quote:
Op donderdag 11 maart 2010 02:34 schreef maartena het volgende:Ik gok dat de CPU nog leeft, er zit en voltage regulator op het moederbord die het voltage regelt voor de CPU, dus de kans is erg groot dat de CPU geen stroomstoot heeft gekregen. Je moederbord waarschijnlijk dus wel..... ik gok dat de kaarten ook nog wel in orde zijn.
Dat zou goed nieuws zijn. Ik had inderdaad ook al wat rond zitten surfen en dat was me ook al een beetje duidelijk geworden.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 02:34 schreef maartena het volgende:Wel zou ik de koeler goed onderzoeken, als deze kortsluiting heeft veroorzaakt kan het zowel het mobo als de voeding aantasten.
Lijkt me toch sterk, van Zalman verwacht ik wel wat kwaliteit, maar het is iets om rekening mee te houden.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 04:30 schreef Martinovibes het volgende:Als je een no name voeding van 400 watt hebt gebruikt kan het gewoon overbelasting zijn geweest.
Die 300 watt voeding kan je misschien gebruiken om je systeem op te starten maar ga geen games of wat dan ook doen
Dat was ook niet m'n intententie. Ik wou gewoon kijken of hij uberhaubt nog wilde opstarten.
Bedankt voor het meedenken allemaal in iedergeval.
Ik haal aan het eind van de dag even een fatsoenlijke voeding en een nieuw moederbord.
Het vervelende is, het moet een oorzaak hebben gehad. Het is wel heel toevallig dat net dat ik alles schoon heb gemaakt en een nieuwe koeler er op heb gezet, dat m'n voeding het begeeft...
Zou die Zalman koeler dan net de druppel geweest kunnen zijn?
Nu heb ik wel vlak daarvoor m'n Nvidia drivers geupdate (via Windows 7 update). Nu heb ik me laten aanpraten dat Nvidia problemen heeft gehad met een driver die de koeler op bijna 0 zette...