In mijn pré internettijd, toen ik nog veel (erg veel) cd's kocht, ben ik op een gegeven moment verknocht geraakt aan prog. rock.
Het begon met Pink Floyd en vanaf dat moment ging het in een stroomversnelling.
Vanaf een bepaald moment was het zelfs zo, dat ik naar de plaatselijke cd winkel ging, meteen naar de prog rock bak liep en dan hoesjes zoeken die me aanspraken.
Vooral op de achterkant kijken; als er lange nummers (in ieder geval minstens één héél lang nummer) op stonden, dan kocht ik de cd.
Op die manier heb ik talloze cd's blind gekocht, dus zonder eerst te luisteren.
Daar waren pareltjes bij (Camel, TransAtlantic), maar ook missers (sommige van Flower Kings, Pallas)
Dat was dus mijn manier, blind kopen.
Tegenwoordig met internet is het natuurlijk allemaal anders.
Cd's kopen is er (bijna) niet meer bij, maar omdat ik al mijn hele leven buitengewoon geinteresseerd ben in muziek en de Oor pop-enyclopedie van a tot z lees voor mijn plezier, ken ik dus vrij veel muziek.
En als je leest over de ene band, wordt er wel eens (vaak) de naam van een andere band genoemd en als ik de muziek van die band dan nog niet ken, dan ga ik me dáár weer in verdiepen.
En ook veel radio luisteren, concerten bezoeken etc.
Ik was laatst bij een concert en voordat het begon werd er zachtjes wat "warm-up" muziek gedraaid vanaf een cd, terwijl de zaal zich langzaam vulde.
Die muziek sprak me erg aan, het bleek Steely Dan te zijn.
Van die naam had ik wel gehoord/gelezen, maar had me nog nooit in de muziek verdiept.
Daar is dus nu verandering in gekomen.
Inmiddels heb ik internet al geraadpleegd (als je begrijpt wat ik bedoel...), maar heb ook al 2 vinyl lp's hier liggen, 2e hands op de kop getikt.
En dan kom ik op een volgend iets: ik luister graag vinyl en hier in de buurt is een zeer goede 2e hands platenwinkel, waar werkelijk alles te krijgen is.
Noem het maar op en ze hebben het.
En daar muis ik vaak uren rond en koop blind wat platen, zo heb ik op die manier oa Todd Rundgren en The Allman Brothers Band leren waarderen.
Tot zo ver mijn verhaal, zo ongeveer.
Is niet helemaal wat jij bedoelt, maar zo kan het dus ook...
[ Bericht 0% gewijzigd door Veadige op 08-03-2010 23:15:31 ]
komt een goudvis bij de dokter,
zegt de dokter:
ah, ik zie het al,
uit de kom.