wtfquote:Op woensdag 17 maart 2010 09:41 schreef Jivis het volgende:
Grappige scène in de trein net.
Conducteur komt langs, pakt mijn kaart aan.
"Eeeh hij doet het niet."
"Hij doet het niet? Weet u dat zeker? Ik heb hem net nog in de bus gebruikt."
"Oh nu doet die het wel."![]()
.
Snap niks van die malle kaart.
Bedoel jij gewoon stationspoortjes? Want zover ik weet hoef je nog steeds niet in/uit te checken bij de trein (itt tram/bus/metro), maar misschien wel bij stationspoortjes.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:06 schreef Chicolate het volgende:
Sinds wanneer moet je ook inchecken in de trein? Ik had vandaag ingangscontrole op het station en die vent liet me naar beneden lopen om in te checken, want dat moest vanaf 16 maart (controle bovenaan de trap) ... op pagina 1 van dit topic staat nog dat het niet hoeft bij de NS... Trein nog wel gehaald gelukkig
Wat zijn stationspoortjes? Die dingen bij de ingang waarvan ooit de deurtjes dichtgaan?quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:28 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Bedoel jij gewoon stationspoortjes? Want zover ik weet hoef je nog steeds niet in/uit te checken bij de trein (itt tram/bus/metro), maar misschien wel bij stationspoortjes.
Ja? Op ons station [Groningen] heb je ze niet, maar ik las al ergens dat die sowieso nog niet alleen voor de chipkaart zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:35 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Wat zijn stationspoortjes? Die dingen bij de ingang waarvan ooit de deurtjes dichtgaan?
Mijn kaart doet het dus ook soms niet en soms wel (ene keer zegt de conducteur: primaquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:08 schreef webfreak het volgende:
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).
Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".
Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.
Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:47 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik hoor net dat mijn nieuwe ov-chipkaart al binnen is. Binnen drie weken nog echt ook.
Ehm, nee toch? Vanaf 16 maart dient die scanbaar te zijn en moet er dus een geldig reisproduct op staan...quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:52 schreef DanseMacabre het volgende:
ov-chipkaart geldt bij de ns inderdaad nog als zichtkaart maar niet alle conducteurs zijn daar van op de hoogte.
Zijn er hier trouwens nog mensen die nog steeds helemaal geen kaart hebben ontvangen?
ik op 11e opgestuurd maar nog niks gehoordquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.
Er moet wel een geldig reisproduct op staan, maar dat ie als zichtkaart geldt wil gewoon zeggen dat je voorlopig nog niet hoeft in te checken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ehm, nee toch? Vanaf 16 maart dient die scanbaar te zijn en moet er dus een geldig reisproduct op staan...
2 weken nadat ik het formulier opgestuurd had.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.
Even een mailtje sturen. De klantenservice is via mail veel behulpzamer.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:12 schreef Rejected het volgende:
[..]
ik op 11e opgestuurd maar nog niks gehoord
Welk mailadres?quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:21 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Even een mailtje sturen. De klantenservice is via mail veel behulpzamer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |