Neem het openbaar vervoer. Met de bus/tram (heel groot netwerk) kun je al bijzonder ver komen. Wil je naar een andere stad Nowa Huta (Tram 10), Katowice, Tarnow, Wroclaw dan is Polskibus een stuk goedkoper dan met de auto. Rond Krakau zijn er overal tolwegen. En tegen 16:00 is de ringweg van Krakau een soort van A10. Alles slibt dan dicht.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Kickje
Ik ga in de zomer een paar dagen naar Krakau. We vliegen maar willen een auto huren om ook in de omgeving er gemakkelijk op uit te kunnen. Iemand ervaring met autorijden daar? Is dat te doen, ook qua parkeren?
Hm okee.. dat is goed om te weten. Zijn taxi's ook een beetje betaalbaar?quote:Op zondag 3 april 2016 09:02 schreef Drugshond het volgende:
Mjah
[..]
Neem het openbaar vervoer. Met de bus/tram (heel groot netwerk) kun je al bijzonder ver komen. Wil je naar een andere stad Nowa Huta (Tram 10), Katowice, Tarnow, Wroclaw dan is Polskibus een stuk goedkoper dan met de auto. Rond Krakau zijn er overal tolwegen. En tegen 16:00 is de ringweg van Krakau een soort van A10. Alles slibt dan dicht.
Betaalde in Zabrze (vlakbij Katowice) iets meer dan een euro per km. Zal in het wat meer toeristische Krakau misschien iets duurder zijn, maar nog steeds meer dan goed te doen.quote:Op zondag 3 april 2016 09:58 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Hm okee.. dat is goed om te weten. Zijn taxi's ook een beetje betaalbaar?
Ik ben er afgelopen december geweest en heb 2 dagen een auto gehuurd om oa. naar Auschwitz en de zoutmijnen te gaan, dat vond ik met het OV toch niet zo handig, rijdt allemaal te infrequent en dan kan het erg veel tijd kosten. Voor de stad zelf hoef je het niet te doen vind ik, alles ligt wel aardig op loopafstand en anders kost een taxi ook niks. Over parkeren.... het blijft een flinke stad dus parkeren in het centrum kan lastig zijn. Mijn hotel had een parkeerplaats dus ik had er geen last van.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Kickje
Ik ga in de zomer een paar dagen naar Krakau. We vliegen maar willen een auto huren om ook in de omgeving er gemakkelijk op uit te kunnen. Iemand ervaring met autorijden daar? Is dat te doen, ook qua parkeren?
Okee, dat is goed te doen inderdaad. We willen qua omgeving eigenlijk alleen naar Auschwitz, denk dat we voor andere dingen te weinig tijd hebben want ik wil ook wel voldoende tijd voor Krakau zelf hebben. We blijven maar 2,5 dag.quote:Op zondag 3 april 2016 13:56 schreef Oldground het volgende:
[..]
Betaalde in Zabrze (vlakbij Katowice) iets meer dan een euro per km. Zal in het wat meer toeristische Krakau misschien iets duurder zijn, maar nog steeds meer dan goed te doen.
Wat wil je zoal in de omgeving zien?
Zoals Drugshond al zei, Polskibus brengt je overal heen voor een schijntje en die andere maatschappijen zijn ook prima.
Er is ook een bus die van Krakau naar Auschwitz gaat, toch? Maar die rijdt dus niet vaak?quote:Op zondag 3 april 2016 14:11 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Ik ben er afgelopen december geweest en heb 2 dagen een auto gehuurd om oa. naar Auschwitz en de zoutmijnen te gaan, dat vond ik met het OV toch niet zo handig, rijdt allemaal te infrequent en dan kan het erg veel tijd kosten. Voor de stad zelf hoef je het niet te doen vind ik, alles ligt wel aardig op loopafstand en anders kost een taxi ook niks. Over parkeren.... het blijft een flinke stad dus parkeren in het centrum kan lastig zijn. Mijn hotel had een parkeerplaats dus ik had er geen last van.
Bustickets kon je gewoon kopen op het vliegveld (buiten op straat is een kaartjesautomaat en je kunt gewoon je pinpas gebruiken).. Je hebt een los Strefa II ticket nodig om je naar het station te brengen. Tickets voor Auschwitz kun je online bestellen.quote:Op zondag 3 april 2016 18:28 schreef Njosnavelin het volgende:
Okee, ik heb besloten om geen auto te huren daar. Heb onze accomodatie gewijzigd naar een chill appartementje dat midden in het oude centrum ligt op een paar honderd meter van centraal station.
Van tevoren wel even de bustickets van het vliegveld naar Krakau reserveren en de tickets voor Auschwitz.
Hmja maar we vliegen op Katowice, daar kun je beter online reserveren las ik. Is dan nog 2 uur naar centrum van krakau... Maar op krakau vliegen kon niet hier in de buurt dus vandaar.quote:Op zondag 3 april 2016 20:00 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bustickets kon je gewoon kopen op het vliegveld (buiten op straat is een kaartjesautomaat en je kunt gewoon je pinpas gebruiken).. Je hebt een los Strefa II ticket nodig om je naar het station te brengen. Tickets voor Auschwitz kun je online bestellen.
Dat zit wel snor. Veel plekken zitten ondergronds of weggestopt dus het kan op straat rustig lijken, maar schijn bedriegt.quote:Op zaterdag 17 september 2016 11:39 schreef KennisIsMacht het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het nachtleven in Krakau?
Tof!quote:Op vrijdag 20 januari 2017 19:41 schreef Silenus het volgende:
Ik ga er over een kleine maand heen, en het oorspronkelijke plan was wel om een auto te huren omdat we voor een avondje op en neer naar Warschau gaan ivm een voetbalwedstrijd. Het plan is eigenlijk om op de wedstrijddag sochtends vroeg naar Auschwitz te gaan (hoeveel tijd ben je daar kwijt? 3 uur oid?) en dan door te rijden naar Warschau. Dan volgende ochtend weer terug.
Zo'n Polskibus, hoe lang doet die over de route Krakau - Warschau en is dat een beetje een chille bus of zit je tussen allemaal vierkante Oostblokkers opgepropt?![]()
Verder komen we daar vooral om wat te zuipen dus als iemand nog een adresje weet van een of ander ondergronds hol met goedkope drank hou ik me van harte aanbevolen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |