Ik kan op het moment niet alles lezen wat je zelf hebt geschreven. Ik moet nog werken. Klinkt misschien raar, Jouw verhaal is me te herkenbaar en het zou me teveel overstuur maken om nog te werken. Dus dat bewaar ik voor later, wanneer ik eraan toe kan geven.
Kortgezegd zijn mijn ouders in 2005 beiden ziek gebleken, in dezelfde maand. Twee jaar later overleed mijn vader, drie jaar later overleed mijn moeder. In 14 maanden beide ouders kwijt, na een tergend ziekbed.
Nu probeer ik mijn leven op te pakken maar dat valt niet mee. Wat ik je aan kan raden is om zoveel mogelijk stil te staan bij wat gebeurt, en niet keihard door te sjezen. Probeer goed bewust te worden van wat er gebeurt. Ik kom er nu achter dat ik dat geloof ik niet helemaal was. Schrijf op wat er gebeurt, soort dagboek, want hoe bewust je de dingen ook denkt mee te maken, na een korte tijd worden je herinneringen een chaos. Feitelijke dingetjes bedoel ik dan, verloop van de ziekte of ziekenhuisbezoek.
Waar ik zelf weinig mee kan zijn opmerkingen als: zo knap hoe je ermee om gaat. Tja, ik ga nergens mee om, krijg het in mijn schoot geworpen, en zolang ik adem blijf halen blijf ik leven. Ik lach als ik lachen moet, ik huil als ik huilen moet, maar heet dat 'ermee omgaan'? Ik heb geen idee.
En dan breekt de tijd aan dat ik ga trouwen, kinderen ga krijgen. Leuke dingen. Ook daar durf ik maar slecht aan toe te geven. Ik zie er bijna meer tegenop dan ik ernaar uit kijk, uit angst ze op die momenten nog meer te missen, end at de pijn het geluk overstemt. En dat is ergens ook weer eng, tegen dingen opzien waar je naar uit zou moeten kijken...
pffff...