En ging dat dan om mensen die hun kaart nog niet geactiveerd hadden, of was hun kaart niet scanbaar?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 09:08 schreef Renesite het volgende:
Heb al 3 keer mensen gezien die een boete kregen in 2 treinritjes van in totaal net een half uur vorige week
quote:Als de kaart wel defect is dan dien je contact op te nemen met de Klantenservice op het nummer 0900-0980. Zij gaan jouw SOVC blokkeren en je een beëindigingformulier sturen. Nadat je dit formulier hebt ingevuld dien je een nieuwe aanvraag te doen via internet.
Bij mij ging het zo:quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:27 schreef Jivis het volgende:
Voor de geïnteresseerden, dit is de procedure die je moet doorlopen als je kaart defect is:
[..]
Bedankt voor deze tip: ik wachtte al weken op de bevestiging maar nadat ik een mail naar dat adres had gestuurd kreeg ik die een uur later opeens "toevallig".quote:
Hadden hun kaarten nog nietquote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:27 schreef Jivis het volgende:
[..]
En ging dat dan om mensen die hun kaart nog niet geactiveerd hadden, of was hun kaart niet scanbaar?
Ik had deze week een conducteur die mijn kaart niet kon scannen en hem weer teruggaf onder het mom: "Zal wel aan m'n apparaat liggen".
Voor de geïnteresseerden, dit is de procedure die je moet doorlopen als je kaart defect is:
[..]
Zelf aanvragen. Je hoeft daar in principe niet op te wachten.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:36 schreef Granaatappel het volgende:
Hallo,
Vandaag heb ik een bevestiging gekregen voor mijn aanvraag studiefinanciering, en Opgave Oudergegevens.
Ik heb recht op studiefinanciering vanaf oktober 2010. Weet iemand wanneer ik een aanvraagformulier ontvang voor de OV-chipkaart? Is dat 2 weken na de brief bevestiging studiefinanciering die ik dus vandaag heb gekregen?
Ok, bedankt voor je reactie!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zelf aanvragen. Je hoeft daar in principe niet op te wachten.
Die krijg je dan. Want een ovchipkaart is niet alleen voor studenten weggelegd, sterker nog, in het metro systeem van Rotterdam en Amsterdam kan je -geloof ik- alleen nog maar met zo'n pasje werken.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:44 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor je reactie!
Gewoon op de site dus even aanvragen en dan krijg ik neem ik aan vóór oktober 2010 de kaart binnen?
Best wel irritant trouwens, moet dan dus de eerste maand de reiskosten zelf betalen (nouja dat doen m'n ouders zeiden ze)
Je moet zelfs nog een kaartje kopen, reizen op saldo gaat niet goed geloof ik, toch?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:43 schreef Haque het volgende:
Ik ga niet alles doorlezen, vandaar de volgende vraag:
Ik heb een week OV en wil in het weekend reizen, krijg ik dan ook die 40% korting op het reizen of kan ik beter losse kaartjes kopen?
Met de trein bedoel ik dus he? Ik heb een week en als je in het weekend incheckt wordt automatisch korting verrekend? Of moet ik dan reizen op saldo activeren... Waarom zeggen ze dan overal dat je een kaartje moet kopen terwijl het wel werkt?quote:Op zondag 21 maart 2010 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
reizen op saldo gaat prima
en ja, je krijgt gewoon 40% korting.
Alleen voor mensen die met je meereizen op de korting is het nog noodzakelijk een kaartje (met korting) te kopen
Met de trein niet, zo vertelde een conducteur me in de trein. Om met de trein met korting te reizen moet je nog steeds een kaartje kopen, ook voor jezelf.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
reizen op saldo gaat prima
en ja, je krijgt gewoon 40% korting.
Alleen voor mensen die met je meereizen op de korting is het nog noodzakelijk een kaartje (met korting) te kopen
http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizenquote:•In gebieden waar je nog niet in en uit hoeft te checken (zie alinea In- en uitchecken: waar wel en waar niet), reis je in de kortingsuren met je Studenten OV-chipkaart, in combinatie met een roze
strippenkaart of een papieren (trein-)kaartje.
bronquote:In de trein koop je in 2010 nog een papieren kortingskaartje. Je kunt daar nog NIET op saldo reizen;
Bij mij gaat/ging het precies hetzelfde. Succes met het regelen van een reisproduct... Ik heb mijn nieuwe kaart al 6 weken in huis, en ik heb al tig keer gebeld, maar die mensen zijn gewoon te incapabel om dat reisproduct klaar te zetten.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:41 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Bij mij ging het zo:
Call center agent: "ik moet uw toestemming hebben om uw OV-chipkaart te beëindigen, geeft u die?"
dotKoen: "Ja"
Call center agent: "Dan is uw chipkaart nu beëindigd.
Gok overigens dat hier het probleem zit waarom er geen nieuw reisproduct klaarstaat, de defecte OV-chipkaart staat nog op actief op OV-chipkaart.nl, heb ook het saldo nog niet terug.
Fijn. Vrijdag vertelde de klantenservicemedewerker (nadat ik nog een keer mijn telefoonnummer en e-mail moest opgevenquote:Op zondag 21 maart 2010 16:47 schreef French_10 het volgende:
[..]
Bij mij gaat/ging het precies hetzelfde. Succes met het regelen van een reisproduct... Ik heb mijn nieuwe kaart al 6 weken in huis, en ik heb al tig keer gebeld, maar die mensen zijn gewoon te incapabel om dat reisproduct klaar te zetten.
Las inderdaad in de krant dat sommige mensen dat hebben ja. Nicequote:Op zondag 21 maart 2010 23:06 schreef Ludacriss het volgende:
Hebben meerdere mensen het volgende best wel handige probleem? Op 22 februari heb ik mijn weekend OV product afgehaald maar naast het weekend heb ik er ook gratis een OV-week product bij gekregen. Allebei zijn dus gewoon werkzaam.
Maar in de trein moet je ook niet inchecken! Gewoon gratis reizen met je OV voor doordeweeks en in het weekend een kortingskaartje erbij kopen.quote:Op zondag 21 maart 2010 16:23 schreef lemonlime het volgende:
Ik kon niet eens inchecken voor de trein in het weekend met een week-OV. Ik kreeg een foutmelding ( zo'n irritant dubbel piepje).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |