Hoeveel dagen ben je ongeveer geweest? Want wil er ook nog wel een keer heen gaan, maar wil dan uiteraard 1 dag besteden aan Auschwitz I en II, de zoutmijnen bezoeken maar ook het oude centrum en zo bekijken. En als het even kan, een avondje uitquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:09 schreef Drugshond het volgende:
Allang terug en een top vakantie daar gehad. Erg leuke stad... heb me prima/geweldig vermaakt. En als Ryanair een beetje opschiet met het inplannen van hun vluchten voor 2014 zit ik daar volgend jaar weer.
Krakau staat urban bekend dat ze de hoogste kroegdichtheid ter wereld hebben. Nou er is genoeg te doen daar (en in omstreken). Vervelen lukt je gewoon niet.
5 dagen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:06 schreef LUFC het volgende:
[..]
Hoeveel dagen ben je ongeveer geweest? Want wil er ook nog wel een keer heen gaan, maar wil dan uiteraard 1 dag besteden aan Auschwitz I en II, de zoutmijnen bezoeken maar ook het oude centrum en zo bekijken. En als het even kan, een avondje uit
Prijzen zijn wel owke... 10-12 ZL voor een halve liter bier... Tussen de 2,5 en 3 euro.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:43 schreef Massief het volgende:
In juli ga ik naar krakau voor een weekend. Nog tips? Ga sowieso dag reserveren voor auswitch. Hoe is het qua uitgaan verder in krakau en prijZen van drank?
Gokje, Je vliegt 25/7-28/7 vanaf Eindhoven.quote:Op woensdag 21 mei 2014 08:55 schreef Massief het volgende:
Ik ga helaas maar van vrijdag tot maandagochtend dus zoveel tijd heb ik niet. Een dag is sowieso gereserveerd voor auswitsch. Even kijken wat we de andere dag gaan doen.. Heb jij nog must see's voor die andere dag?
Kun je ook vertellen hoe we het makkelijkst van krakau in auswitch komen, ik las dat er bussen naar toe gaan?
Ik ben afgelopen maart in Krakau geweest voor een aantal dagen. We hadden van te voren in NL al een tripje geboekt naar Auschwitz. We werden in Krakau in ons hotel opgehaald door een busje die ons naar Auschwitz bracht. Rit duurde geloof ik iets van 1,5 uur. Onderweg kregen we een film te zien en bij aankomst kregen we een gids voor Auschwitz I. Na de rondleiding een korte lunch en daarna met het busje naar Auschwitz II-Birkenau (5 minuten rijden). Hier ook weer een rondleiding gehad en daarna met de bus weer terug naar Krakau. Rond 16.00u waren we terug. Enkele mensen bleven in het busje zitten, die hadden een combi Auschwitz - zoutmijnen geboekt. Die kan je dus prima in één dag doen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 08:55 schreef Massief het volgende:
Ik ga helaas maar van vrijdag tot maandagochtend dus zoveel tijd heb ik niet. Een dag is sowieso gereserveerd voor auswitsch. Even kijken wat we de andere dag gaan doen.. Heb jij nog must see's voor die andere dag?
Kun je ook vertellen hoe we het makkelijkst van krakau in auswitch komen, ik las dat er bussen naar toe gaan?
Nee week ervoor bro..!quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Gokje, Je vliegt 25/7-28/7 vanaf Eindhoven.
Weet je nog bij wie dit was?quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:43 schreef Staaf het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen maart in Krakau geweest voor een aantal dagen. We hadden van te voren in NL al een tripje geboekt naar Auschwitz. We werden in Krakau in ons hotel opgehaald door een busje die ons naar Auschwitz bracht. Rit duurde geloof ik iets van 1,5 uur. Onderweg kregen we een film te zien en bij aankomst kregen we een gids voor Auschwitz I. Na de rondleiding een korte lunch en daarna met het busje naar Auschwitz II-Birkenau (5 minuten rijden). Hier ook weer een rondleiding gehad en daarna met de bus weer terug naar Krakau. Rond 16.00u waren we terug. Enkele mensen bleven in het busje zitten, die hadden een combi Auschwitz - zoutmijnen geboekt. Die kan je dus prima in één dag doen.
Andere dagen hebben we het oude centrum bekeken, zoutmijn bezocht (gewoon zelf met de bus), langs de rivier gewandeld en het fort beklommen, geshopped in de grote mall Galeria Krakowska, naar de fabriek van Schindler geweest, Joodse wijk bekeken en op stap geweest in willekeurige kroegen (erg druk op zaterdag).
Thnx. Misshien doen we ze beiden wel op een dag. Vrijdag middag als we aankomen gewoon het terras op hehe. Polen is in de zomer toch ook wel aardig qua weer en temperatuur toch?quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:03 schreef Staaf het volgende:
[..]
http://krakowshuttle.com/krakow-tours/auschwitz-birkenau-tour/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |