abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79366178
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 09:08 schreef Renesite het volgende:
Heb al 3 keer mensen gezien die een boete kregen in 2 treinritjes van in totaal net een half uur vorige week
En ging dat dan om mensen die hun kaart nog niet geactiveerd hadden, of was hun kaart niet scanbaar?

Ik had deze week een conducteur die mijn kaart niet kon scannen en hem weer teruggaf onder het mom: "Zal wel aan m'n apparaat liggen" .

Voor de geïnteresseerden, dit is de procedure die je moet doorlopen als je kaart defect is:
quote:
Als de kaart wel defect is dan dien je contact op te nemen met de Klantenservice op het nummer 0900-0980. Zij gaan jouw SOVC blokkeren en je een beëindigingformulier sturen. Nadat je dit formulier hebt ingevuld dien je een nieuwe aanvraag te doen via internet.
Amen.
pi_79367587
Een formulier voor het beeindigen? Daar is maar 1 woord voor, bureaucratie.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_79367660
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:27 schreef Jivis het volgende:
Voor de geïnteresseerden, dit is de procedure die je moet doorlopen als je kaart defect is:
[..]
Bij mij ging het zo:

Call center agent: "ik moet uw toestemming hebben om uw OV-chipkaart te beëindigen, geeft u die?"
dotKoen: "Ja"
Call center agent: "Dan is uw chipkaart nu beëindigd.

Gok overigens dat hier het probleem zit waarom er geen nieuw reisproduct klaarstaat, de defecte OV-chipkaart staat nog op actief op OV-chipkaart.nl, heb ook het saldo nog niet terug.
pi_79370439
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:34 schreef DanseMacabre het volgende:
info@ovchipkaart.nl
Bedankt voor deze tip: ik wachtte al weken op de bevestiging maar nadat ik een mail naar dat adres had gestuurd kreeg ik die een uur later opeens "toevallig".
pi_79372835
Ik ga niet alles doorlezen, vandaar de volgende vraag:

Ik heb een week OV en wil in het weekend reizen, krijg ik dan ook die 40% korting op het reizen of kan ik beter losse kaartjes kopen?
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 15:07:11 #156
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79373533
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:27 schreef Jivis het volgende:

[..]

En ging dat dan om mensen die hun kaart nog niet geactiveerd hadden, of was hun kaart niet scanbaar?

Ik had deze week een conducteur die mijn kaart niet kon scannen en hem weer teruggaf onder het mom: "Zal wel aan m'n apparaat liggen" .

Voor de geïnteresseerden, dit is de procedure die je moet doorlopen als je kaart defect is:
[..]
Hadden hun kaarten nog niet !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:36:10 #157
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_79380428
Hallo,

Vandaag heb ik een bevestiging gekregen voor mijn aanvraag studiefinanciering, en Opgave Oudergegevens.
Ik heb recht op studiefinanciering vanaf oktober 2010. Weet iemand wanneer ik een aanvraagformulier ontvang voor de OV-chipkaart? Is dat 2 weken na de brief bevestiging studiefinanciering die ik dus vandaag heb gekregen?
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 18:37:24 #158
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79380476
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:36 schreef Granaatappel het volgende:
Hallo,

Vandaag heb ik een bevestiging gekregen voor mijn aanvraag studiefinanciering, en Opgave Oudergegevens.
Ik heb recht op studiefinanciering vanaf oktober 2010. Weet iemand wanneer ik een aanvraagformulier ontvang voor de OV-chipkaart? Is dat 2 weken na de brief bevestiging studiefinanciering die ik dus vandaag heb gekregen?
Zelf aanvragen. Je hoeft daar in principe niet op te wachten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:44:50 #159
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_79380799
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:37 schreef Renesite het volgende:

[..]

Zelf aanvragen. Je hoeft daar in principe niet op te wachten.
Ok, bedankt voor je reactie!
Gewoon op de site dus even aanvragen en dan krijg ik neem ik aan vóór oktober 2010 de kaart binnen?
Best wel irritant trouwens, moet dan dus de eerste maand de reiskosten zelf betalen (nouja dat doen m'n ouders zeiden ze )
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 18:58:32 #160
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79381405
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:44 schreef Granaatappel het volgende:

[..]

Ok, bedankt voor je reactie!
Gewoon op de site dus even aanvragen en dan krijg ik neem ik aan vóór oktober 2010 de kaart binnen?
Best wel irritant trouwens, moet dan dus de eerste maand de reiskosten zelf betalen (nouja dat doen m'n ouders zeiden ze )
Die krijg je dan. Want een ovchipkaart is niet alleen voor studenten weggelegd, sterker nog, in het metro systeem van Rotterdam en Amsterdam kan je -geloof ik- alleen nog maar met zo'n pasje werken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_79402063
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:43 schreef Haque het volgende:
Ik ga niet alles doorlezen, vandaar de volgende vraag:

Ik heb een week OV en wil in het weekend reizen, krijg ik dan ook die 40% korting op het reizen of kan ik beter losse kaartjes kopen?
Je moet zelfs nog een kaartje kopen, reizen op saldo gaat niet goed geloof ik, toch?
pi_79402456
reizen op saldo gaat prima

en ja, je krijgt gewoon 40% korting.
Alleen voor mensen die met je meereizen op de korting is het nog noodzakelijk een kaartje (met korting) te kopen
Ja doei.
pi_79402748
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
reizen op saldo gaat prima

en ja, je krijgt gewoon 40% korting.
Alleen voor mensen die met je meereizen op de korting is het nog noodzakelijk een kaartje (met korting) te kopen
Met de trein bedoel ik dus he? Ik heb een week en als je in het weekend incheckt wordt automatisch korting verrekend? Of moet ik dan reizen op saldo activeren... Waarom zeggen ze dan overal dat je een kaartje moet kopen terwijl het wel werkt?
pi_79403121
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
reizen op saldo gaat prima

en ja, je krijgt gewoon 40% korting.
Alleen voor mensen die met je meereizen op de korting is het nog noodzakelijk een kaartje (met korting) te kopen
Met de trein niet, zo vertelde een conducteur me in de trein. Om met de trein met korting te reizen moet je nog steeds een kaartje kopen, ook voor jezelf.
quote:
•In gebieden waar je nog niet in en uit hoeft te checken (zie alinea In- en uitchecken: waar wel en waar niet), reis je in de kortingsuren met je Studenten OV-chipkaart, in combinatie met een roze
strippenkaart of een papieren (trein-)kaartje.
http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizen

en
quote:
In de trein koop je in 2010 nog een papieren kortingskaartje. Je kunt daar nog NIET op saldo reizen;
bron
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_79403156
ging hier in de trein gewoon goed
Ja doei.
pi_79405860
Bedrag ook correct afgeschreven?

vind het wel vreemd dat het wel gewoon zou werken terwijl er staat dat het NIET kan. misschien maar eens testen zou wel fijn zijn als dat werkt!
  zondag 21 maart 2010 @ 16:23:09 #167
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_79408690
Ik kon niet eens inchecken voor de trein in het weekend met een week-OV. Ik kreeg een foutmelding ( zo'n irritant dubbel piepje ).
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_79409584
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:41 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Bij mij ging het zo:

Call center agent: "ik moet uw toestemming hebben om uw OV-chipkaart te beëindigen, geeft u die?"
dotKoen: "Ja"
Call center agent: "Dan is uw chipkaart nu beëindigd.

Gok overigens dat hier het probleem zit waarom er geen nieuw reisproduct klaarstaat, de defecte OV-chipkaart staat nog op actief op OV-chipkaart.nl, heb ook het saldo nog niet terug.
Bij mij gaat/ging het precies hetzelfde. Succes met het regelen van een reisproduct... Ik heb mijn nieuwe kaart al 6 weken in huis, en ik heb al tig keer gebeld, maar die mensen zijn gewoon te incapabel om dat reisproduct klaar te zetten.
pi_79409749
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:47 schreef French_10 het volgende:

[..]

Bij mij gaat/ging het precies hetzelfde. Succes met het regelen van een reisproduct... Ik heb mijn nieuwe kaart al 6 weken in huis, en ik heb al tig keer gebeld, maar die mensen zijn gewoon te incapabel om dat reisproduct klaar te zetten.
Fijn. Vrijdag vertelde de klantenservicemedewerker (nadat ik nog een keer mijn telefoonnummer en e-mail moest opgeven ) dat ze het naar 'de administratie' hadden gestuurd. Hij kon niet vertellen hoe lang dat zou duren. Ik zou per mail bericht krijgen als het product klaarstaat.

Ach, ik heb al een schadevergoedingsformulier ingevuld (http://ib-groep.nl/includ(...)es/8706_tcm7-404.pdf).

Morgen maar weer eens stalken ...
pi_79431024
Hebben meerdere mensen het volgende best wel handige probleem? Op 22 februari heb ik mijn weekend OV product afgehaald maar naast het weekend heb ik er ook gratis een OV-week product bij gekregen. Allebei zijn dus gewoon werkzaam.
  maandag 22 maart 2010 @ 08:03:57 #171
133369 Jivis
Critikut
pi_79436917
Er kregen twee mensen een boete gisteravond in de trein. De conducteur kon mijn kaart gewoon scannen .
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:06 schreef Ludacriss het volgende:
Hebben meerdere mensen het volgende best wel handige probleem? Op 22 februari heb ik mijn weekend OV product afgehaald maar naast het weekend heb ik er ook gratis een OV-week product bij gekregen. Allebei zijn dus gewoon werkzaam.
Las inderdaad in de krant dat sommige mensen dat hebben ja. Nice . Ik helaas niet .
Amen.
pi_79441196
Van het weekend gewoon gratis gereisd met de bus in Zeeuws Vlaanderen met mijn week ov.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_79452507
Ik weet niet of 't al langs is geweest, volgens de zoekfunctie niet. Maar mijn OV-Chipkaart werkt niet meer omdat er drie producten op zouden staan, namelijk eentje voor doordeweeks gratis en een voor in het weekend met korting. Alleen nu staat er ook één op genaamd 'Overig reisproduct'. En door dit overige reisproduct werkt hij nu niet, heb al gebeld met die klanten'service', maar daar konden ze me ook niet verder helpen. 't Enige wat ze deden was me doorverwijzen naar een RET, GVB of GVU-balie en die hebben we niet eens waar ik woon. Iemand 't zelfde probleem gehad, of enig idee wat ik moet doen?
  maandag 22 maart 2010 @ 17:11:25 #174
208890 June.
Seriously?
pi_79454120
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:23 schreef lemonlime het volgende:
Ik kon niet eens inchecken voor de trein in het weekend met een week-OV. Ik kreeg een foutmelding ( zo'n irritant dubbel piepje ).
Maar in de trein moet je ook niet inchecken! Gewoon gratis reizen met je OV voor doordeweeks en in het weekend een kortingskaartje erbij kopen.

En het leuke is, dat dubbele piepje merken sommige buschauffeurs niet eens op In principe zou je dan ook gewoon gratis kunnen reizen in de bus.
Shine bright like a diamond.
pi_79454774
Ik heb 2 weken geleden mijn studenten ov-chipkaart verloren. Ik heb inmiddels een bevestiging gehad dat mijn aanvraag goed gekeurd is en dat ik binnen twee weken mijn vervangende kaart krijg. Weet iemand of ik nu er weer een reisproduct op moeten zetten of dat deze er door het ov-chip bedrijf er al op is gezet?

Wat ik wel apart vind dat ik volgens alle medewerkers een nieuwe aanvraag moest indienen en geen aanvraag voor een vervangende kaart moest aanvragen terwijl ik nu dus wel en vervangende kaart krijg. Die mensen bij de klantenservice vertellen toch elke keer wat anders dus weet ook niet meer wie ik moet geloven.

Alvast bedankt voor je antwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')