Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:17 schreef SvenM het volgende:
Wet koop op afstand.
De wet koop op afstand zegt dat je het recht hebt om als consument een goed uit te proberen, en indien je niet tevreden bent de koop ongedaan te maken. Echter, de termijn hiervoor is 7 (8?) werkdagen. Bol biedt zelf een termijn aan van 14 dagen, wat betekent dat ze voor de eerste 7 (8?) dagen aan de wet gebonden zijn, maar voor de andere dagen (7/8 - 14) mogen ze natuurlijk wel hun eigen voorwaarden stellen.quote:
Dat is er dus voor als je 'spijt' hebt van een impulsaankoop. Als je de verpakking hebt opengemaakt kan dat natuurlijk niet meer. Zou natuurlijk ook helemaal niet eerlijk zijn voor de verkoper, aangezien deze hem niet meer kan verkopen met een geopende verpakking.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:22 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
De wet koop op afstand zegt dat je het recht hebt om als consument een goed uit te proberen, en indien je niet tevreden bent de koop ongedaan te maken. Echter, de termijn hiervoor is 7 (8?) werkdagen. Bol biedt zelf een termijn aan van 14 dagen, wat betekent dat ze voor de eerste 7 (8?) dagen aan de wet gebonden zijn, maar voor de andere dagen (7/8 - 14) mogen ze natuurlijk wel hun eigen voorwaarden stellen.
Dus TS, snel actie ondernemen...
Met het koop op afstand-verhaal mag je wel degelijk spullen uit de verpakking halen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:25 schreef Solomon het volgende:
[..]
Dat is er dus voor als je 'spijt' hebt van een impulsaankoop. Als je de verpakking hebt opengemaakt kan dat natuurlijk niet meer. Zou natuurlijk ook helemaal niet eerlijk zijn voor de verkoper, aangezien deze hem niet meer kan verkopen met een geopende verpakking.
Natuurlijk kun je het product ruilen als er werkelijk iets mis mee is, maar als je ontevreden bent over je aankoop had je beter niet via een internetwinkel een onbekend toestel kunnen kopen.
Weet je dat zeker?quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Met het koop op afstand-verhaal mag je wel degelijk spullen uit de verpakking halen.
Als je het echt zeker wil weten bel je toch even naar BOL zelf?quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:28 schreef E.S.T. het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Als ik kijk op ConsuwWjzer zie ik dat niet heel duidelijk staan.
Dat ga ik ook doen, maar dan wil ik eerst mijn rechten weten... anders weet ik het wel weer!quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:31 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Als je het echt zeker wil weten bel je toch even naar BOL zelf?
Waarom zou je het "natuurlijk niet" kunnen retourneren?quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:25 schreef Solomon het volgende:
[..]
Dat is er dus voor als je 'spijt' hebt van een impulsaankoop. Als je de verpakking hebt opengemaakt kan dat natuurlijk niet meer. Zou natuurlijk ook helemaal niet eerlijk zijn voor de verkoper, aangezien deze hem niet meer kan verkopen met een geopende verpakking.
Natuurlijk kun je het product ruilen als er werkelijk iets mis mee is, maar als je ontevreden bent over je aankoop had je beter niet via een internetwinkel een onbekend toestel kunnen kopen.
Ja, je hebt gelijk!quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:52 schreef Conflict het volgende:
Ik zou dat telefoontje achterwege laten. Je doet net of ze een fout hebben gemaakt of zo met zo'n houding.
Gewoon retourneren met een net briefje erbij volstaat.
Ze gaan na jouw telefoontje ook echt niet bij de voordeur zitten wachten tot ze jouw pakketje ontvangen hebben hoor.
is niet nodig om die brief erbij te doen, gewoon op de achterkant van de factuur de reden van retourzending aangeven is voldoende. de tekst in de mail is vooral voor bijvoorbeeld CD's, DVD's en Games, zodra daar de seal van verbroken is mag het niet meer retour. en bv bij laptops mag je niet de dingen installeren en dergelijke.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:57 schreef E.S.T. het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk!
En wat er in het mailtje staat staat ook niet op hun website.
Ik doe deze brief erbij!
Kijk, daar hebben we tenminste iets aan!quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:20 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
is niet nodig om die brief erbij te doen, gewoon op de achterkant van de factuur de reden van retourzending aangeven is voldoende. de tekst in de mail is vooral voor bijvoorbeeld CD's, DVD's en Games, zodra daar de seal van verbroken is mag het niet meer retour. en bv bij laptops mag je niet de dingen installeren en dergelijke.
Je mag het product proberen. Dus uit de verpakking halen is geen probleem. Je kunt immers niets met het product als het in de verpakking zit.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:28 schreef E.S.T. het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Als ik kijk op ConsuwWjzer zie ik dat niet heel duidelijk staan.
Vanaf het moment dat jij het product in bezit hebt natuurlijk.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:25 schreef Solomon het volgende:
Vanaf wanneer gaan die zeven dagen eigenlijk in, vanaf bestelling, of vanaf bezorging? Want wat als een bedrijf er nou lang over doet om een product te verzenden (omdat het niet op voorraad is ofzo), dan heb je dus weer niet het 'recht' je verpakking te openen en terug te zenden omdat de zeven dagen verstreken zijn eer het product je bereikt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |