quote:Klacht over misbruik in internaat in Zeist
ZEIST - Een 13-jarig meisje zegt in jeugdinstelling Zonnehuizen in Zeist van seksueel misbruikt te zijn. Ook zou ze zijn geslagen.
Het meisje uit Oldenzaal is weggelopen uit de instelling en zit op dit moment ondergedoken.
De verklaringen van het meisje staan niet op zichzelf. Er zouden meer bewoners hun beklag hebben gedaan over misstanden binnen de instelling.
De politie wil nog niet reageren.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/231481
quote:ZEIST - Bij Jeugdinstelling Zonnehuizen in Zeist is met verbazing gereageerd op de verhalen over misbruik en mishandeling binnen de muren van de instelling.
De ouders van een meisje van 13 zeggen dat hun dochter in Zeist is opgesloten, misbruikt en geslagen. Het meisje zelf zit op dit moment ondergedoken. Er zouden nog twee slachtoffers zijn, waaronder een uit Wijk bij Duurstede.
De instelling wil niet voor de camera reageren en geeft aan dat er een intern onderzoek is gestart. Het Openbaar Ministerie heeft de ouders van het meisje inmiddels uitgenodigd om hun verhaal te komen doen over de situatie in Zeist.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/231706
quote:Jeugdinstelling Zonnehuizen in Zeist start een intern onderzoek naar mogelijk seksueel misbruik en mishandeling van een 14-jarig meisje uit Oldenzaal dat in de instelling verbleef.
Het meisje is vorige week na een bezoek aan haar ouders niet meer teruggekeerd naar Zonnehuizen vanwege vermeende misstanden binnen de instelling. De Oldenzaalse is op een onbekende plek ondergedoken. Zonnehuizen zegt dat er geen klachten zijn binnengekomen over misbruik of mishandeling, maar doet een intern onderzoek om elke twijfel uit te sluiten.Zonnehuizen heeft de Inspecteur voor de Gezondheidszorg op de hoogte gebracht en bij de Zedenpolitie Zeist een officiële melding gemaakt. Het Openbaar Ministerie in Almelo doet onderzoek naar de verblijfplaats van het meisje. Het OM doet dat omdat het ouderlijk gezag over het meisje bij jeugdzorg ligt en niet bij de mensen waar ze nu verblijft.[
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=108379
Dubieuze insinuerende fotoquote:Op maandag 8 maart 2010 21:19 schreef Paul het volgende:
http://www.zonnehuizen.nl/asp/algemeen/index.htm
heb je wel eens een vriendin gehad die de blokfluit speelde?quote:
Waarschijnlijk wilde meisje alleen aandacht, daar zijn namelijk de meeste spookverhalen over misbruik op gebaseerd.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:54 schreef Jofunu-kun het volgende:
Daar ben ik weleens geweest toen ik nog in de schoolmeubels zat.. Kan me dat niet voorstellen.. Allerlei blije kindertjes daar, naar omstandigheden dan..
Ik kan me best voorstellen dat daar nog steeds meiden aangerand worden.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 08:47 schreef jeroen.38 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wilde meisje alleen aandacht, daar zijn namelijk de meeste spookverhalen over misbruik op gebaseerd.
Alleen was het echt aanranding, kan je je ook afvragen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 08:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat daar nog steeds meiden aangerand worden.
Dat werden ze jaren geleden al en dat zal nu niet veranderd zijn met die mentaliteit die daar heerst.
Je vergeet even wat voor soort jongens en meisjes daar zitten.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 08:53 schreef jeroen.38 het volgende:
[..]
Alleen was het echt aanranding, kan je je ook afvragen.
In de krant wordt elk seksueel contact met iemand onder de 18 als aanranding/verkrachting gezien en dat is vaak onterecht.![]()
Ik bedoel als het meisje zelf ook wilde natuurlijk, dan is het toch alleen maar goed.
Ergens heb je wel degelijk een punt, nadeel is dat mensen waarbij dit soort zaken wel echt van toepassing zijn niet meer geloofd wordenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 08:47 schreef jeroen.38 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wilde meisje alleen aandacht, daar zijn namelijk de meeste spookverhalen over misbruik op gebaseerd.
Hoe ik het weet doet er niet toe voor nu.quote:
Okquote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe ik het weet doet er niet toe voor nu.
Dat ik het weet vind ik al erg genoeg.
Ken verhalen dat meisjes in de bosjes zijn betast en waarschijnlijk gepenetreerd en dat de leiding dat wel degelijk wist en het afdeed alszijnde foei.quote:
Laat me raden: Jij hebt daar ook gezeten?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 08:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat daar nog steeds meiden aangerand worden.
Dat werden ze jaren geleden al en dat zal nu niet veranderd zijn met die mentaliteit die daar heerst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |