abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84414977
Is een glimlach op de pasfoto die je opstuurt voor je ov-chipkaart toegestaan? *)
Moo
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:43:03 #252
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_84415139
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:40 schreef Zuivelkoe het volgende:
Is een glimlach op de pasfoto die je opstuurt voor je ov-chipkaart toegestaan? *)

Ja.
  maandag 26 juli 2010 @ 12:14:23 #253
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_84499243
Hier in Amsterdam kon ik (doordeweeks) gratis blijven reizen t/m afgelopen vrijdag (23 juli).

Vanochtend in de tram echter gaf dat ding aan dat mijn kaart ongeldig is, ik neem aan dat die daarmee wil zeggen dat ik geen gratis reisproduct meer kan gebruiken (correct me if I'm wrong)? Gelukkig matste de tramconducteur mij, maar ik kan er niet van uitgaan dat ik ieder dag zoveel geluk zal hebben (doe nog een stageperiode door de zomer).

Mijn vraag dus, er staat een saldo op van ongeveer 10 euro, dit weet ik zeker. Waarom gebruikt hij dat dan niet gewoon? Of moet ik iets eerst omzetten ofzo voor dat ding dat begrijpt. Of zou IB-Groep op de zaken vooruitgelopen en dat ding gewoon zelf geblokkeerd aangezien ik dit jaar afgestudeerd ben?(nog niet doorgegeven, dus kan het mij niet voorstellen).
AFC AJAX
  maandag 26 juli 2010 @ 12:20:45 #254
208890 June.
Seriously?
pi_84499418
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:53 schreef Treces het volgende:

[..]

Gaat dat echt zo lang duren?
Ik denk dat ik tegen die tijd alweer klaar ben met studeren. :')
Nou ja, NS kennende :+
En straks wordt het nog mooier. Dan heeft de NS het wel voor elkaar, maar bijvoorbeeld de syntus nog niet. Zou je dan moeten overstappen wordt het: 1x inchecken, treinreis en dan binnen 2 minuten overstaptijd met 500 man moeten uitchecken bij een poortje ergens aan het begin van het station :') .
Shine bright like a diamond.
pi_84766282
Ik ben in juli afgestudeerd, maar word 31 augustus uitgeschreven.
Ik moet dus eigenlijk mijn studenten reispakket stopzetten voor die datum. Maar nu is het geval dat als ik um te laat inlever 136 euro per maand moet betalen. Maar elke dag reizen van Assen naar Groningen met de trein kost mij (als ik abonnement neem) 154 euro, (en af en toe reis ik ook nog met de bus). Het levert dus wel degelijk voordeel op om het studentenpakket niet stop te zetten..
oftewel, ik kan beter een boete pakken en dan lekker 'gratis' blijven reizen..
Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
zijn er meer mensen met dit 'probleem' 8-)
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:55:29 #256
208890 June.
Seriously?
pi_84766968
Nee, dan zou ik hem gewoon een maand later inleveren :P
Shine bright like a diamond.
pi_84768144
uuh maar ja hoelang zou je um kunnen gebruiken, ik vind het prima om een jaar lang die boete te moeten betalen })
pi_84782376
Ik zie op mijn IB Groep dat mijn OV kaart pas vanaf 1 september geldig is...
Maar mijn introductiedagen en eerste schooldagen beginnen al vanaf 25 augustus....
Kan ik hem gewoon gebruiken dan of kost me dat gewoon keiharde euro's??

Anders zou ik het wel slecht geregeld vinden hoor :P
pi_84783572
1 september is 1 september, in augustus moet je dus gewoon betalen.
Je korting is dan ook nog niet geldig, dus je betaalt dan vol tarief.
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:59:32 #260
202348 Susi
Temple of Love
pi_84790512
Als ik gewoon normaal doorstudeer, hoef ik toch niets te veranderen aan m'n OVchipdoordeweekkaart ? Ik hoef niet opnieuw dat resiproduct aan te vragen, of wel ?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:37:36 #261
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_84886224
Moet ik als ik wil reizen bij Connexxion ook een product op mijn kaart zetten net zoals de NS? Of is saldo erop zetten genoeg?

En ik heb al mijn studenten chipkaart, maar zonder studentenproduct. Daarmee kan ik toch gewoon reizen wanneer er saldo op staat?
pi_84934932
Even snel het topic doorgelezen maar ik zie geen antwoord op mijn vraag: Ik heb een weekend kaart, maar is die ook geldig nu in de zomervakantie?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_84939833
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:25 schreef Jac0bus het volgende:
Even snel het topic doorgelezen maar ik zie geen antwoord op mijn vraag: Ik heb een weekend kaart, maar is die ook geldig nu in de zomervakantie?
Ja, de voorwaarden van de weekendkaart blijven hetzelfde geloof ik.
Amen.
pi_84947724
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:37 schreef Treces het volgende:
Moet ik als ik wil reizen bij Connexxion ook een product op mijn kaart zetten net zoals de NS? Of is saldo erop zetten genoeg?

En ik heb al mijn studenten chipkaart, maar zonder studentenproduct. Daarmee kan ik toch gewoon reizen wanneer er saldo op staat?
Nee, alleen bij de NS dus een product erop voor reizen op saldo, maar dat werkt nog niet bij studenten OV chipkaart... rest kun je gewoon geld erop zetten en reizen.. je zal alleen geen reductie krijgen zolang je er geen reisproduct ophebt ;)
pi_84978526
Ik heb net alles op de post gedaan. Lees ik dit: het moet een officiele pasfoto zijn.

Mijn foto is best wel recht van voren, alleen ik lach en mijn oren staan er niet op door mijn haar. Denken jullie dat ze dit niet gaan accepteren?
pi_84981497
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:01 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik heb net alles op de post gedaan. Lees ik dit: het moet een officiele pasfoto zijn.

Mijn foto is best wel recht van voren, alleen ik lach en mijn oren staan er niet op door mijn haar. Denken jullie dat ze dit niet gaan accepteren?
Accepteren ze zonder problemen. Zelf heb ik snel in zo'n hokje op station een pasfoto laten maken die totaal niet voldeed aan de 'officiele pasfoto'-eisen. Is gewoon op mijn OV kaart geplaatst :).
pi_84983420
Mooi. Stonden wel je oren er op?

En is het echt binnen 3 weken?
pi_85077915
Ik heb geprobeerd het antwoord op een van de vele ov studentenkaart sites te vinden, maar die sites zijn zo onduidelijk..

Ik begin in september met m'n studie. Als ik inlog staat daar dat ik een ov heb vanaf september 2010. Maar ik heb naar mijn weten nooit een aanvraagformulier ingevuld, maar gewoon via de site aangevraagd. Kan ik hem dan op de 15e ophalen?
pi_85085609
Je studenten-OV-chipkaart wordt thuisgestuurd, die hoef je dus niet op te halen. Zodra je die kaart hebt, moet je wel even naar een ophaalautomaat om je reisrecht/abonnement op de kaart te laden, en dat kan inderdaad twee weken voordat je recht op studiefinanciering ingaat.

Je moet wel een aanvraagformulier invullen om je studenten-OV-chipkaart te krijgen. Als je geen formulier hebt ontvangen, kijk dan op deze pagina voor meer informatie.
pi_85092684
En je kan dat formulier niet ergens ophalen of online je ov aanvragen?

Op de ov-studentenkaart site staat dat je je je ov-studentenkaart moet ophalen bij een "ophaalpunt"
pi_85093374
Voor zover ik weet, kun je het formulier alleen online aanvragen en niet ergens ophalen of downloaden. Als je de kaart hebt aangevraagd, krijg je een OV-chipkaart thuisgestuurd. Daarop staat dan nog geen product waarmee je gratis en met korting kunt reizen. Dat product (het studentenreisrecht) moet je bij een ophaalpunt nog op je kaart laden. Zie ook deze folder.
pi_85142365
Ook een vraagje,

Ik ben halverwege het jaar gestopt met mijn vorige studie, en heb dus nog wel een OV-chipkaart gekregen. Heb hem alleen niet geactiveerd. Heb er verder dus totaal niks mee gedaan.

Nu heb ik vandaag (een beetje te laat :$) mijn studie financiering weer aangevraagd. Nu mis ik dus de eerste 3 maanden studiefinanciering (wat geen probleem is), maar nu dacht ik dus te lezen dat mijn OV-kaart die maanden ook niet te gebruiken is (wat wel een probleem is). Als dat zo is, in hoe verre krijg ik dan wel korting met mijn ov-kaart?
pi_85143030
Lijkt me niet dat dat zo is. Je hebt toch gewoon per september studiefinanciering aangevraagd? Dan zetten ze voor die tijd ook gewoon je OV-abo klaar. De kaart heb je immers al.
You dream it, I live it.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:45:48 #274
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_85143500
Ik dacht dat mn kaart kapot was, want in de tram gaf ie aan: 'kaart ongeldig, error'. Maar net ben ik even naar zo'n oplaadpunt geweest en blijkt mn saldo gewoon op te zijn. Stom wel, waarom geeft dat apparaat in de bus niet gewoon aan 'geen saldo' in plaats van enge dingen over ongeldige kaarten.
pi_85145742
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:35 schreef Meddo het volgende:
Lijkt me niet dat dat zo is. Je hebt toch gewoon per september studiefinanciering aangevraagd? Dan zetten ze voor die tijd ook gewoon je OV-abo klaar. De kaart heb je immers al.
Kan iemand dit verifiėren? Zou wel erg goed nieuws zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')