abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78950396
Allereerst mocht dit in een andere forum horen dan hoor ik dat graag!

Maar nu mijn probleem:

Mijn ov-chipkaart is dus kapot, omdat ik normaal altijd met de bus ga en we in Groningen alleen het pasje hoeven te laten zien wist ik dit niet. In de trein kwam ik er dus achter dat die stuk was. (heb m wel geactiveerd met het studentenweek abbo, toen deed die het nog dus)

Heb ik gebeld met het nummer achterop blijkt dat mijn pasje niet vervangen kan worden door overname gegevens ns -> ov-chipkaartinstantie.

Ik moet dus mijn ov-chipkaart opsturen zodat die vernietigd wordt, daarna kan ik bij studentenov-chipkaart.nl een formulier opvragen voor een nieuwe kaart. Dan moet die kaart nog opgestuurd worden. Al met al heel fijn. Maar vanaf 16maart geldt de oude vertrouwde ovkaart niet meer.

Is er een mogelijkheid om in de tussentijd de gemaakte reiskosten vergoed te krijgen? Bij het belletje naar ov-chipkaart.nl wisten ze daar geen antwoord op te geven. Ook NS haalt zijn handen hiervan af.
pi_78950445
Met de oude OV jaarkaart niet.
Maar chipdefect hoeft niet door jou te komen.
pi_78950506
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 22:19 schreef Adames het volgende:
Met de oude OV jaarkaart niet.
Maar chipdefect hoeft niet door jou te komen.
Bij de oude kaart kon het niet anders dan je eigen schuld zijn, in dit geval hoeft dat inderdaad niet, ik heb alleen geen idee hoe ze dat aanpakken. Ik denk dat je daarvoor bij de IB-groep moet zijn.
pi_78951279
Niet vergoed, volgens de IB-groep. Zelfs als het niet jouw schuld is
pi_78951756
Snel dat formulier aanvragen, dan krijg je een tijdelijke
pi_78970947
hmm vandaag overal heen gebeld! zeggen dat het allemaal niks helpt en ik toch mn maandje zelf moet te betalen..

maar als ik nu mn pas als verloren opgeef dan wordt die geblokkeerd. Vraag ik dan een nieuwe op en reis met mijn "verloren" pas nog in de bus. Hier hangen nog geen poortjes of lopen controleurs rond.

Dat is mogelijk toch?
pi_78973293
Kan, kost je in ieder geval minder.
pi_78976065
Belachelijk dat je het zelf moet betalen... zou inderdaad gewoon zo proberen te regelen...
pi_78981257
Ov chipkaart

Als er een probleem mee is komt het op de schoot van de gebruiker terecht als een fking motorblok van je auto tijdens een botsing.

pi_78981356
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ov chipkaart

Als er een probleem mee is komt het op de schoot van de gebruiker terecht als een fking motorblok van je auto tijdens een botsing.

Nu nog wel ja, maar wanneer er geen alternatieven meer zijn waar ze het op kunnen gooien dan houdt het op voor de vervoersbedrijven. Waar ze je nu kunnen zeggen 'ja had je maar papieren kaartje moeten kopen' of 'koop maar kaartjes' zal het moeilijker zijn wanneer er geen alternatieven zoals papieren kaartjes meer zijn: "ja koop maar een ehm..."

pi_78981475
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:14 schreef RubenK het volgende:

[..]

Nu nog wel ja, maar wanneer er geen alternatieven meer zijn waar ze het op kunnen gooien dan houdt het op voor de vervoersbedrijven. Waar ze je nu kunnen zeggen 'ja had je maar papieren kaartje moeten kopen' of 'koop maar kaartjes' zal het moeilijker zijn wanneer er geen alternatieven zoals papieren kaartjes meer zijn: "ja koop maar een ehm..."

Sinds wanneer geeft ns en al die andere vervoersmaatschappijen ook maar 1 reet om hun klanten.

Neen beste heer je zal als het allemaal verplicht word (sowieso al belachelijk) nog harder genaait worden met hogere tariefen of uitcheckpunten die het niet doen waardoor je de fking bus niet kan gebruiken als je van de trein komt!

Geweldig systeem!
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:49:23 #12
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_78982584
Ben nu al een half jaar bezig om mijn OV chipkaart terug te krijgen nadat deze begin December 2009 kapot ging elkaar keer is die al opgestuurd of zijn ze hem kwijt en wordt die weer geblokkeerd en weer nieuwe gemaakt (+-3 weken) MOOI SYSTEEM!
En toen was er niets!
  woensdag 10 maart 2010 @ 23:21:30 #13
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78996305
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:14 schreef RubenK het volgende:
moeilijker zijn wanneer er geen alternatieven zoals papieren kaartjes meer zijn: "ja koop maar een ehm..."

Helemaal niet moeilijk, dan mag je een chipkaart à 7,50 euro kopen en anders wordt het 'Mag ik je identificatie zien en hier heb je je boete'.
  woensdag 10 maart 2010 @ 23:31:40 #14
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_78996777
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Helemaal niet moeilijk, dan mag je een chipkaart à 7,50 euro kopen en anders wordt het 'Mag ik je identificatie zien en hier heb je je boete'.
Ja, want die verkopen ze ook echt in de bus... oh nee wacht. Daar heb je alleen kaartjes voor euro 2.60, dus als ik 1 zone moet reizen t.w.v. 1.60 ben ik nu gewoon bijna 2x zo duur uit. En dan komen er nog de reiskosten bovenop. En ohjah terug reis moet je die weer halen

En waag het niet om s'avonds na een werkdag naar huis te gaan zonder je "anonieme" ov chipkaart op te laden, want als je om 7 uur de bus in moet en er staat niet voldoende saldo op; kan je gewoon wachten tot je eerste oplaadpunt (tabakzaak etc.) om 9 uur eindelijk eens opengaat. Of een kaartje in de bus kopen maarjah...
En toen was er niets!
  woensdag 10 maart 2010 @ 23:33:51 #15
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78996861
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:31 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Ja, want die verkopen ze ook echt in de bus... oh nee wacht. Daar heb je alleen kaartjes voor euro 2.60, dus als ik 1 zone moet reizen t.w.v. 1.60 ben ik nu gewoon bijna 2x zo duur uit. En dan komen er nog de reiskosten bovenop. En ohjah terug reis moet je die weer halen
Wist jij nog niet dan dat de OV-Chipkaart louter voor het financiële winstbejag van de OV-bedrijven wordt ingevoerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')