Met 40 uur per jaar kom je inderdaad alleen daaraan voor zover ik weet. Plus 4%.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:22 schreef Xcalibur het volgende:
Volgens mij is het voldoende als je de inkomsten gewoon op je belastingaangifte invult.
Met BTW heb je niks te maken, je brengt het nite in rekening en je draagt het dus ook niet af
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:22 schreef Xcalibur het volgende:
Volgens mij is het voldoende als je de inkomsten gewoon op je belastingaangifte invult.
Met BTW heb je niks te maken, je brengt het nite in rekening en je draagt het dus ook niet af
Een weergave van de werkelijkheid, daar is toch niets mis mee?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:19 schreef lennart12 het volgende:
Ik denk eigenlijk dat je een van de weinigen bent die het überhaupt opgeeft..., maar dat mag ik hier natuurlijk niet zeggen?
Maar is dat "netjes op orde hebben", je zoveel waard dat je er moeite in gaat steken en uiteindelijk meer belasting moet gaan betalen?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:30 schreef Buttercup het volgende:
Tja misschien heb je wel gelijk en is het de moeite niet... maar wil het ergens toch ook wel weer netjes op orde hebben
En bij een inkomen boven € 33.189,- uit het andere werk (de baan van TS dus) is dat dus niet meer het geval, aangezien dan de maximale bijdrage bereikt is? Uitgaande van 2010 nu, trouwens.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:49 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
![]()
Onder inkomen uit overige werkzaamheden opgeven (eventueel de kosten in mindering brengen) en klaar.
Wel even rekening houden dat je mogelijk nog de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW moet afdragen over het stukje inkomen. Maar zoveel zal dat ook niet zijn met een inkomen van een paar honderd euro.
Ik zei ook mogelijk. Ik weet natuurlijk niet hoe hoog het inkomen uit dienstbetrekking is.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En bij een inkomen boven € 33.189,- uit het andere werk (de baan van TS dus) is dat dus niet meer het geval, aangezien dan de maximale bijdrage bereikt is? Uitgaande van 2010 nu, trouwens.
Vorig jaar eens mee te maken gehad, had er toen nog nooit van gehoord en was blij dat ik het kon overdragen aan de salarisadministratie.
Klopt. De maximum grondslag die wordt betrokken in de berekening is €32.738 dit jaar.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En bij een inkomen boven € 33.189,- uit het andere werk (de baan van TS dus) is dat dus niet meer het geval, aangezien dan de maximale bijdrage bereikt is? Uitgaande van 2010 nu, trouwens.
Vorig jaar eens mee te maken gehad, had er toen nog nooit van gehoord en was blij dat ik het kon overdragen aan de salarisadministratie.
Ik wilde ook niet zeggen dat je ongelijk hebt, gewoon even verifiëren of het klopt wat ik dacht.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:36 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik zei ook mogelijk. Ik weet natuurlijk niet hoe hoog het inkomen uit dienstbetrekking is.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:10 schreef Buttercup het volgende:
Hi all,
Ik heb een vraag over het freelancen naast een fulltime contract. Ik werk op vaste basis 36 uur per week voor mijn werkgever. Daarnaast werk ik (zeer weinig) af en toe als freelance tekstcorrector. Ik schat dat ik ongeveer 40 uur per jaar (jaja) werk op freelance basis. Hierover heb ik een paar vragen:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |