quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:05 schreef Vido23f het volgende:Kreta, zonder twijfel. Tenerife is mijn inziens dé vakantie voor mensen die willen kunnen zeggen dat ze met het vliegtuig op vakantie zijn geweest en daar de goedkoopst mogelijke all-in nemen om dan de hele dag op het strand te kunnen liggen (naar mijn ervaring is het er zelfs erger dan Turkije).
Echte kenners hier

Ik ben al een aantal keren op Tenerife geweest:
Altijd mooi weer. Ik ben er drie keer geweest en slechts 1 maal 1 avondje motregen gehad en nog was het heerlijk. Wat het zo lekker maakt is dat ondanks de hoge temparaturen het nooit echt bloedverzikend heet wordt, zoals dat wel vaak het geval is in het Middellandsezee gebied. Er is genoeg te zien zoals bijvoorbeeld de hoogste kliffen ter wereld op de Grand Canyon na. De hoogste berg van Spanje met fantastische wandelroutes. Het fantastische contrast tussen de noord en zuidkant van het eiland. Een heel erg diverse natuur van dorre vlaktes tot bosrijke gebieden. Kilometerslange boulevards met van alles te doen en te eten. Dolfijnen, walvissen (niet die hele grote

), ik weet van een vriend van me dat je er fantastisch kunt duiken. Uitstapjes naar andere eilanden zoals La Gomera met een prachtige natuur. Kijk je zult er geen monumentale gebouwen vinden, maar als je er voor het eerst naartoe gaat en je bent ondernemend, dan kun je je daar wel twee weken lang vermaken. En dan lig je echt niet alleen met je luie reet op het strand. Wat ook wel de moeite waard is, is het Loro Parc. Niet dat je nu seciaal voor een dierentuin naar Tenerife moet, maar ze hebben daar wel een aantal bijzondere dingen die je in standaard Europese dierentuinen niet ziet.
Het blijft natuurlijk subjectief allemaal, maar als je er nog nooit geweest bent, kan ik het je wel aanraden. Overigens, als je gewoon gaat om te stappen, dat kan er ook heel goed