abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:08:23 #1
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79020127
Mijn laatste post
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar kun je dan niet gewoon zelf aan het solliciteren slaan? Ook omdat je je thuis zo verveelt?
Misschien heb ik makkelijk praten hoor, want ik heb een belachelijk bruikbaar diploma. Maar het lijkt alsof je er zelf een beetje passief van wordt
Soms word ik moe van steeds weer dezelfde vragen

Nee, ik kan niet ''gewoon'' aan het solliciteren slaan, want dan raak ik mijn uitkering kwijt en mocht ik dan niet door mijn proeftijd komen dan ben ik dakloos want dan kan ik mijn lasten nergens mee betalen. Dat is het kromme van het systeem. Ik kan alleen maar aan het werk zonder mijn uitkering te gaan verliezen als ik een baan krijg via het re-integratiebureau. Daarom ben ik er ook zo gefrustreerd over
pi_79020172
Leuke TT voor nieuwkomers
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:10:28 #3
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79020219
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:09 schreef ColdFeet het volgende:
Leuke TT voor nieuwkomers
Haha Moeten die hier door een selectie heen dan?
pi_79020223
Maar als je niet door je proeftijd heen zou komen, dan heb je daarná toch weer gewoon recht op een uitkering, of ben ik nou gek?

Ik kan me trouwens voorstellen dat je er een beetje moe van wordt om dit soort vragen te beantwoorden, maar aan de andere kant heb je het tenslotte ook heel vaak over je nogal benarde situatie, en dan gaan mensen nu eenmaal een beetje met je meedenken.
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:11:59 #5
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79020303
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:10 schreef minilot het volgende:
Maar als je niet door je proeftijd heen zou komen, dan heb je daarná toch weer gewoon recht op een utikering, of ben ik nou gek?

Ik kan me trouwens voorstellen dat je er een beetje moe van wordt om dit soort vragen te beantwoorden, maar aan de andere kant heb je het tenslotte ook heel vaak over je nogal benarde situatie, en dan gaan mensen nu eenmaal een beetje met je meedenken.
Ja, dan zou ik recht hebben op een uitkering, maar eer dat alles geregeld is ben ik maanden verder. Dat zou dus alleen kunnen als ik een potje had, en sparen is onmogelijk met mijn inkomen.

Ja ik snap dat mensen mee gaan denken, is ook lief hoor Alleen ik zou zo graag willen, dat het zo makkelijk was als mensen die het niet hebben meegemaakt vaak denken
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:15:10 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79020448
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:08 schreef Windigo het volgende:
Mijn laatste post
[..]

Soms word ik moe van steeds weer dezelfde vragen

Nee, ik kan niet ''gewoon'' aan het solliciteren slaan, want dan raak ik mijn uitkering kwijt en mocht ik dan niet door mijn proeftijd komen dan ben ik dakloos want dan kan ik mijn lasten nergens mee betalen. Dat is het kromme van het systeem. Ik kan alleen maar aan het werk zonder mijn uitkering te gaan verliezen als ik een baan krijg via het re-integratiebureau. Daarom ben ik er ook zo gefrustreerd over
Ik geloof niet dat dit klopt. Je mag/moet zelf als je een uitkering hebt gewoon er alles aan doen om weer aan het werk te komen. Daarvoor kan je een re-integratiebureau inschakelen (IRO-traject), maar je raakt absoluut niet je uitkering kwijt als je zelf solliciteert.
Daarbij: als je tijdens of na je proeftijd weer werkloos wordt herkrijg je gewoon je recht op uitkering.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:15:30 #7
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_79020469
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:10 schreef Windigo het volgende:

[..]

Haha Moeten die hier door een selectie heen dan?
Ja, de 20/20-regel van Lein.

Moet weer ff afkloppen dat ik van m'n hobby m'n freelance baan heb kunnen maken... anders zou ik ook niet weten hoe ik het nu financieel zou trekken totdat ik m'n master diploma heb.
Confidence through competence
pi_79020479
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:11 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja, dan zou ik recht hebben op een uitkering, maar eer dat alles geregeld is ben ik maanden verder. Dat zou dus alleen kunnen als ik een potje had, en sparen is onmogelijk met mijn inkomen.

Ja ik snap dat mensen mee gaan denken, is ook lief hoor Alleen ik zou zo graag willen, dat het zo makkelijk was als mensen die het niet hebben meegemaakt vaak denken
je hebt dan gewoon recht op een voorschot hoor! ik spreek uit ervaring. dat is met 1 of 2 dagen geregeld, heb t al meerdere keren gehad.
pi_79020601
Maar is dan niet mogelijk om zelf wél actief aan het solliciteren te slaan, en dit in goed overleg met het re-integratiebureau te doen?

Op die manier is mijn oom weer aan de slag gekomen - die werd schijtziek van de traagheid van zijn bureau en is gewoon zelf actief op zoek gegaan naar mogelijke vacatures, en heeft de sollicitatieprocedure netjes via het bureau laten lopen.

Maar misschien verschilt het per bureau. Wat ik me wél afvraag is: wat zou er het voordeel voor een reintegratiebureau van zijn om mensen niet te motiveren zelf mee te zoeken? Dat betekent toch alleen maar minder werk voor het bureau?
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:20:45 #10
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79020701
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dit klopt. Je mag/moet zelf als je een uitkering hebt gewoon er alles aan doen om weer aan het werk te komen. Daarvoor kan je een re-integratiebureau inschakelen (IRO-traject), maar je raakt absoluut niet je uitkering kwijt als je zelf solliciteert.
Daarbij: als je tijdens of na je proeftijd weer werkloos wordt herkrijg je gewoon je recht op uitkering.
Nou ja, ik heb er meerdere malen vragen over gesteld. Ik krijg een arbeidsongeschiktheidsuitkering, en ik heb begrepen dat die stopt op het moment dat ik vind (door te gaan werken zonder hun tussenkomst) dat ik gezond ben. Dat neemt niet weg dat ik zelf wel naar werk zoek, en functies aangeef bij het re-integratiebureau.. Maar het gaat minder snel dan ik zou willen.

Maar daar ging mijn opmerking niet om, het ging me er om dat na 2 jaar de re-integratiecoach nog niet weet wat mijn diploma's zijn en waar ik gewerkt heb terwijl ik haar twee keer per maand zie
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:22:49 #11
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79020810
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:18 schreef minilot het volgende:
Maar is dan niet mogelijk om zelf wél actief aan het solliciteren te slaan, en dit in goed overleg met het re-integratiebureau te doen?

Op die manier is mijn oom weer aan de slag gekomen - die werd schijtziek van de traagheid van zijn bureau en is gewoon zelf actief op zoek gegaan naar mogelijke vacatures, en heeft de sollicitatieprocedure netjes via het bureau laten lopen.

Maar misschien verschilt het per bureau. Wat ik me wél afvraag is: wat zou er het voordeel voor een reintegratiebureau van zijn om mensen niet te motiveren zelf mee te zoeken? Dat betekent toch alleen maar minder werk voor het bureau?
Nee dat betekend voor het bureau geld vangen voor iedere keer dat ze me zien, zo'n twee keer per maanden en voor de nutteloze trainingen waar ze me in stoppen zoals zelfvertrouwen in sollicitaties enzo. En ik solliciteer dus actief, maar jullie moeten wel begrijpen dat er niet voor niets een bureau is ingeschakeld. Ik ben jong en drie jaar ziek geweest, dus het gemiddelde bedrijf zit helemaal niet op me te wachten, plus er zijn nog meer remmende factoren waar ik hier even niet diep op in ga
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:24:46 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79020882
Je hebt waarschijnlijk een Wajong-uitkering gehad?
Die uitkering stopt ook als je zelf werk vindt of het re-integratiebureau werk voor je vindt. Dat maakt namelijk niet uit.
Mocht je daarna weer werkloos worden, dan heb je gewoon weer recht op een uitkering.

Wat wel slordig is van jouw coach is dat die dus na 2 jaar nog niet jouw diploma';s en arbeidsverleden kent.
Je kunt daarover een klacht indienen bij het re-integratieburau of anders bij het UWV, die dat bureau namelijk betaalt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:27:58 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_79021012
Pfoe, ik kan me voorstellen dat je alle gestelde vragen waarschijnlijk al meer dan zat bent, maar dan hier toch nog eentje.

Wat voor soort werk wil je eigenlijk graag doen en waar denk je reïntegratie coach aan? Wat is jullie doel en waar zou je volgens de ideale planningzo binnenkort als mogelijk mee kunnen/willen beginnen?
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:28:26 #14
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79021037
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:24 schreef golfer het volgende:
Die uitkering stopt ook als je zelf werk vindt of het re-integratiebureau werk voor je vindt. Dat maakt namelijk niet uit.
Mocht je daarna weer werkloos worden, dan heb je gewoon weer recht op een uitkering.

Wat wel slordig is van jouw coach is dat die dus na 2 jaar nog niet jouw diploma';s en arbeidsverleden kent.
Je kunt daarover een klacht indienen bij het re-integratieburau of anders bij het UWV, die dat bureau namelijk betaalt.
Ik heb een Wia uitkering, omdat ik officieel na mijn 18e arbeidsongeschikt ben, en val dus niet binnen de verschillende wajong regelingen. Soms ben ik daar echt jaloers op

En ik ga inderdaad een klacht indienen, want dit is de zoveelste grote fout
pi_79021065
quote:

De meneer die er verstand van heeft
pi_79021280
quote:

ook dat dus!
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:35:03 #17
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79021373
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

De meneer die er verstand van heeft
Ja..alleen niet over mijn geval..aangezien ik geen wajong heb, maar een wia.. (Zie post hierboven)
pi_79021468
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:35 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja..alleen niet over mijn geval..aangezien ik geen wajong heb, maar een wia.. (Zie post hierboven)
Ik bedoel dat golfer allicht beroepsmatig heel wat langs ziet komen aan uitkeringen en gedoe.
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:37:32 #19
55709 Stereotomy
pi_79021504
Zo, net belletje gehad. Gaat allemaal naar wens bij de operatie, pa's hart is nu ff gestopt en zit aan de hartlong-machine.

Nog 3 uur doorknippen en zagen en plakken en dan is het voorbij.

Heb net bij de modelbouwwinkel twee modelbouwpaketten van vliegtuigen gekocht met lijm en verf, dat vond hij vroeger altijd erg leuk om in elkaar te prutsen. Dat kan hij dan mooi in de zaal doen over een week als hij wat mobieler is.
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:38:47 #20
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79021594
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:36 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik bedoel dat golfer allicht beroepsmatig heel wat langs ziet komen aan uitkeringen en gedoe.
Ik wou dat hij mij kon bemiddelen!
pi_79021614
Pff, Steer, succes!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:39:24 #22
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79021631
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:37 schreef Stereotomy het volgende:
Zo, net belletje gehad. Gaat allemaal naar wens bij de operatie, pa's hart is nu ff gestopt en zit aan de hartlong-machine.

Nog 3 uur doorknippen en zagen en plakken en dan is het voorbij.

Heb net bij de modelbouwwinkel twee modelbouwpaketten van vliegtuigen gekocht met lijm en verf, dat vond hij vroeger altijd erg leuk om in elkaar te prutsen. Dat kan hij dan mooi in de zaal doen over een week als hij wat mobieler is.
Klinkt goed! Hoewel..hart is even gestopt..weet je het zeker?
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:40:09 #23
55709 Stereotomy
pi_79021672
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:39 schreef Windigo het volgende:

[..]

Klinkt goed! Hoewel..hart is even gestopt..weet je het zeker?
Ja Daarvoor is de hartlong-machine ook. Kan een paar uur duren. Als het hart niet klopt, dan kan de chirurg de omleidingen beter aanleggen.
pi_79021735
Leuk Steer!! Zal hij blij mee zijn. En fijn dat het vooralsnog goed gaat
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:41:41 #25
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79021771
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:40 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja Daarvoor is de hartlong-machine ook. Kan een paar uur duren. Als het hart niet klopt, dan kan de chirurg de omleidingen beter aanleggen.
Brr.. Nou ik wens alle sterkte voor je pa. Vind je het goed als ik voor hem bid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')