WE DOEN WEER EEN RONDJE INZENDINGEN!
Roll-in-the-hayRoll-in-the-hay (alternatieve naam: hayday) is een zachte, licht schuimende douchecreme die je helemaal omhult en herinneringen oproept aan een zorgeloze zomerdag. Het geurt zoals vers hooi: prikkelend, zoetig en kruidig, alsof de zon er nog in zit. Naar fris wasgoed dat wappert in de wind, de zon op je huid, hand in hand in het gras liggen en naar de mooist denkbare afsluiting van een warme zomerdag: samen rollebollen in het hooi.
De structuur van Roll-in-the-hay is cremig en zacht, zoals een smoothie, maar wel iets schuimend en met kleine korreltjes voor een heel licht scrub-effect (net zoals de lichte prikkeling van hooi). Na gebruik voel je je ontspannen, vrolijk en verfrist.
------------------
Hierbij zend ik mijn idee voor een nieuw product in.
Ik zou graag een fijne scrub hebben in een smeerbare vorm die mijn lichaam ook nog goed voedt. De droge sugar scrubs vind ik niet praktisch werken, iets om uit te smeren zou veel handiger zijn.
Zeg maar een scrub als ocean salt ( met iets fijnere korrels) maar dan voor het hele lichaam. En dan gecombineerd met een fijne voedende werking als dream cream, zodat mijn huid niet droog en trekkerig aanvoelt, maar er ook geen vette laag op mijn huid ligt zoals bij buffy. En om dat helemaal geweldig te maken zou het, het lekkere geurtje van the olive branch hebben.
Als tweede heb ik nog een ideetje om de gebruikte douchegelflesjes in te nemen en deze te recyclen in Lushdouche/badpuffs, misschien met een soort handschoen eraan om jezelf makkelijker in te zepen.
Normale puffs zijn van gerecycled materiaal gemaakt. Om het helemaal geschikt voor Lush te maken zou er zich in de puff een vakje/opening bevind om een stukje zeep of bubble bar slice in te steken om het lekkere schuim te gebruiken.
Als Lush dit zou hebben zou ik ze zeker kopen en kunnen er meer mensen (die geen bad hebben) ook genieten van de lekkere (bad)producten onder de douche.
------------------
Mijn idee voor het ultieme doucheproduct dat Lush mij kan aanbieden heeft te maken met mijn ultieme douche moment. Niets is zo lekker om samen met je partner onder de douche te staan... terwijl hij je rug scrubt met Aqua Mirabilis en jij alvast bedenkt met welke lekkere Lush Shampoo je straks je haar gaat wassen... moet je toch even onder de straal vandaan, want met z'n tweetjes onder de douche is vaak toch wat krap. En om die arme jongen nou kou te laten lijden, dat kan natuurlijk niet constant...
Mijn doucheproduct zou dan ook bestaan uit iets wat heel lekker en sexy ruikt, het liefst iets met aardbeien, ylang ylang of kamille, maar wat op de huid zachtjes warm wordt, zodat ik mijn lief daarmee kan insmeren en dan lekker zelf eerst ingezeept en verwend kan worden, voordat ik de douche weer moet afstaan...

------------------
Wat mij een heerlijk douche product lijkt is bijvoorbeeld:
-body butter honing, dus een vloeibare body butter met scrub die een olie laagje op je huid achterlaat. (Honing lijkt mij zelf erg lekker maar kan natuurlijk in iedere geur.Je zou het body honey oid kunnen noemen.)
-zeep / body butter in bosbessen geur, dus wat minder fruitella-zoet zoals de comforter maar meer fris-zoet.
------------------
Omdat ik enorm kan genieten van een fijne douchebeurt, en Lush zich ook richt op de belevenis bij het douchen, leek het me leuk om aan deze actie mee te doen.
Behalve reinigen, relaxen, en verfrissen onder de douche is een goede verzorging van de huid natuurlijk ook erg belangrijk. Daarom dacht ik aan een nieuwe buttercreamvariant. Zelf heb ik een gevoelige, soms droge huid en ik weet dus dat het voeden hiervan essentieel is, vooral bij het uitdrogende effect van (warm) water. Een buttercream is volgens mij het ideale product om dit te bewerkstelligen. Als bepalende ingrediënten zou ik er (naast cacaoboter) mango, passievrucht en citroen in verwerken. Cacaoboter en mangozaadolie verzorgen de huid rijkelijk. De heerlijke mangogeur wordt aangevuld door passievrucht, wat het een extra exotische ervaring maakt. En ten slotte citroen, voor een frisse oppeppende finish!
Het nieuwe ingrediënt in deze buttercream voor onder de douche is, zoals u waarschijnlijk wel heeft opgemerkt, passievrucht. Behalve dat het weer eens wat anders is dan de standaardingrediënten past het wat mij betreft prima bij de passie die Lush in haar producten stopt. Daarom geef ik het de (voorlopige) naam 'Passionately Yours'!
Het is weliswaar nog een ruw idee, maar ik hoop dat de experts er iets realiseerbaars in zien en dat het in de praktijk dan ook echt zou werken zoals ik het bedoeld heb.
------------------
Ik mis niet zozeer een product maar meer een geur: de lush-winkel-geur!
Deze geur is natuurlijk te verwerken in een buttercream(mijn favoriet
doucheproduct) maar ook als douchegel en zelfs een complete geurlijn.
Deze samenstelling komt volgens mij het meest overeen:
Product: Hoeveelheid:
-Ghost douchegel 4 delen
-The Olive Branch douchegel 2 delen
-Yummy Yummy Yummy douchegel 1 deel
Mochten jullie het niet eens zijn met deze samenstelling dan bied ik me
hierbij aan om jullie te helpen! ;-)
Bij een nieuw product hoort natuurlijk een nieuwe naam:
Lushop! (Lu(sh) Shop)
------------------
Wat me opvalt is dat mensen graag geuren combineren. een geur eigen willen maken.
Ik zie het als een containertje voor flesvoeding voor me.
melkpoeder4laagskleur
In elke gedeelte een Lush douche geur, poedervorm. Behalve de bovenste, die is leeg om te mengen en de onderste die wat groter is. Daar zit de neutrale douchegel met verzorgende olie in.
In elk tonnetje zit een kracht. Zoet, kruidig,fris, bloemig, muskachtig, zeepachtig.
Even schudden, ruiken en gebruiken.
Het moet een goed voedende doucheprodukt zijn, met olie. Want een bodylotion oid kan er niet meer overheen, dat verpest de eigen geur.
Mensen geven door wat hun ideale combinatie is en Lush weet waar de interesse licht. Ook wordt het voor mannen aantrekkelijk om zo te gaan bestellen en samen met de produkten van hun vrouw
mee te gaan doen.
------------------
Een douchegel met scrub, met gemalen koffiebonen (uiteraard Fair Trade!) voor een strakke huid zonder cellulitis. Verder nog wat hazelnoot en vanille om de koffiegeur wat zachter te maken.
Mogelijke naam: Wake Up Call.
------------------
Het ideale doucheproduct zou zijn een shower smoothie welke niet alleen de huid kalmeert na weer een dag te lang in de zon gelegen te hebben maar welke ook de geest opfrist met een heerlijke frisse geur zodat je meer energie hebt voor een lekkere zomerse avond op een terrasje of een avond clubben in de nieuwste club van je stad.
Je smeert de smoothie op je huid en terwijl het je huid kalmeert wordt je geest alvast opgefrist door de heerlijke geur die nog beter vrijkomt wanneer je gaat douchen. Je krijgt gelijk zin om de douche uit te springen en op pad te gaan!
Het moet natuurlijk bestaan uit frisse zomerse geuren en ingredienten. Maar het product kan ook in de winter gebruikt worden omdat het je huidje zo ontzettend zacht maakt en kalmeert, wat je na een winterse sneeuwbui toch zeker wel kunt gebruiken! Het is ook een lekkere afwisseling met al die kruidige geurtjes; een frisse wind!
------------------
Mijn idee: Een lekkere buttercream met een subtiele hyacintengeur en de naam refreshspring.
------------------
Als ik in een Lushwinkel sta, voel me als een kind in een snoepwinkel. Denk ik aan de 'lushfabriek', dan krijg ik Charly and the chocolate factory-achtige visioenen. Met dit laatste in mijn gedachte en om de keuze voor mij voortaan wat gemakkelijker te maken, kom ik op het idee van een toverbalzeepje. Een zeep bestaande uit verschillende laagjes met verschillende geurtjes en (liefst contrasterende) kleurtjes. Dat moeten dan natuurlijk wel geuren zijn die bij elkaar passen, want het kan zijn dat de geuren zich vermengen als de ene laag gedeeltelijk op is en de volgende laag er al doorheen schemert. Voorbeeld: sinaasappelgeur - chocoladegeur - koekjesgeur, zodat je eerst een sinaasappelgeur hebt, vervolgens en sinaasappel-chocoladegeur, daarna een chocoladegeur, enz.
Misschien zijn er al wel geuren in het lushassortiment die op deze manier heel goed te combineren zijn. Je zou themazeepjes kunnen maken, bijvoorbeeld een fruitthema, een bosthema of een seizoensthema. Maar een verrassingszeepje waarbij onduidelijk is wat voor geuren voorbij zullen gaan komen, is natuurlijk ook een optie
Ik denk wel dat dit idee het best uitvoerbaar is als je losse stukken zeep hebt, en niet een stukje van zo'n taartpunt in de Lushwinkels. In dat laatste geval heb je namelijk meteen een dwarsdoorsnede van alle laagjes, en het is juist de bedoeling dat ze één voor één tevoorschijn komen.