22 mei 2002: moralia
19 juli 2002: otisclub (papa)
12 augustus 2002: Illogical (papa)
13 augustus 2002: gebruikersnaam
20 augustus 2002 : Moussy
28 augustus 2002: Sweej
29 augustus 2002: hollandse drop
4 november 2002: Angelic1
6 november 2002: Spuuglokje
Babietjes:
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van NoNick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 24-05-2002 18:02]
morgen moederdag; een dag met een lach en een traan
quote:En vanaf deze kant ook een heel speciale 1e moederdag toegewenst
Op zaterdag 11 mei 2002 22:17 schreef Lois het volgende:
ET, ik heb geen idee sorry. Eva's wiegje is opnieuw bekleed door de oude stof af te meten op de nieuwe.Angelic1, ook daar heb ik geen ervaring mee. Ik hoop dat je meer succes hebt bij de huisarts.
* Lois maakt even van de gelegenheid gebruik om Nausicaa, Meaghan, Mevr. dice, Dinus, mooni, Jessie, Gaotje, Mevr. SoTT en Knorretje een fantastische 1e moederdag te wensen! Alle andere moeders ook natuurlijk, het is voor jullie net zo speciaal elk jaar!*
Geniet ervan!
* Meaghan kan haast niet wachten op die zelfgeknutselde en o zo lieve kado'tjes waar mijn kleine meissie eens mee thuis zal komen voor moederdag
quote:
Hoe ziet zo'n "putje" eruit dan?
Ik ga dan ook maar even bij mijn zoontje op jacht... ben toch wel heel erg geschrokken nu.Moussy heel erg veel sterkte voor nu en ook voor straks als die kleine er is.
Hoe een putje er uit ziet, nou verschillend. Hier heb je niks aan, ik zal je het putje van René omschrijven;
René heeft het putje in haar bilnaad vallen. Het zit "hoog" in haar bilnaad van bovenaf gezien. Het putje is redelijk diep. Ik kan wel zeggen dat mijn vingertop er in valt, maar ook daar heb je niets aan, omdat niet iedereen gelijke handen heeft. Als je je vinger in het putje steekt voel je dus géén puntjes van de ruggewervel zoals je die wel voelt bij een gesloten wervel (als je voorover gebogen staat of zo)
Maar niet ieder putje is meteen een spina bifida occulta!!
Net zoals ieder overbehaarde plekje geen SB occulta hoeft te zijn of ieder rode vlekje. Als je het echt zeker wilt weten en er zit een putje dan kan je toch het beste naar een arts gaan , zoals wij hebben gedaan.
Mijn moederdag is super speciaal dit jaar , ik geef eigelijk nu pas echt om moederdag omdat René een zelf gemaakt dingetje heeft van de peuterspeelzaal. Maar toch was mn eerste moederdag ook wel speciaal hoor, daar niet van, maar zelf geprutste dingetjes doen me gewoon meer dan iets dat hubbie gekocht heeft
Fijne dag morgen en dat jullie maar lekker uit mogen slapen en een geweldig ontbijtje op bed krijgen
Ik ben dus papa en mama's geheimpje van de afgelopen dagen. We zijn vrijdagavond heel laat thuis gekomen van vakantie. En ik mag me vandaag laten zien op FOK! Mama heeft m'n verhaaltje geplaatst in het zwangerschapstopic. Nog bedankt voor alle lieve welkomswoordjes en felicitaties, ook namens papa en mama.
Enkele specificaties die bijna iedereen altijd van me wil weten:
Datum: 03-05-2002; 13:31
Geslacht: Vrouw
Geboorte gewicht: 2940 gr
Lengte: 46 cm
Burgelijke staat: Ongehuwd, maar al wel vlieft
Ogen: grote (donker)blauwe kijkers
Haar: Veel donkerblonde lokken
Lievelingseten: Mama's melk
Lievelingskleur: Volgens de vele kleertjes moet dat geel of roze zijn
Lievelings dagdeel: s'nachts als mama en papa slapen
Lievelings hobby: Zo snel mogelijk m'n luier volpoepen.
Geluidsvolume: De buren kunnen me al missen als kiespijn
Ow nou vergeet ik nog het belangrijkste...
Mama en papa hebben me nog een zooitje namen meegegeven (maar gelukkig is mijn roepnaam niet zo moeilijk). Voluit mag ik me Kajira Alicia Cosette noemen. Maar doorgaans luister ik naar de naam Alicia.
einde crosspost!
Mijn allereerste dagboekje.
Mama gaat voor mij iedere week een stukje schrijven over wat ik allemaal heb meegemaakt en wat ik nu weer heb uitgespookt aan kattekwaad. Maar ik zal mama zo nu en dan ook wel wat bloopers toefluisteren die zij of papa hebben gemaakt zo dat we, als ik groot ben, er allemaal om kunnen lachen.
-=Week 1=-
Het is best wel een hele drukke week geweest met ontzettend veel nieuwe dingen die papa, mama en ik moesten leren. Maar gelukkig werden we heel veel geholpen door de kraamverzorgsters.
3 mei-Na een heleboel pijn in mijn hoofd en geduw en getrek (waar ik best veel om heb moeten huilen) mocht ik eindelijk op mama's buik liggen ipv erin. Mama en papa hebben me toen even geknuffeld en mij warm gehouden, want reken maar dat ik het koud had.
Gelukkig had papa dat ook door en heeft toen iets gedaan waardoor ik helemaal los kwam van mama. Snel daarna werd ik meegenomen om allemaal testjes te doen (waar ik maar even aan mee heb gewerkt, want had het nog steeds erg koud). Aan het einde van de testjes mocht ik in bad, kreeg kleertjes aan en terug naar mama (hehe eindelijk rust en lekker aan de borst).
Wat er toen allemaal is gebeurd weet ik niet meer precies want ik ben heerlijk in slaap gevallen en werd pas wakker toen we in het hotel kwamen en ik een beetje honger had.
4 mei-Vandaag heb ik heel veel geslapen, ondanks dat er veel mensen naar mij zijn komen kijken. Iedereen wou mij even vasthouden en zat vol spanning te wachten tot ik mijn ogen open zou doen, maar dat heb ik lekker niet gedaan! Alleen papa en mama heb ik een blikje gegund. Oja, ipv die vrouw in het wit heeft papa vandaag mijn luier verschoond. Dat was wel even wennen zowel voor mij als voor papa, helemaal toen ik een beetje spuugde en papa daardoor liet schrikken. Maar het is allemaal goed gekomen.
5 mei-Vandaag ook weer een heleboel nieuwe mensen die boven mijn wieg stonden en mij allemaal hebben vastgehouden. Mama heeft het steeds over opa en oma, dus dat moet ik maar proberen te gaan onthouden. Papa heeft vandaag al mijn luiers verschoond en dat ging onwijs goed. Ben best wel een beetje trots op papa (en papa op mij).
Afgelopen nacht heb ik weer een nachtje bij zuster Lydia doorgebracht omdat ik maar bleef huilen en alleen maar stil wou zijn in de armen van papa of mama.
Het is best leuk bij zuster Lydia maar ik vindt het bij papa en mama leuker dus ik ga strakkies nog meer mijn best doen.
6 mei-Het is mij gelukt! Ben de hele nacht bij papa en mama gebleven, werd nog wel heel vaak wakker, maar mama heeft dan ook wel een heel lekker goedje voor mij die ik dan krijg. (en dat wil ik natuurlijk zo vaak mogelijk hebben). Mama kan niet lopen, maar wou mij toch verschonen. Maar mama is best slim en heeft mij op het grote bed een nieuwe luier gegeven. En mama was hee
l blij en trots op mij want toen ze me uitklede vond mama dat gekke dingetje aan mijn buik in mijn luier. Mama heeft hem er tussenuit gevist en gaat hem voor mij bewaren voor later als ik groot ben.
7 mei-Vandaag hadden we een heel rustig dagje. Mama heeft heel veel geslapen en ik heb mama daarbij gezelschap gehouden. Ook papa was best moe en heeft zo nu en dan een dutje met ons meegedaan.
8 mei-Vannacht had ik heel veel au in mijn buik en moest ik heel veel huilen. Dat was voor papa en mama niet zo leuk, maar voor mij ook niet. Gelukkig wist zuster Lydia een maniertje waardoor het niet meer zoveel au deed. Ze heeft mijn wiegje gekanteld en een hele warme zak op mijn buikje gelegd. Toen kon ik wel slapen.
Vanmorgen werd ik weer helemaal uitgekleed en ik dacht dat ik in de tummy tub mocht. Maar net op het moment dat ik dacht, lekker... kreeg ik een prikje in mijn voet. Dat was best wel even schrikken, zo erg zelfs dat ik er van moest poepen (ik was even vergeten hoe ik moest huilen) en heb zuster Thea helemaal onder gepoept. (moest van papa erbij zeggen dat het filmpje wel in diffix is)
Papa en mama moesten daar heel erg om lachen. Gelukkig mocht ik daarna alsnog lekker in de tummy tub en heeft papa mij weer helemaal schoongepoedeld.
9 mei-Vannacht had ik weer een heleboel au en kon niet goed slapen, maar deze keer heeft mama mij getroost en mocht ik lekker tegen mama's buik aan slapen in het grote bed. (Lief he ?). Ook heeft mama mij vandaag een keer gewassen (tja, mama moet het ook leren he ? Dat papa het kan weet ik nu wel). Maar mama kan het gelukkig ook en heeft me zelfs nog even lekker gemasseerd.
Het was vandaag heerlijk weer dus tijd voor een nieuwe ervaring volgens papa en mama. Ik mocht heel even mee naar buiten, maar ik vond het toch nog wel een beetje koud, gelukkig hadden ze me goed ingepakt.
Owja, ik heb inmiddels ook al een vriendje, hij is 1 dagje ouder dan mij, maar is al wel heel veel groter. Maar knuffelen kunnen we heel goed met elkaar. Morgen gaat hij jammergenoeg weg, maar papa en mama hebben gevraagd waar hij woont zodat we later elkaar nog eens kunnen zien.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zo dat was de eerste week. Mama heef mij beloofd om zo lang mogelijk van iedere week een verhaaltje te schrijven, dus tot volgende week maar weer. Dan heb ik vast weer van alles beleefd want ik ga bijna naar huis naar mijn eigen kamertje..spannend hoor! En ? Lijk ik met mijn pruillipje zo niet heel erg veel op mijn papa ??
Owja, naast al het bezoek van opa's, oma's, ooms en tantes zijn er ook al een paar FOK!kers langs geweest en daar heeft papa ook foto's van gemaakt.
Doei doei tot volgende week!
Mijn geboortekaartje
Mama heeft ook even mijn naam even verbeterd in de alle eerste post in dit topic, sorry karin
Ennuh, komen jullie op TV met dat Kraamhotel? Toevallig pas een paar afleveringen van gezien toen ik rond zat te zappen
Ook heel erg leuk geschreven trouwens!
Wat een prachtig mooi meisje.
En wat heeft ze al veel meegemaakt in éen week!
Erg mooie foto's; leuk bezoek heeft Alicia al gehad.
Danny, de foto waarop je je dochter tegen je aanhoudt vind ik het mooist.
Alle geluk met jullie prachtdochter!
Wat een moppie. Geniet ervan
(tip van een bemoeizuchtige tante-fok):
Voor pijn in buikjes is venkelthee een wondermiddel, een paar lepeltjes is al genoeg!!
Heel veel genieten toegewenst!
en zodra we jullie adres hebben, kan ik de kadootjes van Golfer en mijzelf ff opsturen
quote:heb de afgelopen dagen nog nooit zoveel viezigheid en pillen geslikt voor haar dat ik zeker hoop dat het de juiste uitwerking gaat krijgen. Maar gezien de verhalen hier die redelijk positief zijn houd ik hoop.
Op zondag 12 mei 2002 13:32 schreef Bluezz het volgende:
Liev!!!!
Blij dat het zo goed gaat met jullie alledrie, en tja dat huilen hoort er wel bij..(tip van een bemoeizuchtige tante-fok):
Voor pijn in buikjes is venkelthee een wondermiddel, een paar lepeltjes is al genoeg!!
Heel veel genieten toegewenst!
en zodra we jullie adres hebben, kan ik de kadootjes van Golfer en mijzelf ff opsturen
PS. Langskomen is leuker hoor...
quote:Venkelthee heb ik hier al vaker langs zien komen.
Op zondag 12 mei 2002 13:43 schreef Knorretje het volgende:[..]
heb de afgelopen dagen nog nooit zoveel viezigheid en pillen geslikt voor haar dat ik zeker hoop dat het de juiste uitwerking gaat krijgen. Maar gezien de verhalen hier die redelijk positief zijn houd ik hoop.
Ennuh, Knor... je ondertitel... *kuch*
quote:Ik bedoelde de venkelthee voor Alicia
Op zondag 12 mei 2002 13:43 schreef Knorretje het volgende:heb de afgelopen dagen nog nooit zoveel viezigheid en pillen geslikt voor haar dat ik zeker hoop dat het de juiste uitwerking gaat krijgen. Maar gezien de verhalen hier die redelijk positief zijn houd ik hoop.
PS. Langskomen is leuker hoor...
Ja, lijkt mij ook leuker..lekker beebiegeurtjes opsnuiven, meel dan ff adres naar mij of Golfer? Dan maken we snel een date
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |