abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79197781
Uitstellen doen ze iig niet meer aan, no chance.
De acties zijn zover ik nu weet ook afgelopen dus kan ook de gegevens niet meer direct aan het hoofdkantoor geven.
Wel wil ik nog even antwoorden hoe je moet in/uit checken want die vraag hoor ik iedere dag:

Wel: Bus/Metro/Tram
Niet: Trein (Gewoon kaartje laten zien)

Tijdens je voordeeldagen (Dus weekend als je week hebt en vice versa plus nationale feestdagen) koop je in de trein een kortingskaart en in de bus/metro/tram mag je voorlopig met de rode 40% kortingskaart bijstempelen, na 1 juni heb je perse saldo nodig op je ov-chipkaart.

Helaas zijn er nog een aantal vervoersbedrijven die of geen automaten hebben (:')) of niet aangesloten zijn op het landelijke systeem (:')) en daarmee soms nog een eigen kaart hebben. Dit zijn de uitzonderingen op het systeem maar het zou moeten (gaan) werken zoals hierboven? Wat dus eigenlijk heel simpel en helder is wordt door een aantal vervoersbedrijven behoorlijk ingewikkeld gemaakt.

Ohja, ik heb nog een aantal mooie sweaters van de ov-chipkaart van het promoteam, iemand hebben?
pi_79197844
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 07:40 schreef Nick_Taken het volgende:
Ohja, ik heb nog een aantal mooie sweaters van de ov-chipkaart van het promoteam, iemand hebben?
Ja, dan kan ik ze verbranden.
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:23:57 #78
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79198303
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:24 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dacht het niet hoor. Las het laatst nog in Metro. Alleen in de bus/tram/metro moet je in- en uitchecken met de studentenversie.
En als je nou op een station met poortjes komt?

Ik haat d eov chipkaart
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:26:25 #79
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79198336
en wanneer wordt dat kutding eigenlijk ook voor andere mensen ingevoerd?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:11:57 #80
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_79199026
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:26 schreef Qwea het volgende:
en wanneer wordt dat kutding eigenlijk ook voor andere mensen ingevoerd?
Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoord Kan nog lang duren...

Ik word er zelf ook vrij moe van. Ik heb op 9 februari mijn reisproduct opgehaald, maar deze is blijkbaar niet zichtbaar voor NS-conducteurs. Iedere keer krijg ik dus weer zo'n zeurende conducteur die zegt dat ik dat product moet ophalen want "anders zou ik nog wel eens in de problemen kunnen komen..." (serieus, dat zei er 1). Ik neem dus voortaan wel een kopie van die brief mee die je krijgt als je m opgehaald hebt, maar dit lijkt me niet echt een blijvende oplossing. Iemand suggesties?

edit: ik ben gisteren al naar zo'n servicepunt geweest op Rotterdam Beurs, maar die vrouw had ook geen idee

[ Bericht 9% gewijzigd door Gizmore op 16-03-2010 09:24:08 ]
Maar toch niet helemaal.
pi_79199328
Er is dus nog niks duidelijk over een eventuele vergoeding voor studenten die nog geen chipkaart hebben?
pi_79199364
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:28 schreef wilcod het volgende:
Er is dus nog niks duidelijk over een eventuele vergoeding voor studenten die nog geen chipkaart hebben?
In de OP staat ergens een formulier geloof ik, per halve maand krijg je dan 68 euro, mits je aan de voorwaarden daarvoor voldoet.
pi_79200561
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:29 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

In de OP staat ergens een formulier geloof ik, per halve maand krijg je dan 68 euro, mits je aan de voorwaarden daarvoor voldoet.
Dat geldt alleen als je reisproduct niet klaar staat, of zie ik dat verkeerd? Nja, het valt natuurlijk altijd te proberen!
pi_79200982
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:11 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoord Kan nog lang duren...

Ik word er zelf ook vrij moe van. Ik heb op 9 februari mijn reisproduct opgehaald, maar deze is blijkbaar niet zichtbaar voor NS-conducteurs. Iedere keer krijg ik dus weer zo'n zeurende conducteur die zegt dat ik dat product moet ophalen want "anders zou ik nog wel eens in de problemen kunnen komen..." (serieus, dat zei er 1). Ik neem dus voortaan wel een kopie van die brief mee die je krijgt als je m opgehaald hebt, maar dit lijkt me niet echt een blijvende oplossing. Iemand suggesties?

edit: ik ben gisteren al naar zo'n servicepunt geweest op Rotterdam Beurs, maar die vrouw had ook geen idee
Zo belachelijk dat ze je naar die servicebalies verwijzen . Daar weten ze meestal net zoveel als jij en kunnen ze dat ding alleen scannen.

Lees vandaag in de Sp!ts dat ze bij de OV Studentenchipkaart gematigd optimistisch zijn over de omschakelingsoperatie .

Heb vandaag voor het eerst "illegaal" met m'n kaart gereisd (in de bus werkt die wel, in de trein niet), maar op mijn traject word ik sowieso nauwelijks gecontroleerd. En wanneer ik nadat ze hem niet kunnen scannen zeg dat die in de bus wel werkte, ben ik benieuwd wat ze gaan zeggen .
Amen.
pi_79202300
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:11 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoord Kan nog lang duren...

Ik word er zelf ook vrij moe van. Ik heb op 9 februari mijn reisproduct opgehaald, maar deze is blijkbaar niet zichtbaar voor NS-conducteurs. Iedere keer krijg ik dus weer zo'n zeurende conducteur die zegt dat ik dat product moet ophalen want "anders zou ik nog wel eens in de problemen kunnen komen..." (serieus, dat zei er 1). Ik neem dus voortaan wel een kopie van die brief mee die je krijgt als je m opgehaald hebt, maar dit lijkt me niet echt een blijvende oplossing. Iemand suggesties?

edit: ik ben gisteren al naar zo'n servicepunt geweest op Rotterdam Beurs, maar die vrouw had ook geen idee
Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.

Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.

Heb zowel het bonnetje van het ophalen als een kopie van de site van de IB-Groep bij me waarop staat dat ik mijn kaart al begin Januari heb geactiveerd. Eens kijken wat dat uithaalt.
pi_79202545
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.
Haha ja, ik ben ook echt niet van plan een boete te gaan betalen voor het falen van deze overheids "dienst". Maar misschien is het dan beter gewoon niet te betalen bij het ontvangen van de factuur en een bezwaarbrief op te sturen. Alleen neig ik ook naar wat jij zegt .
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:22:54 #87
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79202630
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.

Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.

Heb zowel het bonnetje van het ophalen als een kopie van de site van de IB-Groep bij me waarop staat dat ik mijn kaart al begin Januari heb geactiveerd. Eens kijken wat dat uithaalt.
Ik heb niet eens een bon of een brief gekregen ! en ik heb hem 20 jan gehaald
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_79202748
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb niet eens een bon of een brief gekregen ! en ik heb hem 20 jan gehaald
Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:27:36 #89
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_79202775
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.
Ik heb dit weekend ook nog geprobeerd om het product nogmaals op te halen, maar er stond niets klaar. Overigens herkende die automaat (waar ik m notabene in eerste instantie afgehaald heb) ook niet dat er een product op staat

Die conducteur begon inderdaad ook tegenover mij te zeiken over 'die luie studenten met hun grote mond'. Moest ie ook per se laten zien bij iemand anders dat er wel een reisproduct op stond.
quote:
Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.

Heb zowel het bonnetje van het ophalen als een kopie van de site van de IB-Groep bij me waarop staat dat ik mijn kaart al begin Januari heb geactiveerd. Eens kijken wat dat uithaalt.
Dat kan ik me voorstellen, ik kon me nog net inhouden omdat het in de spits was en nogal druk Maar inderdaad, mocht ik een boete krijgen dan zal ik waarschijnlijk ook niet echt meewerken...
Maar toch niet helemaal.
pi_79202833
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:20 schreef Jivis het volgende:

[..]

Haha ja, ik ben ook echt niet van plan een boete te gaan betalen voor het falen van deze overheids "dienst". Maar misschien is het dan beter gewoon niet te betalen bij het ontvangen van de factuur en een bezwaarbrief op te sturen. Alleen neig ik ook naar wat jij zegt .
Nee, daar gaat het me juist om, want op het moment dat ie die boete uitschrijft zit je "vast" in het systeem. En dan moet jij d.m.v. bezwaarschriften, het langsgaan bij een balie etc. weer moeite doen om ervan af te komen.

En ik ga geen moeite doen omdat iemand anders loopt de falen, en ik kan aan de hand van enkele documenten de conducteur ook mijn verhaal aannemelijk maken. Soit, dat accepteert ie of hij krijgt met een hele boze Pruis te maken die niet mee gaat werken.
pi_79203025
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:27 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Ik heb dit weekend ook nog geprobeerd om het product nogmaals op te halen, maar er stond niets klaar. Overigens herkende die automaat (waar ik m notabene in eerste instantie afgehaald heb) ook niet dat er een product op staat

Die conducteur begon inderdaad ook tegenover mij te zeiken over 'die luie studenten met hun grote mond'. Moest ie ook per se laten zien bij iemand anders dat er wel een reisproduct op stond.
[..]

Dat kan ik me voorstellen, ik kon me nog net inhouden omdat het in de spits was en nogal druk Maar inderdaad, mocht ik een boete krijgen dan zal ik waarschijnlijk ook niet echt meewerken...
Het is heel herkenbaar, ik loop tegen precies dezelfde problemen aan. Echter ga ik regelmatig met de metro, en daar heb ik geen problemen, sinds ik hem heb opgeladen schrijft ie geen tegoed meer af en heb ik gewoon toegang tot de metro (en de bus, chauffeurs van de RET hebben mij er iig nog niet op aangesproken).

Affijn, bij mij staat op de automaat ook dat er niks meer klaarstaat, alleen heb ik nog niet gekeken of er een product op staat. Dat ga ik dan eens proberen.

En die brief die jij hebt gekregen, was dat een bonnetje uit de automaat of daadwerkelijk een brief van de IB-Groep?

Maar goed, het is afhankelijk ervan hoe de conducteur ermee omgaat. Mij hebben verschillende conducteurs ook bij anderen laten zien dat ik "fout" zou zitten. Nu is het nog zonder gevolgen, maar ik heb al een heel verhaal klaarliggen om de eerste conducteur die mij erop aanspreekt en mijn "bewijzen" negeert volledig neer te sabelen. Dan krijgt ie een verhaal te horen of hij echt zo een gefrustreerd leven heeft en nu zijn macht op een student moet botvieren. En dat ie waarschijnlijk het niet kan hebben dat ik wél seks heb met die leuke studentes, en hij er alleen maar naar mag kijken terwijl ie''s avonds weer op die lelijke draak thuis moet kruipen

Ja, als ik mij onterecht behandelt voel, dan kan ik heel venijnig uit de hoek komen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:38:55 #92
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79203173
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:52 schreef Xenn het volgende:
He jongens!

Ik flip hem hier nu. Zelf ben ik afgestudeerd sinds september 2009. Die ov-chipkaart heb ik ergens in 2008 ontvangen. Geen idee wat ik er toen mee moest.
Nadat ik was afgestudeerd heb ik mijn OV-kaart ingeleverd. Er werd verteld dat ik mijn ov-chipkaart mocht houden. Geen idee waar ze het over hadden.
Ergens in decembet kwam ik erachter dat ik ov-chipkaart nog had. Nu heb ik per ongeluk de ov-chipkaart een keer gebruikt in de trein(waarom heb ik m in hemelsnaam ook in mijn portemonnee zitten) ipv mijn voordeelurenkaart van de NS die je gratis kon aanvragen. De conducteur vroeg zich af waarom ik een treinkaartje had gekocht want ik had gewoon een ov-chipkaart die niet was geactiveerd..

Nu flip ik hem dus want moest ik de kaart nu stopzetten ofzo? Deactiveren is toch hetzelfde als stopzetten?? En dit is toch alleen van belang als je hem hebt geactiveerd?

Hoop dat ik geen boete krijg van (nu) 800 euro!! :N

Thanks! *O*
ik zit een beetje met een zelfde probleem. alleen hier het verschil dat ik mijn kaart nooit gebruikt heb. Er was mij verteld dat ik er een persoonlijke OV-chipkaart van zou kunnen maken. ik heb dus even gekeken op die site onder mijn kaartgegevens en ik zie dat ik de volgende producten op mijn kaart heb staan:

1
2
3
4
5
6
Producten op uw kaart: 

Product   Status   Prijs ¤
Studenten OV-chipkaart week                            ¤0,00
Studentenkaart korting week                              ¤0,00
Totaal   2


Status van de producten is leeg en zoals ik al zei ik heb dat ding pas net uit de enveloppe gehaald.
na na na na na na na Badjasman!
pi_79203206
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

En als je nou op een station met poortjes komt?
Er zijn nog geen stations waar je alleen in of uit kunt via poortjes. Per slot van rekening reist de meerderheid van de treinreizigers nog niet met een OV-chipkaart.
pi_79203284
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:26 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.
En mocht je een ander "bewijs" willen: gewoon even inloggen op Mijn IB-groep en daar een printje maken van de pagina waarop staat dat je chipkaart geactiveerd is.
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:45:33 #95
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79203417
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:26 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.
Nope Heb ik gedaan, kwam geen bon uit. Medewerker van AH zei dattie dat wel vaker deed was niks aan te doen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_79203631
Volgensmij heb ik ook geen brief gekregen. Wel een bonnetje, maar die heb ik al lang weggegooid .
Amen.
pi_79205112
Zoals zo velen heb ik ook nog steeds geen persoonlijke OV-Chipkaart ontvangen. Mijn tijdelijke is dus vandaag niet meer geldig, dus ik ben genoodzaakt kaartjes te kopen.

Ik heb een vraag over met korting reizen:
Nu mijn tijdelijke niet meer werkt en ik mijn defecte OV-chipkaart nog bewaard heb, is het mogelijk om met mijn papieren OV, (niet meer werkende) tijdelijk chipkaart en mijn (defecte) persoonlijke chipkaart op zak toch nog met de 40% korting te reizen ? Geldt dit tevens ook voor een roze buskaart ?

Tim
pi_79205236
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:28 schreef timhu het volgende:
Zoals zo velen heb ik ook nog steeds geen persoonlijke OV-Chipkaart ontvangen. Mijn tijdelijke is dus vandaag niet meer geldig, dus ik ben genoodzaakt kaartjes te kopen.

Ik heb een vraag over met korting reizen:
Nu mijn tijdelijke niet meer werkt en ik mijn defecte OV-chipkaart nog bewaard heb, is het mogelijk om met mijn papieren OV, (niet meer werkende) tijdelijk chipkaart en mijn (defecte) persoonlijke chipkaart op zak toch nog met de 40% korting te reizen ? Geldt dit tevens ook voor een roze buskaart ?

Tim
Nee. Als je een kaartje met korting hebt moet je alsnog de chipkaart aan de conducteur geven en die checkt dan of je inderdaad met korting mag reizen. In jouw geval is die kennelijk dus niet meer scanbaar en kunnen ze het niet meer checken. Aan je papieren kaart heb je niks meer.

Leuk systeem hè!

Als ik jou was zou ik even een printje maken van het bewijs dat de kaart ook daadwerkelijk geactiveerd is. Dan heb je in ieder geval iets.
Amen.
pi_79205465
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:31 schreef Jivis het volgende:

[..]

Nee. Als je een kaartje met korting hebt moet je alsnog de chipkaart aan de conducteur geven en die checkt dan of je inderdaad met korting mag reizen. In jouw geval is die kennelijk dus niet meer scanbaar en kunnen ze het niet meer checken. Aan je papieren kaart heb je niks meer.

Leuk systeem hè!

Als ik jou was zou ik even een printje maken van het bewijs dat de kaart ook daadwerkelijk geactiveerd is. Dan heb je in ieder geval iets.
Dat meen je niet! Bedankt voor de informatie.
Ik heb weer de pech dat mijn defecte persoonlijke OV-kaart vanaf het begin al helemaal niet werkte, dus ik heb ook geen bewijs van activatie wat een ramp dit allemaal!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:43:04 #100
133369 Jivis
Critikut
pi_79205658
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:37 schreef timhu het volgende:

[..]

Dat meen je niet! Bedankt voor de informatie.
Ik heb weer de pech dat mijn defecte persoonlijke OV-kaart vanaf het begin al helemaal niet werkte, dus ik heb ook geen bewijs van activatie wat een ramp dit allemaal!
Maar waarom heb je aan het begin geen nieuwe aangevraagd en de defecte opgestuurd? Of kreeg je toen die tijdelijke?
Amen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')