaan gebruiken.
Maar ik ben bang dat ik het middel niet zal krijgen, omdat ik niet echt grote opvallende 'bulten' heb maar gewoon veel kleine puistjes. En echt no way dat ik zonder make-up naar een dermatoloog of huisarts durf dus dan zullen ze zeker denken dat ik me aanstel..? Ik durf de container nog niet eens buiten te zetten zonder make-up op, vanwege die klote puisten. Ik hoopte dat je na de puberteit er wel overheen zou groeien maar helaas, ik heb ze nog steeds, en nog erger dan eerst.

Nou sorry, een heel lang verhaal, maar ik vroeg me dus vooral af of er ook mensen zijn waarbij het niet heeel ernstig is maar die het wel hebben gekregen. Of dat je eerst verplicht alle andere middeltjes moet hebben geslikt (antibiotica enzo? ik heb alleen ooit zo'n stick daarvan gehad) voordat je Roaccutane krijgt? Hoop dat iemand me kan helpen
pi_79206905
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:55 schreef Beautiful__Disaster het volgende:
-knip-
Ik had het niet heel erg (in sommige weken was er zelfs niks te zien), alleen het was hardnekkig. 3 jaar geleden ongeveer ook de Diane35 gekregen, maar ik heb nooit echt het idee gehad dat het werkte. Verder ook wel de bekende zalfjes/crèmes geprobeerd en antibiotica. Ook dat werkte niet, of alleen op de korte termijn. Afgelopen zomer naar de huisarts geweest en een verwijsbrief gekregen. In september naar de dermatoloog met m'n lijst van reeds gebruikte middelen en ROA-kuur voorgeschreven gekregen. Ik ben er alweer 2 maanden vanaf en tot nu toe is er niks te zien.

Of je eerst een hoop middelen gebruikt moet hebben voor je ROA krijgt ligt denk ik ook een beetje aan de huisarts. Die van mij wilde er nooit echt aan vanwege de vele bijwerkingen, maar ik ben erg blij dat hij toch die verwijsbrief heeft gegeven.
Ik denk dat je beter wel zonder make-up, hoe vervelend ook, langs de huisarts/dermatoloog moet gaan. Ze lachen je echt niet uit. Zo kunnen ze beter beoordelen hoe 'ernstig' het is.
En als ze weer Nee zegt, dan een beetje overdrijven. Zeggen dat het normaal erger is en dat je nu juist een goede week hebt.
Succes
pi_79207889
Dankje voor je reactie
Ik vroeg me ook af of het misschien beter is, als ik het zou krijgen, om na de zomervakantie te beginnen? Ik ga namelijk wel naar een warm land op vakantie en heb gelezen dat je niet in de zon mag met roa?
Of zijn hier mensen die het wel gewoon gebruikt hebben tijdens de zomer? En kan je dan wel in de zon?
pi_79208534
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:38 schreef Beautiful__Disaster het volgende:
Dankje voor je reactie
Ik vroeg me ook af of het misschien beter is, als ik het zou krijgen, om na de zomervakantie te beginnen? Ik ga namelijk wel naar een warm land op vakantie en heb gelezen dat je niet in de zon mag met roa?
Of zijn hier mensen die het wel gewoon gebruikt hebben tijdens de zomer? En kan je dan wel in de zon?
Ik zou wel wachten met de ROA tot na je vakantie. Je huid wordt er o.a. dunner van, dus sneller vatbaar voor zonverbranding. Welke andere bezwaren er zijn zou ik zo 1-2-3 niet weten, maar dat staat waarschijnlijk ook wel in de bijsluiter. Ik heb iig het zekere voor het onzekere genomen en een kuur gehad van september t/m januari.
pi_79209254
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:38 schreef Beautiful__Disaster het volgende:
Dankje voor je reactie
Ik vroeg me ook af of het misschien beter is, als ik het zou krijgen, om na de zomervakantie te beginnen? Ik ga namelijk wel naar een warm land op vakantie en heb gelezen dat je niet in de zon mag met roa?
Of zijn hier mensen die het wel gewoon gebruikt hebben tijdens de zomer? En kan je dan wel in de zon?
Verhoogde kans op pigment vlekken is mij verteld en dat is zwaar klote. Heb je net je gladde huid, lijkt het weer lelijk doordat er pigmentvlekken opzitten.

Bij de derma gewoon je verhaal doen en vertellen hoe onzeker je bent geworden door je huid, en dat je er echt vanaf wilt. Meeste derma's zullen je dan wel een kuur voorschrijven. Ik had ook niet heel ernstige last van acne toen ik mijn ROA kreeg. Dus krijg die verwijsbrief en het komt helemaal goed
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_79209428
Wat fijn, allee het idee van een gladde huid maakt me al blij.
Elke ochtend is het eerste wat ik doe in de spiegel mn gezicht controleren, en ik kan elke ochtend wel janken van mn gezicht, Of ik maak me mooi op en na een uur winkelen kijk ik in de spiegel, is het allemaal weg en lelijk door die vette huid!

Ik verbrand al snel van mezelf (heel lichte huid en licht haar enzo) dus ik zal dan zeker na de zomer beginnen. Moet dan wel lang wachten want ik ga in september pas op vakantie! Maar als ik nou een beetje flink veel de zon in ga, dan word het vaak ook tijdelijk wel wat minder. Ben wel bang dat het erger en erger gaat worden. Ben nu nog maar een maand gestopt met de diane pil, en sommige mensen kregen pas na 6 maanden erge acne terug. Hoop dat het bij mij mee gaat vallen.

Ik ga iig zeker naar de huisarts om een verwijzing te vragen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')