Ja, dan kan ik ze verbranden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 07:40 schreef Nick_Taken het volgende:
Ohja, ik heb nog een aantal mooie sweaters van de ov-chipkaart van het promoteam, iemand hebben?
En als je nou op een station met poortjes komt?quote:Op maandag 15 maart 2010 16:24 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dacht het niet hoor. Las het laatst nog in Metro. Alleen in de bus/tram/metro moet je in- en uitchecken met de studentenversie.
Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoordquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:26 schreef Qwea het volgende:
en wanneer wordt dat kutding eigenlijk ook voor andere mensen ingevoerd?
In de OP staat ergens een formulier geloof ik, per halve maand krijg je dan 68 euro, mits je aan de voorwaarden daarvoor voldoet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:28 schreef wilcod het volgende:
Er is dus nog niks duidelijk over een eventuele vergoeding voor studenten die nog geen chipkaart hebben?
Dat geldt alleen als je reisproduct niet klaar staat, of zie ik dat verkeerd? Nja, het valt natuurlijk altijd te proberen!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:29 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
In de OP staat ergens een formulier geloof ik, per halve maand krijg je dan 68 euro, mits je aan de voorwaarden daarvoor voldoet.
Zo belachelijk dat ze je naar die servicebalies verwijzenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:11 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoordKan nog lang duren...
Ik word er zelf ook vrij moe van. Ik heb op 9 februari mijn reisproduct opgehaald, maar deze is blijkbaar niet zichtbaar voor NS-conducteurs. Iedere keer krijg ik dus weer zo'n zeurende conducteur die zegt dat ik dat product moet ophalen want "anders zou ik nog wel eens in de problemen kunnen komen..." (serieus, dat zei er 1). Ik neem dus voortaan wel een kopie van die brief mee die je krijgt als je m opgehaald hebt, maar dit lijkt me niet echt een blijvende oplossing. Iemand suggesties?
edit: ik ben gisteren al naar zo'n servicepunt geweest op Rotterdam Beurs, maar die vrouw had ook geen idee
Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:11 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoordKan nog lang duren...
Ik word er zelf ook vrij moe van. Ik heb op 9 februari mijn reisproduct opgehaald, maar deze is blijkbaar niet zichtbaar voor NS-conducteurs. Iedere keer krijg ik dus weer zo'n zeurende conducteur die zegt dat ik dat product moet ophalen want "anders zou ik nog wel eens in de problemen kunnen komen..." (serieus, dat zei er 1). Ik neem dus voortaan wel een kopie van die brief mee die je krijgt als je m opgehaald hebt, maar dit lijkt me niet echt een blijvende oplossing. Iemand suggesties?
edit: ik ben gisteren al naar zo'n servicepunt geweest op Rotterdam Beurs, maar die vrouw had ook geen idee
Haha ja, ik ben ook echt niet van plan een boete te gaan betalen voor het falen van deze overheids "dienst". Maar misschien is het dan beter gewoon niet te betalen bij het ontvangen van de factuur en een bezwaarbrief op te sturen. Alleen neig ik ook naar wat jij zegtquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.
Ik heb niet eens een bon of een brief gekregenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.
Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.
Heb zowel het bonnetje van het ophalen als een kopie van de site van de IB-Groep bij me waarop staat dat ik mijn kaart al begin Januari heb geactiveerd. Eens kijken wat dat uithaalt.
Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een bon of een brief gekregen! en ik heb hem 20 jan gehaald
Ik heb dit weekend ook nog geprobeerd om het product nogmaals op te halen, maar er stond niets klaar. Overigens herkende die automaat (waar ik m notabene in eerste instantie afgehaald heb) ook niet dat er een product op staatquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.
Dat kan ik me voorstellen, ik kon me nog net inhouden omdat het in de spits was en nogal drukquote:Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.
Heb zowel het bonnetje van het ophalen als een kopie van de site van de IB-Groep bij me waarop staat dat ik mijn kaart al begin Januari heb geactiveerd. Eens kijken wat dat uithaalt.
Nee, daar gaat het me juist om, want op het moment dat ie die boete uitschrijft zit je "vast" in het systeem. En dan moet jij d.m.v. bezwaarschriften, het langsgaan bij een balie etc. weer moeite doen om ervan af te komen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:20 schreef Jivis het volgende:
[..]
Haha ja, ik ben ook echt niet van plan een boete te gaan betalen voor het falen van deze overheids "dienst". Maar misschien is het dan beter gewoon niet te betalen bij het ontvangen van de factuur en een bezwaarbrief op te sturen. Alleen neig ik ook naar wat jij zegt.
Het is heel herkenbaar, ik loop tegen precies dezelfde problemen aan. Echter ga ik regelmatig met de metro, en daar heb ik geen problemen, sinds ik hem heb opgeladen schrijft ie geen tegoed meer af en heb ik gewoon toegang tot de metro (en de bus, chauffeurs van de RET hebben mij er iig nog niet op aangesproken).quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:27 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Ik heb dit weekend ook nog geprobeerd om het product nogmaals op te halen, maar er stond niets klaar. Overigens herkende die automaat (waar ik m notabene in eerste instantie afgehaald heb) ook niet dat er een product op staat![]()
Die conducteur begon inderdaad ook tegenover mij te zeiken over 'die luie studenten met hun grote mond'. Moest ie ook per se laten zien bij iemand anders dat er wel een reisproduct op stond.
[..]
Dat kan ik me voorstellen, ik kon me nog net inhouden omdat het in de spits was en nogal drukMaar inderdaad, mocht ik een boete krijgen dan zal ik waarschijnlijk ook niet echt meewerken...
ik zit een beetje met een zelfde probleem. alleen hier het verschil dat ik mijn kaart nooit gebruikt heb. Er was mij verteld dat ik er een persoonlijke OV-chipkaart van zou kunnen maken. ik heb dus even gekeken op die site onder mijn kaartgegevens en ik zie dat ik de volgende producten op mijn kaart heb staan:quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:52 schreef Xenn het volgende:
He jongens!
Ik flip hem hier nu. Zelf ben ik afgestudeerd sinds september 2009. Die ov-chipkaart heb ik ergens in 2008 ontvangen. Geen idee wat ik er toen mee moest.
Nadat ik was afgestudeerd heb ik mijn OV-kaart ingeleverd. Er werd verteld dat ik mijn ov-chipkaart mocht houden. Geen idee waar ze het over hadden.
Ergens in decembet kwam ik erachter dat ik ov-chipkaart nog had. Nu heb ik per ongeluk de ov-chipkaart een keer gebruikt in de trein(waarom heb ik m in hemelsnaam ook in mijn portemonnee zitten) ipv mijn voordeelurenkaart van de NS die je gratis kon aanvragen. De conducteur vroeg zich af waarom ik een treinkaartje had gekocht want ik had gewoon een ov-chipkaart die niet was geactiveerd..
Nu flip ik hem dus want moest ik de kaart nu stopzetten ofzo? Deactiveren is toch hetzelfde als stopzetten?? En dit is toch alleen van belang als je hem hebt geactiveerd?
Hoop dat ik geen boete krijg van (nu) 800 euro!! :N
Thanks! *O*
1 2 3 4 5 6 | Product Status Prijs ¤ Studenten OV-chipkaart week ¤0,00 Studentenkaart korting week ¤0,00 Totaal 2 |
Er zijn nog geen stations waar je alleen in of uit kunt via poortjes. Per slot van rekening reist de meerderheid van de treinreizigers nog niet met een OV-chipkaart.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
En als je nou op een station met poortjes komt?
En mocht je een ander "bewijs" willen: gewoon even inloggen op Mijn IB-groep en daar een printje maken van de pagina waarop staat dat je chipkaart geactiveerd is.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.
Nopequote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.
Nee. Als je een kaartje met korting hebt moet je alsnog de chipkaart aan de conducteur geven en die checkt dan of je inderdaad met korting mag reizen. In jouw geval is die kennelijk dus niet meer scanbaar en kunnen ze het niet meer checken. Aan je papieren kaart heb je niks meer.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:28 schreef timhu het volgende:
Zoals zo velen heb ik ook nog steeds geen persoonlijke OV-Chipkaart ontvangen. Mijn tijdelijke is dus vandaag niet meer geldig, dus ik ben genoodzaakt kaartjes te kopen.
Ik heb een vraag over met korting reizen:
Nu mijn tijdelijke niet meer werkt en ik mijn defecte OV-chipkaart nog bewaard heb, is het mogelijk om met mijn papieren OV, (niet meer werkende) tijdelijk chipkaart en mijn (defecte) persoonlijke chipkaart op zak toch nog met de 40% korting te reizen ? Geldt dit tevens ook voor een roze buskaart ?
Tim
Dat meen je niet! Bedankt voor de informatie.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:31 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nee. Als je een kaartje met korting hebt moet je alsnog de chipkaart aan de conducteur geven en die checkt dan of je inderdaad met korting mag reizen. In jouw geval is die kennelijk dus niet meer scanbaar en kunnen ze het niet meer checken. Aan je papieren kaart heb je niks meer.
Leuk systeem hè!
Als ik jou was zou ik even een printje maken van het bewijs dat de kaart ook daadwerkelijk geactiveerd is. Dan heb je in ieder geval iets.
Maar waarom heb je aan het begin geen nieuwe aangevraagd en de defecte opgestuurd? Of kreeg je toen die tijdelijke?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:37 schreef timhu het volgende:
[..]
Dat meen je niet! Bedankt voor de informatie.
Ik heb weer de pech dat mijn defecte persoonlijke OV-kaart vanaf het begin al helemaal niet werkte, dus ik heb ook geen bewijs van activatiewat een ramp dit allemaal!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |