quote:Vermist: Millie Boele (12) uit Dordrecht. Blond jaar, jeans, roze shirt, zwart/wit vest, bruine Uggs.
Dat zie je dus vaak he. Ouders gescheiden, kind krijgt onenigheid met mama, gaat naar papa en die zegt dan: Ach, blijf maar een nachtje hier. En mams weet niet waar ze is.quote:
quote:
quote:Het meisje komt uit de wijk Sterrenburg waar zij aan de Schuilenburg met haar ouders en broer en zus woont.
Nee snap ik, maar volgens de informatie uit het artikel woont ze gewoon bij pappie en mammie.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:35 schreef Dagonet het volgende:
Vriendje dan.
Ouders wil niet zeggen dat haar moeder niet hertrouwd is trouwens natuurlijk.
Hoe dan ook is een amber alert na zo'n lange tijd nutteloos, meer nog dan het hele concept in het algemeen.
Onderzoeken wijzen uit dat de succesrate schromelijk overdreven wordt, dat het voor de slechtste scenarios sowieso moet samenhangen van een enorme samenloop van omstandigheden: snelle ontdekking van vermissing gevolgd door een snelle amber alert gevolgd door een snelle ontdekking plus respons van iemand.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:43 schreef Hukkie het volgende:
Verder kun je je inderdaad afvragen wat het nut van zo'n Amber Alert is, aan de andere kant is niet geschoten altijd mis.
Hier mee eens.quote:23 uur later is mijns inziens nou niet echt zo snel mogelijk en bij verkrachtingzaken ook nog eens veel en veel te laat. Of ze is dood, of ze is ongedeerd.
Natuurlijk kan en mag dat wel, dit is níet zo snel mogelijk geweest. Het duurde sowieso al drie uur voordat de politie van iets wist, dan is je window sowieso al bijna voorbij.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:12 schreef JarnoF het volgende:
Dat er 23 uren tussen de verdwijning en het amber alert zat, tja daarover kunnen en mogen we niet oordelen,
Wanneer ik mijn dochter kwijt ben (al eens meegemaakt) dan ga ik toch eerst alarm slaan in de buurt, bij vrienden en familie..die allemaal stuk voor stuk gaan zoeken en vragen. (ja, zelfs een zwager meteen vrij voor genomen)quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Natuurlijk kan en mag dat wel, dit is níet zo snel mogelijk geweest. Het duurde sowieso al drie uur voordat de politie van iets wist, dan is je window sowieso al bijna voorbij.
Dat doet het ook. Het systeem bereikt veel mensen in een korte tijd op verschillende media, het is alleen afhankelijk van wanneer er op de knop wordt gedrukt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Onderzoeken wijzen uit dat de succesrate schromelijk overdreven wordt, dat het voor de slechtste scenarios sowieso moet samenhangen van een enorme samenloop van omstandigheden: snelle ontdekking van vermissing gevolgd door een snelle amber alert gevolgd door een snelle ontdekking plus respons van iemand.
Volgens hun eigen website: " AMBER Alert streeft ernaar om zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen te alarmeren bij een vermissing."
Sinds gisteravond half zes is ze vermist. 23 uur later is mijns inziens nou niet echt zo snel mogelijk en bij verkrachtingzaken ook nog eens veel en veel te laat. Of ze is dood, of ze is ongedeerd.
Dat laatste weet ik wel zeker. Die komen echt niet direct in actie.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer ik mijn dochter kwijt ben (al eens meegemaakt) dan ga ik toch eerst alarm slaan in de buurt, bij vrienden en familie..die allemaal stuk voor stuk gaan zoeken en vragen. (ja, zelfs een zwager meteen vrij voor genomen)
Bij mij zal het dus dan ook wel een paar uur duren voordat ik de politie beldenk zelfs dat de politie niet eens meteen iets gaat doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |