abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78968117
Een kameraad van me gaat verhuizen.
Nu blijkt dat daar waar hij komt te wonen geen dekking is van UPC.
Hij moet dus een andere provider nemen.
Ik kan hierin niets vinden in de algemene voorwaarden van UPC.
Moet hij gewoon doorbetalen of hoe gaat dit?

Thanx
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_78968357
Als er geen dekking is, vervalt het "verplicht mee verhuizen"

Dus er hoeft dan niet betaald te worden.
pi_78969128
Dank je wel!
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:35:28 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_78969231
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:12 schreef GanGStaR het volgende:
Als er geen dekking is, vervalt het "verplicht mee verhuizen"

Dus er hoeft dan niet betaald te worden.
Check dat geldt voor alle diensten die worden aangeboden.
pi_78969575
Afhankelijk of hij een jaarcontract heeft of een reeds verlopen jaarcontract die stilzwijgend is verlengd zonder dat hij er erg in had. Als het eerste het geval is,even met UPC contact leggen hoe nu verder te gaan en als het om het tweede gaat, dan kan hij maandelijks opzeggen,met dien verstande dat hij dit wel even schriftelijk moet aangeven zodat UPC dit weet. Dus verhuis je in mei,dan per 1 maart opzeggen.
75 topics = FIN
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 13:51:00 #6
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:56:57 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_78970068
Zou wat zijn dat je moet doorbetalen als je gaat verhuizen
pi_78970800
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:44 schreef FP128 het volgende:
Afhankelijk of hij een jaarcontract heeft of een reeds verlopen jaarcontract die stilzwijgend is verlengd zonder dat hij er erg in had. Als het eerste het geval is,even met UPC contact leggen hoe nu verder te gaan en als het om het tweede gaat, dan kan hij maandelijks opzeggen,met dien verstande dat hij dit wel even schriftelijk moet aangeven zodat UPC dit weet. Dus verhuis je in mei,dan per 1 maart opzeggen.
Volgens mij kun je ook wel opzeggen als je in het eerste jaar van een jaarcontract zit en gaat verhuizen naar buiten het leveringsgebied. Daar kunnen ze immers niet leveren, en dus kunnen ze zich niet houden aan hun deel van de overeenkomst.
pi_78976382
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:13 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens mij kun je ook wel opzeggen als je in het eerste jaar van een jaarcontract zit en gaat verhuizen naar buiten het leveringsgebied. Daar kunnen ze immers niet leveren, en dus kunnen ze zich niet houden aan hun deel van de overeenkomst.
Nee, jij bent een overeenkomst aan te gaan om een dienst van hun af te nemen. Dat je er in een ander gebied geen gebruik van kan maken is je eigen pech.
Als je nog een jaarcontract hebt moet of iemand anders het overnemen of je moet je contract afkopen.

Anders zou je ook onder je kranten/tijdschriften abonnement uit komen door je brievenbus weg te halen: ze kunnen dan niet meer leveren.
pi_78976552
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:19 schreef Adames het volgende:

[..]

Nee, jij bent een overeenkomst aan te gaan om een dienst van hun af te nemen. Dat je er in een ander gebied geen gebruik van kan maken is je eigen pech.
Als je nog een jaarcontract hebt moet of iemand anders het overnemen of je moet je contract afkopen.

Anders zou je ook onder je kranten/tijdschriften abonnement uit komen door je brievenbus weg te halen: ze kunnen dan niet meer leveren.
Heb je hier toevallig een bron van?
All management is Strategic Management.
pi_78976727
Het klopt inderdaad dat je dan het contract voortijdig kunt beeindigen in dat geval. Ik heb hetzelfde met UPC meegemaakt toen ik ging verhuizen. Maar je moet wel een lange adem hebben, want echt makkelijk gaat het niet. Het heeft maanden geduurd en toen nog eens een paar maanden voordat ik het geld terugkreeg wat daardoor teveel was afgeschreven. Bereid je maar voor op een hoge telefoonrekening want je gaat lang met die helpdesk aan de lijn hangen...

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2010 16:27:19 ]
pi_78977173
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:22 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Heb je hier toevallig een bron van?
Oh ik had ongelijk.
Dacht zelf echt dat je je contract toch dient te houden
quote:
Je bent een contract aangegaan met UPC. UPC/Chello verplicht zich tot de levering van een aantal signalen op een bepaald niveau voor de ontvangst van Radio en Televisie en/of telecommunicatie. Je verplicht je om daarvoor een vast bedrag per maand te betalen. Dit gebeurt in de vorm van een abonnement dat van beide zijden opzegbaar is. Normaal is levering gebonden aan een plaats van levering, het huisadres. Daar zitten echter voor beide zijden nadelen aan. Als je binnen het verzorgingsgebied van UPC/Chello verhuist, zou dat abonnement niet automatisch meegaan. Daarom is dat als het leveringsgebied omschreven. Daarbinnen geldt voor beiden het abonnement en de opzegging.
Buiten het verzorgingsgebied is het voor UPC niet mogelijk om te blijven leveren en mag van hun niet worden gevergd dat ze blijven leveren. Daartegenover staat dat van jou niet mag worden gevraagd dat je dan blijft betalen.
De termijn van een maand geldt nadat de verplichte duur voor een gratis aansluiting is voldaan. Iets is een UPC-gebied als UPC daar zijn diensten/zijn contractuele verplichtingen kan blijven voldoen. Voldoende duidelijk hoop ik. Eigenlijk had UPC dit netjes aan je moeten uitleggen. Maar communicatie is voor communicatiebedrijven helaas als de eigen schoenen van de schoenmaker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')