abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4218656
Goed gedaan hoor Jolanda! Geniet er maar lekker van! (ze zijn zooo groot, vraag maar aan Lois en mij, precies een jaar geleden waren we hier aan het klagen dat de weeen maar niet wilden komen, nu zijn ze al echt peutertjes!)
pi_4218671
Wow Knor wat een bevallingsverhaal meid.
Kan me die verwarde gevoelens best voorstellen hoor.
Echt komt allemaal goed, heeft alleen wat tijd nodig.

En vertroetel de kleine maar veel dat hebben jullie nodig.
Is er ook mogelijkheid dat je haar zittend kan verzorgen???

Weet niet hoor, denk gewoon mee in jullie situatie.

pi_4218922
ow het is niet zo dat ik helemaal niets kan doen. Ik heb een heel groot bed en daar verschoon ik haar ook wel eens op (zal ook wel moeten, Danny is niet altijd thuis) En heb haar vanmorgen voor het eerst sinds we thuis zijn in badje gedaan. Het gaat alleen zo verdomde moeilijk. Levert pijn op en gaat gewoon niet zoals ik dat wil en me voorgesteld had een kleine tweeenhalf jaar geleden toen we besloten zwanger te raken.
pi_4218959
we hebben net het cb op bezoek gehad, intake gesprek gehad en onze vermoedens zijn bevestigd. De kleine heeft spruw. Volgende week dinsdag gaan we haar weer wegen en krijgen we een afspraak voor de gehoortest (die wordt nu al afgenomen ipv met 9 maanden).
pi_4221059
Wow meid wat een bevallings verhaal zeg.

Nou is toch allemaal goed gekomen he.
En met je verwarde gevoelens komt het ook weer goed hoor.
Hoort er een beetje bij.
Verwen d'r maar lekker hoor kan geen kwaad met babytjes onder een half jaar.
(heeft mijn kraamhulp toen gezegd).

Groetjes Berna

vrijdag 17 mei 2002 @ 10:48:53 #106
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4221747
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 13:31 schreef Lois het volgende:

[..]

een hart onder de riem

Tnx Lois!

Vannacht heeft het hier trouwens wel weer behoorlijk gerommeld, maar nu weer helemaal nix dus.

* Leah pakt maar weer een boek.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 17 mei 2002 @ 12:10:02 #107
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_4222585
ik wil nog ff zeggen dat ik Treintje echt een schatje vind

tante Bolletje

doei
  vrijdag 17 mei 2002 @ 12:45:26 #108
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_4222911
Ik ben blij! en opgelucht!

Ik heb net met de gyneacoloog gesproken. Het verhaal van de androloog uitgelegd, en gevraagd of we niet nu alvast op de wachtlijst mogen. Het is een beetje zonde om nog 3 maanden voor Jan L*l te wachten vind ik. 't duurt al zo lang aangezien de wachtlijst al een maand of 9 is...

En dat mocht
Gyn. gaat zelf nog even verifieren bij de androloog voor de laatste uitslagen enzo.. En dan komen we op de wachtlijst voor icsi. Dus over een maand of 8 ofzo moeten we dan naar een informatie-avond, intake gesprek enzo.

Maar ik ben wel blij dat er schot in zit

(het enige is, dat als er nog twijfels zijn dat we niet op de lijst komen, maar dan krijgen we bericht..)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!fossiel vrijdag 17 mei 2002 @ 12:51:38 #109
2628 Karin
pi_4222976
Geweldig nieuws E.T.! Scheelt toch weer 3 maanden op een veels te lange wachtlijst.
  vrijdag 17 mei 2002 @ 14:46:39 #110
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_4224293
Bedankt voor al jullie reakties en tips over babyfoons. Ik heb nu via Internet een Bebecare aangeschaft (tweedehands dus). Hij was niet zo duur, dus het proberen waard. Hij was door de consumentengids een paar jaar geleden uitgeroepen tot beste koop. Op zich ziet hij er leuk uit. Het baby-unit is een beertje met een lampje er in en de parent-unit vrij compact. Ik ben hem nu aan het uitproberen in de tuin en het geluid lijkt goed te zijn. Af en toe stoort hij als er een vliegtuig overkomt, maar dat lijkt mij logisch. Er zitten ook van die lampjes op zodat je hem ook geluidloos kunt neerzetten. Nu nog bij de buren uitproberen binnenkort, ik hou jullie op de hoogte...

En Knorretje; alles komt goed! Over een tijdje zal je ECHT kunnen genieten van je kleine meisje, geloof me. Overigens ben ik ook zo'n snelle bevalster... Ik ben 2 keer ingeleid en de eerste keer was de kleine binnen 3 en half uur geboren en de laatste brak mijn persoonlijke record met slechts 2 uur en een paar minuutjes. Ik mocht toen binnen 4 uurtjes naar huis, dus het leek alsof ik eventjes boodschappen had gedaan. Maar ik heb niet zoiets van "laat mij er deze keer maar minimaal 10 uur over doen" hoor! Ik teken voor NOG een snellere bevalling!

***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2002 @ 18:53:56 #111
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_4226601
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 16:12 schreef Knorretje het volgende:
we hebben net het cb op bezoek gehad, intake gesprek gehad en onze vermoedens zijn bevestigd. De kleine heeft spruw.
wat hebben jullie tegen de spruw gekregen?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2002 @ 18:55:44 #112
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_4226617
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 12:45 schreef E.T. het volgende:

hartstikke goed nieuws voor jullie

maar wat zou een reden zijn om niet op de wachtlijst te mogen?

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Jubileum moderator vrijdag 17 mei 2002 @ 19:43:45 #113
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4227073
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 14:15 schreef Knorretje het volgende:
Over een paar maanden zie je hier gewoon een foto van een trotse staande, lopende mama en dochter. Daar gaan we voor. Dat is ons doel!

Jolanda

Goed zo meisje! Een prachtige bevalling als ik het zo lees, zij het wat snel.
Die verwarde gevoelens, ik denk dat we die allemaal wel hebben gehad in meer of mindere mate, het hoort ook een beetje bij de hormonen. Nou maakt jouw situatie het niet beter natuurlijk maar ik ben blij dat je toch goede moed houdt.
quote:

Ik heb net met de gyneacoloog gesproken. Het verhaal van de androloog uitgelegd, en gevraagd of we niet nu alvast op de wachtlijst mogen. En dat mocht

Geweldig nieuws ET!!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 mei 2002 @ 20:18:46 #114
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_4227294
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 12:35 schreef Leah het volgende:
Nou...... meezitten doet het hier even niet.

Gyno vond me gisteren wat opgeblazen, en wilde dus even bloed en urine checken.
Gelukkig geen eiwit in mijn urine maar uit het bloed bleek dat ik een lichte zwangerschapsvergiftiging heb.

Da's niet goed voor de placenta, begreep ik.
Nog meer rusten is het devies

Uiteraard maak ik me gruwelijk zorgen dat mijn kind iets te kort komt nu...
Ik probeer me maar niet te druk te maken, moet volgende week weer terug en ik ga er maar vanuit dat als het echt kritisch was ze me wel op zouden nemen toch?

Positieve berichten zijn van harte welkom op dit moment!!

quote:
Op donderdag 16 mei 2002 01:27 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

He gattegattegat

Maak je nou niet zo druk, je kind komt niks tekort als je rust houdt. Zwangerschapsvergiftiging houden ze echt wel in de gaten, en natuurlijk nemen ze je op als het kritisch wordt.

Als Rewimo terug is, zal ze er wel wat over zeggen, want die weet er meer over.

Liggen, rusten, drinken, boeken lezen, films kijken

Dank je, Tink

Ik heb het inderdaad ook gehad, Leah. Twee weken voor de bevalling zwol ik ineens op, had dikke voeten en handen en voelde me ook helemaal niet lekker. Voor die tijd had ik eigenlijk nergens last van (heb wel met 20 weken moeten stoppen met werken wegens hoge bloeddruk). Ik heb het ziekenhuis gebeld en mocht wachten tot de volgende dag, omdat ik toch al een afspraak had met de gyn. Mijn bloeddruk was toen toch weer wat gestegen, en samen met het vocht vasthouden (3 kilo in 3 dagen aangekomen!) plus een naar bericht in de privésfeer - zie verderop - was dat reden om me op te nemen. Ik had gelukkig geen eiwit in mijn urine en dat bleef ook zo.

Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen en mocht alleen maar rusten. Alleen mijn bed uit voor wc- en douche-bezoek. Dat hielp trouwens uitstekend, al die rust. Na die week was alles weer normaal, ze wilden me eigenlijk maandags gaan inleiden, maar omdat alles zo goed ging hebben ze dat niet gedaan en mocht ik naar huis. Daardoor is Christan uiteindelijk tóch op de uitgerekende datum geboren

Dus ik kan je alleen maar aanraden om strikte rust te houden, met je benen omhoog zitten, veel drinken en niets meer doen dan strikt noodzakelijk is. En dat is thuis een stuk moeilijker dan in het ziekenhuis, dat weet ik. Want je wilt toch nog gauw even dit, dat, zus of zo doen. Je kindje loopt niet zo erg snel gevaar, maar jijzelf kunt er behoorlijk ziek van worden (helaas spreek ik uit ervaring, bij een vriendin van me is het in diezelfde week helemaal en dan ook echt helemaal verkeerd afgelopen ). Neem het dus serieus en zorg goed voor jezelf, okee?

Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 mei 2002 @ 20:23:10 #115
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_4227329
quote:

Ik heb net met de gyneacoloog gesproken. Het verhaal van de androloog uitgelegd, en gevraagd of we niet nu alvast op de wachtlijst mogen. Het is een beetje zonde om nog 3 maanden voor Jan L*l te wachten vind ik. 't duurt al zo lang aangezien de wachtlijst al een maand of 9 is...

En dat mocht
Gyn. gaat zelf nog even verifieren bij de androloog voor de laatste uitslagen enzo.. En dan komen we op de wachtlijst voor icsi. Dus over een maand of 8 ofzo moeten we dan naar een informatie-avond, intake gesprek enzo.

Maar ik ben wel blij dat er schot in zit

(het enige is, dat als er nog twijfels zijn dat we niet op de lijst komen, maar dan krijgen we bericht..)

E.T., wat fijn voor jullie dat je al op de wachtlijst staat. Het duurt allemaal al zo lang hè. Icsi is een zware behandeling (vnl. vanwege de punctie), maar voor zover ik weet wel met een vrij goed slagingspercentage. En ze selecteren het zaad op kwaliteit, dus een goede optie voor jullie lijkt me. Veel succes alvast en als het zover is zorg ik vast voor eelt op mijn duimen
  vrijdag 17 mei 2002 @ 20:32:52 #116
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_4227420
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 18:55 schreef just me het volgende:

maar wat zou een reden zijn om niet op de wachtlijst te mogen?

Nou.. eigenlijk moesten we dus nog wel een maand of drie wachten voor we op de lijst stonden ivm een nutteloze echo bij Swets. Maar aangezien de androloog daar eigenlijk ook geen heil in ziet... heb ik 't gewoon probeerd. En toch drie maanden gewonnen

't zal zwaar worden volgend jaar.. ik weet 't En dan niet alleen de punctie zoals Rewimo zei ('t zullen wel cookies geweest zijn he qltel ) Maar ook 't hormoontraject daaraanvoorafgaand en natuurlijk de 2 weken na de terugplaatsing.

Het slagingspercentage ligt rond de 20% per behandeling (ongeveer gelijk aan een normale cyclus).
Helaas wordt 't zaad bij deze behandeling niet op kwaliteit geselecteerd. Van de levende, bewegende en goedgevormde pakken ze gewoon 't eerstedebeste celletje en die moet z'n werk doen. (vandaar 'n iets verhoogd risico op afwijkingen)

Maar vooralsnog ben ik al heel erg blij dat ik op de wachtlijst sta

En wie weet mag ik over een jaar wel 'echt' meepraten hier

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 mei 2002 @ 20:37:17 #117
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_4227450
Eh ja, bovenstaande posts waren dus van mij Even vergeten mijn nick aan te passen...

Maar weer even door: Knor, wat een snelle bevalling heb je uiteindelijk gehad, 4 uur, goh. Ik kan me voorstellen dat het je overdonderd heeft. Maar ik kan je verzekeren dat ongeveer 24 uur ook niet geweldig is... Toevallig hebben qltel en ik van de week de bevalling nog eens doorgesproken samen, en toen bleek dat ik toch wel het een en ander kwijt ben, voornamelijk omdat ik zó moe was, dat ik geregeld wegviel Dus da's ook niet ideaal.

Ik hoop dat het echte moedergevoel gauw bezit van je neemt. Want per slot van rekening heb jij een enorme prestatie geleverd (jij zeker!) en dan is het wel fijn als je van het resultaat kunt genieten. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er enorm van baalt dat je Alicia niet helemaal zelf kunt verzorgen, want dat is toch wat je het liefste wilt. Ik hoop voor je dat de fysio gauw aanslaat en je meer kunt gaan doen. Maar dat zal wel een hoop tijd vergen vrees ik. Gelukkig kun je een ding wel zelf doen: veel knuffelen! Knuffels zijn naast voeding immers het allerbelangrijkste voor je kindje! Ik wens je veel sterkte hoor, de komende tijd, want het zal best zwaar zijn allemaal. Je moet immers ook nog wennen aan Alicia (al die kleintjes hebben een eigen gebruiksaanwijzing). En dan nog de verzorging en de fysio (en niet te vergeten een nieuwbakken papa in huis ). Een hele klus!

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 17 mei 2002 @ 22:37:50 #118
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4228413
Dank je Rewimo!

Het doet me goed om te horen dat het igg voor het kindje ziet zoveel kwaad kan.
En wat mezelf betreft.....ik rust zoveel ik kan en dat lukt aardig. Ik zie wel af en toe wat "friemeltjes" voor mijn ogen maar heb verder geen klachten. Ik pas echt goed op mezelf!!

pi_4228769
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 22:37 schreef Leah het volgende:
Dank je Rewimo!

Het doet me goed om te horen dat het igg voor het kindje ziet zoveel kwaad kan.
En wat mezelf betreft.....ik rust zoveel ik kan en dat lukt aardig. Ik zie wel af en toe wat "friemeltjes" voor mijn ogen maar heb verder geen klachten. Ik pas echt goed op mezelf!!

Dat van die friemeltjes weten ze toch wel in het ziekenhuis he? Dat was een symptoom waarvan ze bij mij hadden gezegd dat ik moest bellen......
Maar da's voor iedereen weer anders misschien.

Knor, wat een prachtig verhaal. Ik sluit me bij de anderen aan, hopelijk kun je over niet al te lange tijd volop genieten!!

Zolang er was is, is er leven.
pi_4228785
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 09:43 schreef berney het volgende:
>>>> Verwen d'r maar lekker hoor kan geen kwaad met babytjes onder een half jaar.
(heeft mijn kraamhulp toen gezegd).

Groetjes Berna

Luiers, voeding en 1000 kusjes per dag.
Dat is een baby verzorgen, las ik deze week ergens
Zolang er was is, is er leven.
  vrijdag 17 mei 2002 @ 23:27:55 #121
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4228909
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 23:14 schreef Dinus het volgende:

[..]

Dat van die friemeltjes weten ze toch wel in het ziekenhuis he? Dat was een symptoom waarvan ze bij mij hadden gezegd dat ik moest bellen......
Maar da's voor iedereen weer anders misschien.

Klopt, maar ik heb ze wel vaker, ook als ik niet zwanger ben.. Als het morgen nog zo is dan bel ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 18 mei 2002 @ 00:21:17 #122
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_4229461
Wij waren gisteren naar de Efteling met ons manneke. Carnaval vond hij het mooiste, op de terugweg zat hij min of meer het melodietje te zingen in de auto En ook vandaag kwam het lalalaa er nog uit Hier een foto in de speeltuin, waar hij in een tjoeketjoeke toetoe zat (en er eigenlijk niet meer uit wilde)

-edit-even foto aan layout aangepast-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 18-05-2002 08:55]

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_4229531
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 18:53 schreef just me het volgende:

[..]

wat hebben jullie tegen de spruw gekregen?

We hebben vanmiddag beiden hetzelfde gekregen, maar ik ben alweer gestopt na 1 behandeling. We hebben Nystatine Labaz gekregen. Zij moet het in het mondje (wat ze heel vies vindt) en ik op mijn tepels. Probleem is alleen dat het mierzoet is (50% bestaat uit suiker). Resultaat is dus geglazuurde tepels die aan de zoogkompressen en bh blijven kleven. Terwijl het vastgekleefd zit niet zo'n probleem. Het los"trekken"is een zeer pijnlijk klusje zeker als je al hier en daar kapotte tepels hebt. Mocht je dus tips hebben voor mij graag (Dinsdag bellen we sowieso voor een ander middel, maar dan is alicia d'r kuur alweer afgelopen. Moet dus dit pinksterweekend zien te overbruggen.

edit: iedereen uiteraard bedankt voor de lieve woordjes

zaterdag 18 mei 2002 @ 01:54:48 #124
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_4230068
Knor, er is ook Nystatine creme. Hier tenminste wel. Ik had dat gekregen voor Iris' billetjes (let daarop: het kan zijn dat ze luieruitslag krijgt die ook door de candida wordt veroorzaakt en dat kan heel makkelijk behandeld worden) en mocht het dus ook voor m'n tepels gebruiken.

Die spruw is trouwens vreselijk hardnekkig. Niet bij Iris, die heeft nu een keurig schoon mondje en schone billen. Maar ik werd vannacht wakker door een vreselijke pijn in m'n keel, keek vanmorgen naar m'n tong in de spiegel en jawel..... het is weer terug. Bah!

zaterdag 18 mei 2002 @ 01:58:27 #125
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_4230097
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 20:32 schreef E.T. het volgende:
En wie weet mag ik over een jaar wel 'echt' meepraten hier
*Eelt op duimen duimt*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: