abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2015 @ 02:39:24 #151
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_158986529
Hallo hallo,

Misschien ga ik met een groep vrienden tijdens pinksteren naar Krakau. Nu heb ik van een huisgenoot gehoord dat hij tijdens Pasen in Krakau was en er veel dicht was vanwege deze Christelijke feestdagen. Zal dit met pinksteren ook zo zijn in Krakau? Of zullen we hier geen last van hebben?

Ik hoor het graag!
pi_159041195
Niemand ervaring hiermee? Met reizen naar Krakau (of Polen algemeen) tijdens Christelijke feestdagen?
pi_159041867
Ligt eraan of er iets dicht was wat je nodig hebt. Er zijn toch altijd wel cafes en restaurants open?
pi_159046446
Ja, ik bedoel echt uitgaansgelegenheden en culturele activiteiten zoals Auschwitz etc.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:46:50 #156
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_159056251
Topic even doorgelezen, over een maandje als onderdeel van een kleine roadtrip via Berlijn, Krakau en Praag. Heb er zin in en leuk om hier ervaringen te lezen.
pi_159056980
Krakau erg mooi en indrukwekkend, vergeet de oude Joodse Ghetto niet met Schindlers fabriek wat nu een soort Holocaustmuseum is, Auschwitz zeer indrukwekkend zeker in deze tijden van het jaar wanneer het net wat kouder en grijzer is. De zoutmijnen zijn een aanrader, zelfs Goethe is er geweest, fantastisch mooi.

Wat betreft het uitgaansleven, moh, het kan slechter maar zeker ook beter. Restaurants, leuke en betaalbaar, zijn er meer dan genoeg in ieder geval.
pi_161124147
Kickje 8-)

Ik ga in de zomer een paar dagen naar Krakau. We vliegen maar willen een auto huren om ook in de omgeving er gemakkelijk op uit te kunnen. Iemand ervaring met autorijden daar? Is dat te doen, ook qua parkeren?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 3 april 2016 @ 09:02:25 #159
89730 Drugshond
pi_161137945
Mjah
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Kickje 8-)

Ik ga in de zomer een paar dagen naar Krakau. We vliegen maar willen een auto huren om ook in de omgeving er gemakkelijk op uit te kunnen. Iemand ervaring met autorijden daar? Is dat te doen, ook qua parkeren?
Neem het openbaar vervoer. Met de bus/tram (heel groot netwerk) kun je al bijzonder ver komen. Wil je naar een andere stad Nowa Huta (Tram 10), Katowice, Tarnow, Wroclaw dan is Polskibus een stuk goedkoper dan met de auto. Rond Krakau zijn er overal tolwegen. En tegen 16:00 is de ringweg van Krakau een soort van A10. Alles slibt dan dicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 03-04-2016 09:23:35 ]
  zondag 3 april 2016 @ 09:58:22 #160
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_161138445
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 09:02 schreef Drugshond het volgende:
Mjah

[..]

Neem het openbaar vervoer. Met de bus/tram (heel groot netwerk) kun je al bijzonder ver komen. Wil je naar een andere stad Nowa Huta (Tram 10), Katowice, Tarnow, Wroclaw dan is Polskibus een stuk goedkoper dan met de auto. Rond Krakau zijn er overal tolwegen. En tegen 16:00 is de ringweg van Krakau een soort van A10. Alles slibt dan dicht.
Hm okee.. dat is goed om te weten. Zijn taxi's ook een beetje betaalbaar?
pi_161139469
Auto huren lijkt me daar totaal niet zinvol inderdaad.
  zondag 3 april 2016 @ 13:56:42 #162
438851 Oldground
El Poderoso
pi_161142905
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 09:58 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Hm okee.. dat is goed om te weten. Zijn taxi's ook een beetje betaalbaar?
Betaalde in Zabrze (vlakbij Katowice) iets meer dan een euro per km. Zal in het wat meer toeristische Krakau misschien iets duurder zijn, maar nog steeds meer dan goed te doen.

Wat wil je zoal in de omgeving zien?

Zoals Drugshond al zei, Polskibus brengt je overal heen voor een schijntje en die andere maatschappijen zijn ook prima.
Van alles is weer waardeloos.
pi_161143318
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Kickje 8-)

Ik ben er afgelopen december geweest en heb 2 dagen een auto gehuurd om oa. naar Auschwitz en de zoutmijnen te gaan, dat vond ik met het OV toch niet zo handig, rijdt allemaal te infrequent en dan kan het erg veel tijd kosten. Voor de stad zelf hoef je het niet te doen vind ik, alles ligt wel aardig op loopafstand en anders kost een taxi ook niks. Over parkeren.... het blijft een flinke stad dus parkeren in het centrum kan lastig zijn. Mijn hotel had een parkeerplaats dus ik had er geen last van.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zondag 3 april 2016 @ 17:46:20 #164
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_161148679
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 13:56 schreef Oldground het volgende:

[..]

Betaalde in Zabrze (vlakbij Katowice) iets meer dan een euro per km. Zal in het wat meer toeristische Krakau misschien iets duurder zijn, maar nog steeds meer dan goed te doen.

Wat wil je zoal in de omgeving zien?

Zoals Drugshond al zei, Polskibus brengt je overal heen voor een schijntje en die andere maatschappijen zijn ook prima.
Okee, dat is goed te doen inderdaad. We willen qua omgeving eigenlijk alleen naar Auschwitz, denk dat we voor andere dingen te weinig tijd hebben want ik wil ook wel voldoende tijd voor Krakau zelf hebben. We blijven maar 2,5 dag.
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 14:11 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Ik ben er afgelopen december geweest en heb 2 dagen een auto gehuurd om oa. naar Auschwitz en de zoutmijnen te gaan, dat vond ik met het OV toch niet zo handig, rijdt allemaal te infrequent en dan kan het erg veel tijd kosten. Voor de stad zelf hoef je het niet te doen vind ik, alles ligt wel aardig op loopafstand en anders kost een taxi ook niks. Over parkeren.... het blijft een flinke stad dus parkeren in het centrum kan lastig zijn. Mijn hotel had een parkeerplaats dus ik had er geen last van.
Er is ook een bus die van Krakau naar Auschwitz gaat, toch? Maar die rijdt dus niet vaak?
  zondag 3 april 2016 @ 18:28:45 #165
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_161149707
Okee, ik heb besloten om geen auto te huren daar. Heb onze accomodatie gewijzigd naar een chill appartementje dat midden in het oude centrum ligt op een paar honderd meter van centraal station.
Van tevoren wel even de bustickets van het vliegveld naar Krakau reserveren en de tickets voor Auschwitz.

[ Bericht 2% gewijzigd door Njosnavelin op 03-04-2016 18:34:13 ]
  zondag 3 april 2016 @ 20:00:16 #166
89730 Drugshond
pi_161151821
quote:
6s.gif Op zondag 3 april 2016 18:28 schreef Njosnavelin het volgende:
Okee, ik heb besloten om geen auto te huren daar. Heb onze accomodatie gewijzigd naar een chill appartementje dat midden in het oude centrum ligt op een paar honderd meter van centraal station.
Van tevoren wel even de bustickets van het vliegveld naar Krakau reserveren en de tickets voor Auschwitz.
Bustickets kon je gewoon kopen op het vliegveld (buiten op straat is een kaartjesautomaat en je kunt gewoon je pinpas gebruiken).. Je hebt een los Strefa II ticket nodig om je naar het station te brengen. Tickets voor Auschwitz kun je online bestellen.
  zondag 3 april 2016 @ 20:17:46 #167
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_161152285
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:00 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bustickets kon je gewoon kopen op het vliegveld (buiten op straat is een kaartjesautomaat en je kunt gewoon je pinpas gebruiken).. Je hebt een los Strefa II ticket nodig om je naar het station te brengen. Tickets voor Auschwitz kun je online bestellen.
Hmja maar we vliegen op Katowice, daar kun je beter online reserveren las ik. Is dan nog 2 uur naar centrum van krakau... Maar op krakau vliegen kon niet hier in de buurt dus vandaar.
  maandag 4 april 2016 @ 09:24:49 #168
89730 Drugshond
pi_161163235
Duidelijk, In Katowice een dagje verblijven is goed te doen.
Dan zou ik zeker met de tram naar Silesia Park park gaan. En eten bij Łania Restauracja.
Review 4.4 google. Lekker eten/genieten in de bossen. En ze hebben een menukaart in het Engels.
  maandag 4 april 2016 @ 11:48:55 #169
89730 Drugshond
pi_161165450
Starka Restauracja
Zou ik wel doen in Krakau, Niet goedkoop wel leuke setting en lekker eten. 25 euro per persoon ben je wel kwijt (3 gangen). Reserveren zou ik wel doen.
  maandag 4 april 2016 @ 19:03:19 #170
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_161173928
Klinkt goed, Starka! En zelfs een vegetarisch hoofdgerecht :Y)
pi_165380428
Weet iemand hoe het zit met het nachtleven in Krakau?
Voor interessante artikelen over verschillende onderwerpen:
www.twitter.com/Schrijverblock
www.schrijversblock.infoteur.nl
pi_165444463
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 september 2016 11:39 schreef KennisIsMacht het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het nachtleven in Krakau?
Dat zit wel snor. Veel plekken zitten ondergronds of weggestopt dus het kan op straat rustig lijken, maar schijn bedriegt.

Of tenminste, zo was het in 2009.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 19:41:49 #173
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_168301871
Ik ga er over een kleine maand heen, en het oorspronkelijke plan was wel om een auto te huren omdat we voor een avondje op en neer naar Warschau gaan ivm een voetbalwedstrijd. Het plan is eigenlijk om op de wedstrijddag sochtends vroeg naar Auschwitz te gaan (hoeveel tijd ben je daar kwijt? 3 uur oid?) en dan door te rijden naar Warschau. Dan volgende ochtend weer terug.

Zo'n Polskibus, hoe lang doet die over de route Krakau - Warschau en is dat een beetje een chille bus of zit je tussen allemaal vierkante Oostblokkers opgepropt? :+

Verder komen we daar vooral om wat te zuipen dus als iemand nog een adresje weet van een of ander ondergronds hol met goedkope drank hou ik me van harte aanbevolen. ^O^
Gourmetten of steengrillen?
pi_168302473
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 19:41 schreef Silenus het volgende:
Ik ga er over een kleine maand heen, en het oorspronkelijke plan was wel om een auto te huren omdat we voor een avondje op en neer naar Warschau gaan ivm een voetbalwedstrijd. Het plan is eigenlijk om op de wedstrijddag sochtends vroeg naar Auschwitz te gaan (hoeveel tijd ben je daar kwijt? 3 uur oid?) en dan door te rijden naar Warschau. Dan volgende ochtend weer terug.

Zo'n Polskibus, hoe lang doet die over de route Krakau - Warschau en is dat een beetje een chille bus of zit je tussen allemaal vierkante Oostblokkers opgepropt? :+

Verder komen we daar vooral om wat te zuipen dus als iemand nog een adresje weet van een of ander ondergronds hol met goedkope drank hou ik me van harte aanbevolen. ^O^
Tof!

Zou voor Auschwitz iets meer rekenen (5 à 6 uur) en dus praktisch een hele dag. Als je meer dagen in Krakau bent zou ik een andere kiezen. Ook niet de plek om even doorheen te rushen namelijk.

PolskiBus is verder meer dan prima en totaal niet te vergelijken met Eurolines o.i.d. Zou mijn voorkeur hebben. Reken wel op 5 uur.

Verder is de booze overal wel goedkoop. Pijalnia is bier en shotjes wodka 4 zl (1 eu) en is bijna 24/7 open. Verder zou ik House of Beer in Krakau aanbevelen voor vele soorten Pools speciaalbier. PiwPaw in Warschau.
Van alles is weer waardeloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')