De afvoer van mijn douchecabine zit verstopt. Bovendien, als ik water in de gootsteen gooi, dan komt het er in de douche weer uit

(zelfde verdieping). Geen fijn gezicht in de douchecabine als de afwas net gedaan is

. En na 4 minuten douchen sta ik tot in mijn enkels in het water en dan moet ik stoppen wegens overstromingen. In de gootsteen loopt het water dan weer wél prima door. Overigens komt dit probleem om de paar maanden terug maar ik ben vergeten de huisbaas te bellen en ik wil gewoon weer lekker schoon kunnen douchen.
Ik ben dus een beetje gaan experimenteren en ik heb eerst ontstopper in zowel de douche als de gootsteen gegooid. Toen geprobeerd of alles weer doorliep. Dat was een dikke nee. Daarna heb ik dus een emmer warm water door de gootsteen gespoeld en toen kwamen er ineens hele grote klonten van iets dat eruit ziet als nat puimsteen maar het is nog redelijk stevig. Ik heb een stuk weten te verzamelen dat vastgezeten heeft in een bocht blijkbaar

. Al met al is het aardig wat, al zeg ik het zelf.
Helaas loopt het water nog steeds niet door, ondanks mijn inspanningen (een keer of 5 emmer heet water vullen, leeggooien in de gootsteen, naar de badkamer rennen, als een idioot met zo'n zuignap staan bloeberen en ondertussen met schoonmaakhandschoen alle stukken rommel uit het water vissen).
What's next? Deze procedure blijven herhalen, morgen nieuwe ontstopper halen of de douchebak eruit slopen?