abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 20:59:42 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79076565
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:57 schreef andrew.16 het volgende:

[..]

Ik belde op en ze zeiden dat ik ze allebei mocht houden.
Wat vreemd
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_79093734
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:17 schreef IJsbergsla het volgende:
Even een vraag, mijn persoonlijke OV chipkaart met geactiveerd reisproduct voor 2010 heeft het gister begeven..

Nu ben ik nog in het bezit van de werkende blauwe kaart (tijdelijke) uit de OP, zal ik hiermee nog kunnen inchecken vanaf 16 maart of heb ik nu een probleem totdat ik mijn nieuwe kaart binnnen heb gekregen? Even voor de duidelijkheid, vandaag heb ik zonder problemen kunnen reizen op de blauwe tijdelijke chipkaart
Iemand daar een antwoord op?
Kunnen we met onze tijdelijke OV nog gratis reizen na 16 maart?
pi_79093784
Tijd voor mij om toch maar eens te bellen. Een aantal topics terug had ik gebeld dat ik hem nog niet had en toen zou alles worden geregeld (kreeg zelfs een mail binnen). Sinds dien nooit meer wat van gehoord . Maar goed wish me luck
pi_79094560
Zo gebeld (hebben ze nieuwe muziek daar? Wel swingend). En ik stond blijkbaar weer niet in het systeem. De aanvraag is weer opnieuw ingediend. En ik krijg weer bericht binnenkort .

Ook heb ik gevraagd over de tijdelijke OV. Volgens deze mevrouw kan je niet na de 16e reizen met de tijdelijke ovchipkaart.
pi_79094646
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:32 schreef 8D het volgende:
Zo gebeld (hebben ze nieuwe muziek daar? Wel swingend). En ik stond blijkbaar weer niet in het systeem. De aanvraag is weer opnieuw ingediend. En ik krijg weer bericht binnenkort .

Ook heb ik gevraagd over de tijdelijke OV. Volgens deze mevrouw kan je niet na de 16e reizen met de tijdelijke ovchipkaart.
Lelijk!!!

Bedankt voor je antwoord

Heb de aanvraag maar op de post gedaan, ligt hier ook al een paar maanden te niksen
pi_79095130
He jongens!

Ik flip hem hier nu. Zelf ben ik afgestudeerd sinds september 2009. Die ov-chipkaart heb ik ergens in 2008 ontvangen. Geen idee wat ik er toen mee moest.
Nadat ik was afgestudeerd heb ik mijn OV-kaart ingeleverd. Er werd verteld dat ik mijn ov-chipkaart mocht houden. Geen idee waar ze het over hadden.
Ergens in decembet kwam ik erachter dat ik ov-chipkaart nog had. Nu heb ik per ongeluk de ov-chipkaart een keer gebruikt in de trein(waarom heb ik m in hemelsnaam ook in mijn portemonnee zitten) ipv mijn voordeelurenkaart van de NS die je gratis kon aanvragen. De conducteur vroeg zich af waarom ik een treinkaartje had gekocht want ik had gewoon een ov-chipkaart die niet was geactiveerd..

Nu flip ik hem dus want moest ik de kaart nu stopzetten ofzo? Deactiveren is toch hetzelfde als stopzetten?? En dit is toch alleen van belang als je hem hebt geactiveerd?

Hoop dat ik geen boete krijg van (nu) 800 euro!!

Thanks!
pi_79096760
Weet iemand of je NA 16 maart met 40% korting kunt reizen als je je persoonlijke OV chipkaart met product nog niet binnen hebt? Of betaal je gewoon het volle pond?
pi_79140625
even een stomme vraag
maar kan je tegenwoordig niet meer reizen met een roze strippenkaart + ov chipkaart ? (volgens de buschauffeur )
heb moeten inchecken maar heb geen geld op mijn chipkaart staan wat voor gevolgen heeft dit ?
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_79140692
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:09 schreef gers het volgende:
even een stomme vraag
maar kan je tegenwoordig niet meer reizen met een roze strippenkaart + ov chipkaart ? (volgens de buschauffeur )
heb moeten inchecken maar heb geen geld op mijn chipkaart staan wat voor gevolgen heeft dit ?
Dat je nu een negatief saldo hebt, je moet dan eerst opwaarderen voor je weer kunt gaan reizen.
pi_79140730
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:10 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Dat je nu een negatief saldo hebt, je moet dan eerst opwaarderen voor je weer kunt gaan reizen.
GVD wat een kutsysteem
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_79160275
Ojee, de laatste dag dat de studentendinges geactiveerd kan worden. Ik twijfel enorm of ik het goed heb gedaan. Waar kan ik dat zien?
pi_79160895
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:21 schreef chopshop het volgende:
Ojee, de laatste dag dat de studentendinges geactiveerd kan worden. Ik twijfel enorm of ik het goed heb gedaan. Waar kan ik dat zien?
Inloggen op de site van IBG / DUO... en dan onder het kopje reizen kijken.
Ik probeerde het gisteren ook, en toen lukte het niet om in te loggen, vandaag wel.
Kreeg van de week een brief dat ik mijn OV nog niet geactiveerd had, terwijl ik dat al anderhalve maand geleden heb gedaan. Dus voor de zekerheid nog kijken en het stond er idd als geactiveerd.
pi_79161060
Ohoh wat heb ik al veel gevloekt op dit beta systeem.

Mijne is kennelijk half defect, in de bus kan ik nog wel in- uitchecken maar conducteurs kunnen mijn kaart niet scannen. Bij een NS balie lukt het af en toe maar gaat het heel moeizaam.

Dat ding heeft altijd in mijn portemonnee gezeten, heb er niks mee gedaan maar als ik hem nu defect ga opsturen en drie weken zonder zit mag ik dus zelf voor de kosten opdraaien? Ik reis dagelijks, dus dat gaat me bij elkaar minstens 200 euro kosten. Is er een mogelijkheid om dat terug te laten vorderen?

Zo niet, dan overweeg ik om het gewoon zo te laten en dan in de zomer een nieuwe ga aanvragen (als ik toch niet reis). Als een conducteur me dan meldt dat die hem niet kan scannen zeg ik gewoon: "Ja, in de bus deed die het wel".

Bah .
Amen.
pi_79161101
Mijn pas was al geldig in metro en tram, maar de NS kan 'm niet lezen.
Na een paar uur bellen/mailen met OV-chipkaart, bleek dat dat aan het negatieve saldo lag. Dus 2 euro geupload, en sindsdien had ik niks meer gehoord, dus ik was in de veronderstelling dat het nu zou werken.

Vandaag echter, wees een NS-conducteur mij erop dat mijn kaart "niet geactiveerd" is (wat natuurlijk WEL het geval is). En dat onschuldige gedupeerden zoals ik vanaf morgen keiharde boetes mogen verwachten. Supertof geregeld.

- De OV-chiplijn houdt me 10 minuten in de wacht, om vervolgens onaangekondigd op te hangen. Lekker cashen zo.
- Mails krijgen pas na een week reactie
- Nieuwe kaart aanvragen duurt 3 weken (want men is lui)

Kortom: ik mag nu 3 weken lang elke dag een treinkaartje gaan kopen
pi_79161245
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:48 schreef Jivis het volgende:
Ohoh wat heb ik al veel gevloekt op dit beta systeem.

Mijne is kennelijk half defect, in de bus kan ik nog wel in- uitchecken maar conducteurs kunnen mijn kaart niet scannen. Bij een NS balie lukt het af en toe maar gaat het heel moeizaam.

Dat ding heeft altijd in mijn portemonnee gezeten, heb er niks mee gedaan maar als ik hem nu defect ga opsturen en drie weken zonder zit mag ik dus zelf voor de kosten opdraaien? Ik reis dagelijks, dus dat gaat me bij elkaar minstens 200 euro kosten. Is er een mogelijkheid om dat terug te laten vorderen?

Zo niet, dan overweeg ik om het gewoon zo te laten en dan in de zomer een nieuwe ga aanvragen (als ik toch niet reis). Als een conducteur me dan meldt dat die hem niet kan scannen zeg ik gewoon: "Ja, in de bus deed die het wel".

Bah .
Same here, duurt het 3 weken?
pi_79161264
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:50 schreef webfreak het volgende:


- De OV-chiplijn houdt me 10 minuten in de wacht, om vervolgens onaangekondigd op te hangen. Lekker cashen zo.
- Mails krijgen pas na een week reactie
- Nieuwe kaart aanvragen duurt 3 weken (want men is lui)

Kortom: ik mag nu 3 weken lang elke dag een treinkaartje gaan kopen

Dat terwijl het allemaal hun schuld is.
pi_79161348
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:55 schreef Rejected het volgende:

[..]

Same here, duurt het 3 weken?
Drie werkweken zelfs. Baal er echt heel erg van.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:56 schreef Rejected het volgende:

[..]


Dat terwijl het allemaal hun schuld is.
Ik snap hun gedachte wel: "ja het kan natuurlijk ook iemands slordigheid of lompheid zijn, dus voeren we maar zo'n algemene regel in", maar ik heb dat ding ALTIJD in m'n portemonnee gehouden en toch doet die het niet meer. Daar kan ik toch helemaal niks aan doen.
Amen.
pi_79161887
Het ergste is dat je NIEMAND rechtstreeks kan spreken.
De klantenservice is continu in gesprek, en laat je makkelijk 10 minuten wachten om je vervolgens af te snijden.
Op de mails wordt vaak pas dagen later gereageerd... etc. etc.
Maar het is me ernst. Ik wil NU antwoord.

Is er geen hoofdkantoor waar ik kan binnenlopen?
Ik voel de innerlijke baldadige drang mij ergens aan een hek vast te ketenen, of een bureau onder te schijten. Of een poederbrief naar Plasterk. Ik wil gehoord worden, verdomme.
pi_79163453
Plus dat ze bij bijvoorbeeld een NS balie ook geen fuck weten en je weer naar hetzelfde nummer verwijzen als waar je vandaan komt.

Om nog maar te zwijgen over de dure, nutteloze belletjes naar dat 0900-nummer, waarna je vervolgens te horen krijgt dat het "het erg druk is en je het later nog eens moet proberen".

Pisnijdig word ik ervan. Ook die bijdehante conducteurs die je vertellen: "ik zou er maar even snel werk van maken." Graag. Maar hoe?
Amen.
pi_79163674
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:02 schreef Jivis het volgende:
Pisnijdig word ik ervan. Ook die bijdehante conducteurs die je vertellen: "ik zou er maar even snel werk van maken." Graag. Maar hoe?
Ja, godsamme inderdaad. Dat soort gasten kan ik de kop wel van hun romp trekken.
Ze komen elke dag honderden mensen met hetzelfde probleem tegen. Dan gaat er vroeg of laat toch wel een lampje branden, dat het probleem NIET bij de reiziger ligt?
pi_79163835
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:08 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, godsamme inderdaad. Dat soort gasten kan ik de kop wel van hun romp trekken.
Ze komen elke dag honderden mensen met hetzelfde probleem tegen. Dan gaat er vroeg of laat toch wel een lampje branden, dat het probleem NIET bij de reiziger ligt?
Ik zie die memo al helemaal voor me die zij moeten hebben gekregen van de directie. "Doet een OV chipkaart het niet, dan bent u verplicht een boete uit te schrijven."

Eén gigantische faalactie. In theorie vond ik dat OV chipsysteem prima klinken, maar het is gewoon ronduit schandalig dat ze je zo'n systeem, nog rammelend aan alle kanten, landelijk door de strot duwen. Het simpele feit is gewoon dat dit nog een paar jaar getest had moeten worden, maar dat willen ze in Den Haag blijkbaar niet toegeven.
Amen.
pi_79164131
Het zou een stuk beter zijn als ze je gewoon toestonden nog even met een niet juist werkende OV chipkaart te reizen. 16 maart is gewoon te snel om dit helemaal verplicht te stellen. Het bewijs daarvoor is alleen al de constante wachtrij bij dat 0900 nummer.
Amen.
pi_79164204
Wat doen we eraan?
pi_79164375
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:24 schreef Rejected het volgende:
Wat doen we eraan?
Hoofdkantoor achterhalen en dan met een groepje bestormen?
Amen.
pi_79164621
Dan moeten we allemaal treinkaartjes erheen kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')