Of bedoel je deze.quote:
Oftewel, gewoon gaan?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:51 schreef Novito12 het volgende:
Koud, maar wel prettig koud. Lagere luchtvochtigheid, blauwe luchten. Als je je warm aankleedt kun je overal heen
De fabriek staat ook zeker op onze planning, als je nog tips hebt als je terug bent hoor ik het graag.quote:Op maandag 15 september 2014 13:12 schreef Wolken het volgende:
Ik heb eindelijk een weekendje Karkau geboekt met de familieMidden oktober vliegen we heen met Ryanair en verblijven in een hotel in het centrum. We willen iig 1 dag naar Auschwitz en dan hebben we ongeveer nog 2 dagen over om de stad te verkennen. Van de zoutmijnen ben ik geen fan omdat je dan ook ondergronds gaat en ik claustrofobie heb. Misschien dat we de fabriek van Schindler mee kunnen pakken maar dat ligt er ook aan hoe goed de oudjes nog ter been zijn.
Geen probleem. Ik heb er wel echt onwijs veel zin in en eindelijk laten we de wens van mijn vader ingaan die daar ooit nog eens naar toe wilde. Mijn broer is er laatst geweest en die was echt mega enthousiast over Krakau.quote:Op maandag 15 september 2014 14:38 schreef vanpers het volgende:
[..]
De fabriek staat ook zeker op onze planning, als je nog tips hebt als je terug bent hoor ik het graag.
Veel plezier!
Dat is wel heel kort......2 dagen. Daar krijg je spijt van.quote:Op maandag 15 september 2014 13:12 schreef Wolken het volgende:
Ik heb eindelijk een weekendje Karkau geboekt met de familieMidden oktober vliegen we heen met Ryanair en verblijven in een hotel in het centrum. We willen iig 1 dag naar Auschwitz en dan hebben we ongeveer nog 2 dagen over om de stad te verkennen. Van de zoutmijnen ben ik geen fan omdat je dan ook ondergronds gaat en ik claustrofobie heb. Misschien dat we de fabriek van Schindler mee kunnen pakken maar dat ligt er ook aan hoe goed de oudjes nog ter been zijn.
Helaas is het niet anders ivm werk en kinderen. En als het goed is heb ik nog zo een 50 jaar te gaan. Mocht het bevallen kan ik vast nog wel een keertje terugquote:Op maandag 15 september 2014 16:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat is wel heel kort......2 dagen. Daar krijg je spijt van.
Ik zal je helpenquote:Op maandag 15 september 2014 16:28 schreef Wolken het volgende:
[..]
Helaas is het niet anders ivm werk en kinderen. En als het goed is heb ik nog zo een 50 jaar te gaan. Mocht het bevallen kan ik vast nog wel een keertje terug
Het was gezellig druk op het vliegveldquote:
Zat ik nou gewoon met een mede-Fok!ker op het vliegveld? Daar hadden we een mini meet van kunnen makenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:13 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het was gezellig druk op het vliegveld, Trouwens Ik ben nu alweer 3x in Krakau geweest maar het busvervoer is wel enorm verbeterd de afgelopen tijd. Zeker het busverkeer van Krakau airport naar het centrum. 5 jaar gelden moest je echt nog met zo'n lokale bus waar geen touw aan vast te knopen was. Goed om te zien dat Krakau (met de uitbreiding in 2015 van het vliegveld) alles aanpakt om van Krakau een echte trekpleister te maken.
Inderdaad, die mist was aardig hardnekkig wij zaten bij Gate 7 gewoon lekkerquote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:46 schreef Wolken het volgende:
[..]
Zat ik nou gewoon met een mede-Fok!ker op het vliegveld? Daar hadden we een mini meet van kunnen makenWij hadden gelukkig wel stoelen kunnen vinden maar na 1,5 uur zit je toch ook niet meer zo lekker.
Je moet eens weten hoeveel Nederlanders daar zitten. Wij hadden een bruiloft ten zuiden van Krakau dus heel het vliegtuig zat vol met bruilofgasten.quote:Met de bus was echt goed te doen. In de bus is een scherm waarop je precies kan zien waar je je op dat moment bevind. Er was ook een Nederlands meisje wiens vriend daar woont dus die wist uit te leggen dat we tot de laatste halte moesten.
Gelukkig zijn die controleurs zijn niet zo streng daar. Gewoon 'nie rozumiem' zeggenquote:Het was nog wel even spannend omdat je een ticket koopt voor een bepaalde duur van een rit, niet de aantal haltes. We hadden een ticket van 40 minuten ( ook de duur van de reis ) alleen zaten we al 10 minuten in de bus te wachten tot de bus vertrok. Dus stiekem 10 minuten zwart gereden. En natuurlijk komt er dan 10 minuten voor tijd een controleur langs terwijl we echt nog 1 minuut over hadden.
Ja, klopt. En mensen die vragen om raad of een gesprek.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:29 schreef Wolken het volgende:
Wat me ook nog opviel waren de vele nonnen, priesters en monniken die er rondlopen, iets wat ik nog nooit had gezien.
Ga naar de fontein! Heb er spijt van dat wij die niet hebben bezochtquote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:19 schreef Drugshond het volgende:
Ben nu bezig met een planning van Wroclaw en Krakau (maar voor Krakau had ik al een planning). Beetje kerstsfeer opsnuiven (met mijn moeder, ze kan het nog net aan). Idioot goedkoop in elkaar geknutseld. 132 euro voor 3,25 dagen (maandag landen om 14:00 en donderdag weer terug om 19:20 in EHV).
• Vliegen naar Wroclaw met WizzAir en terug vanuit Krakau met Ryanair.
• 2 Hostels met ontbijt, beide staan op tripadvisor hoog aangeschreven (komen beide ook voor in de In Your Pockets Guids).
• + PolskiBus Transfer van Wroclaw naar Krakau.
• Tel daar de lokale transportkosten erbij op... en dan blijf ik (nog steeds) ruim onder de 140 euro.
Als iemand tips heeft van Wroclaw... stuur mij een DM
Zouden jullie vrijdag heen vliegen? het hele vliegtuig zat namelijk vol alleen de 2 plaatsen naast bij waren vrijquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:04 schreef xzaz het volgende:
Wij landen op Katowice (we hadden onze vlucht gemist). Maar de wegen zijn weel heel erg slecht, ik kan iedereen aanraden om te landen op Krakau.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:25 schreef Wolken het volgende:
[..]
Zouden jullie vrijdag heen vliegen? het hele vliegtuig zat namelijk vol alleen de 2 plaatsen naast bij waren vrijBlijkbaar waren die ook te laat en heb ik de hele reis 3 stoelen tot mijn beschikking gehad.
quote:
Onze fietsgids zei wel dat als je wilde biechten je dat beter bij de wit gekleurde mannetjes kon doen want die waren wat toleranter dan de zwart gekleden. En ze schreeuwden ook niet zo hard.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja, klopt. En mensen die vragen om raad of een gesprek.
Voted True....pijnstillers die echt werken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:32 schreef Wolken het volgende:
En mocht je medicijnen gebruiken kan je daar wel goede pillen halen trouwens. Sterker dan die in NL verkrijgbaar zijn.
3e visit in 1,5 jr tijd. Low Budget. Maar je krijgt er echt alles gedaan.. Ik ken nu zowat het gehele personeel qua voornaam.quote:Dear xxx,
Thank you for informationWe are very happy that you decide to spend you holiday again in our Hostel
)))
See you on December
Kind regards,
Aleksandra Kubarek,
The xxx Hostel
ul. Skawińska xxx (Het zou nu voor de zoekers, duidelijk genoeg moeten zijn)
Krak๓w
Ja vrijdag om 11 uur ofzo, we zaten dacht ik rond 20A en 20B. Bij de vleugel.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:25 schreef Wolken het volgende:
[..]
Zouden jullie vrijdag heen vliegen? het hele vliegtuig zat namelijk vol alleen de 2 plaatsen naast bij waren vrijBlijkbaar waren die ook te laat en heb ik de hele reis 3 stoelen tot mijn beschikking gehad.
Wrocławquote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:30 schreef yosander het volgende:
[..]
Ga naar de fontein! Heb er spijt van dat wij die niet hebben bezocht
Yep Morskie Oko is slechts te bereiken op 9,5 km afstand met bus. De rest moet je te voet doen of met paard en (huif)kar (voor 40 zlioty). Zoutmijn is een absolute go... Ik stuur je wel een DM.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:28 schreef Karbonkel95 het volgende:
In februari, tijdens de voorjaarsvakantie, wil iksamen met een vriendin naar een leuke stad in Europa waar we ons 4 /5 dagen kunnen vermaken. Krakau lijkt me wel wat. Dan wil ik graag naar Auswitzch en naar Zakopane, ik las dat dat heel mooi was in dit topic. Maar het is dan februari, dus ik vroeg me af of Zakopane niet een wintersport oord werd en dat je er dan verder niks te zoeken hebt xd Ook dat Morskie oko ziet er goed uit, maar hier zei iemand als je ballen hebt ga je daarheen, wat moet ik daarvan verwachten?
Ik ben me nu alleen aan het ori๋nteren en deze stad lijkt me echt leuk. Ik vroeg me alleen af dat als ik Auswitch bezocht en Zakopane, of er dan nog tijd was voor een dagje zoutmijn? Dat lijkt me namelijk ook wel de moeite waard. Tot nu toe kan ik waarschijnlijk vijf dagen vrij maken.
Vast wel....Na mijn eerste bezoek ben ik iets serieuzer naar de geschiedenis van Polen gaan kijken. Die van Wroclaw alsook Lvov hebben een dubbele gedaante transformatie meegemaakt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:32 schreef Karbonkel95 het volgende:
^Dankje! Dan zou ik toch voor de zoutmijn kiezen denk ik! Wie weet als ik daarna eventueel ooit nog in Polen kom ;p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |