Ook spinazie.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:50 schreef error_404 het volgende:
Yep, in principe alle groenten, mits gekoeld bewaard. Behalve spinazie!
Zelfs spinazie kun je best nog 'n keer opwarmen. De nitraat/nitriet problemen ermee waren vooral vroeger een risico(tje), toen er nog geen of niet zulke goede koelkasten waren.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:50 schreef error_404 het volgende:
Yep, in principe alle groenten, mits gekoeld bewaard. Behalve spinazie!
Maar nitraat in spinazie heeft juist de eigenschap dat het maar 1keer opgewarmt kan wordenquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:58 schreef anboni het volgende:
[..]
Zelfs spinazie kun je best nog 'n keer opwarmen. De nitraat/nitriet problemen ermee waren vooral vroeger een risico(tje), toen er nog geen of niet zulke goede koelkasten waren.
Dat dacht men vroeger, maar het blijkt amper een gezondheidsrisico te zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:17 schreef woozi het volgende:
[..]
Maar nitraat in spinazie heeft juist de eigenschap dat het maar 1keer opgewarmt kan worden
Ja.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:13 schreef casper019 het volgende:
Ik vroeg me af, kan dit met krieltjes ook?
kan je vandaag krieltjes koken en morgen even in een magnetron schaaltje opwarmen?
Zal wel mogelijk zijn, ik weet niet of het echt lekker wordt. Misschien lekkerder om ze even met 'n beetje olie in 'n koeke(n?)pan te mikkenquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:13 schreef casper019 het volgende:
Ok thanks voor jullie replys en tips!!
kan je vandaag krieltjes koken en morgen even in een magnetron schaaltje opwarmen?
Verse of voorgekookte krieltjes? Voorgekookte zou ik niet vandaag koken en dan morgen weer opwarmen. Worden ze echt niet lekkerder van en de tijdswinst is minimaal.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:13 schreef casper019 het volgende:
Ok thanks voor jullie replys en tips!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |